Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Äntligen Nisse och Mackan ihop. Nu jävlar skall det bli många strutar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Haft en bra känsla hela dagen. Måste bli vinst idag. Hugg för å döda!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ikväll finns det bara vinst och att DIF skall äga hela Globen från etage ett till taket allra minst. Vill inte uppleva att bli hånad en gång till från skadedjuren med ramsan sittplats ställ er upp då "gnagarpacket" gör mål...riktat mot DIF och dess trogna fans...
Torskar vi denna match så är fönedringen fulländad.
Framåt nu STOLTA DIF och låt SKÖLDEN LYSA i den bistra klara vinternatten tills Anticimex gjort sitt mot "råttpacket" från solna if
Framåt nu STOLTA DIF och låt SKÖLDEN LYSA i den bistra klara vinternatten tills Anticimex gjort sitt mot "råttpacket" från solna if
+1Doyle skrev:Ikväll finns det bara vinst och att DIF skall äga hela Globen från etage ett till taket allra minst. Vill inte uppleva att bli hånad en gång till från skadedjuren med ramsan sittplats ställ er upp då "gnagarpacket" gör mål...riktat mot DIF och dess trogna fans...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
När ärkenöten Hultas säger att vi kommer vinna, då börjar man verkligen undra. Är så sjukt jävla nervös, och hur fint skulle inte en derbyvinst sitta såhär inför jul..
Känns dock som att spelarna är grymt mycket mer taggade än inför de förra derbyna.
Känns dock som att spelarna är grymt mycket mer taggade än inför de förra derbyna.
-
- Säsongskort: Ja
-daniel- skrev:Jag klarar inte av ännu ett "SÅ GÖRA VI NÄR VI KROSSAR DJURGÅRDEN...IGEN...KROSSAR DJURGÅRDEN, IGEN! KROSSAR DJURGÅRDEN". Har ekat i mina öron sen förra derbyt. Eller "JAAA NI HAR SVERIGES SÄMSTA MÅLVAKT, SVERIGES SÄMSTA MÅÅÅÅLVAKT. JA NI HAR SVERIGES SÄMSTA MÅLVAKT!". Usch.
Idag finns det bara en sak; Kör över gnaget. Funkar det inte spelmässigt eller att vi hamnar i underläge vill jag se en tokforechecking där Fimpen / Jimmie / Ölvestad / Brodin / Mitman får sjukt mycket speltid och får order om att tackla sönder varenda gnagare i sikte.
Kan inte koncentrera mig för fem jävla öre idag.
Jimpa ska ha minst dubbelt så mycket speltid som alla andra. Eller så kanske Hardys hemliga taktik är att han i hemlighet har klonat Ölvestad...
Aah, kan klockan bara bli sju någon gång, så de kan börja spela och så de kan sluta spela så man vet om man kan fira jul eller gå i ide.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
- SkönaDjurgårn
Sjukt nervös med en dålig känsla i magen. Kanske känner vissa spelare likadant, hoppas inte! Ut och våga vinn, grabbar, nu kör vi!
- SkönaDjurgårn
Förresten så vill jag se Brodin leda laget ikväll med ett utomjordiskt stort självförtroende efter hans lyckade landslagsspel!
Vad som gäller idag:
- -DÖDA!
-MOSA!
-KRIGA!
-SLAKTA!
-SPELA MITMAN OCH BRODIN MYCKET!
-OCH VISA INGEN JÄVLA RESPEKT! DÖD OCH HAT ÅT aik!
Idag får vi se forwards som fullföljer på mål och som inte viker ner sig en tum. Vi får se ett DIF som pulveriserar Råttslemmet från Solna!!!
*Vad är det som kryper i mörkret där borta?*
*Med ragg på rygg rosa svans*
*Minsann det är en skitig råtta*
*Sparka till den, slå den med sten, ge den inte nån chans*
*Varfan är Kyle Klubertanz?*
Backarna kommer att ge alla Ajkare dödligt smisk när de försöker ställa sig nära Riddarn. Sen...
äh va i helvete, bli 19.00 nångång då. jag dör ju här.
*Vad är det som kryper i mörkret där borta?*
*Med ragg på rygg rosa svans*
*Minsann det är en skitig råtta*
*Sparka till den, slå den med sten, ge den inte nån chans*
*Varfan är Kyle Klubertanz?*
Backarna kommer att ge alla Ajkare dödligt smisk när de försöker ställa sig nära Riddarn. Sen...
äh va i helvete, bli 19.00 nångång då. jag dör ju här.
Jag vet inte vad jag ska skriva men jag måste få skriva...
Två timmar och en halvtimme kvar till matchstart (ordinarie matchstart åtminstone), men fy helvete vad jag är nervös och har dålig känsla i kroppen. Jag vill ha en god jul och en bra avslutning på 2010. Se till att vinn detta nu för fan!
Två timmar och en halvtimme kvar till matchstart (ordinarie matchstart åtminstone), men fy helvete vad jag är nervös och har dålig känsla i kroppen. Jag vill ha en god jul och en bra avslutning på 2010. Se till att vinn detta nu för fan!
Hatar inställningen hos vissa spelare och ledare när de säger: Det är som vilken match i serien som helst…. DET ÄR INTE VILKEN MATCH SOM HELST. Det är ett derby och då spelar man därefter. Spelare och ledare har inte förstått att man spelar för sina fans. Spelare som inte spelar för fansen kan dra åt helvete, det är faktiskt fansen som betalar spelarnas löner genom att gå på matcher och titta på all reklam som uppsatt på spelare och rinkar. Utan fans kan man inte vara ett lag i elitserien. För fansen är ett derby mycket viktigare än vilken match som helst i serien, det bör synas på isen.
Överbetalda divor som åker runt och petar puck kan dra åt helvet. I ett derby kämpar man som om man hade livet som insats. Har man hjärta för klubben förstår man hur viktigt det är att inte förlora mot AIK. Kvalitéerna hos spelare och ledare finns där men hjärta och kämparglöd har saknas i årets upplaga av DIF, hoppas det blir ändring idag.
Mot 3p!
Överbetalda divor som åker runt och petar puck kan dra åt helvet. I ett derby kämpar man som om man hade livet som insats. Har man hjärta för klubben förstår man hur viktigt det är att inte förlora mot AIK. Kvalitéerna hos spelare och ledare finns där men hjärta och kämparglöd har saknas i årets upplaga av DIF, hoppas det blir ändring idag.
Mot 3p!
Idag kommer "agnarna skiljas från DIF-vetet" i min bok. Om inte BomBom och vissa andra visar en JÄVLA vilja och fart idag är "råttet mågat" - Har de saftat omkring fram tills nu måste det vara slut med saftkräm och mjölk nu. Det är dags för Taggtråd och Järnsflisor! - Klarar de inte att spänna musklarna under derbymatcherna ska de bänkas och sen sparkas. Det finns andra som vill spela mer!tomten skrev:Hatar inställningen hos vissa spelare och ledare när de säger: Det är som vilken match i serien som helst…. DET ÄR INTE VILKEN MATCH SOM HELST. Det är ett derby och då spelar man därefter. Spelare och ledare har inte förstått att man spelar för sina fans. Spelare som inte spelar för fansen kan dra åt helvete, det är faktiskt fansen som betalar spelarnas löner genom att gå på matcher och titta på all reklam som uppsatt på spelare och rinkar. Utan fans kan man inte vara ett lag i elitserien. För fansen är ett derby mycket viktigare än vilken match som helst i serien, det bör synas på isen.
Mot 3p!
N U S P E L A R DIF FÖR SM-GULDET!!!! This Is IT!
Måste säga att Råttornas avbräck idag är rätt vitala för deras spel. Kan inte påstå att Cehlin och Tjärnqvist varit lika viktiga för oss som Nemeth, MacNevin, Bång och Sandberg har varit hos dom. Hoppas killarna utnyttjar detta och gör det enda rätta...
Har inte sett någon fullständig uppställning ännu men som sagt Nilsson - Otto - Ekman och Ölve - Fimpen - Brodin (enligt Hockeyligan) är två fina derbyuppställningar.
Edit. och där kom den.
39Stefan Ridderwall (GK)
30Mark Owuya (GK)
1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
19Jimmie Ölvestad (LW)
20Christian Eklund (CE)
34Daniel Brodin (RW)
2:a
7Andreas Holmqvist (LD)
15Oscar Eklund (RD)
70Mario Kempe (LW)
32Marcus Krüger (CE)
41Daniel Widing (RW)
3:e
16Nichlas Falk (LD)
78Josef Boumedienne (RD)
4Marcus Nilson (LW)
9Kristofer Ottosson (CE)
3Nils Ekman (RW)
4:e
18Simon Mitman (LD)
21Stefan Lassen (RD)
26Tim Eriksson (LW)
37John Norman (CE)
33Mika Zibanejad (RW
Har inte sett någon fullständig uppställning ännu men som sagt Nilsson - Otto - Ekman och Ölve - Fimpen - Brodin (enligt Hockeyligan) är två fina derbyuppställningar.
Edit. och där kom den.
39Stefan Ridderwall (GK)
30Mark Owuya (GK)
1:a
55David Printz (LD)
24Staffan Kronwall (RD)
19Jimmie Ölvestad (LW)
20Christian Eklund (CE)
34Daniel Brodin (RW)
2:a
7Andreas Holmqvist (LD)
15Oscar Eklund (RD)