Magnutz skrev:
Jag är på din sida här Soldier. Lite väl mycket svart eller vitt.
Inte mycket som skiljde från FBK seger idag. Då hade tongångarna varit totalt omvänt.
SSK förlorades på slarv. Spelmässigt var vi det bättre laget. Trots det var allt nattsvart.
[/quote]
Klart att det blir beckmörkt när förlust läggs på förlust. Klart att vi supportrar blir mörka i synen
och väljer att fokusera på det negativa. Vi, de av oss som är känslomässigt knutna till lagspel, pendlar mellan ogripbar bedrövelse och fullständig lycka. Pendeln kan svänga fort, det kan ske med tvära kast. Innerst inne är vi nog, många av oss, mer nyanserade än vad fåra forumposter ger intrycket av. Att sitta och gilla saker i extrem motgång är svårt. Det kommer först senare när man hunnit smälta all annan sk*t man upplevt i sammanhanget.
Jag upplevde matchen som bra från DIFs sida med mer fart än tidigare och mer glöd, mer "trampa-in-på-mål"-mentalitet. Kanske var BomBoms checking from behind i 3 matchminuten (som inte bestraffades) nödvändig för att tända laget, vad vet jag.
Så, jag fattar vad Finnspångar'n menar med att vi är kappvändare många av oss men jag fattar inte varför det ska in i den här tråden. Klart fa* vi är glada idag!

[/quote]
Visst ska vi glädjas ikväll. Det jag menar är att det blir aldrig så tydligt som i matchtråden hur svart och vitt allt är för vissa. En del hävdar efter förluster att Printz är totalt värdelös och borde lira div2 hockey. Samtidigt är det så att han är given match efter match. Något måste han ju prestera för att kunna vara ordinarie? Förlorar vi är vi helt värdelösa. Vinner vi undrar alla varför vi inte alltid spelar så. Det jag ibland efterlyser är lite mer nyanserad version av hur spelet egentligen såg ut.
Exempelvis räddade Owuya massvis ikväll. Samtidigt släppte han flertalet enkla returer rakt ut.
Så jävla bra var han inte och det är jag säker på att han håller med om.
FBK var minst lika bra som oss ikväll, men för en gångs skull i år var marginalerna på vår sida. Mot SSK var det tvärtom (jag tycker t.o.m. att vi var bättre än tälje).
Åja, du har nog rätt. Varför tjafsa en kväll som denna. Sorry för mitt svamlande. Svalt lite för många cl av den ädla maltdrycken. Nu njuter vi av den underbara segern.