Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av dutti »

Har inte läst några inlägg (full som en kastrull är jag, men jag stavar rätt bra va?) men JÄVLAR va skönt att Kempe äntligen får trycka dit dom! Han har väl en bit kvar men fan jag gillar grabben. Tycker han visat de senaste matcherna att han ändå vill jävligt mycket. Två jävlar i kassen och så kanske självförtroendet kickar igång också.

Annars var väl kvällens +++ Staffans Kronwalls intervju i första periodvilan. Han verkade inte ett dugg nöjd och sa va han tyckte. Inställningen är fanimej allt och han kommer bli grymt viktig i laget. Han verkar riktigt trygg i spelet också. Nu hade jag fullt sjå med att skrika halsen ur mig men inte fan såg jag någon indianare?

Ragnarsson, lugnet som sprider sig över isen! Finns så fruktansvärt mycket att jobba på i laget, noll skärpa ibland, men jävlar vad jag tror på det här.

Fyllesvin, gå och lägg dig (: // MOD 04.45
jag ska! men jag hade ju så trevligt.. ;)

edit2: såg nu intervjun med kronwall efter match. Faktumet att han vågar vara så öppet missnöjd direkt efter sin debut är så jäävla beundransvärt! Återigen, inställning.
Du är med oss överallt, Stefan.
Mash

Inlägg av Mash »

Crashmash skrev:
Mash skrev:Ett par nya ramsor, men den där ''militär'' ramsan fy fan vad den var dålig :lol: Inget illa men lät som HV....
Indiana Jones? Inte speciellt ny dock.

Jag har i alla fall inte hört den förr, men det var nog första och sista den ramsan sjöngs, var fasen inget drag :P
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev:
Edin skrev:Helt ärligt. Finn 5 fel i matchprogrammet är fan omöjligt. Är det verkligen tänkt att barn ska kunna lösa det där?
Haha, jag satt också och tänkte på det där. Någon som har lösningen???? :evil:
Haha... det är oftast 1 som inte finns där, klarade 4 av 4 på båda i gårdagens matchprogram (vilket det nästan alltid landar på). Har fixat 5 av 5 några enstaka gånger annars är det allt som oftast en som inte går att hitta... börjar ha elaka teorier om att de medvetet bara lägger in 4 fel.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Underbart att vi vågar ställa lite krav. Jag tänker främst på Staffan, men även Hardy. Måste säga att jag blev förvånad i första pausen när han satte Canal+studion riktigt på pottan. Vi måste ställa krav med detta lag! Måste visa att vi inte godtar sådan nonchalans som kedjan med Widing - Ekman - Nilson ställer upp med. Riktigt kasst! Frölunda är inte bra, och bara vinna med 3-2 på hemmais mot dem i dagsläget kan inte godkännas. Som Kronwall säger, det enda positiva är de tre poängen. Sen kan man lägga till Ragges återkomst och våran fjärdekedja som visade var skåpet ska stå. Till och med Falken skötte sig riktigt bra även i offensiven.

Skulle gärna vilja ha en intervju med Ragge nu så man får höra hans känslor på matchen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Vertical

Inlägg av Vertical »

-daniel- skrev:
Daniel942 skrev:
Edin skrev:Helt ärligt. Finn 5 fel i matchprogrammet är fan omöjligt. Är det verkligen tänkt att barn ska kunna lösa det där?
Haha... det är oftast 1 som inte finns där, klarade 4 av 4 på båda i gårdagens matchprogram (vilket det nästan alltid landar på). Har fixat 5 av 5 några enstaka gånger annars är det allt som oftast en som inte går att hitta... börjar ha elaka teorier om att de medvetet bara lägger in 4 fel.
Haha, dom finns där! Brukar själv landa på 3-4 fel, men min kvinnliga hockeykompis hittar alla fem på enbart några minuter :)
janne08

Inlägg av janne08 »

Jag håller inte med Kronwall helt, det var ingen bra match och det måste bli bättre det är vi eniga om. Men jag såg något som Kronwall inte har sätt. Ett DIF som är på väg att spela som vi vill se dom. Ett försvarsspel där uppspelen såg bättre ut än på länge, forwards i mittzon som tog imot passningar och inte slarvade bort pucken direkt. och spelare som gick på mål !!
Nä som jag sa det var ingen bra match och mycket finns att göra, men en sakt är jag helt säker på, när mitt hjärta inte slår 180 slag i minuten utan bara 120 måste något vara på rätt väg!!!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

janne08 skrev:Jag håller inte med Kronwall helt, det var ingen bra match och det måste bli bättre det är vi eniga om. Men jag såg något som Kronwall inte har sätt. Ett DIF som är på väg att spela som vi vill se dom. Ett försvarsspel där uppspelen såg bättre ut än på länge, forwards i mittzon som tog imot passningar och inte slarvade bort pucken direkt. och spelare som gick på mål !!
Nä som jag sa det var ingen bra match och mycket finns att göra, men en sakt är jag helt säker på, när mitt hjärta inte slår 180 slag i minuten utan bara 120 måste något vara på rätt väg!!!
Jo förstår dig delvis. Men att det ska behöva bli så förbannat spännande mot ett sånt här dåligt gäng är fan inte bra. I tredje viker vi återigen ner oss och släpper in dem i matchen. Frölunda höjde inte tempo alls utan DIF sänkte sitt egna tempo till deras nivå. Helt onödigt! Men visst så uppspelen i första och andra bättre ut än på länge, och Ragge samt Kronwall kommer bidra enorm på det planet även i fortsättningen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

janne08 skrev:Jag håller inte med Kronwall helt, det var ingen bra match och det måste bli bättre det är vi eniga om. Men jag såg något som Kronwall inte har sätt. Ett DIF som är på väg att spela som vi vill se dom. Ett försvarsspel där uppspelen såg bättre ut än på länge, forwards i mittzon som tog imot passningar och inte slarvade bort pucken direkt. och spelare som gick på mål !!

Hehe,

Kronwall har förmodligen inte sett några matcher med DIF säsongen 10/11 & då var ju denna rätt så kass.
Men vi som varit med från omgång 1 såg ju precis det du är inne på, det känns som vi är på rätt väg.
Bara det sista 6min kom jag på mig själv sitta & bita på naglarna, det är rätt bra betyg ändå.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
hocki

Inlägg av hocki »

Jockmaniac skrev:
Skulle gärna vilja ha en intervju med Ragge nu så man får höra hans känslor på matchen.
Finns en här: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... -okej.html

Finns en med mario och Kronwall också här: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... ar-en.html
och här: http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... n-som.html :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Daniel942 skrev:Bild
Haha klockren bild! Det ser ut som att fiskrensaren dör! :D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

-daniel- skrev:
Daniel942 skrev:
Han eller hon som gör finn fem fel bor i en grotta någonstans och småskrattar för sig själv när h*n knåpar ihop sina omöjliga jävla bilder. Ibland förstår man inte om det är tryckfel eller ett "riktigt fel" Sluta upp din sadist! :x
Skriv svar