Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 6/2 2010 - Slutsålt!

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:
daniel skrev: Förläng med karln omgående. Han är värd varenda krona (om han fortsätter så här, i varje fall). :wink:
Hardy sa väl under chatten att det kommer bli DIF joker under slutspelet.
Han har haft en dipp innan de senaste matcherna. Men om han fortsätter att steppa upp så här är han snart tillbaks i NHL eller hamnar i KHL.
Jepp, vill minnas det också.

Angående Ziggy tycker jag personligen han höjt sig avsevärt sen man satte honom i centerpositionen. Märktes tydligt att han inte trivdes optimalt i ytterforwards rollen... Blir jäkligt spännande att se vad han & Tjärnqvist kan prestera efter OS. Jag är fortfarande kluven till kedjeformationerna när Krüger & Tjärna kommer tillbaka; vill man sätta Krüger eller Tim i en 4:e femma? Helst ingen av dem men vad skall man göra...?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Ja det blir ett kärt dilemma för Hady.

Retar mig fortfarande på att alla roliga matcher skall blåsas sönder till varje pris. Det är så onödigt, det är destruktivt, idiotiskt och man blir bara förbannad. Skit också. Skärp er nu domarjävlar.

Sätter nog riddarn som min lirare för matchen. Riktigt bra gjort att bara en puck släpps in mot ett lag med så många måltjuvar att man tappar räkningen. Sen tycker jag att micke gjorde det bra när han fick chansen i förstalinan. Jag vet inte vad det är men jag är svag för hans spelstil, han är skön på nått sätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med om Riddarn (domarn orkar jag inte ens kommentera, känns som man är van...).

M.Holmqvist gillar jag också, men han är så sjukt ojämn. Ibland ser han extremt ointresserad & loj ut. Tycker han kan få platsa permanent i en 4:e lina och ibland när det inte går som vi vill kan han disponeras ut i någon av de andra kedjorna.

Jag förespråkar nog fortfarande detta när vi har alla tillgängliga:

Jimmie - Otto - Mackan
Josefson - Engqvist - Danielsson
Krüger - Zigomanis - Tjärnqvist
Tim - Holmqvist - Cehlin / Brodin

Fimpen kan få spela BP och ibland bli inslängd i 4:e linan när Holmqvist flyttar till någon annan femma.

Backarna:
Ragge - Holmqvist
Printz - Klubertanz
Timmy - Falk

Extra: Fimpen, Oscar Eklund (som faktiskt gjort det helt OK sista 5 matcherna. Ganska imponerad av honom ändå; helt klart den sämsta backen jag sett på år & dar tyckte jag för någon månad sen men han har höjt sig avsevärt).
Honken

Inlägg av Honken »

Krüger producerar, en sniper.
Om han hittar tillbaks till den formen han hade när han producerade som mest så kommer han att klättra i kedjeformationerna. Bara för att 1:a och 2:a fungerar bra nu så är det inte säkert att att dom kommer att fortsätta att göra det. Sen så kommer det alltid skador (dessvärre). Så det kommer nog att vaskas om vad det lider.

Här är vart han har spelat tidigare samt poängproduktion.

Omg Namn Femma Pos Mål Ass
1 Marcus Krüger 1 LW 2 3
2 Marcus Krüger 1 LW 0 1
3 Marcus Krüger 1 LW 0 0
4 Marcus Krüger 1 LW 1 2
5 Marcus Krüger 1 LW 1 1
6 Marcus Krüger 1 LW 0 0
7 Marcus Krüger 1 LW 0 1
8 Marcus Krüger 3 CE 1 0
9 Marcus Krüger 1 LW 0 0
10 Marcus Krüger 1 CE 0 0
11 Marcus Krüger 3 LW 0 0
12 Marcus Krüger 3 CE 0 0
13 Marcus Krüger 2 CE 0 1
14 Marcus Krüger 2 CE 0 1
15 Marcus Krüger 2 CE 1 0
16 Marcus Krüger 1 CE 0 1
17 Marcus Krüger 2 CE 0 0
18 Marcus Krüger 2 CE 1 1
19 Marcus Krüger 3 CE 0 0
20 Marcus Krüger 3 CE 0 1
21 Marcus Krüger 3 CE 0 0
22 Marcus Krüger 3 CE 0 0
24 Marcus Krüger 2 LW 0 0
25 Marcus Krüger 2 CE 1 0
26 Marcus Krüger 2 LW 0 1
27 Marcus Krüger 2 RW 0 2
28 Marcus Krüger 2 RW 0 1
29 Marcus Krüger 2 RW 1 0
30 Marcus Krüger 2 RW 0 0
31 Marcus Krüger 2 RW 0 0
38 Marcus Krüger 4 CE 0 0
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Honken skrev:Krüger producerar, en sniper.
Ja, men det är ju just därför han borde passa optimalt tillsammans med Ziggy & Tjärnqvist. Tim är en fruktansvärt duktig skridskoåkare och ett riktigt rivjärn - men han är ju som bekant inte världens mest producerande forward.

Tycker man skall förska hålla sig till åtminstone 3 hyfsat intakta linor (självklart ändra när folk blir skadade...) och sen kan exempelvis Krüger få spela lite mer PP än vad en "normal" 3:eline spelare får göra.
Honken

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev:
Honken skrev:Krüger producerar, en sniper.
Ja, men det är ju just därför han borde passa optimalt tillsammans med Ziggy & Tjärnqvist. Tim är en fruktansvärt duktig skridskoåkare och ett riktigt rivjärn - men han är ju som bekant inte världens mest producerande forward.

Tycker man skall förska hålla sig till åtminstone 3 hyfsat intakta linor (självklart ändra när folk blir skadade...) och sen kan exempelvis Krüger få spela lite mer PP än vad en "normal" 3:eline spelare får göra.
Håller med dig helt och hållet.
Hade för mig att det var Mackan som hade gett honom de flesta målpassningarna.
Minnet är tydligen kort

Han har gjort de flesta av sina mål i PP och Holmqvist är den som har passat flest gånger.

Goal Player Ass Player 1 Ass Player 2 Status
Marcus Krüger- Kyle Klubertanz- PP1
Marcus Krüger- Andreas Holmqvist- Jacob Josefson- PP1
Marcus Krüger- Timmy Pettersson -Kyle Klubertanz- PP1
Marcus Krüger- Andreas Holmqvist- EQ
Marcus Krüger- Andreas Holmqvist- Kyle Klubertanz- PP2
Marcus Krüger- Andreas Holmqvist- Marcus Ragnarsson- PP1
Marcus Krüger- Daniel Brodin- Tim Eriksson- EQ
Marcus Krüger- Nicklas Danielsson - Marcus Ragnarsson- PP1
Marcus Krüger- Nicklas Danielsson - David Printz- EQ
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Riktigt kul match att se, men fan att man ska behöva vara nervös i 1,5 period, varför kan vi inte bli effektivare i PP. Skönt dock med ett mål i fem mot tre, synd att vi inte trycker in en till där!

Ja domare Andersson då, ja han var jämn i avseende utvisningsminuter per lag, men herregud människan tar ju ut för sånt som inte är utvisning och släpper solklara. Utvisningen på Jimmie i mittzon var ju skrattretande, skäms Andersson! Och på tal om utvisningar, Danielssons urkorkade i inledningen, tro att han var överladdad inför matchen! :mrgreen:

Skönt med utvisningen vi fick emot oss på slutet, den gav ju oss två mål! 8) 8) 8)
Mitt-i-klacken 1983 skrev:Mest komiska situationen var ju när Foppa trycker till Danielsson (tror jag) i ryggen vid mål och sen när Danielsson ger igen ser Foppa domaren och börjar veva och vill ha utvisning. HAHAHAHA patetiskt.
Nej det va O Eklund faktiskt som vevade ner Foppa! :mrgreen:

Och håller med dig vad gäller Wesslau, han får så jävla mycket skit trots att han är bättre än Norrena, Liv, Lindbäck, Nihlstorp och Penker. Holmqvist är inte ens med på topp 10-listan. Sluta gnäll på Wesslau, enda gången någon är nöjd med killen är ju när han håller nollan!

Tack för kväll djurgårdsfamiljen!
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Bästa inlägget på Modos forum?!
"Jävla helvete, nu åker tvn!!!!!"

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Mäklaren skrev:Herregud vilken gastkramning, helt klart nervösaste matchen denna säsong. DIF gör en mycket bra match och borde ha avgjort under de två första perioderna. Zigomanis blir bara bättre och bättre och var isens kung idag. Förlängning av kontrakt? Ja tack!

Som vanligt så är det klasskillnad när Ridderwall står jämfört med Wesslau... det är verkligen helt sjukt att Gustaf ens får kliva ut på isen när Ridderwall gång på gång visar att han är den överlägset bäste av dem två.

SKÖNT!
Herregud människa ge upp! Om man kan va så hatisk (som du verkar vara mot Wesslan) mot en av våra Djurgårdsspelare, så tyvärr så kan man inte va en äkta/sann Djurgårdare. Att man kan tycka att det finns mindre bra spelare i laget, visst det är väl normalt, men att så frenetiskt spy galla över en av våra spelare konstant som du gör börjar bli lite tragiskt för din del. Ditt dåliga självförtroende lyser igenom så totalt, eller kan det kanske va så att du har en liten hemlig förälskelse i Wesslan....Hur som helst, ditt Wesslanhat börjar te sig ganska löjeväckande och du blir bara mer o mer pinsam
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Det vore fint om vi kom i samma läge som Modo(var det förförra säsongen?) då de satte upp ett juniorlag sista omgången och vilade sina "stjärnor" inför slutspelet, vilket DIF fick lida för...
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ser man på highlights från Hockeyligan så ser man verkligen hur jävla förvirrade #21 ser ut. Han är nog inte van att bli tacklad.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JärnJocke skrev:Det vore fint om vi kom i samma läge som Modo(var det förförra säsongen?) då de satte upp ett juniorlag sista omgången och vilade sina "stjärnor" inför slutspelet, vilket DIF fick lida för...
2006-2007
Vi föll borta mot lhc 2-4 samtidigt som modo luftade sina juniorer mot Mora som tackade & tog emot den 8:e & sista slutspelsplatsen.

Så visst är man lite sugen på att ge igen där i sista omgången mot fiskLunda.
Tror dock ingen av spelarna bryr sig om detta, man lär gå för 3p där med.

Själv hoppas jag Tik snor 8:e platsen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev: Så visst är man lite sugen på att ge igen där i sista omgången mot fiskLunda.
Tror dock ingen av spelarna bryr sig om detta, man lär gå för 3p där med.

Själv hoppas jag Tik snor 8:e platsen
Finns inte en chans att vi skulle "lägga oss" i sista omgången med tanke på att uppåt 1000 Djurgårdare kommer vara på plats i Scandinavium.... Men jag håller med; vore skoj (fast jag håller också helt med dig om att jag hellre ser Timrå ta den 8:e platsen).
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ridderwall har vunnit många matcher åt oss medan Wesslau tappar matcher åt oss. Att Wesslau har bra räddningsprocent beror på att han har ett väldigt bra försvar omkring sig. Jag har något personligt emot målvakter som släpper in väldigt enkla puckar.

Om vi ska ha någon chans i slutspelet måste man ge Ridderwall ökat förtroende.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Highwind skrev:Ridderwall har vunnit många matcher åt oss medan Wesslau tappar matcher åt oss. Att Wesslau har bra räddningsprocent beror på att han har ett väldigt bra försvar omkring sig. Jag har något personligt emot målvakter som släpper in väldigt enkla puckar.

Om vi ska ha någon chans i slutspelet måste man ge Ridderwall ökat förtroende.
Du säger det jag vill ha sagt.

Tack för att du finns. :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar