Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Fyfan vad tarvliga ni är. Här går vi och gör en av säsongens bästa (och roligaste) matcher och man blir sjukt peppad på slutspel osv osv...och det enda ni gör i dess matchtråd är att fokusera på hur det går för Gnaget?! Vilket jävla skämt. Respektlöst mot våra egna spelare, hylla istället.
Ja, lite fräckt var det allt. Nån mod kan ju få flytta det till den i särklass mest besökta forumtråden någonsin på DIFs forum. Nämligen den om Aik! (bara en sån sak är ju helt ofattbart).
Det där är ju bara en lögn, du kan ju se hur många gånger en tråd är besökt? Och därmed också hur många andra trådar som är besökta fler gånger.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra skrivet både LHO och -daniel-.

Det är ju uppenbart att det finns två sidor här. En som är förblindad med AIH-hat och en som mest fokuserar på vårt härliga DIF. Jag lever hellre som en glad djurgårdare än en bitter AIH-hatare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev: Jag vet vad Djurgården har. Det stör mig dock att Aik tar igen. Jag kommer alltid äcklas av deras framgång. Oavsett om DIF har ett större titelskåp eller inte. Det är inte relevant för mina känslor för aik. Det var det jag menade.

Får jag fråga dig om du kommer börja känna ett liknande aik hat som jag OM(peppar peppar! tvi tvi) får en storhetsperiod och går om DIF på alla sätt, då DIF inte längre har de där sakerna du räknade upp, eftersom det verkar vara det som ska spela in på rivaliteten? (enligt dig då...)
Jag förstår bara inte hur man kan bry sig om Aik "tar igen"... det är liksom ljusår bort att Solna ska etablera sig och spela en sån betydande roll som DIF gjort genom alla jävla år i Elitserien. Vi tillhör den klassiska skaran av lag som Färjestad, Brynäs etc

Aik har också en hel del historia men det är fortfarande en parantes i historieböckerna. Finns heller ingenting som talar för att de helt plötsligt skulle springa förbi oss och på sikt prestera bättre. Varför skulle de, liksom?

Din sista hypotetiska fråga kan jag väl säga att jag självklart skulle tycka vore jävligt tragiskt. Men då pratar vi om när jag är gubbe och åker runt på rullator så då vet jag inte om jag skulle bry mig.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Magnutz skrev:Seså, killar, nu andas vi och ser på den här videon tillsammans. Sen skrattar vi och ser fram emot slutspelet! Se HÄR
:mrgreen:
Var är Lefflan? Jag vill sjunga "We shall overcome".

Skämt åsido, om vi ska tillbaka till ämnet, vad höll domarna på med ikväll? Sista 10 har dom noll koll och håller på att tappa hela skiten. Riktigt fegt när dom plockar ut Bombom och hittar på en utvisning på Hagos istället för att bara göra det rätt ifrån början och bara plocka ut Skellefteåspelaren och låta det vara bra.

Samma sak när ena domaren kompenserar sig själv och visar ut Kronwall på slutet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Fyfan vad tarvliga ni är. Här går vi och gör en av säsongens bästa (och roligaste) matcher och man blir sjukt peppad på slutspel osv osv...och det enda ni gör i dess matchtråd är att fokusera på hur det går för Gnaget?! Vilket jävla skämt. Respektlöst mot våra egna spelare, hylla istället.
Ja, lite fräckt var det allt. Nån mod kan ju få flytta det till den i särklass mest besökta forumtråden någonsin på DIFs forum. Nämligen den om Aik! (bara en sån sak är ju helt ofattbart).
Det där är ju bara en lögn, du kan ju se hur många gånger en tråd är besökt? Och därmed också hur många andra trådar som är besökta fler gånger.
Silly Season är läst mer, så där bommade du -daniel-. ;)
Senast redigerad av Daniel942 den 2011-03-03 22:51:35, redigerad totalt 1 gånger.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Bra skrivet både LHO och -daniel-.

Det är ju uppenbart att det finns två sidor här. En som är förblindad med AIH-hat och en som mest fokuserar på vårt härliga DIF. Jag lever hellre som en glad djurgårdare än en bitter AIH-hatare.
Känns väl snarare som bägge sidorna går till överdrift i sina argument för att påpeka sina "poänger". Jag hoppas det i alla fall. Djurgårdare som öppet säger att de "skiter i" aik-framgång får mig att må lite illa ärligt talat, så hoppas inte det var sant, känns som att pissa på 120-års supporterkultur på nå sätt.
Expert.
lilleman

Inlägg av lilleman »

-daniel- skrev:
lilleman skrev:Daniel, Lee Harvery etc:
Alltså jag orkar inte mer. För mig är det helt jävla ofattbart att en Djurgårdare sitter på ett DIF hockey forum och HYLLAR våra största ärkerivaler, och VILL att de ska gå till slutspel. Vi har varit ärkerivaler i 120 år och du VILL att de ska gå till slutspel.
Du vill alltås att aik ska ha framgång, du vill alltså ge de en stor chans att bli bättre än oss nästa år, du vill alltså ge dem chansen att bli ett stabilt elitserielag med bra publiksiffror.
Herregud alltså, om någonting är patetiskt så är det detta. Ingenting kommer få mig att ändra min åsikt, för mig är det helt osannolikt att en Djurgårdare vill ge våra ärkerivaler chansen att bli något bra.

Jag hatar solna aik, och jag är inte ensam.
Tack för mig.
Men hallååååå...ekar det tomt eller? Är det någon av oss som har suttit och HOPPATS att Aik ska knipa slutspelsplatsen? Det är väl för fan en helt annan sak att säga att de förtjänar den? Ni kan ju inte ens medge det. Så jävla barnsligt så jag skäms.
Jag orkar inte. Blir bara löjligt. Man sitter och hyllar aik, vill ha dem i ett slutspel, men sen vägrar man själv erkänna det, och du kallar mig barnslig?
Du lär få din vilja igenom, hoppas du njuter av att se aik i ett slutspel. Vi får se om du ångrar ditt beslut om ett år.

SkönaDjurgårn, och Daniel också: Ni säger att vi gör tråden dålig, men ni sitter ju själv och bidrar i den och diskuterar samma ämne. Varför hyllar ni inte våra egna spelare som ni älskar att göra när vi vinner men när vi förlorar så är de säms i världen?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Eller den här är också bra! Se HÄR!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Men snälla...det var inte direkt ordagrant... du kan ju inte förneka att den har galet mycket poster och att de som ingen egentligen borde bry sig om rendererar i ett SJUKT stort intresse (speciellt på det här forumet).

Vittnar om ett mindervärdeskomplex.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev: Jag vet vad Djurgården har. Det stör mig dock att Aik tar igen. Jag kommer alltid äcklas av deras framgång. Oavsett om DIF har ett större titelskåp eller inte. Det är inte relevant för mina känslor för aik. Det var det jag menade.

Får jag fråga dig om du kommer börja känna ett liknande aik hat som jag OM(peppar peppar! tvi tvi) får en storhetsperiod och går om DIF på alla sätt, då DIF inte längre har de där sakerna du räknade upp, eftersom det verkar vara det som ska spela in på rivaliteten? (enligt dig då...)
Jag förstår bara inte hur man kan bry sig om Aik "tar igen"... det är liksom ljusår bort att Solna ska etablera sig och spela en sån betydande roll som DIF gjort genom alla jävla år i Elitserien. Vi tillhör den klassiska skaran av lag som Färjestad, Brynäs etc

Aik har också en hel del historia men det är fortfarande en parantes i historieböckerna. Finns heller ingenting som talar för att de helt plötsligt skulle springa förbi oss och på sikt prestera bättre. Varför skulle de, liksom?

Din sista hypotetiska fråga kan jag väl säga att jag självklart skulle tycka vore jävligt tragiskt. Men då pratar vi om när jag är gubbe och åker runt på rullator så då vet jag inte om jag skulle bry mig.
Till det första fetmarkerade.... För att de är vår största rival och har varit i 120 år, oavsett om vi ligger långt före dom eller inte, jag förstår inte hur det spelar in.

För att dra en parallell till hatet mellan Chelsea och Millwall, det ligger ju knappast "på is" för att Millwall är på dekis? Man önskar ju sin rival olycka ändå.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Men, visst fan fixar Sir Charles och hans MoDo det här problemet med aik...

Annars så skriver jag som tidigare att Hardys grabbar börjar att varva upp.... Boumedienne verkar bara älska denna tiden på säsongen när det vankas slutspel, han har varit grym dom senaste matcherna, Staffan Kronwall har börjar att bli riktigt elak. Jag gillade när saik fick spela 4 minuter i PP och DIF spelarna offrade sig tills sista blodsdroppe, vilken inställning.

In Hardy we trust!
Senast redigerad av Caveman den 2011-03-03 22:58:41, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lilleman skrev: Jag orkar inte. Blir bara löjligt. Man sitter och hyllar aik, vill ha dem i ett slutspel, men sen vägrar man själv erkänna det, och du kallar mig barnslig?
Du lär få din vilja igenom, hoppas du njuter av att se aik i ett slutspel. Vi får se om du ångrar ditt beslut om ett år.

SkönaDjurgårn, och Daniel också: Ni säger att vi gör tråden dålig, men ni sitter ju själv och bidrar i den och diskuterar samma ämne. Varför hyllar ni inte våra egna spelare som ni älskar att göra när vi vinner men när vi förlorar så är de säms i världen?
Vill ha dem i slutspel? Kan du säga VEM och NÄR någon har sagt det? Har aldrig sett någon Djurgårdare varken säga eller skriva det. Du TOLKAR dock det berömmet man måste ge pissklubben från Solna (för deras efter förutsättningarna löjligt bra säsong) som att vi vill se dem i ett slutspel.

Snacka om att hitta på och förvränga saker & ting....
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Okej, nu är jag sjukt trött på detta jävla gnagartjafs som förstör matchtråden. Det här var ju en sjuhelvetes rolig match där man blir grymt taggad på slutspel. Ni som vill fortsätta snacka gnaget, byt tråd snälla!

Själv är man bara glad över att slippa att vara oroad över streckskiten som för några år sedan. Härligt med "vi kommer alltid älska er" som var riktigt skön och att Cillen får sätta en kasse igen.

Förresten är det bara jag som tror att O. Eklund har kollat in Scott Stevens på utube. Han hade ett par rejäla försök till open ice-hits som tyvärr slutade i miss båda gångerna. Står och väntar på den perfekta tacklingen från honom.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Till det första fetmarkerade.... För att de är vår största rival och har varit i 120 år, oavsett om vi ligger långt före dom eller inte, jag förstår inte hur det spelar in.

För att dra en parallell till hatet mellan Chelsea och Millwall, det ligger ju knappast "på is" för att Millwall är på dekis? Man önskar ju sin rival olycka ändå.
Ja, men Aik är ingen rival i hockeysammanhang. Jag tror väldigt många som resonerar som dig drar in fotboll i det här. Jag pratar hela tiden om hockey eftersom det är den sporten som ligger mig närmast om hjärtat.

Skillnaden mellan folk som resonerar som dig och mig verkar vara att ni verkar bryr er mer om att det går dåligt för rivalen än att ni vill se sin egen klubb lyckas.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Caveman skrev:Men, visst fan fixar Sir Charles och hans MoDo det här problemet med aik...

Annars så skriver jag som tidigare att Hardys grabbar börjar att varva upp.... Boumedienne verkar bara älska att denna tiden på säsongen när det vankas slutspel, han har varit grym dom senaste matcherna, Staffan Kronwall börjar att bli riktigt elak. Jag gillade när saik fick spela 4 minuter i PP och DIF spelarna offrade sig tills sista blodsdroppe, vilken inställning.

In Hardy we trust!
Tycker att alla har höjt sig ett snäpp, Mackan har gått ifrån att vara genomusel till att våra dålig men blixtrar till då och då. Kronwall tycker jag har börjat schabbla mer än vad han gjorde första 10 matcherna i DIF-dressen, vet inte varför det blivit så, men även han börjar komma upp i nivå.

Imponerande insats idag, kul att man kunde hålla så tätt bakåt trots att klippan Printz var borta. Jävligt synd att han inte fick vara med och vinna dom här matcherna, förmodligen så är han inte med på lördag heller.

Nu gäller det bara att vi håller samma jämna höga nivå i slutspelet...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar