Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:men visst är det tragiskt att vi inte ska kunna spela ut dem istället?
Fast med Gustafsson (A.K.A. sämsta Djurgårdsbacken på 2000-talet?), Lennhammer (medelmåtta i allsvenskan), Holm (inte redo för elitserien), Kyle (sämre än en treåring i defensiv zon), Boumedienne (som i 9 av 10 matcher mer liknar en höna än en människa i defensiv zon) och Holmqvist (som är lika vek som en vandrande pinne) i laget på en och samma gång så är det inte tragiskt att vi inte ska kunna spela ut dom. Att vi ska spela jämnt mot Huddinge i division ett känns som en målsättning som man istället bör sträva efter, och att med nöd och näppe lyckas undvika en förnedring i de elitseriematcher som återstår tills Printz och Claesson är tillbaka i laget.

Att hoppa framför tunnelbanan innan lunch på torsdag känns som en bra lösning i dagsläget...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:men visst är det tragiskt att vi inte ska kunna spela ut dem istället?
Fast med Gustafsson (A.K.A. sämsta Djurgårdsbacken på 2000-talet?), Lennhammer (medelmåtta i allsvenskan), Holm (inte redo för elitserien), Kyle (sämre än en treåring i defensiv zon), Boumedienne (som i 9 av 10 matcher mer liknar en höna än en människa i defensiv zon) och Holmqvist (som är lika vek som en vandrande pinne) i laget på en och samma gång så är det inte tragiskt att vi inte ska kunna spela ut dom. Att vi ska spela jämnt mot Huddinge i division ett känns som en målsättning som man istället bör sträva efter, och att med nöd och näppe lyckas undvika en förnedring i de elitseriematcher som återstår tills Printz och Claesson är tillbaka i laget.

Att hoppa framför tunnelbanan innan lunch på torsdag känns som en bra lösning i dagsläget...
Förstå mig rätt, jag menar inte att vi ska kunna utklassa Aik eller tokdominera.
Men jag tycker att vårt spelarmaterial har mer skicklighet än deras och därför ska vi kunna vara det spelförande laget. Sett över alla derbyn efter deras återkomst så har de varit det bättre laget.

Bäst att tillägga att jag inte tycker att vi har ett material för topp 4. Jag tippade inför säsongen plats 6-8, det står jag kvar vid, men visst fan har jag tvivlat emellanåt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Tråkigt att Gnagets All in med Rosén och Viklund gick hem
som att få färg på sista kortet
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Bjurre skrev:Tråkigt att Gnagets All in med Rosén och Viklund gick hem
De hade inte gjort samma succé i DIF. Det är ingen slump att i stort sett alla spelare blir bättre spelare i Gnaget, medan i stort sett alla spelare blir sämre när de kommer till DIF. Goda. Dagliga. Vanor. Ställa. Krav. På. Varandra.

Så stavas det.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
Bjurre skrev:Tråkigt att Gnagets All in med Rosén och Viklund gick hem
De hade inte gjort samma succé i DIF. Det är ingen slump att i stort sett alla spelare blir bättre spelare i Gnaget, medan i stort sett alla spelare blir sämre när de kommer till DIF. Goda. Dagliga. Vanor. Ställa. Krav. På. Varandra.

Så stavas det.
Jag tvivlar starkt på att varken du eller jag har så pass god insikt i klubbarna så vi vet tillräckligt mycket om den dagliga verksamheten i Djurgården respektive aik så pass att vi kan jämföra dom här och då döma ut Djurgården och hylla aik. Hur ser aiks kontra Djurgårdens träningsupplägg ut? Ställer krav på varandra? På vilket sätt?

Jaja, om du har den insikten så visst. Vad gör Djurgården fel i sitt träningsupplägg, är det fysen eller isträningen eller något annat? Och vad gör Gnaget så bra på respektive? Jag tror inte ens spelarna i klubbarna vet hur träningen sköts i den andra klubben, och då delar de ändå på Hovet som träningsanläggning.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Fan vad det skall bli kul med match på torsdag, förstår inte alls alla surmuppar som neggar så fruktansvärt och mer eller mindre räknar med att vi återigen skall bli våldtagna. Hur jävla bra är Solna? På allvar alltså? Har följt deras matcher hyfsat noga genom hela säsongen och kan inte påstå att deras nivå är så mycket vidare högre än vad Djurgården har visat upp. Fruktansvärt ojämna från match till match, samma problem med dassigt försvarsspel, ett anfallsspel som rätt ofta ser extremt lojt ut. Även målvaktsspelet har till & från krackelerat, dock ser det ju ut som Fasth hittat formen igen.

Ja, nu har vi lite folk borta (framförallt Printz...) och det svider som fan, men nog skall våra backar kunna prestera en tillräckligt god hockey för att inte snubbla bort sig alltför mycket mot Solna.

Kämpa Djurgården. Vi vinner med 4-2. Jag vägrar gå in i ett derby med förlustkänsla innan - vi har revansch att kräva för fan!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Förstå mig rätt, jag menar inte att vi ska kunna utklassa Aik eller tokdominera.
Men jag tycker att vårt spelarmaterial har mer skicklighet än deras och därför ska vi kunna vara det spelförande laget. Sett över alla derbyn efter deras återkomst så har de varit det bättre laget.

Bäst att tillägga att jag inte tycker att vi har ett material för topp 4. Jag tippade inför säsongen plats 6-8, det står jag kvar vid, men visst fan har jag tvivlat emellanåt.
Jag förstår dig fullt ut, jag var lite så där halvt ironiskt överdriven bara :wink:
Vi bör och ska vara det spelförande laget, för att på pappret har vi ett klart bättre lag, inget snack om saken. Tyvärr så avgör dock inte pappret matcher, vilket denna säsongs upplaga av Djurgården Hockey verkar ha som mål att bevisa för de som tvivlar på det.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Vinst är det enda som gäller! Börjar få en riktig härlig känsla nu och tror att vi kommer ta ajk med 4-1.

Målskyttar:
Jimmie (10)
Honken (18)
Gynge (23)
Norman (35)
Jimmie (59 öppen kasse)

Kämpa Djurgården!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIFalot>> Jag vet inte hur insatt Maklaren ar i arendet, men han sade faktiskt inte VAD som var samre i DIF. Daremot kanns det nastan som ett faktum att spelarna inte utvecklats ett dugg i DIF de senaste aren. Exakt vad som ar fel ar val svart att saga, men nagonting ar det uppenbarligen da ingen spelare blir battre! Jag skulle vilja pasta att det ar ett ledarproblem (las: Hardy Nilsson). Det ar anda hans jobb att forsoka gora spelarna battre. Han far ett fett IG av mig.
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:DIFalot>> Jag vet inte hur insatt Maklaren ar i arendet, men han sade faktiskt inte VAD som var samre i DIF. Daremot kanns det nastan som ett faktum att spelarna inte utvecklats ett dugg i DIF de senaste aren. Exakt vad som ar fel ar val svart att saga, men nagonting ar det uppenbarligen da ingen spelare blir battre! Jag skulle vilja pasta att det ar ett ledarproblem (las: Hardy Nilsson). Det ar anda hans jobb att forsoka gora spelarna battre. Han far ett fett IG av mig.
Att ingen blir bättre håller jag nog inte med om. Kempe har blivit rivigare, klokare och fått ett bättre fysiskt spel. Där är det bara ett par kassar som saknas.
Printz har blommat ut mer i mitt tycke. Mer harmonisk i egen zon och tar inte lika många onödiga utvisningar som i fjol.
Det är väl mest juniorerna i övrigt som stannat eller gått bakåt?
Användarvisningsbild
PNY

Re: Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 De

Inlägg av PNY »

Challen skrev:Snälla?
:lol:
Jag har hört att några av spelarna från den matchen tyvärr är skadade. Dessutom har vi väl tre spelare på senior-vm.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

JohanPez skrev:
SkönaDjurgårn skrev:DIFalot>> Jag vet inte hur insatt Maklaren ar i arendet, men han sade faktiskt inte VAD som var samre i DIF. Daremot kanns det nastan som ett faktum att spelarna inte utvecklats ett dugg i DIF de senaste aren. Exakt vad som ar fel ar val svart att saga, men nagonting ar det uppenbarligen da ingen spelare blir battre! Jag skulle vilja pasta att det ar ett ledarproblem (las: Hardy Nilsson). Det ar anda hans jobb att forsoka gora spelarna battre. Han far ett fett IG av mig.
Att ingen blir bättre håller jag nog inte med om. Kempe har blivit rivigare, klokare och fått ett bättre fysiskt spel. Där är det bara ett par kassar som saknas.
Printz har blommat ut mer i mitt tycke. Mer harmonisk i egen zon och tar inte lika många onödiga utvisningar som i fjol.
Ja, jag haller med om att Printz blivit mycket battre. Kempe marginellt, han gor ju fortfarande inga mal eller nagonting? Kampar bra dock.

Men att EN spelare, Printz, blivit battre undre tre ars utveckling ser jag inte som godkant for tranarstaben. Tycker du annorlunda? Markligt isafall! :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:
JohanPez skrev:
Ja, jag haller med om att Printz blivit mycket battre. Kempe marginellt, han gor ju fortfarande inga mal eller nagonting? Kampar bra dock.

Men att EN spelare, Printz, blivit battre undre tre ars utveckling ser jag inte som godkant for tranarstaben. Tycker du annorlunda? Markligt isafall! :)
Så spelar han i en 4:de/checking-lina med Tim & Fimpen, då kan man nog inte räkna med så mycket mål. Lägg också till att han utvecklat sitt spel i PK. Kempe går åt rätt håll.

Matchen mot packet: VINN!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Hade han varit riktigt bra hade han inte spelat i fjardekedjan. Det galler halva forumets gullegris Tim Eriksson ocksa.

Fast a andra sidan undrar man ju vad Carlsson och Tjarna gor hogre upp i kedjerankingen?

Men jo, jag gillar Kempe. Tycker han sliter oerhort mycket under matcherna och det varmer att se det jobbet. Och efter Printz och Aberg kanske Kempe ar den som utvecklats mest? Om an marginellt. Jag tycker ni har for laga krav pa typ allt. Jag hatar att vara ett loserlag.

Jaja, fel trad for det. Far hoppas pa en vinst imorgon da det skulle ge oss lite nytt hopp. En forlust skulle kannas blytung. Jag ar seriost deprimerad just nu.
Skriv svar