Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010
Ridderwall håller inte...
Det här är egentligen det sämsta scenariot som vi kunde få. DIF spelar ut HV totalt över 3 perioder, spelar säsongens bästa match och förlorar ändå på OT. Det här är INTE bra för självförtroendet... Jag som trodde att DIF skulle lyfta sig nu menmen. 

Det kan du förmodligen glömma. Det här laget har varit lika opålitligt som Boumediennes backspel den här säsongen...pulverapa skrev:Ändå positiva tongångar från de flesta nu... Det visar att det är spelet mer än resultaten man blir förbannad och besviken över. Vi vann en match för någon vecka sen och alla var skitsura för att vi spelade så jäkla dåligt. Nu förlorar vi en match men helhetsintrycket var betydligt bättre.
Är vi på gång nu?
Det här är ändå första torsken hittills som inte känns SÅ bitter! Den intensiteten boysen hade idag var det slutspelskvalitet på! Hoppas nu för fan att dom orkar fortsätta det här tempot!
Skiter i att han har gjort en mellanlandning i aik , vill gärna se att vi tar Toskala , hade enligt mig varit ett jävla lyft.Djurgårn skrev:Ridderwall håller inte...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hörni, för helvete! Vi gör en alldeles GRYM insats i stort sett i 60 minuter, sedan att domaren inte kan regeln att man ska vänta en sekund innan avblåsning och att måldomaren är gnagare är inte direkt vårt fel.
Jag menar.... Var i HELVETE ska Cehlin göra av benet? Ska han BÖJA upp det på ryggen på 1,5 sekund?
Horribelt, orättvist. HVs förbannade flyt bara fortsätter. Timråbackens skridskoskena, Engqvists stolpe-ribba och den här matchen med flera... visst blir man trött.
MEN jag är oerhört nöjd med dagens match som var den absolut bästa på hela säsongen. Faktim är att de bästa matcherna som vi genomförts har gjorts utan Nils Ekman.
BRA DJURGÅRDEN
Jag menar.... Var i HELVETE ska Cehlin göra av benet? Ska han BÖJA upp det på ryggen på 1,5 sekund?
Horribelt, orättvist. HVs förbannade flyt bara fortsätter. Timråbackens skridskoskena, Engqvists stolpe-ribba och den här matchen med flera... visst blir man trött.
MEN jag är oerhört nöjd med dagens match som var den absolut bästa på hela säsongen. Faktim är att de bästa matcherna som vi genomförts har gjorts utan Nils Ekman.
BRA DJURGÅRDEN
Säg den glädje som varar
-
Fyfan va pinsamt att vara Djurgårdare, alla borde skämmas!!!
NOT
Vilken jävla insats av killarna idag. Fortsätter vi med detta är det ingen tvekan om att vi kommer gå långt i ett framtida slutspel. Sen att Larsson, domarna och Ottosson inte ville att vi skulle vinna det är en annan femma. Hiv hade inte en suck, en sådan utklassning att trots deras två poäng borde de skämmas ögonen ur sig.
Nu måste jag bara fråga mig, hur många pinsamma insatser av Otto ska man stå ut med. Det enda han bidrar med nu är tekningar och stundtals okej defensiv. JAG KRÄVER MER! I offensiven förstör han bara för sina kedjekamrater. Skärp dig för fan eller lägg ner ishockeyn!
Sen så vinner tyvärr inte Riddarn några matcher åt oss. Utan att vara dålig så håller han inte för att vakta det här laget. Vi måste helt enkelt ha en ny målvakt.
Domarna (med det räknas måldomaren) förtjänar inte livet och borde avskedas omedelbart. Herregud, trodde att Nisses avstängning skulle få ett stopp på all Djurgårdsmobbning men trodde tyvärr fel. Gietvis så ska praktikanterna i domarleden få skicka sin signal till Boorken och grabbarna också.
Men fortsätter våra grabbar med det här och domarna börjar sköta sitt jobb så är jag inte det minsta orolig.
NOT
Vilken jävla insats av killarna idag. Fortsätter vi med detta är det ingen tvekan om att vi kommer gå långt i ett framtida slutspel. Sen att Larsson, domarna och Ottosson inte ville att vi skulle vinna det är en annan femma. Hiv hade inte en suck, en sådan utklassning att trots deras två poäng borde de skämmas ögonen ur sig.
Nu måste jag bara fråga mig, hur många pinsamma insatser av Otto ska man stå ut med. Det enda han bidrar med nu är tekningar och stundtals okej defensiv. JAG KRÄVER MER! I offensiven förstör han bara för sina kedjekamrater. Skärp dig för fan eller lägg ner ishockeyn!
Sen så vinner tyvärr inte Riddarn några matcher åt oss. Utan att vara dålig så håller han inte för att vakta det här laget. Vi måste helt enkelt ha en ny målvakt.
Domarna (med det räknas måldomaren) förtjänar inte livet och borde avskedas omedelbart. Herregud, trodde att Nisses avstängning skulle få ett stopp på all Djurgårdsmobbning men trodde tyvärr fel. Gietvis så ska praktikanterna i domarleden få skicka sin signal till Boorken och grabbarna också.
Men fortsätter våra grabbar med det här och domarna börjar sköta sitt jobb så är jag inte det minsta orolig.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-11-30 21:49:13, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
- SkönaDjurgårn
Äh, kom igen. Den här matchen ger iaf mig tro på resten av säsongen. Vilken insats!
Tyvärr lovade man ju Riddarn en förstaspade när Wesslau drog och vi kunde ju inte hugga på Larsson som andremålis... Sjukt hur man kan lova bort en förstaspade, fett misstag #1 av Järlan.
Sen så vill jag bara säga att FBK, AIK, *vilket lag som helst i hela världen*, inte ens kommer i närheten av mitt agg och hat gentemot HV71. Jag hatar dem av botten av mitt hjärta och de värsta två spelarna, LAINE och Thörnberg, är såklart högst delaktiga i dagens seger med diverse mål och filmningar. Skjut mig.
Tyvärr lovade man ju Riddarn en förstaspade när Wesslau drog och vi kunde ju inte hugga på Larsson som andremålis... Sjukt hur man kan lova bort en förstaspade, fett misstag #1 av Järlan.
Sen så vill jag bara säga att FBK, AIK, *vilket lag som helst i hela världen*, inte ens kommer i närheten av mitt agg och hat gentemot HV71. Jag hatar dem av botten av mitt hjärta och de värsta två spelarna, LAINE och Thörnberg, är såklart högst delaktiga i dagens seger med diverse mål och filmningar. Skjut mig.
Visst spelet va bra och man började känna igen hur DIF SKA spela.
Men 1p räcker inte isåfall.
Kollar man tabellen så ser man hur livsfarligt nära en Jumbo plats vi är(4p)
Börjar bli dags att rada upp 3p nu. 2 raka hemma matcher kvar = 6p no more no less
Men 1p räcker inte isåfall.
Kollar man tabellen så ser man hur livsfarligt nära en Jumbo plats vi är(4p)
Börjar bli dags att rada upp 3p nu. 2 raka hemma matcher kvar = 6p no more no less

Senast redigerad av Bigge den 2010-11-30 21:49:05, redigerad totalt 1 gånger.
There is no I in TEAM!!!!
Håller med dig, spelet var grymt idag. Längesen man såg detta DjurgårnDIF_Soldier skrev:Hörni, för helvete! Vi gör en alldeles GRYM insats i stort sett i 60 minuter, sedan att domaren inte kan regeln att man ska vänta en sekund innan avblåsning och att måldomaren är gnagare är inte direkt vårt fel.
BRA DJURGÅRDEN
Att vi inte vinner idag är ju ett extremt jävla HV mirakel..
Och såhär i efterhand, varför försökte vi inte få hem Larsson?
Men men, extremt bra spel, fan vad glad jag var under matchen, kan vi vara på gång igen!?
Spelar vi såhär resterande matcher torskar vi ju iallafall inte många fler matcher =)
Och såhär i efterhand, varför försökte vi inte få hem Larsson?
Men men, extremt bra spel, fan vad glad jag var under matchen, kan vi vara på gång igen!?
Spelar vi såhär resterande matcher torskar vi ju iallafall inte många fler matcher =)
Senast redigerad av Glory den 2010-11-30 21:52:09, redigerad totalt 1 gånger.
Alltså... Ibland förstår man inte hur vissa av er här inne tänker...
För en gångs skull gör vi en riktigt jävla bra match, där vi spelar riktigt jävla bra hockey. Alla i laget visar vilja, och kämpar för skölden och försöker verkligen göra mål. Daniel Larsson gör sin bästa match i kärriären och det är inget vi kan rå för just nu.
För en gångs skull förbyttes min oro till mindre oro. Om vi orkar hålla i det här spelet så kommer vi segla förbi aik och komma ännu högre upp. Vi behöver inte ens spela såhär bra, hälften skulle räcka mot ett lag med en målvakt som inte är gud.
Så fort vi inte vinner en match så gnälls det på målvakten... Herregud. Riddarn får typ 12 skott på sig, och släpper in tre. Det första skottet är ett jävligt bra skott, som sitter rätt upp i klykan. Det andra målet är en straff, och en jävligt kvalificerad sådan. Det tredje skottet fladdrar som in i helvete, dock så är väl det det enda skottet jag tycker han ska ta.
Hade vi vunnit denna match hade Riddarn varit dagens hjälte.
Ge kritik till dem som förjänar kritik; Boumedienne t.ex. Det är en riktigt onödig utvisning han tar i slutet.
Alla lag har dagar när pucken bara inte vill in, det hade vi idag, men spelade dock kanske vår bästa hockey för året, men här ska det ändå gnällas. Vakna upp för fan.
Djurgårdens IF är på G- och det hoppas jag vi visar på Lördag.
Till alla er negativa jävlar; Försök tänka bort resultatet för en kort sekund och inse att detta var ett STORT fall framåt, i alla fall på planen. Då jag inte var på plats så tänker jag inte gå in på någon närmare analys av läktarinsatsen, men det var riktigt dåligt idag.
Super Djurgårn!
För en gångs skull gör vi en riktigt jävla bra match, där vi spelar riktigt jävla bra hockey. Alla i laget visar vilja, och kämpar för skölden och försöker verkligen göra mål. Daniel Larsson gör sin bästa match i kärriären och det är inget vi kan rå för just nu.
För en gångs skull förbyttes min oro till mindre oro. Om vi orkar hålla i det här spelet så kommer vi segla förbi aik och komma ännu högre upp. Vi behöver inte ens spela såhär bra, hälften skulle räcka mot ett lag med en målvakt som inte är gud.
Så fort vi inte vinner en match så gnälls det på målvakten... Herregud. Riddarn får typ 12 skott på sig, och släpper in tre. Det första skottet är ett jävligt bra skott, som sitter rätt upp i klykan. Det andra målet är en straff, och en jävligt kvalificerad sådan. Det tredje skottet fladdrar som in i helvete, dock så är väl det det enda skottet jag tycker han ska ta.
Ge kritik till dem som förjänar kritik; Boumedienne t.ex. Det är en riktigt onödig utvisning han tar i slutet.
Alla lag har dagar när pucken bara inte vill in, det hade vi idag, men spelade dock kanske vår bästa hockey för året, men här ska det ändå gnällas. Vakna upp för fan.
Djurgårdens IF är på G- och det hoppas jag vi visar på Lördag.
Till alla er negativa jävlar; Försök tänka bort resultatet för en kort sekund och inse att detta var ett STORT fall framåt, i alla fall på planen. Då jag inte var på plats så tänker jag inte gå in på någon närmare analys av läktarinsatsen, men det var riktigt dåligt idag.
Super Djurgårn!
Senast redigerad av lilleman den 2010-11-30 22:03:09, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Jag är jävligt besviken på resultatet.
Jag är jävligt bitter.
Jag är jävligt frustrerad.
Men vilken jävla match vi gör! Vi kör över HV fullständigt.
Om vi tar oss till slutspel (som vi givetvis SKA göra) så blir vi ruskigt farliga. Det här laget har en grym potential, så är det bara.
Jag är jävligt bitter.
Jag är jävligt frustrerad.
Men vilken jävla match vi gör! Vi kör över HV fullständigt.
Om vi tar oss till slutspel (som vi givetvis SKA göra) så blir vi ruskigt farliga. Det här laget har en grym potential, så är det bara.
- DIF_Soldier
Vi spelade utan Tjärnqvist och Ekman, experterna på att sänka farten i anfallen. Två extremt sega spelare ut, Mitman in. Klart det blir bättre.Glory skrev: Men men, extremt bra spel, fan vad glad jag var under matchen, kan vi vara på gång igen!?
Cehlin förövrigt fullständigt lysande och bör fortsätta få spela med Krüger och Widing.
Säg den glädje som varar
Självklart ska man berömma Djurgården för deras spel idag. Kan mycket väl vara bland de bästa matcherna jag sett spelmässigt. Men man blir ändå så frustrerad när det ständigt läcker in mål i baken. HV:s 1-1 mål t.ex.. Om vi hade haft Daniel Larsson i kassen tror jag inte den pucken hade smitit in och att få behålla en 1-0 ledning med det grymma spelet tror jag hade gett mycket psykiskt. Ridderwall är en okej elitseriemålvakt men inte mer. Han skämmer inte ut sig men är inte heller suverän vilket krävs hos ett lag som vill utmana om guldet.lilleman skrev:Alltså... Ibland förstår man inte hur vissa av er här inne tänker...
Djurgårdens IF är på G- och det hoppas jag vi visar på Torsdag.
Super Djurgårn!