Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Folk är otroliga, Wesslau gjorde en sjukt mycket bättre match än vad Riddarn gjort typ senaste 10 omgångarna....DIFRobbex skrev:-daniel- skrev:+ idag till Wesslau (höll oss kvar i matchen gång på gång i de 2 första perioderna)
- PRINTZ. Helt seriöst så börjar jag tröttna något duktigt rejält på den karln. Bra vid sargerna men helt jävla bedrövlig ute på öppen is (förutom de gånger han får in en klockren open-ice tackling). Hans spel med klubba & puck är lika imponerande som en djupfryst fiskpinne skulle trivas i Death Valley.
Vafan, snälla. Tycker du Wesslau var bra idag? Darrig som satan och spred puckar kors och tvärs. Dom 2 sista kassarna får han ta på sig. 3-1 målet har han fri sikt och släpper retur på och 4-2 målet är han segare än mig i sidled.
Men smaken är som baken.
Sen att du ger minus till Printz köper jag inte heller, då tycker du alltså att c.Eklund och A.Deilert var bättre.
Ja, tycker helt allvarligt att både Oscar Eklund och Deilert var bättre. Mycket bättre t.om. Men ingen av dem håller ES-klass (även fast Oscar blivit betydligt stabilare senaste månaderna ju mer han spelat). Printz höll knappt Div 2 klass idag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag tillhör de som inte vill ha Eklund kvar. Men jag tycker att han ibland faktiskt visar upp en del härliga kroppsfinter. Visserligen leder de sällan till något men han snurrar faktiskt upp en och annan spelare emellanåt.SirDIFalot skrev:David Printz har i alla fall några styrkor. Sargspelet och open ice tacklingarna.
Oscar Eklund däremot... Han är inte bra på någonting alls. Han är inte ens hyfsad på någon del i spelet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Gillar motiveringen att Wesslau sprider osäkerhet och är darrig när han gör kanonräddningar....
Expert.
På slutet så åkte Skellefteå på tre stycken tvåor och Djurgården på en. Vad är då anledningen till att Djurgården inte får spela fem mot tre? Det borde ju kvittas en tvåa var vilket gör att Skrelle har två kvar, då måste det ju bli fem mot tre.
Djurgårdens IF
- SirDIFalot
Vet inte riktigt. Var ju rätt sjukt att DIF fick PP där.Kariya skrev:På slutet så åkte Skellefteå på tre stycken tvåor och Djurgården på en. Vad är då anledningen till att Djurgården inte får spela fem mot tre? Det borde ju kvittas en tvåa var vilket gör att Skrelle har två kvar, då måste det ju bli fem mot tre.
Fimpen skulle ha 2+2(boarding och roughing) och varsin skellefteåkille skulle ha en 2a var.
Expert.
Snudd på efterblivet att inte hålla med om -daniels- inlägg.DIFRobbex skrev:-daniel- skrev:+ idag till Wesslau (höll oss kvar i matchen gång på gång i de 2 första perioderna)
- PRINTZ. Helt seriöst så börjar jag tröttna något duktigt rejält på den karln. Bra vid sargerna men helt jävla bedrövlig ute på öppen is (förutom de gånger han får in en klockren open-ice tackling). Hans spel med klubba & puck är lika imponerande som en djupfryst fiskpinne skulle trivas i Death Valley.
Vafan, snälla. Tycker du Wesslau var bra idag? Darrig som satan och spred puckar kors och tvärs. Dom 2 sista kassarna får han ta på sig. 3-1 målet har han fri sikt och släpper retur på och 4-2 målet är han segare än mig i sidled.
Men smaken är som baken.
Sen att du ger minus till Printz köper jag inte heller, då tycker du alltså att c.Eklund och A.Deilert var bättre.
Wesslau var strålande i början och höll oss kvar i matchen. Printz var som sagt under all kritik och så fort han är i närheten av pucken är han en stor säkerhetsrisk.
Till Oscar Eklunds försvar måste jag säga att han lyft sig något sista 5-10 matcherna. Med det inte sagt att han är direkt bra.
- SirDIFalot
Ölvestads tackling syns, samt boardingen på oscar eklund som resluterar i matchstraff på HOnken.SirDIFalot skrev:http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 9261665281
Höjdpuntker från domarens show
Expert.
Även om domaren var kass så förtjänade vi inte att vinna idag, spelarna åkte skridskor som en skadeskjuten älg.
I första och andra perioden kom vi in i SAIKs zon och blev direkt fastklämd och avtagen av puck, det var ju extremt pinsamt!
Hoppas på 3p i Luleå men det lär det knappast bli..
I första och andra perioden kom vi in i SAIKs zon och blev direkt fastklämd och avtagen av puck, det var ju extremt pinsamt!
Hoppas på 3p i Luleå men det lär det knappast bli..
DIF för alltid<3
- -daniel-
DIF åkte väl på en 2+2:a också så ena kvittades och kvar blev en 2:a för piss-råttorna?Kariya skrev:På slutet så åkte Skellefteå på tre stycken tvåor och Djurgården på en. Vad är då anledningen till att Djurgården inte får spela fem mot tre? Det borde ju kvittas en tvåa var vilket gör att Skrelle har två kvar, då måste det ju bli fem mot tre.
-daniel- skrev:Folk är otroliga, Wesslau gjorde en sjukt mycket bättre match än vad Riddarn gjort typ senaste 10 omgångarna....DIFRobbex skrev:-daniel- skrev:+ idag till Wesslau (höll oss kvar i matchen gång på gång i de 2 första perioderna)
Men smaken är som baken.
Ja, tycker helt allvarligt att både Oscar Eklund och Deilert var bättre. Mycket bättre t.om. Men ingen av dem håller ES-klass (även fast Oscar blivit betydligt stabilare senaste månaderna ju mer han spelat). Printz höll knappt Div 2 klass idag.
Men lilla vänn, vilka matcher har du titta på denna säsong. Wesslau är ingen bra målvakt. Han är darrig, sprider puckar kors och tvärs och släpper in alldeles för billiga mål. Däremot har Riddarn visat att han ska ha första tjing i kassen.
Sen kan du lika gärna släppa Eklund och Deilert till någon allsvensk klubb och ta in Kim Lennhammer och låta han få känna på hetluften lite.
Eklund är alldeles för mesig och jag har inte sett en, inte EN enda tackling från hans sida iår. Men hockey kanske inte är en fysisk sport. Och deilert ska man inte ens tala om...
David Printz och Oscar Eklund - Elitseriens två sämsta backar?
För övrigt så gör Wesslan återigen en bra insats, förutom på sista målet då han är fruktansvärt seg i sidled. Går liksom inte att släppa en billig puck per match... men han var BRA i övrigt!
Alltså, nu måste Ragge komma tillbaka... vi är knappt ett lag för slutspel med dagens backbesättning.
För övrigt så gör Wesslan återigen en bra insats, förutom på sista målet då han är fruktansvärt seg i sidled. Går liksom inte att släppa en billig puck per match... men han var BRA i övrigt!
Alltså, nu måste Ragge komma tillbaka... vi är knappt ett lag för slutspel med dagens backbesättning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Norgren åkte på två plus två, Skrbek åkte på en två och Eklund åkte på en tvåa. Alltså åkte Skrelle på två tvåor mer.
Djurgårdens IF
- SirDIFalot
Men på det sista målet kan man ju undra vart backen som ska hålla den stolpen är. Han är så långt borta att man inte ens kan se vem det var..Mäklaren skrev:David Printz och Oscar Eklund - Elitseriens två sämsta backar?
Expert.
- -daniel-
Har aldrig påstått Wesslau är en fantastisk målvakt, men han har en sjukt mycket bättre form just nu än vad Riddarn har haft senaste matcherna han stått. Där kan man snacka om darrig.DIFRobbex skrev: Men lilla vänn, vilka matcher har du titta på denna säsong. Wesslau är ingen bra målvakt. Han är darrig, sprider puckar kors och tvärs och släpper in alldeles för billiga mål. Däremot har Riddarn visat att han ska ha första tjing i kassen.
Sen kan du lika gärna släppa Eklund och Deilert till någon allsvensk klubb och ta in Kim Lennhammer och låta han få känna på hetluften lite.
Eklund är alldeles för mesig och jag har inte sett en, inte EN enda tackling från hans sida iår. Men hockey kanske inte är en fysisk sport. Och deilert ska man inte ens tala om...
Varken Eklund eller Deilert håller ES-klass, som jag skrev tidigare. Men faktum är (och det här är nåt som diskuterats sen inledning på säsongen) är att vi har en alldeles för tunn backsida. När sen Printz går in och gör en så kopiöst pinsam insats så blir det liksom pannkaka av allting...egentligen helt otroligt att vi ens var med och krigade in till slutet i den här matchen.