Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010
Tack till alla som var med på resan igår! Riktigt skön blandning på folk. Inget stök eller bråk. Bara folk som stöttade laget på ett härligt sätt.
Härligt med växelramsor på en bortamatch. Ni i klacken mittemot gjorde ett bra jobb ni också .
Hoppas på fler bortamatcher som denna i framtiden!
Härligt med växelramsor på en bortamatch. Ni i klacken mittemot gjorde ett bra jobb ni också .
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Ja herregud vilka sköna människor som var på plats igår. Inga som slogs med vakter, häcklade barnfamiljer eller kastade urin/öl/snus på folk, som det annars brukar vara. Bara ett stort stöttande av DIF samt hatande av motståndarna och aik. Så här vill vi ha våra bortaresor!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac skrev:Det står så mycket vettigt i detta inlägg. Synd bara att det liksom ditt allra senaste sabbas av det du skriver om WidingKall-El skrev:Tim E är i mitt tycke kraftigt underskattad.
Helt okej handleder och benen går hela tiden på honom.
Måste vara ruggigt jobbig att möta.
Personligen tycker jag han uträttar betydligt mer än både Ekman och Widing gör.
Att kvällens tredjekedja borde få fortsätta att lira tillsammans ser jag som självklart.
Ställer mig dock fortfarande mycket tveksam till att lira Krüger som center, men det är en helt annan historia och det skall sägas att jag inte vill Se Ekman eller Eklund i den rollen heller.
Tyvärr känns det lite grand som att de spelare som hattat mellan center och forward är de som kanske inte producerat så mycket som man hoppats på t ex Ekman och Krüger.
Nästa vecka = Ödets vecka.
Det bara skall vara två vinster och blir detta utfallet ser det genast ljusare ut, men vi vet ju alla hur vi presterar "när vi bara skall vinna". *suck*Är det bara jag härinne som börjar bli jävligt fäst vid den killen? Tycker att de senaste matcherna när laget spelat skit, så är Widing en av få som spelat med en jävla gnista och jävlaranamma. Visst, man hade lite andra förhoppningar om att han skulle spruta in kassar, men jag är tämligen säker att målen kommer att komma om vi fortsätter ha fötroende för honom. Han till skillnad från Ekman, har visat en vilja och frustration när det inte gått som väntat. Idag tycker jag att han är en av de bättre anfallarna i laget. Att lira honom med playmakern Krüger och brunkern Tjärna visade sig vara ett bra drag, och visst fan anande man en kemi emellan dem.
Men skönt att det finns några härinne som ser vad denne Tim Eriksson bidrar med iallafall. Som du säger så har jag inte sett maken till mer underskattad spelare.
EDIT: Förresten, vem får 2-1 målet? Det är väl Tjärna, men överallt står det Boumedienne! För mig är det ju glasklart, konstigt om inte Tjärna ens får poäng på den kassen.
Widing ligger på 300 papp i månaden och har ett kort kontrakt.
Detta betyder att det inte finns någon egentlig tid för inskolning som i fallet med Nisse t ex. Är man forward och har den lönen förväntar jag mig mer än försök och lite kämpatag. Detta kan man få från juniorer som har 1/10 av Widings lön i månaden. En forward med Widings lön måste göra poäng svårare än så är det inte.
Sedan skall det sägas att Widing lider en del av att han inte har rätt omgivning då vi helt enkelt saknar rätt centertyp för att få kilen att blomma ut helt och hållet. Med andra ord måste även en känga ges till de med scoutningsansvar.
Har sagt det föut och säger det igen, tror fortfarande att Widing var lite av en ogenomtänkt panikvärvning.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bra.melker skrev:Ja.Daniel942 skrev:Kan det lossna nu tro?
DIF!
- Daniel942
Riktigt härligt är det att se att Kronwall får näta, och det två gånger om!
2 snygga mål var det dessutom!

DIF!
Jag som stod på bortasektionen tackar sittplats för härliga växelramsor. Vi var riktigt bra på läktaren igår. Skulle gärna vilja se och höra hur det lät på tv.Oulf skrev:Tack till alla som var med på resan igår! Riktigt skön blandning på folk. Inget stök eller bråk. Bara folk som stöttade laget på ett härligt sätt.
Sveriges bästa sittplats, ja vi har sveriges bästa sittplats!
Hälsningar från tåget påväg till Gävle!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- -daniel-
Visst har inte Widing lyckats näta ens i närheten av vad han borde ha gjort, men det börjar mer & mer bli uppenbart att han, Krüger och Tjärnqvist är en lina som definitivt har potential att levera många poäng framöver. 3 spelare som kompletterar varandra oerhört bra (när alla är på spelhumör). Det handlar liksom inte om en spelartyp som exempelvis Dimitrakos som åker runt med gamnacke om han inte öser in poäng, utan med den inställning som Widing har så kommer det garanterat lossna och han kommer vara en oerhört viktig kugge längre fram i serien... att man då skulle putta ner honom längre ner i kedjorna, som vissa verkar förespråka, finner jag oerhört korkat. Våra "stjärnor" ska få speltid, det är enda sättet att få det att lossna rejält...Kall-El skrev:
Widing ligger på 300 papp i månaden och har ett kort kontrakt.
Detta betyder att det inte finns någon egentlig tid för inskolning som i fallet med Nisse t ex. Är man forward och har den lönen förväntar jag mig mer än försök och lite kämpatag. Detta kan man få från juniorer som har 1/10 av Widings lön i månaden. En forward med Widings lön måste göra poäng svårare än så är det inte.
Sedan skall det sägas att Widing lider en del av att han inte har rätt omgivning då vi helt enkelt saknar rätt centertyp för att få kilen att blomma ut helt och hållet. Med andra ord måste även en känga ges till de med scoutningsansvar.
Har sagt det föut och säger det igen, tror fortfarande att Widing var lite av en ogenomtänkt panikvärvning.
Om jag hade makten skulle jag byta till mig Widing mot Bremberg alla dar i veckan. Jag påstår inte att Widing är en bättre spelare, men han skulle definitivt passa bättre i HV än vad Bremberg gör.
Sorgligt detta med Bremberg. Lika mycket som jag njöt av att se honom i DIF, lika beklämmande är det att se honom i HV och den illasittande kostym han fått att bära där.
Sorgligt detta med Bremberg. Lika mycket som jag njöt av att se honom i DIF, lika beklämmande är det att se honom i HV och den illasittande kostym han fått att bära där.
En match som den här kan man inte annat än älska Printz (man kan ju undra vad han håller på med ibland). Han spelade enkelt samt är en riktigt gris framför mål som tex mot Timo Pärsinen kungligt!
Självklart så vinner vi när jag inte har någon som helst möjlighet att följa matchen, men trots det så räcker inte "skönt" till att beskriva hur den här vinsten kändes.
Någon som har status på Ekman, Nilson, Ragnarsson?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Edin skrev:Självklart så vinner vi när jag inte har någon som helst möjlighet att följa matchen, men trots det så räcker inte "skönt" till att beskriva hur den här vinsten kändes.
Känns ju positivt för både Riddarn och Mackan.. Ekman kommer nog vara borta ett tag, har inte hört mer om honom.Marie Hallman skrev:* Ridderwall kör enligt Järlefelt " stenhårt nu. Tränar två pass om dagen, vilar på söndagen och är förhoppningsvis igång tränar normalt från måndag"
* Nilson skulle kolla med Djurgårdens läkare om det var okej att köra igång i går lördag, vilket Järlefelt trodde. Och kommer sedan köra även han med laget från måndag.
Bergan skrev:Om jag hade makten skulle jag byta till mig Widing mot Bremberg alla dar i veckan. Jag påstår inte att Widing är en bättre spelare, men han skulle definitivt passa bättre i HV än vad Bremberg gör.
Jag tycker HV gjort en kanon värvning, Man får vad man förtjänar, hoppas dom fortsätter att köpa dyra "toppspelar" till dom går i konkurs

Min poäng var att Bremberg ÄR en toppspelare - fast i fel lag. Men om jag förstår dig rätt, Janne08, så skulle du inte vilja ha tillbaka Bremberg alls, eller i varje fall inte byta honom mot Widing?janne08 skrev:Bergan skrev:Om jag hade makten skulle jag byta till mig Widing mot Bremberg alla dar i veckan. Jag påstår inte att Widing är en bättre spelare, men han skulle definitivt passa bättre i HV än vad Bremberg gör.
Jag tycker HV gjort en kanon värvning, Man får vad man förtjänar, hoppas dom fortsätter att köpa dyra "toppspelar" till dom går i konkurs
Ojojojoj! Vilken jävla helg. Timrå var galet, Gävle var galet, hela helgen var galen!
Resan började lördags morse, rätt tidigt tåg upp till Sundsvall med två andra polare. Ensamma Djurgårdare på tåget, högljudda och totalt uttittade.
"Alla vet att han är våldtäksman" ekar i en av vagnarna från oss, då kommer en vakt och säger till oss att vi är för högljudda och sjunger opassande sånger.
"En råtta svart o gul" startade en av mina kompisar, vakten går, och lämnar oss ifred.
Väl framme i Timrå så blir det att låta tiden gå innan matchen börjar.
Skön uppslutning och bra drag i E.ON arena. Vi har Sveriges bästa sittplats. Härligt med växelramsor där uppe. Efter att vi tagit en så jävla enkel seger så var det dags att slagga i Sundsvall. Riktigt härlig sömn.
Tidigt jävla tåg till Gävle denna morgon, ännu en gång uttittade som fan.
Väl framme i Sveriges tråkigaste stad, härligt väder, på bortasektionen på Strömvallen.
Vi bjöds på en rolig match, trots Prince ofattbara misstag i slutet så var det skönt drag och jag sjöng med i alla ramsor förutom ramsan om att Sharbel var en hora då jag inte tycker det hör hemma under en match när det står 10 andra Djurgårdshjältar på planen som behöver stödet.
En förbannat rolig helg.
Vi har kommit till er lilla, lilla by för att kapa era tåg...
Resan började lördags morse, rätt tidigt tåg upp till Sundsvall med två andra polare. Ensamma Djurgårdare på tåget, högljudda och totalt uttittade.
"Alla vet att han är våldtäksman" ekar i en av vagnarna från oss, då kommer en vakt och säger till oss att vi är för högljudda och sjunger opassande sånger.
"En råtta svart o gul" startade en av mina kompisar, vakten går, och lämnar oss ifred.
Skön uppslutning och bra drag i E.ON arena. Vi har Sveriges bästa sittplats. Härligt med växelramsor där uppe. Efter att vi tagit en så jävla enkel seger så var det dags att slagga i Sundsvall. Riktigt härlig sömn.
Väl framme i Sveriges tråkigaste stad, härligt väder, på bortasektionen på Strömvallen.
Vi bjöds på en rolig match, trots Prince ofattbara misstag i slutet så var det skönt drag och jag sjöng med i alla ramsor förutom ramsan om att Sharbel var en hora då jag inte tycker det hör hemma under en match när det står 10 andra Djurgårdshjältar på planen som behöver stödet.
En förbannat rolig helg.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Låter som roliga tågresor för erlilleman skrev:Ojojojoj! Vilken jävla helg. Timrå var galet, Gävle var galet, hela helgen var galen!
En förbannat rolig helg.