DIF var ett bekvämt alternativ, han har ju familj och vänner här, vem känner han i Köln eller Minsk? Händer mycket på två månader och klubbar kommer plocka in Nhl-spelare på löpande band i Europa, hur många platser och hur mycket pengar kommer finnas kvar om två-tre månader i alla dessa klubbar?Staten skrev:Ska säga att jag blev väldigt förvånad att Landeskog ö.h.t väljer att spela med Djurgården i Allsvenskan, men det säger mycket om honom som person och Djurgårdare. Blir det lockout hela säsongen så vetefan om han stannar även ifall det går bra för oss. Han är i utvecklingsfas och behöver lira i så bra omgivning som möjligt. Tror att mycket press ställs utifrån från agent, klubb osv att han byter till en bättre liga om det fortfarande är lockout efter två månader. Han är värd sin heder oavsett.
Välkommen Gabriel Landeskog
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Välkommen Gabriel Landeskog
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Välkommen Gabriel Landeskog
Tja, Ryssland tycks ju sitta på en aldrig sinande penningpung, så..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fast de får bara ha tre lockoutsnubbar vardera. Men finns väl alltid någon plats.Rudi skrev:Tja, Ryssland tycks ju sitta på en aldrig sinande penningpung, så..
Expert.
- Daniel942
Gillar tyvärr inte det där alls. Förstår att man måste utvecklas men då kanske det inte var rätt att han kom hit öht? Kom han hit för att hänga med Erik Gustafsson typ?
Antingen går man in för nåt helhjärtat eller så får det vara. Synd, men men. Han kan nog bidra i några matcher.
Antingen går man in för nåt helhjärtat eller så får det vara. Synd, men men. Han kan nog bidra i några matcher.
DIF!
- SirDIFalot
Det är nog ärligt talat ingen lockout-spelare som är här "helhjärtat". Det handlar om att "hålla igång" och vara nära familj och vänner.Daniel942 skrev:Gillar tyvärr inte det där alls. Förstår att man måste utvecklas men då kanske det inte var rätt att han kom hit öht? Kom han hit för att hänga med Erik Gustafsson typ?
Expert.
- Daniel942
Jo iofs sant. Men tycker ändå man kan gå in för att stanna i den klubb man väljer då hela säsongen iaf.SirDIFalot skrev:Det är nog ärligt talat ingen lockout-spelare som är här "helhjärtat". Det handlar om att "hålla igång" och vara nära familj och vänner.Daniel942 skrev:Gillar tyvärr inte det där alls. Förstår att man måste utvecklas men då kanske det inte var rätt att han kom hit öht? Kom han hit för att hänga med Erik Gustafsson typ?
DIF!
Jag tycker att det vore ren galenskap om landets största talang skrinnade runt med ett bottenlag (peppar, peppar) i Hockeyallsvenskan resten av säsongen enbart "för skölden". Jag kan absolut respektera att vissa känner så, men jag glädjer mig istället åt att laget får in en riktig härförare som förhoppningsvis, även om han skulle sticka om två månader, kan hjälpa till med att lyfta laget till den nivå vi alla vill se. Gabriels vidare motiv saknar relevans, att han spelar utan lön och väljer Djurgården är nog för mig.
- Jim Morrison
På två månader hinner man vinna jävligt många viktiga poäng. Titta bara på förra säsongen hur det kunde ha varit...Rudi skrev:Jag tycker att det vore ren galenskap om landets största talang skrinnade runt med ett bottenlag (peppar, peppar) i Hockeyallsvenskan resten av säsongen enbart "för skölden". Jag kan absolut respektera att vissa känner så, men jag glädjer mig istället åt att laget får in en riktig härförare som förhoppningsvis, även om han skulle sticka om två månader, kan hjälpa till med att lyfta laget till den nivå vi alla vill se. Gabriels vidare motiv saknar relevans, att han spelar utan lön och väljer Djurgården är nog för mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Linkan - Johner - LandeskogJim Morrison skrev:På två månader hinner man vinna jävligt många viktiga poäng. Titta bara på förra säsongen hur det kunde ha varit...Rudi skrev:Jag tycker att det vore ren galenskap om landets största talang skrinnade runt med ett bottenlag (peppar, peppar) i Hockeyallsvenskan resten av säsongen enbart "för skölden". Jag kan absolut respektera att vissa känner så, men jag glädjer mig istället åt att laget får in en riktig härförare som förhoppningsvis, även om han skulle sticka om två månader, kan hjälpa till med att lyfta laget till den nivå vi alla vill se. Gabriels vidare motiv saknar relevans, att han spelar utan lön och väljer Djurgården är nog för mig.
Där har vi vår förstakedja. 1000 poäng per match.
Expert.
Japp, de börjar göra poäng på uppvärmningen! Så jävla bra skulle de vara!SirDIFalot skrev:Linkan - Johner - LandeskogJim Morrison skrev:På två månader hinner man vinna jävligt många viktiga poäng. Titta bara på förra säsongen hur det kunde ha varit...Rudi skrev:Jag tycker att det vore ren galenskap om landets största talang skrinnade runt med ett bottenlag (peppar, peppar) i Hockeyallsvenskan resten av säsongen enbart "för skölden". Jag kan absolut respektera att vissa känner så, men jag glädjer mig istället åt att laget får in en riktig härförare som förhoppningsvis, även om han skulle sticka om två månader, kan hjälpa till med att lyfta laget till den nivå vi alla vill se. Gabriels vidare motiv saknar relevans, att han spelar utan lön och väljer Djurgården är nog för mig.
Där har vi vår förstakedja. 1000 poäng per match.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tycker inte man ska lira Linkan med dessa herrar. Han drar ner tempot i den uppsättningen. Landeskog spelar hockey med fart, och jag tror att även Johner skulle passa bäst i en snabb snurrkedja. Jag sticker ut hakan och säger att Åberg eller Turbo ska lira där. Eller om vi vill få in lite tyngd framför mål - Jimmie.. så får Landeskog och Johner stå för det fysiska och snurrspelet längs sargen och bakom mål.
- SirDIFalot
Myten att Linkan är långsam trodde jag var död. Han rör sig långsamt i kroppen men det går verkligen inte långsamt. Han var snabbast i laget när han var här sist och har väl tappat lite av det men ingen spelare som drar ner tempot tycker jag. Jag vill att han ska spela med våra bästa spelare. Tycker det osar mycket kemi om den kedjan.Roppan skrev:Tycker inte man ska lira Linkan med dessa herrar. Han drar ner tempot i den uppsättningen. Landeskog spelar hockey med fart, och jag tror att även Johner skulle passa bäst i en snabb snurrkedja. Jag sticker ut hakan och säger att Åberg eller Turbo ska lira där. Eller om vi vill få in lite tyngd framför mål - Jimmie.. så får Landeskog och Johner stå för det fysiska och snurrspelet längs sargen och bakom mål.
Expert.
- minalman
Välkommen Gabriel Landeskog
Tänkte på det flera gånger mot karlskoga, när Linkan hämtade pucken från egen zon och trampade förbi motståndare i mittzon. En oljad blixt! Men han spar på krafterna lite väl ofta när han ska till båset...SirDIFalot skrev:Myten att Linkan är långsam trodde jag var död. Han rör sig långsamt i kroppen men det går verkligen inte långsamt. Han var snabbast i laget när han var här sist och har väl tappat lite av det men ingen spelare som drar ner tempot tycker jag. Jag vill att han ska spela med våra bästa spelare. Tycker det osar mycket kemi om den kedjan.Roppan skrev:Tycker inte man ska lira Linkan med dessa herrar. Han drar ner tempot i den uppsättningen. Landeskog spelar hockey med fart, och jag tror att även Johner skulle passa bäst i en snabb snurrkedja. Jag sticker ut hakan och säger att Åberg eller Turbo ska lira där. Eller om vi vill få in lite tyngd framför mål - Jimmie.. så får Landeskog och Johner stå för det fysiska och snurrspelet längs sargen och bakom mål.
Senast redigerad av minalman den 2012-10-05 09:14:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Gabriel Landeskog är alltså sju månader yngre än Marcus Sörensen. Hyfsat meriterad för sin ålder...
Expert.
Det säger en hel del om hur målinriktad den människan är.SirDIFalot skrev:Gabriel Landeskog är alltså sju månader yngre än Marcus Sörensen. Hyfsat meriterad för sin ålder...
Off topic! Vad jobbar du med eftersom att du skriver här under dygnens alla timmar?