Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
reservjesus

Re: Landslagshockey

Inlägg av reservjesus »

Vart var viljan i denna match? Trodde de att matchen var slut efter första perioden ? Riktigt uselt Sverige.
clowns to the left of me, jokers to the right
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:Vart var viljan i denna match? Trodde de att matchen var slut efter första perioden ? Riktigt uselt Sverige.
Praktuselt. Och viljelöst av Mårts. Man byter fan ut en målvakt som kastar in allt bakom sig oavsett vad han har för meriter. Jag skäms.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Magnutz skrev:
reservjesus skrev:Vart var viljan i denna match? Trodde de att matchen var slut efter första perioden ? Riktigt uselt Sverige.
Praktuselt. Och viljelöst av Mårts. Man byter fan ut en målvakt som kastar in allt bakom sig oavsett vad han har för meriter. Jag skäms.
Ersberg vann ju för fan KHL, det spelet han hade där är ju kvar i Ryssland.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Vilken jävla pissmatch. Bedrövligt i defensiv zon. Ersberg får nog det hårt att hålla platsen, praktuselt spelat. Pinsamt att se. In med #32 så det händer något! ;)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

reservjesus skrev:
Magnutz skrev:
Ersberg vann ju för fan KHL, det spelet han hade där är ju kvar i Ryssland.
Ja, inte fan hade det med sig idag. Fan, en soptunna utan lock hade tagit fler skott än vad han klarade ikväll..
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tomten »

Erik Ersberg sämre än sämst. Tog han en bra räddning på hela matchen?
Sedan undrar jag vad fan gör Tedenby och Fernholm där? de är ju värdelösa... stod Tedenby upp i någon närkamp?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:Erik Ersberg sämre än sämst. Tog han en bra räddning på hela matchen?
Sedan undrar jag vad fan gör Tedenby och Fernholm där? de är ju värdelösa... stod Tedenby upp i någon närkamp?
Tedenby är en innebandyspelare. Om han kunde producera mål istället för att köra Trick-shot-competition vore ju i alla fall jag jävligt nöjd.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

tomten skrev:Erik Ersberg sämre än sämst. Tog han en bra räddning på hela matchen?
Tedenby står aldrig upp när någon är på honom. För mig kommer han alltid vara spelaren som snurrar och snurrar men aldrig kommer någonvart.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Vilja på norrbaggarna rakt igenom. Firar vid varje mål som om de hade vunnit guld.
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Tyckte experterna var överraskande snälla mot Sverige. Förväntade mig en rejäl avhuggning av Wikegård någon under pauserna men den kom aldrig.

Det såg ju för jävligt ut stundtals med tappade puckar och okoncentration i försvarszon. Får hoppas att dem rycker upp sig på måndag och att Mårts tar "huvet ur röven" och försöker förändra eller på något sätt får laget att vakna till. Det är ju VM!!

Godkänt till dessa spelare:

Loui Eriksson
Jimmie Ericsson
Patrik Berglund
Robert Nilsson
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vidare är det fan inte undra på att vi inte kan uppbringa lite jävlar anamma i landslaget. vem i det bygget axlar Härförarmanteln? Kronwall? Nope, han är för mesig. Rickar Wallin? hahahaha. Grossman? Nej. VEM?!

Sen tror jag inte mycket (än) på farsan i Alf Bild Mårts måste bevisa mer...
tomten

Inlägg av tomten »

Magnutz skrev: Tedenby är en innebandyspelare. Om han kunde producera mål istället för att köra Trick-shot-competition vore ju i alla fall jag jävligt nöjd.
reservjesus skrev: Tedenby står aldrig upp när någon är på honom. För mig kommer han alltid vara spelaren som snurrar och snurrar men aldrig kommer någonvart.
Det är därför man undrar vad fan han gör i VM? Tycker han spelar precis som figren, snurrar runt runt men åstadkommer inget och sedan ramlar han om någon rör honom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

tomten skrev:
Magnutz skrev: Tedenby är en innebandyspelare. Om han kunde producera mål istället för att köra Trick-shot-competition vore ju i alla fall jag jävligt nöjd.
reservjesus skrev: Tedenby står aldrig upp när någon är på honom. För mig kommer han alltid vara spelaren som snurrar och snurrar men aldrig kommer någonvart.
Det är därför man undrar vad fan han gör i VM? Tycker han spelar precis som figren, snurrar runt runt men åstadkommer inget och sedan ramlar han om någon rör honom.
Det kommer ta lika lång tid som det tog för Sedinarna för Tedenby att fatta att man inte gör mål ute i hörnen.

Nej, jag var inte orolig när Tedenby var på isen när vi möte Fossmos glada jesusgäng i finalen ifjol. Han gick ju fan aldrig på mål hans passningar var ju också lite för mycket "wax on -wax off."

Tyvärr verkar inte Mårts vara något att lita på heller när det hettar till?! En känsla jag fått bara... Jag har mer än gärna fel.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Fruktansvärt konstig coachning av Mårts i den här matchen måste jag säga.

Hur i hela friden kan man exempelvis låta en spelare som Oliver Ekman-Larsson spela i PP när nästan varende kotte vet att killen inte ens kan skjuta vettiga slagskott? Märkligt...

Välförtjänt förlust för Sverige.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
tomten

Inlägg av tomten »

Magnutz skrev:Vidare är det fan inte undra på att vi inte kan uppbringa lite jävlar anamma i landslaget. vem i det bygget axlar Härförarmanteln? Kronwall? Nope, han är för mesig. Rickar Wallin? hahahaha. Grossman? Nej. VEM?!

Sen tror jag inte mycket (än) på farsan i Alf Bild Mårts måste bevisa mer...
Peter Popovic kan nog ryta lite... dock så ser vi ju hur bra det har gått för ssk när han göra det... Tycker personligen inte att Mårts känns som någon bra ledare. Kommer ihåg att jag upplevde det som väldigt fel när han tog över landslaget, dålig magkänsla direkt. Mårts känns som mammas pojke som gärna sitter hemma och käkar bullar och dricker saft. Inte som någon ledare som tar fajten och ryter till. Dock tycker jag hans spel idé låter hyfsat vettig men man måste ju få spelare att spela efter den också. Upp till bevis.

Jag brukar tänka på en padda när jag ser honom :)
Skriv svar