Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 22/1 2010

Inlägg av norrlandsgold »

Mattias_87 skrev:
norrlandsgold skrev:Kommer det att bli någon överklagan på målet eller ?
Går väl inte? Däremot borde man se till så Hovets videodomare får sparken nu.

Måste ju kunna gå tycker jag.. Till domarförbundet eller nåt kräva returmatch. Jag såg ju inte själva incidenten , men jag lyssnade på radion , hatar jobb.. men i bland är det så.

Så kanske jag som famlar i mörkret här..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Millwall »

Värdelöst. Var fanns viljan? DIF spelade som ett gäng kärringar idag.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Millwall skrev:Värdelöst. Var fanns viljan? DIF spelade som ett gäng kärringar idag.

Det kan ju bero på alla skador och frånvaro med.. Tänk på de..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Krüger kommer aldrig ta en tröja i Chicago. Först lär han hamna i ahl och sen i whl.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Jag tycker att vi var det bättre laget i andra, och borde ha fått en kasse där. Sen rasar det samman i tredje, vi spelar ju som om vi ledde. Innan Tjärnas mål så var det ju max två Djurgårde i Brynäs zon och dom kunde bara vispa undan.

Nåväl, en riktig skitmatch, bara att träna PP och se till att snöra på dom snabba skridskorna till matchen mot Frölunda. Tyckte det fuskades rejält med skridskoåkningen.

+Hannula
+Norman
+Zibbe

Tyckte även att Mackan sprattlade till då och då. Alltid något.

Edit: Glömde plussa för Riddarn.
Senast redigerad av Edin den 2011-01-22 21:15:26, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

B.I.B.A skrev:Grattis Brynäs, Grattis Svedberg, Grattis Lärking och Grattis Mäklaren!
Det gör så jävla ont i Er när jag säger sanningen. Oavsett om man får ett mål bortdömt måste man kunna skapa chanser. Nilson med flera har fått många chanser nu och jag undrar om karljäveln har fått något allvarligt nervfel eller liknande, han är nämligen Fullkomligt praktusel. Precis som Kruger och Kronwall.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

norrlandsgold skrev:
Millwall skrev:Värdelöst. Var fanns viljan? DIF spelade som ett gäng kärringar idag.

Det kan ju bero på alla skador och frånvaro med.. Tänk på de..
Nej det gjorde det inte idag. De spelare som var med måste kunna visa upp mer trots all frånvaro.
Avgå Jocke.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Brukar inte klaga på laget efter matcher då jag vet att alla lag gör pissmatcher då och då men idag såg det riktigt blekt ut, framförallt i PP som var under all kritik idag. Sen kommer vi ju ingenstans under våran " slutforcering".

Förövrigt så blev vi utsjungda idag, men eftersom jag inte var på plats ska jag inte säga något mer om det. Bara en grej jag la märke till.

Lärking är så fruktansvärt jävla usel, och den där jävla videodomaren... Hur fan kan han missa att det är mål? Aftonbladet lyckades snappa upp en bild när man klart och tydligt ser att pucken är inne, men han kan inte ens se det på video när jag kunde se det hur enkelt som helst.
Hade vi fått det målet hade det blivit en helt annan match.
Någon som vet hur man kontaktar domarbasen för jag ska lätt slänga iväg ett par mail, för jag tänker inte sitta som ett jävla pucko och tolerera denna usla domarnivå, och en videodomare som sitter och käkar delicatobollar och missar ett solklart mål.

Jag blir så jävla förbannad.

---

Dagens höjdpunkt var nog ändå att höra Sveriges sämsta kommentator prata engelska, fy fan vad uselt. Tog ju honom 7 minuter att få fram " What ehhmmm... do... you... ehhhmmmm hmmmmmm.... think hmmmmmm....ehhhmmmm about..... Svedberg?"

VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ-FÖR VI ÄR DJURGÅRDENS IF
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Mattias_87 skrev:
norrlandsgold skrev:Kommer det att bli någon överklagan på målet eller ?
Går väl inte? Däremot borde man se till så Hovets videodomare får sparken nu.
Lärking står ju med snoken i nätet och måste kunna dömma mål där utan att ringa. Tre stycken mongoutvisningar i neutral/anfallszon (Printz x2 och Fimpen) och en blunder av en annars lyckosam Ridderwall avgör.

Lärking börjar växa ut till en ny Wollmer och har ett finger med i samtliga tre utvisningar ovan. Sämre än backarna ikväll vilket inte säger så lite. Jävla sopa.

Ridderwall okej trots missen på 2:an men blir ägd av vraket i Brynäs kassen. Owuya lär få spela igen när han blir spelklar.

Hannula är fan näst bästa forward efter Brodin efter ett helt år utan spel nästan...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

lilleman skrev:Brukar inte klaga på laget efter matcher då jag vet att alla lag gör pissmatcher då och då men idag såg det riktigt blekt ut, framförallt i PP som var under all kritik idag. Sen kommer vi ju ingenstans under våran " slutforcering".

Förövrigt så blev vi utsjungda idag, men eftersom jag inte var på plats ska jag inte säga något mer om det. Bara en grej jag la märke till.

Lärking är så fruktansvärt jävla usel, och den där jävla videodomaren... Hur fan kan han missa att det är mål? Aftonbladet lyckades snappa upp en bild när man klart och tydligt ser att pucken är inne, men han kan inte ens se det på video när jag kunde se det hur enkelt som helst.
Hade vi fått det målet hade det blivit en helt annan match.
Någon som vet hur man kontaktar domarbasen för jag ska lätt slänga iväg ett par mail, för jag tänker inte sitta som ett jävla pucko och tolerera denna usla domarnivå, och en videodomare som sitter och käkar delicatobollar och missar ett solklart mål.

Jag blir så jävla förbannad.

---

Dagens höjdpunkt var nog ändå att höra Sveriges sämsta kommentator prata engelska, fy fan vad uselt. Tog ju honom 7 minuter att få fram " What ehhmmm... do... you... ehhhmmmm hmmmmmm.... think hmmmmmm....ehhhmmmm about..... Svedberg?"

VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ-FÖR VI ÄR DJURGÅRDENS IF

peter.andersson@swehockey.se
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Säsongens sämsta insats kröns med att vi inte ens kommer in i Brynäs zon de sista fyra minuterna då vi "jagar" kvittering - bedrövligt!!

Riddarn och Hannula får mina plus idag och Printz får mitt minus för att han åker in och drar på sig utvisningar helt onödigt. Skärpning!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tur att inte alla lag spelar som Bif, då hade DIF spelat kvalhockey med ajk i Mars månad.
Är lite rädd för att spelarna mentalt lurat sig själva & tror att slutspelsplatsen redan är klar.
Annars förstår jag inte hur man kan låta brynäs dominera på Hovet.

På tisdag kväll är vi 3p från missat slutspel, sug på den beska karamellen.
Frölunda vinner allt hemma numera.
Modo vinner allt just nu (möter formsvagt fbk hemma)
Brynäs är på uppgång efter en svacka från JVM-spelarna (möter ES sämsta lag...aik)

Spännande att se hur långt det räcker, men spelmässigt kvalar inte DIF in bland topp 8.
Allt för många bitar som inte fungerar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Tror Printz fick sitta sista perioden. Bara 12 minuter speltid totalt.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Lee Harvey Oswald skrev:Tur att inte alla lag spelar som Bif, då hade DIF spelat kvalhockey med ajk i Mars månad.
Är lite rädd för att spelarna mentalt lurat sig själva & tror att slutspelsplatsen redan är klar.
Annars förstår jag inte hur man kan låta brynäs dominera på Hovet.

På tisdag kväll är vi 3p från missat slutspel, sug på den beska karamellen.
Frölunda vinner allt hemma numera.
Modo vinner allt just nu (möter formsvagt fbk hemma)
Brynäs är på uppgång efter en svacka från JVM-spelarna (möter ES sämsta lag...aik)

Spännande att se hur långt det räcker, men spelmässigt kvalar inte DIF in bland topp 8.
Allt för många bitar som inte fungerar.

Måndag är det match!*
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Off Topic : Chicago mot Detroit på tv10
Låst