Våra målvakter och allting runt omkring dem

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Våra målvakter och allting runt omkring dem

Inlägg av Mäklaren »

Att ens jämföra Tellan med Wesslau som totalt i sin karriär varit bra i två veckor, ser jag som ett hån mot den gode Tellqvist.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

reservjesus skrev:Han har varit riktigt stabil i KHL i år. Förra året fick han ju inte spelet att stämma, men flytten till Lukko gjorde honom gott. Råder ingen tvekan om att han skulle gå in och vara topp 3 målvakt i ES nästa säsong, om han nu kommer.
Det säger jag då jag tittar mycket på khl och framförallt tellan.
Tror du att han skulle vara bättre än Wesslau? Jag kan inte uttala mig i ämnet egentligen då jag varken följer Wesslau eller Tellqvist.
DIF!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Daniel942 skrev:
reservjesus skrev:Han har varit riktigt stabil i KHL i år. Förra året fick han ju inte spelet att stämma, men flytten till Lukko gjorde honom gott. Råder ingen tvekan om att han skulle gå in och vara topp 3 målvakt i ES nästa säsong, om han nu kommer.
Det säger jag då jag tittar mycket på khl och framförallt tellan.
Tror du att han skulle vara bättre än Wesslau? Jag kan inte uttala mig i ämnet egentligen då jag varken följer Wesslau eller Tellqvist.
Ja absolut. Tellqvist har en högre lägstanivå än vad Wesslau har. Han är mer konsekvent i sitt spel, ser alltid 100% fokuserad ut. Visst, Wesslau gjorde det skit bra i slutspelet förra året men det man inte får glömma är ju att han innan slutspel var ojämn och fladdrade en hel de. Förstår inte folk som höjer honom till skyarna. Tror inte han kan komma tillbaka och göra en bättre grundserie än förra säsong.
Det kan Tellqvist däremot göra.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ojämn och fladdrande var väl lite hårt omdöme mot en målvakt som kom topp 4 i elitserien förra säsongen (minns inte exakt placering) och var bäst av alla i slutspelet. Annars håller jag väl med i allt annat!
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Ja okej jag kanske valde fel ord i min beskrivning :oops: , men hoppas man förstår ändå. Han var inte den stabila målvakt han var i slutspelet
Rufus

Inlägg av Rufus »

Owuya är dock riktigt stark just nu, och om han behåller formen behöver vi inte slösa pengar på en dyr målvakt. Det är viktigare att vi lägger pengarna på att värva nya utespelare, framförallt backar!

Owuya som just nu leder målvaktsligan är bra att behålla som firsta-keeper ett tag till och se hur han utvecklas nästa säsong. Det är inte läge att ta hem Wesslau/Tellqvist och göra Owuya till andra-keeper, för då kommer han förmodligen sticka till en annan klubb! Däremot kommer vi nog behöva hitta en bra reserv till Owuya då jag tror Ridderwall inte kommer vilja stanna kvar om han inte får ha första-spaden. Kanske Tim funkar, eller har någon annan något annat förslag?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Sen tror jag ju inte att Tellan skulle vara så dyr som man kan tro att han är. Eftersom han mer eller mindre bönar och ber för att få komma till DIF så lär ju vi kunna dra ner på kostnaderna.
Sen lär han vilja ha ett långtidskontrakt som drar ner på kostnaderna på kortsikt som man istället kan lägga på typ Widing.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Att ens jämföra Tellan med Wesslau som totalt i sin karriär varit bra i två veckor, ser jag som ett hån mot den gode Tellqvist.
Gustaf är riktigt stabil borta i Nordamerika.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tyvärr kommer Wesslau aldrig få chansen i NHL så länge Mason finns i organisationen. Columbus tror för mycket på honom. Har otroligt mycket mer grundtalang än det flesta målvakter där borta.
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Var är Owuyas ordinarie mask? Är gunnarson i farten igen eller är den sönderskjuten?
Vita hjälmar kan vara det fulaste på en keeper och jag gillar inte att en DIFare måste lida så.
Mot17
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

addeman1 skrev:Var är Owuyas ordinarie mask? Är gunnarson i farten igen eller är den sönderskjuten?
Vita hjälmar kan vara det fulaste på en keeper och jag gillar inte att en DIFare måste lida så.
Kvällens
... maskbyte:
ny mask (för andra matchen i rad visade det sig) på Owuya, en vit då hans riktiga har spruckit. Mark hade inte sett spricka själv men fick veta före Modomatchen att den andra var paj och konstaterade efteråt att ”jag har spelat fler matcher i den här än jag har tränat med den. Inte bra!”
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Haha nog är det Mark alltid
Mot17
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lyfter en gammal tråd efter att ha kollat på ett kort youtube-klipp. Smärtsamt eftersom det är 4 november-torsken mot solna.

Det jag lyfter fram tråden för är Marks beteende före det målet han släpper in i klippets första hälft. Han ser ut att tänka på något helt annat än matchen. Rätt lusigt att se.

Se klippet HÄR.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:Lyfter en gammal tråd efter att ha kollat på ett kort youtube-klipp. Smärtsamt eftersom det är 4 november-torsken mot solna.

Det jag lyfter fram tråden för är Marks beteende före det målet han släpper in i klippets första hälft. Han ser ut att tänka på något helt annat än matchen. Rätt lusigt att se.

Se klippet HÄR.
Det där har aldrig hänt.
DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:Lyfter en gammal tråd efter att ha kollat på ett kort youtube-klipp. Smärtsamt eftersom det är 4 november-torsken mot solna.

Se klippet HÄR.
Det där har aldrig hänt.
Jag vet. Det är en datoranimerad grej men, se hur CGI-versionen av Mark agerar!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar