Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFdalarna
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av DIFdalarna »

18DIF91 skrev:
DIFdalarna skrev:
#10 skrev:
DIFdalarna skrev:I bästa fall blir vi ett stabilt mittenlag i Allsvenskan.! Så jävla dåliga är inte lagen i allsvenskan som vissa vill mena.
Nu får du ju fan ta och kamma dig!

Eller så fortsätter vi leva i en drömvärld å tror att vi går obesegrade genom allsvenskan och vinner smguld året efter! Det är bra att ha drömmar,men lite realistisk måste man vara,jag är iaf inte säker på att de går så enkelt som alla tror.
Är väl ingen som sagt att vi kommer gå obesegrade genom allsvenskan. Tror dock vi kommer göra bättre ifrån oss än att hamna i mitten av allsvenskan. :P Lite tro får du väl ändån ha?

Haha.ja mitten var väl kanske att ta i. Men är övertygad om att de kommer bli ett tufft år!
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

janne08 skrev:
S. Skuggan skrev:Väntar med glädje på när pressen kommer till slutsatsen att det blir fattigt i ES, utan DIF. Dvs. såväl publikmässigt, som ekonomiskt.
Då finns det fortfarand hopp.
1 Timrå konkar och DIF blir 3:a
2 Hockyförbundet utökar ES 14 lag

:shock:
Om vi nu ska kunna nyttja att Timrå konkar måste vi alltså gå förbi Leksand, och för det behöver vi minst 4 poäng samtidigt som Leksand inte får ta ett enda. Leksand, å andra sidan har häng på Rögle - den chansen kan vi stryka.

Att ES skulle utökas på sådan kort notis är sannerligen också relativt otänkbart.

Vi kommer spela HockeyAllsvenskan 2012/2013: någonstans måste man komma till rätta med det. Samtidigt, jag vet inte riktigt vad ni tycker, men jag tror inte att ett år i andradivisionen behöver vara så hemskt som alla påstår? Nog för glåporden man får mottaga av alla AIKs hockeyfantaster (lol), så kan detta ändå vara början på en ny era? Vi kan bygga nytt och slippa all egentlig press. Självklart vill jag ha vårt älskade lag i Elitserien snarast möjligt, men å andra sidan tror jag det kan vara bra med ett 'mellanår' där vi helt enkelt spelar Allsvenskan som den är, och tar allt för vad det är istället för vad det skulle vara.
25/4-2025
geten

Inlägg av geten »

Edin skrev:Vad är snittrekordet för publik i Allsvenskan?

Det ska vi slå.
Vet inte vad snittrekordet är, men Malmö hade ett hemmasnitt på 6114 i år (vet inte om förkvalet är med i de siffrorna). http://www.malmoredhawks.com/Nyheter/12 ... bliksnitt/
Leksand har ett hemmasnitt på 5163 (om jag räknat rätt) med det 4 kvalserieomgångarna inräknade. Publiksiffror för grundserien i år finns på wikipedia om man känner för att räkna på det (http://sv.wikipedia.org/wiki/Hockeyalls ... _2011/2012).

http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter ... llsvenskan
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av minalman »

geten skrev:

Det ska vi slå.
Vet inte vad snittrekordet är, men Malmö hade ett hemmasnitt på 6114 i år (vet inte om förkvalet är med i de siffrorna). http://www.malmoredhawks.com/Nyheter/12 ... bliksnitt/
Leksand har ett hemmasnitt på 5163 (om jag räknat rätt) med det 4 kvalserieomgångarna inräknade. Publiksiffror för grundserien i år finns på wikipedia om man känner för att räkna på det (http://sv.wikipedia.org/wiki/Hockeyalls ... _2011/2012).

Allsvenskan är större än vad vi tror. Det vi sett från vår horisont är ju färgat av gnagets urtaskiga publikstöd både i allsvenskan och elitserien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

förevigtdjurgården skrev:
Att ES skulle utökas på sådan kort notis är sannerligen också relativt otänkbart.

Vi kommer spela HockeyAllsvenskan 2012/2013: någonstans måste man komma till rätta med det. Samtidigt, jag vet inte riktigt vad ni tycker, men jag tror inte att ett år i andradivisionen behöver vara så hemskt som alla påstår? Nog för glåporden man får mottaga av alla AIKs hockeyfantaster (lol), så kan detta ändå vara början på en ny era? Vi kan bygga nytt och slippa all egentlig press. Självklart vill jag ha vårt älskade lag i Elitserien snarast möjligt, men å andra sidan tror jag det kan vara bra med ett 'mellanår' där vi helt enkelt spelar Allsvenskan som den är, och tar allt för vad det är istället för vad det skulle vara.
Ett år i andradivisionen? Ingen press?

... Vilken värld lever du i? Det kommer vara skitstor press från precis alla håll att ta sig upp igen samtidigt som alla andra lag kommer vilja piska stora (nåja) elaka Djurgården. Att åka ner i Allsvenskan är ett jävla helvete, titta på lag som Leksand etc. Sen finns det ju såklart undantag som SSK som pendlar upp och ner.

Men ja, det är exakt så hemskt som alla påstår. Inbilla dig in att vi åker ner, glider på en skridsko och vinner 55 matcher. Kolla på Malmö så förstår du hur illa det kan gå
geten

Inlägg av geten »

minalman skrev:Allsvenskan är större än vad vi tror. Det vi sett från vår horisont är ju färgat av gnagets urtaskiga publikstöd både i allsvenskan och elitserien.
Nämnas kan väl att Borås HC hade ett hemmasnitt på 893 ;)
Såg att det fanns uträknat och klart på http://stats.swehockey.se/ för säsongerna om man vill ha en översikt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lakrisal skrev:
förevigtdjurgården skrev:

Ett år i andradivisionen? Ingen press?

... Vilken värld lever du i? Det kommer vara skitstor press från precis alla håll att ta sig upp igen samtidigt som alla andra lag kommer vilja piska stora (nåja) elaka Djurgården. Att åka ner i Allsvenskan är ett jävla helvete, titta på lag som Leksand etc. Sen finns det ju såklart undantag som SSK som pendlar upp och ner.

Men ja, det är exakt så hemskt som alla påstår. Inbilla dig in att vi åker ner, glider på en skridsko och vinner 55 matcher. Kolla på Malmö så förstår du hur illa det kan gå
Stämmer med mina intryck, alltså ALLA precis ALLA kommer vilja slå DIF varenda jävla kväll... tänker er våra motiverade lirare i årets upplaga en fredagskväll i Tingsryd eller någon annan unken jävla håla. Motivation slår klass - och det kommer vara än tydligare i HockeyAllsvenskan.

Således är det JÄVLIGT viktigt att vi får in spelare som brinner för det här på den här nivån. Inga avdankade gamla spelare som tror de kan glida igenom serien på gamla meriter... samtidigt är det i Kvalserien vi verkligen skall leverera, men vi måste ta oss till top 3. Det är inte enkelt, den som tror det kommer få se hur jävla fel de hade.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

1783, 1244, 1371, 3185, 2460. AIK:s snitt i allsvenskan 5 åren innan de gick upp i Elitserien.

Skulle vi ha 5000 i snitt är det grymt jävla bra. Det är allsvenskan vi snackar om. Tror vi landar på 3500-4000. Sen blir det förstås mer om vi skulle lyckas nå Kvalserien.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

jensa öhling skrev:1783, 1244, 1371, 3185, 2460. AIK:s snitt i allsvenskan 5 åren innan de gick upp i Elitserien.

Skulle vi ha 5000 i snitt är det grymt jävla bra. Det är allsvenskan vi snackar om. Tror vi landar på 3500-4000. Sen blir det förstås mer om vi skulle lyckas nå Kvalserien.
Folk verkar dock leva i någon slags bubbla och tro vi kommer ha 7000 pers på läktarna i var & varannan match. Leksand & Malmö tror jag drar folk - resten inte.

Jag är nöjd med ett snitt på över 4000, det borde vi kunna klara. Under förutsättning att det händer positiva saker i klubben framöver.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

geten skrev:

Det ska vi slå.

Oj, det var faktiskt ganska mycket högre än vad jag hade räknat med. Jag trodde att Malmö och Leksand snittade typ 4k. Tror faktiskt att det är gnagets publiksiffror som lurat mig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Herregud! En match på Hovet i mörkaste november med regnslask och styv kuling som möter en när man med tunga steg rör sig mot A11 för att bevittna Borås HC mot Djurgården. Lika bra att stålsätta sig direkt. Detta har nu officiellt slutat att vara något man sett fram emot utan har istället tagit skepnad av ett skitigt jobb. Dit, sjung, vinn, repetera tills vi är tillbaka i finrummet.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

MrMadhawk

Drömallsvenskan 12/13
2012-04-02 17:20:50
HockeyAllsvenskan kan bli en riktigt bra serie till hösten ur publiksynpunkt.

Om man räknar på följande byten så tror jag att Stefan Bengtsson, VD:n för HockeyAllsvenskan gnuggar händer riktigt ordentligt och njuter.

Djurgården mot Rögle: Djurgården hade andra bästa publiksnittet i elitserien. Bara en sådan sak. Rögle var "bara" fyra bland lagen i allsvenskan i år. Ett byte som alla jublar åt. Utom Malmö då, som missar ett Skånederby.

Karlskrona mot Sundsvall: Här jublar antagligen de flesta. Slippa den långa resan och ersättas av ett lag som har en bättre arena, ett bättre intresse.

Två byten som kommer gynna serien starkt.
Vi har sagt detta innan, men jag kan nog säga det igen.
Nästa säsongs allsvenska blir nog den bästa någonsin.

Ja det kanske kan bli en hyfsad rolig säsong om vi lyckas få ihop en bra trupp, det är ju bara att hoppas.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Fest varje match... för lagen vi möter.

Blir precis som bajen fotboll, alla lagen krigar till 100% när de möter haif = går ej upp.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
StorStark

Inlägg av StorStark »

Nu kan man köra 3 st "temamatcher-derbyn" i Globen nästa säsong och fylla den, för att på så sätt ta igen derbytappet ekonomiskt?

Dessutom skulle väl dessa matcher falla under det lägre priset vad gäller polisen, vilket till slut skulle ge ett överskott jämfört med derbyna.

Låter det idiotiskt, eller?
Stadion

Inlägg av Stadion »

Att lagen vill slå DIF är ju ett "problem" som vi alltid har haft så det är ju knappast något nytt, alla lag vill slå Djurgårn oavsett division så är det bara.
Skriv svar