Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 14/1 2010

Inlägg av Snazzi »

Riktigt jävla förbannad över att det inte är måndag idag, skulle verkligen ha velat höra Wikegårds kommentarer som säkert har ploppat ut, om han nu såg matchen,
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Crashmash skrev:Domarbas: peter.andersson@swehockey.se

Vädra åsikter.
Done, helt patetisk insats.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1891 skrev:
SirDIFalot skrev:
1891 skrev:Domarna håller för låg klass i Elitserien. Om alla lag höjer sina matchbiljetter med 10 kr och sen lägga de pengarna på domarna. För så här kan vi inte ha det. Bra match från Djurgårdens sida förövrigt. Wesslau ska la ha första baljan men annars såg det bra ut.
Skulle de bli bättre om de fick mer pengar eller? De flesta av dem är ju redan heltidsproffs som domare. Svårt att lägga ner mer tid och träning än så.
Tanken är inte att de ska få högre lön, tanken är att man ska lägga pengarna på diverse utbildning.
Uppenbarligen inte tillräckligt bra proffs. Eller du kanske är nöjd med domarinsatserna i Elitserien.

Om man dömer 2 minuter på en openicetackling med axeln så vet jag inte hur hög klass domarna håller.

Någon som vet vad mackan åkte ut för på den tacklingen? Jag missade det.
Charging. Det som domarna tar för när de råkat höja armen så fort de smäller och sen inte kan komma på vad som va fel.

Så officiellt tycker han väl att den var för hård eller för vårdslös.

# Charging - Otillåten tackling. För hård eller för vårdslös tackling.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev: Charging. Det som domarna tar för när de råkat höja armen så fort de smäller och sen inte kan komma på vad som va fel.
Alltså nu är det dags för hockeyligan att bestämma sig för vad som gäller framöver.

Är det publikfriande fysisk hockey med rena tacklingar, eller är det damregler med Wolmer Edkvist i spetsen som gäller i framtiden? Jag vill veta, för det finns inte en chans att jag förnyar mitt säsongskort som det ser ut nu. Det är inte Wolmers fel, han är bara en jubelidiot och ett offer som är satt på fel plats, folk med inflytande och ansvar måste agera nu. Vi vill veta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Är fortfarande tokförbannad, har suttit och spelat upp de här momenten gång på gång. Herregud killen är ju en katastrof!! Har precis mailat domarbasen, gör det ni också, ni få som inte redan har gjort det!

peter.andersson@swehockey.se
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Har efter några timmars tittande på komediserier lugnat ner mig en aning men är fortfarande rätt förbannad! får bara inte hända.

Har mailat in vad jag tycker också.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
joelsuomi

Inlägg av joelsuomi »

Skulle fasen skicka in en not till domarbasen jag med, men den skulle kännas ogiltig... Famousen har gjort mig för lugn, och den lär väl synas här o där i det mailet, humdidum, lalala...
Men det är alltså sorligt hur svårt det var att få in pucken i tredje, minns jag stod nere på huk i sjuka "NEeeeeeeeeeeeeeeeeej!"-stön mer än fem-sex gånger där..
lilleman

Inlägg av lilleman »

joelsuomi skrev:Ska försöka slänga ur mig mina åsikter lite snabbt innan jag blir överkörd för jag står i mitten och är fbk-are....

Nu är jag ändå 08a och var på kvällens match. Stod i A18, minglade med många, hade en jävla bra tid... MEN, för helvete, den där domaren är alltså... jag förstår nu varför vissa domare blir hotade. Lärking, Sjöberg, andra fjollor är bara roliga att hata, de gör någon blunder då o då, men den här (fan, vill inte ens säga namnet på honom, klarar det inte, och den ende andra person i världen jag inte klarar av namnet på är kukhuvudet som stal mitt ex) jäveln är fan inte riktig i huvudet.
Efter 1a period snackade jag som fan med folk, inte i denna värld hörde vi någon visselpipa innan målet kom, och fan vad olustigt det kändes när de inte drog igång "klockan slår"....

Om vi råkar blunda för alla korkade utvisningar, så fattar jag fortfarande inte varför domaren inte ens värd att döma gubbängens handbollsflickor -99 blåste sönder anfallet framför Modig i 2a(?).
Ur neutral synpunkt var matchen underbar, för en kille med mycket skit i livet och annat djävulskap, var det underbart att känna så mycket hat, svordomar, och förakt. Om jag tillåts försöka se matchen ur er Järnkaminers ögon så hade jag fan själv sprungit sida vid sida med han i grå tråöja som sparkade ner stängslet och blev bortförd.
Du som skulle natta dig med whiskey, häll upp en till va? Jag står för is...

Jag lider seriöst med er, om ni nu bryr er om vad en värmlandsbonde tycker, hoppas ni råknullar Frölunda på torsdag, själv är jag i Scaniarinken och följer mitt lag då, men jävlar att jag dyker upp mot HV. Förresten tack för upplevelsen 2/1. Memory of a lifetime!
Och jag som trodde vi fått besök utav Joel Perevou på forumet... :(

Nämen, kul att någon bland andra lags supportrar har någon vett. Och ja, jag bryr mig om vad du säger för du har rätt.
Svenska domare suger!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
jensabergh

Inlägg av jensabergh »

Appropå första målet; den störtsa missen var väl hur josefson praktiskt taget gav bort pucken. Säger inte att Wesslan inte klanta till sig, men josef gjorde ju en riktig "björk". Dess förinnan gjorde Wesslan ett par riktigt snygga räddningar.
Sen, varför i helvete får vi en allsvenskedomare i en elitseriematch? Jag brukar aldrig gnälla på domare men det här var ju helt jävla absurt på en taskig domarinsats. Har aldrig varit med om nåt liknande, har aldrig varit så ledsen och förbannad efter en match. Förlust händer, det vet alla, men när den är domarstyrd känns den så förbannat extra jävlig.
Skönt dock att det inte bara är Djurgårdssupportrar som reagerar så, att det finns andra supportrar som varit inne på forumet och också reagerat.
Jag måste också säga att jag tycker Wesslan gjort tre riktigt bra matcher nu. Tycker att det kastas så mycket obefogat skit på honom. Känns som vad han än gör så gör han fel. Förra matchen gjorde han riktigt jäkla bra och det nämndes knappt, men när han gör misstag (som ofta berott på taskigt backspel) krashar forumet ihop totalt
Senast redigerad av jensabergh den 2010-01-15 19:54:46, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

DIF har aldrig vunnit någon match med WOLMER som piphållare...
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Seriöst Wolmer hur mycket fick du innan matchen, bjöd dom på inträde till SB?
Att man ens har tanken att visa ut han där, märks att han spelade schack när han var liten.
Men nu har ju det skrivits så mycket kritik så ni har fått ur allt jag ville säga.

Stundtals så tycker jag DIF är inte taggade första perioden, och att inte sätta dom där lägen som vi behöver när det är öppen kasse är inte bra.
Andra perioden tycker jag vi kommer igång "lite mer" och den som jag tycker skall få plus idag är förvånansvärt Andreas Holmqvist, jag tycker han gör en stabil match står upp och vinner puckarna som jag inte är van vid att se honom göra.
Även Kyle ska få plus, men det får han varje match av mig, kolla på honom så säker där bak!

Men nu tycker jag vi glömmer denna skit matchen och taggar till nästa.
Förstår att det är svårt att glömma en sådan match men vad förtjänar det att du sitter inne på ett klipp som gör dig ännu mer frustrerad än vad du är.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jag kan inte komma över det, går bara inte. Jag hade kunnat ta förlusten om alla perioder såg ut som första och vi hade haft en normal domare. Nä, detta är galet. Förjävligt är ordet.
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

En höjdpunkt i matchen var när Klubertanz får en lulespelare att flyga över Klubertanz rygg vid offensiv blå ca 3 minuter in i matchen. Då fick han applåder av mig åtminståne! I like it ruff! :wink:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Slutspel skrev:En höjdpunkt i matchen var när Klubertanz får en lulespelare att flyga över Klubertanz rygg vid offensiv blå ca 3 minuter in i matchen. Då fick han applåder av mig åtminståne! I like it ruff! :wink:
Får inte glömma Mackans open ice tackling heller, helt otroligt fin var den. Dock resulterade den i en felaktig 2a.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jag har kommit på botemedlet mot Wolmer Edqvist!

En titt på
Mina Aggressioner försvann helt.
Skriv svar