Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Anteson

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av Anteson »

skiter hög aktigt i han nu som då att DiF inte tog Tellan e för mej en gåta
om han prata kontrakt eller inte i kvalserien skiter jag me i
han va fel är fel o kommer alltid förbli fel

Tellan hoppas du läser här ibland ber om ursäkt för nötterna i styrelsen
de e du o ska för bli du du e Fanses keeper allt annat e ren lögn !

hoppas på bra nyheter snart
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte klandra en av våra bästa spelare för att lämna när vi åker ut.
Nej. Och jag hade inte heller klandrat honom om han hade lämnat. Men det är på sättet han lämnar som jag blir så jävla förbannad på. Han hade kunnat lämna med värdighet. Men istället läcker rykten ut (från Frasse bland andra) att han varit klar för Hv71 redan innan kvalserien. Och så alla hans uttalanden.

Nej, jag klandrar honom inte heller för att han lämnar. Men jag klandrar honom för att han lämnade på det här sättet.
Enligt min källa (som är samma som genom årens lopp levererat ett gäng väldigt pricksäkra rykten, men som jag inte har regelbunden access till längre). Var väldigt tydlig när han berättade att Wesslau började bjuda ut sig mitt under grundserien, att AIK och HV var de två hetaste alternativen för honom, men att HV bjöd över Solna samt att allt var klart just i början av Kvalserien.
Det är förstås mycket möjligt att hans agent börjar bjuda ut Wesslau under pågående kvalserie ifall Djurgården skulle åka ur. Det handlar ju om att vara ute i tid medan så många lag som möjligt inte har en signad förstamålvakt. Jag tror inte direkt Wesslau har suttit och räknat siffror för att sedan överrumplas av ett skott som går in mellan benskydden under kvalseriematcherna.
Du missar poängen....

Min källa (som bekräftas av Frasses källa) säger att Wesslau började bjuda ut sig till diverse klubbar (främst HV och AIK) mitt under pågående grundserie och att han var klar för HV strax innan eller just när kvalserien började

Jag vet inte exakt när han började bjuda ut sig, men min källa nämner mitten av grundserien ungefär och Frasse skrev i början av året (dvs strax efter juluppehållet).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Anteson

Inlägg av Anteson »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag kan bara inte klandra en av våra bästa spelare för att lämna när vi åker ut.
Nej. Och jag hade inte heller klandrat honom om han hade lämnat. Men det är på sättet han lämnar som jag blir så jävla förbannad på. Han hade kunnat lämna med värdighet. Men istället läcker rykten ut (från Frasse bland andra) att han varit klar för Hv71 redan innan kvalserien. Och så alla hans uttalanden.

Nej, jag klandrar honom inte heller för att han lämnar. Men jag klandrar honom för att han lämnade på det här sättet.
Enligt min källa (som är samma som genom årens lopp levererat ett gäng väldigt pricksäkra rykten, men som jag inte har regelbunden access till längre). Var väldigt tydlig när han berättade att Wesslau började bjuda ut sig mitt under grundserien, att AIK och HV var de två hetaste alternativen för honom, men att HV bjöd över Solna samt att allt var klart just i början av Kvalserien.
Det är förstås mycket möjligt att hans agent börjar bjuda ut Wesslau under pågående kvalserie ifall Djurgården skulle åka ur. Det handlar ju om att vara ute i tid medan så många lag som möjligt inte har en signad förstamålvakt. Jag tror inte direkt Wesslau har suttit och räknat siffror för att sedan överrumplas av ett skott som går in mellan benskydden under kvalseriematcherna.
Du missar poängen....

Min källa (som bekräftas av Frasses källa) säger att Wesslau började bjuda ut sig till diverse klubbar (främst HV och AIK) mitt under pågående grundserie och att han var klar för HV strax innan eller just när kvalserien började

Jag vet inte exakt när han började bjuda ut sig, men min källa nämner mitten av grundserien ungefär och Frasse skrev i början av året (dvs strax efter juluppehållet).
va spelar det för roll engån skitunge alltid skitunge ! =) vet vi nästa gång
han Vill komma till klubben
Användarvisningsbild
JohanPez

Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av JohanPez »

Om nu DIF är sveriges finaste förening, borde man då inte skriva på 1 eller max 2 år för HV i hopp om att vi är uppe igen?
Ajja, är man skenhelig passar man nog jävligt bra i Jönköping och jag längtar till nästa gång vi möter HV på Hovet..
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Tack för denna tiden Wesslau

Har aldrig varit speciellt förtjust i dig (eftersom du tog tellqivst plats ) men tackar för dessa säsonger . Tror inte det kommer bli succe i HIV .
gurra

Inlägg av gurra »

vafan folk här beter sig som att de blivit dumpade av sina 14-åriga flickvänner...."men wesslan sa ju..."

fan kom igen

Wesslan: Du gjorde det bra denna säsongen förutom kvalserien där du kunde bättre. Du är en skön snubbe. Tack för din tid i DIF, du gjorde det bra. Nu spelar du i HV71 för att du vill tjäna pengar. Du förtjänar det. Du förtjänar även ett lag där du har möjlighet att vinna något. Det förstår jag. Nu går vi i DIF vidare. Hem med Tellan. End of story.

Edit: HV71 är ett köplag fyllt med köpta spelare. Det är typ ett av få lag som man fattar att spelare går dit enbart för att de kan tjäna cash. De och MIF redhawks (innan hugo stack) är ju sveriges motsvarighet till ATM cash-maskiner i USA.
Berra

Inlägg av Berra »

Hejdå Wesslan! Hoppas att det går åt helvete i HV.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Jag har personligen inga problem med att spelare vill lämna DIF, men spela förhelvete klart kontraktet innan man börjar förhandla med en annan klubb! Nu ligger det ju nära till hands att misstänka att han varit dålig med flit för att spela ner DIF i AS... Jag hoppas att DIF möter hiv71 snart i elitserien så att han kan få ett varmt välkommnande på HOVET!
gustav wesslau -en judas en judas...
Råttjävel!
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Skiter i att han lämnar men känns ruttet när han snackat så om DIF. Tror dessutom han misslyckas i HV.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det som verkligen stör mig på riktigt, allvar, är hur han betedde sig i målet under hela Kvalserien. Som en trött gubbe. Han spelade sin sämsta hockey under kvalserien. Det stör mig något jävligt. Och det tar glansen av Din Årets Järnkamin-utmärkelse.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Magnutz skrev:Det som verkligen stör mig på riktigt, allvar, är hur han betedde sig i målet under hela Kvalserien. Som en trött gubbe. Han spelade sin sämsta hockey under kvalserien. Det stör mig något jävligt. Och det tar glansen av Din Årets Järnkamin-utmärkelse.
Den måste väl gå att ta tillbaka? :?:
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Tack för din tid i DIF-tröjan Gustaf! Mycket bra minnen med dig. Spelare kommer och går inget att hänga läpp för.

Lycka till i HV.
1891
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Magnutz skrev:Det som verkligen stör mig på riktigt, allvar, är hur han betedde sig i målet under hela Kvalserien. Som en trött gubbe. Han spelade sin sämsta hockey under kvalserien. Det stör mig något jävligt. Och det tar glansen av Din Årets Järnkamin-utmärkelse.
Han fick stå för mycket, det var inte hans fel.
Avskaffa tre mot tre.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jag gillar verkligen Wesslau. En suverän snubbe och målvakt. Kommer göra ont att se honom i HV.

Förstår att han lämnar efter den här kaossäsongen. Han är väl egentligen den enda som inte behöver skämmas för sitt spel.

Att spelare signar för andra klubb under säsong är ren skit. Oerhört trist att det blivit så vanligt och att Wesslau kan ha gjort det skulle överraska mig. Vad jag vet har Wesslau och hans agent fiskat ny klubb i Ryssland sedan en tid tillbaka. Antar att HV kom in i bilden när det inte blev något i KHL. Trist oavsett och nu skrev han ju på för 3 år dessutom.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Allt svikarsnack här inne gör mig fan illamående!

Första gången jag ens hör talas om W:s förflutna i AIK, och om det var där han "fostrats" så borde vi fan vara tacksamma - mig veterligen, och honom själv också, så var det i DIF han slog igenom, och ställer utom allt tvivel att DIF betyder mycket för honom.

Är vare sig besviken eller överraskad att han lämnar, förutom då att det inte blev till NHL/KHL. Vad tycker ni han borde yppat mitt under KS? Såklart hans agent fiskar runt! Såklart DIF hade Hardy på glid även när mn ställde sig bakom honom utåt! Varför? Vad tjän på att göra motsatsen? "Jo, vi tänker kicka honom snart", vilken motivation leder det till? Såg en del bitchande om W:s "insats i kvalserien": mig veterligen stod han säsongens samtliga matcher utom 1, ursäkta då om han inte var en fantom i varje match; allt han kan belatas för kan försvaret lastas för tiofalt mer!

Som avslutning vill jag gärna erinra om andra äckliga bajrare/solnaiter som passerat revy i DIF, såsom Tomas Östlund, Putte Eriksson, Kenta Nilsson, Anders Johnsson, Peter Nilsson, Rolf Ridderwall...

Tja, nu hoppas man ju dock helt klart att Tellan fyller luckan per omgående. Lycka till i HV, Gustaf, borde vara straff på den som buar ut dig nästa gång du är på Hovet!
Skriv svar