Säsongskort 12/13
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongskort 12/13
Jag tror att Leksand har haft för stor press på sig, för att dom vet att dom ska vara i Elitserien. Jag tror därför inte på teorin om att de skulle tro att de inte är tillräckligt bra och där med typ acceptera att det är ett allsvenskt lag. Förväntningarna på dom är sjukt stora, år efter år.
Expert.
Jag anser att det hänger ihop. Det är lite samma sak. Förmågan finns men inte den mentala biten. De klarar det inte. Det borde de göra med kunnandet och materialet och supportrarna. Det kan ju behövas psykolog där. Se till att det fokuseras på rätt saker och att alla drar åt samma håll, även när det går tungt och 0-poängarna trillar in.SirDIFalot skrev:Jag tror att Leksand har haft för stor press på sig, för att dom vet att dom ska vara i Elitserien. Jag tror därför inte på teorin om att de skulle tro att de inte är tillräckligt bra och där med typ acceptera att det är ett allsvenskt lag. Förväntningarna på dom är sjukt stora, år efter år.
Om vi på ett sunt och verkligt sätt tar oss an HockeyAllsvenskan med en enda målsättning: "Vi ska tillbaka" som det arbetas med och diskuteras kring har vi större chans än om vi börjar titulera oss som ett HA-lag (Det är inte alltid sköldpaddan vinner över haren). Sen hoppas jag ju att vi klarar att leva upp till förväntningarna. Om saker går illa så kan vi bli ett HA-lag men innan den tjocka tanten sjungit tänker jag inte gå ner den vägen alls. När Säsongen HA 2012/2013 är färdigspelad får vi väl uppgradera tänket och se. Min tes är dock skriven i sten: "Om du intalar dig att du är en viss sak tillräckligt mycket/länge börjar du till slut tro på det."
Typ så. Ursäktar rörigheten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Sv: Re: Säsongskort 12/13
Och ändå bara en bråkdel av den press våra killar har på sig den här säsongen.SirDIFalot skrev:Jag tror att Leksand har haft för stor press på sig, för att dom vet att dom ska vara i Elitserien. Jag tror därför inte på teorin om att de skulle tro att de inte är tillräckligt bra och där med typ acceptera att det är ett allsvenskt lag. Förväntningarna på dom är sjukt stora, år efter år.

- Hajduk
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Re: Sv: Re: Säsongskort 12/13
Ja det är just det som oroar mig. Förväntningar och kraven från oss kan bli en jobbig press. Jag tror och ber att våra killar klarar detta men jag förväntar mig ändå avancemang inom tre år.pulverapa skrev:Och ändå bara en bråkdel av den press våra killar har på sig den här säsongen.SirDIFalot skrev:Jag tror att Leksand har haft för stor press på sig, för att dom vet att dom ska vara i Elitserien. Jag tror därför inte på teorin om att de skulle tro att de inte är tillräckligt bra och där med typ acceptera att det är ett allsvenskt lag. Förväntningarna på dom är sjukt stora, år efter år.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men grejen är ju just den att den här enorma pressen gör att Leksand år efter år endast haft det där "återtåget" i sinnet; det har varit det enda som existerat. Har inte funnits något annat. Den pressen har blivit alldeles för stor att bära och när det väl är dags har det gått åt helvete.Magnutz skrev:Jag anser att det hänger ihop. Det är lite samma sak. Förmågan finns men inte den mentala biten. De klarar det inte. Det borde de göra med kunnandet och materialet och supportrarna. Det kan ju behövas psykolog där. Se till att det fokuseras på rätt saker och att alla drar åt samma håll, även när det går tungt och 0-poängarna trillar in.SirDIFalot skrev:Jag tror att Leksand har haft för stor press på sig, för att dom vet att dom ska vara i Elitserien. Jag tror därför inte på teorin om att de skulle tro att de inte är tillräckligt bra och där med typ acceptera att det är ett allsvenskt lag. Förväntningarna på dom är sjukt stora, år efter år.
Om vi på ett sunt och verkligt sätt tar oss an HockeyAllsvenskan med en enda målsättning: "Vi ska tillbaka" som det arbetas med och diskuteras kring har vi större chans än om vi börjar titulera oss som ett HA-lag (Det är inte alltid sköldpaddan vinner över haren). Sen hoppas jag ju att vi klarar att leva upp till förväntningarna. Om saker går illa så kan vi bli ett HA-lag men innan den tjocka tanten sjungit tänker jag inte gå ner den vägen alls. När Säsongen HA 2012/2013 är färdigspelad får vi väl uppgradera tänket och se. Min tes är dock skriven i sten: "Om du intalar dig att du är en viss sak tillräckligt mycket/länge börjar du till slut tro på det."
Typ så. Ursäktar rörigheten.
Sen tror jag personligen att det är fullständigt ovidkommande vad vi titulerar oss som, förstår ju att du inte menar själva titeln i sig utan "mindsettet" bakom men ser inte heller att det är någon avgörande faktor.
Det enda vi verkar vara rörande överens om är "Vi får inte bli det nya Leksand".
- Hajduk
- Kontakt:
Håller med! Låter ganska bra! Men än är det inte klart.-daniel- skrev:Härligt, tackar för infon. Det låter bättre än väntat.Jenny Silfverstrand skrev:-daniel- skrev:Såg i utskicket från Djurgården att "över 1000 sålda" vilket låter ganska precis samma som det var för några veckor sedan. Är faktiskt rätt orolig för säsplåtsförsäljningen, känns som det inte är något drag alls på försäljningen.![]()
Någon som vet hur många vi hade sålt säsongen innan vid samma tidpunkt? Naturligtvis blir det ju ett stooort bortfall för att vi spelar i en division lägre, men vore spännande att se en jämförelse.
Över 1600 skall det vara och det tickar in nya hela tiden.
Vi är väldigt nöjda med försäljningen.
Har du någon officiell siffra på hur många som hade förlängts innan den 31:a maj förra året? Tänkte mest som jämförelse.

Vad kostar säsongskorten senare? I klacken t.ex.?
Ska köpa men gör det helst nästa månad då ekonomin ser bättre ut då.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Tror det gick upp med ca 500 när vi lirade i Elitserien. Räkna med något liknande.Skywalker skrev:Vad kostar säsongskorten senare? I klacken t.ex.?
1495 eller ES pris 2495. Se http://www.difhockey.se/sasongskort_nytt.phpSkywalker skrev:Vad kostar säsongskorten senare? I klacken t.ex.?
- Hajduk
- Kontakt:
Fan det låter inget vidare det där med äktenskapet. Det tog hårt som fan och det påverkade mig hela tiden i typ allt man företog sig men det är hemskt när det går ut över familjen. Min fru var rätt oförstående inför den massiva ångesten jag upplevde men lite tröst fick man iaf. Jag försökte intala mig tillslut med att jag kunde inte påverka något när vi åkte ur, det låg bortom min kontroll, och då blev det liiite lättare.Lidingö DIF skrev:OT: Håller helt och hållet med i denna analys. Och just på grund utav detta så kommer jag använde hela J-A säsongen till att stålsätta mig inför en ev kvalserie. DIF höll på att knäcka mitt äktenskap, mitt företag och relationen till allt jag håller kärt 11/12. Jag tänker inte gå igenom den mentala härdsmältan en gång till. Nej, jag kommer inta en psykologisk "vänta & se" mentalitet. Örebro visade med önskvärd tydlighet att briljera i grundserien betyder inte ett skit.-daniel- skrev:Anledningen till att Leksand inte lyckas gå upp är i mitt tycke solklar; man har ett antal år i rad varit väldigt väldigt bra i serien, för att sen när det väl börjar dra i hop sig få fullständiga gummiarmar och spela bort chanserna till avancemang i första KS-omgångarna (den gångna säsongen var dock annorlunda, jag tror LIF bygger för framtiden faktiskt).
Det är så oerhört mycket som skall stämma för att man underifrån skall ta klivet upp, men det allra viktigaste är utan tvekan en uppåtgående formkurva... och att man kanske inte gått och fokuserat på den där kommande kvalserien hela säsongen; då tror jag det väldigt lätt låser sig mentalt när det väl börjar bli dags..
OnT: Tycker 1600 låter MVG med tanke på all turbulens. Har självklart köpt min plats igen och kommer som vanligt vara på plats och stödja. Har också gett bort medlemskap för att bidra (gudbarn och kompisar). Lyckas DIF sälja ca 3500 säsongsplåtar till nedsläpp så är jag mycket nöjd. Allt över det är överkurs.
Jag tycker det låter sunt med din inställning om att "vänta och se", dock känner jag ju mig själv och vet vilka våldsamma känslouttryck det blir för mig när det gäller DIF.

Och där var mitt säsongskort förlängt. Skaffa en bra keeper och en fin PP-back nu, Challe.
Förlängt och betalt? Klappat och klart.
Vet inte riktigt vad det är men känslan säger är att jag ser fram emot denna säsong mer än vad jag skulle göra ifall vi låg kvar i Elitserien. Gillar laget som börjar utforma sig och det ska ändå bli jävligt roligt med ny liga, nya lag, rutiner, upplevelser och allt annat skoj med Hovet.
Konstigt nog blev jag aldrig riktigt förbannad över föregående säsongs sorgliga utgång. Det stod ändå klart så länge att Kvalserien väntade på oss runt hörnet och med vår katastrofsäsong så kändes inte HA så långt borta. Vi förtjänade verkligen inte att vara kvar.
I Djurgårdshymnen sjunger vi om att livet ändå inte är så farligt så länge vi får ha Djurgår'n i våra liv. Det var exakt den känslan som uppenbarade sig för mig. Jag kände att jag skiter i vilka som kommer på besök. Jag går på matcherna för Djurgårdens skull och ingen annans. Så länge gamla Djurgår'n finns känns livet ändå lätt.
Tänk ändå vad tråkigt livet hade varit utan DIF i bilden. Kärleken till ett lag är nästan det ända som kommer att bestå genom mitt liv från början till slut och denna period är bara en mindre del av denna långa resa.
Vet inte riktigt vad det är men känslan säger är att jag ser fram emot denna säsong mer än vad jag skulle göra ifall vi låg kvar i Elitserien. Gillar laget som börjar utforma sig och det ska ändå bli jävligt roligt med ny liga, nya lag, rutiner, upplevelser och allt annat skoj med Hovet.
Konstigt nog blev jag aldrig riktigt förbannad över föregående säsongs sorgliga utgång. Det stod ändå klart så länge att Kvalserien väntade på oss runt hörnet och med vår katastrofsäsong så kändes inte HA så långt borta. Vi förtjänade verkligen inte att vara kvar.
I Djurgårdshymnen sjunger vi om att livet ändå inte är så farligt så länge vi får ha Djurgår'n i våra liv. Det var exakt den känslan som uppenbarade sig för mig. Jag kände att jag skiter i vilka som kommer på besök. Jag går på matcherna för Djurgårdens skull och ingen annans. Så länge gamla Djurgår'n finns känns livet ändå lätt.
Tänk ändå vad tråkigt livet hade varit utan DIF i bilden. Kärleken till ett lag är nästan det ända som kommer att bestå genom mitt liv från början till slut och denna period är bara en mindre del av denna långa resa.
- Jim Morrison
Alltså, nja, det kan jag verkligen inte hålla med om. Tycker detta börjar bli lite överdrivet. Vi är fortfarande i allsvenskan, vilket är det värsta som har hänt vår klubb på extremt länge. Kanske nästan det värsta någonsin i denna moderna hockey. Att säga att man nästan är glad för att man är i allsvenskan kan jag verkligen inte hålla med om. Jag hade gjort allt för att vi skulle spela i elitserien nästa säsong.Struten skrev: Vet inte riktigt vad det är men känslan säger är att jag ser fram emot denna säsong mer än vad jag skulle göra ifall vi låg kvar i Elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas alla är medlemmar också. Skriver på för mitt elfte år så fort det gamla löpt ut.
Säg den glädje som varar
- Hajduk
- Kontakt:
Det hoppas jag med. Ser inte varför man inte skulle vara medlem. DIF borde haussa medlemskapet ännu mer.DIF_Soldier skrev:Hoppas alla är medlemmar också. Skriver på för mitt elfte år så fort det gamla löpt ut.