Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Jockmaniac »

Men kolla bara i tippningstråden, Frölunda verkar glömmas bort. Både i media o bland övriga lags fans. För en gångs skull har Göteborgarna BARA gjort smarta värvningar. Tro mig, de tar guld!

Jag ser dem som tokfavoriter....
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:Men kolla bara i tippningstråden, Frölunda verkar glömmas bort. Både i media o bland övriga lags fans. För en gångs skull har Göteborgarna BARA gjort smarta värvningar. Tro mig, de tar guld!

Jag ser dem som tokfavoriter....
Tjae, det skall spelas om det också. Jag är verkligen inte lika övertygad som du verkar, om de fortfarande har tokdominerat serien när vi har juluppehåll kanske jag reviderar min åsikt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Men de har ingen del som faller liksom.. En keeper av hög klass(det enda jag var tveksam på inför säsongen), en backbesättning med både spets och vattenbärare(Bäckman är topp 5 bästa back i Elitserien när han är hel) och sen en forwardsupssättning med både spets och grabbar som är beredd att döda för sitt lag. Allt i en salig röra! Lägg därtill kanske Elitseriens bästa tränare!

Usch ryser, trodde aldrig att Frölunda skulle ta sitt förnuft till fånga :(
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har de verkligen sån spets på backsidan,som riktiga PP-backar? Tycker det ser något skralt ut där faktiskt. Anfallsmässigt är de riktigt vassa, och båda målvakterna håller hög klass (bevisligen). Hellberg har man ju också hört många lovord om.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ge dig nu Jockmaniac :wink:

Frölunda - Växjö
Modo - Frölunda
Frölunda - Luleå
Brynäs - Frölunda

Där ovan är Frölundas inledande spelschema, och det är inga svåra matcher direkt. Dom har varken mött Linköping, Djurgården, Skellefteå, Hv71 eller Färjestad.
Nu ska jag inte ta något ifrån Frölunda, eftersom att dom har gjort det bra de fyra första omgångarna, men dom har inte satts på prov ordentligt.

Växjö var väldigt uddlöst, och att Andersen höll nollan där är inte konstigt. Det finns nog inte en elitseriemålvakt som släppt in ett mål mot Växjö i den matchen.
Matcherna mot Modo och Luleå såg jag inte, så dom kan jag inte bedöma egentligen. Men ett Modo med noll självförtroende kan alla lag slå.

Matchen igår mot Brynäs var Frölunda förtjänta av segern, men det var dock inte för att dom spelade bra. Brynäs var fullkomligt uddlösa, och lyckades bara bita fast pucken rejält i offensiv zon en gång under matchen. Sen när dom väl fick några lägen så var avsluten i allsvensk klass. Andersen gjorde knappt någon bra räddning, utan Brynäs sköt i princip enbart rak i magen på honom eller två meter utanför målramarna.

Sen angående deras backar. Du snackar om en spets som enligt mig inte existerar. Frölundas PP var både mot Växjö och Brynäs helt värdelöst, och deras backar skrämmer mig inte. Bäckman är bra, men i övrigt är det inte mycket att hänga i granen. Jag hade bara bytt bort Claesson om ett byte mellan oss och Frölunda kom på tal.

Men givetvis är Frölunda bättre än vad de flesta har trott. Jag tippade Frölunda som femma, och det står jag fast vid. Dom kommer att tappa ju längre säsongen lider i takt med att de förväntade topplagen kommer igång ordentligt. Frölunda tar sig till semifinal, max.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tippade Frölunda som seriesegrare, inte SM-guldvinnare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Helt irrelevant egentligen, men jag såg precis sammandraget från lhc-hv och jag fick en liten chock. Jag vet inte varför men jag har alltid trott att Carl Söderberg varit typ i "dvärglängd", dvs ca 165-170cm. Men tyckte att han såg lång ut, men trodde att det var för att han stod bredvid Albrandt. Fick en chock när jag såg att han var 191cm... :shock:
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jepe skrev:Helt irrelevant egentligen, men jag såg precis sammandraget från lhc-hv och jag fick en liten chock. Jag vet inte varför men jag har alltid trott att Carl Söderberg varit typ i "dvärglängd", dvs ca 165-170cm. Men tyckte att han såg lång ut, men trodde att det var för att han stod bredvid Albrandt. Fick en chock när jag såg att han var 191cm... :shock:
Lol! Söderberg är grym för övrigt. När vi var nere i Mjölby räckte det med att se ett byte med honom för att imponeras. Vilken j-a fart!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Appropå Frölundas backar... Visst spetsen kanske inte är enorm, men jag ser verkligen Bäckman som rejäl spets som skulle kliva in i första backpar i vilket elitserielag som helst(när han är skadefri). Landslagsklass utan tvekan! Ni glömmer dock bort ett till namn på backsidan, som rean förra säsongen visade framfötterna ordentligt. Jag menar såklart, Henrik Tömmernes. Frölundas bästa back förra säsongen och här har vi en som åtminstone håller hög Elitserieklass. Sen har vi denna Von Gunten som jag inte har en aning om vem det är, men enligt vad jag har hört så har han börjat väldigt bra. Många underskattade backar som kanske skulle behövas i vårat lag kanske? Johnsson, Eriksson osv. Då istället för våran såkallade spetsback Bom Bom.

Frölunda har en skaplig backuppsättning som verkligen kan växa...

Salas: Struntar faktiskt hur det ser ut i matcherna, till skillnad från exempelvis oss så hittar de åtminstone ett sätt att vinna. Att vinna trots att det är långt från 100% är en enorm styrka som vi visade för två säsonger sedan, och Frölunda gör nu.

Jag säger bara, sanna mina ord... Frölunda kammar hem skiten!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller med i allt förutom din slutsats. Pierre Johnsson hade passat oss utmärkt enligt mig.
Sedan underskattas framförallt målvakerna i Frölunda. Hellberg är även han en enorm talang.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:
Matcherna mot Modo och Luleå såg jag inte, så dom kan jag inte bedöma egentligen. Men ett Modo med noll självförtroende kan alla lag slå.
Nix, jag vet åtminstone ett lag som lätt blir utmanövrerat mot modo.

Frölunda har en bra mix som man brukar säga, dom blir helt klart att räkna med.
Radar du upp 4 raka segrar i inledningen tyder det iaf på nån sorts jämnhet.
ES 2011-2012 kommer bli den jämnaste i historien, det är de flesta överrens om.
Med det som bakgrund är 4 raka än mer imponerande.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Salas skrev:
Nix, jag vet åtminstone ett lag som lätt blir utmanövrerat mot modo.

Frölunda har en bra mix som man brukar säga, dom blir helt klart att räkna med.
Radar du upp 4 raka segrar i inledningen tyder det iaf på nån sorts jämnhet.
ES 2011-2012 kommer bli den jämnaste i historien, det är de flesta överrens om.
Med det som bakgrund är 4 raka än mer imponerande.
Dessutom att rada upp fyra raka segrar när man inte spelat på sitt max...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jag får lite DIF anno 09/10-vibbar av Brynäs, ingen riktig spets men en ganska rutinerad Elitserietrupp spetsad med några riktigt sylvassa junisar. Blir riktigt tufft på tisdag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Jag får lite DIF anno 09/10-vibbar av Brynäs, ingen riktig spets men en ganska rutinerad Elitserietrupp spetsad med några riktigt sylvassa junisar. Blir riktigt tufft på tisdag.
Mm det blir jäkligt tufft på tisdag. Gäller att vi gör 3 hyfsade perioder för att ha en chans. BIF verkar spela extremt tajt, och verkligen ta vara på chanserna som ges... Både Honken & Svedberg har dessutom öppnat rätt OK i mål.

Spelar vi som vi gjort hittils tror jag faktiskt vi åker på däng, men klarar vi att prestera något i linje med vad vi borde göra sett till det spelarmaterial vi förfogar över så vinner vi. Blir spännnade hursomhaver. Som alltid, i ES med andra ord....
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Edin skrev:Jag får lite DIF anno 09/10-vibbar av Brynäs, ingen riktig spets men en ganska rutinerad Elitserietrupp spetsad med några riktigt sylvassa junisar. Blir riktigt tufft på tisdag.
Mm det blir jäkligt tufft på tisdag. Gäller att vi gör 3 hyfsade perioder för att ha en chans. BIF verkar spela extremt tajt, och verkligen ta vara på chanserna som ges... Både Honken & Svedberg har dessutom öppnat rätt OK i mål.

Spelar vi som vi gjort hittils tror jag faktiskt vi åker på däng, men klarar vi att prestera något i linje med vad vi borde göra sett till det spelarmaterial vi förfogar över så vinner vi. Blir spännnade hursomhaver. Som alltid, i ES med andra ord....
Skulle inte förvåna mig om Widing (som varit väldigt kall såhär i början) vaknar till och smackar in tre baljor..
Skriv svar