Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:VARFÖR får vi ingen info på förstasidan? :?
elklingo skrev:Är också nyfiken på vad det skulle gynna motståndarlagen att spelarna skador offentliggörs?

Har ni aldrig sett något slutspel eller?

Om man skulle gå ut med att Ragnarsson har en ryggskada skulle ju ha få crosscheckingar framför eget mål i varje byte.
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Började gå på hockey 98 så visst har jag sett ett slutspel förr..

Givetvis är det så, men nu handlade det om Ölvestads skada som ska vara "lower-body injury". Tycker inte det argumentet håller då, men kanske bara är jag!
Senast redigerad av elklingo den 2010-03-07 19:46:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

elklingo skrev:Började gå på hockey 98 så visst har jag sett ett slutspel förr..

Givetvis är det så, men nu handlade det om Ölvestads skada som ska vara "lower-body injury". Tycker inte det argumentet håller då, men kanske bara är jag!
Men säger du att han har en knäskada så skulle han få slashingar där hela tiden. Och skulle man avslöja alla som INTE var ryggskador så skulle ju motståndarna förstå vart Ragge som det myglas om var skadad någonstans. Bäst att bara knipa käft helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

kotten skrev:Fattas väl snart bara att Hardy ska få en stroke lr något...
Detta var en mardröm jag hade när Hardy blev klar;
I min dröm tog han DIF till toppen (vilket han ju gjort) och precis när man trodde att DIF återigen var slutspelsklara kollapsade Hardy i sitt hem, och DIFs spel förvandlades till skit, man torskade alla matcher, hamnade i Kvalserien, spelade uselt, ryckte upp sig och till sist hängde allt på en sista avgörande match mot gnaget, som gnaget vann. De gick upp, vi åkte ned. Jag vaknade med ett ryck.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

SirDIFalot skrev:
elklingo skrev:Började gå på hockey 98 så visst har jag sett ett slutspel förr..

Men säger du att han har en knäskada så skulle han få slashingar där hela tiden. Och skulle man avslöja alla som INTE var ryggskador så skulle ju motståndarna förstå vart Ragge som det myglas om var skadad någonstans. Bäst att bara knipa käft helt enkelt.
Okej, det köper jag!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ragge ska spela slutspelet oavsett hur jävla ont han har. Det har ingen betydelse hur skadad han är, han är ändå bästa backen i laget. Låt honom vila sista veckan nu och käka ipren och sen är det fullt jävla ös när slutspelet börjar. Gärna med några sprutor inkörda i axeln.

Kämpa Ragge!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Ragge ska spela slutspelet oavsett hur jävla ont han har. Det har ingen betydelse hur skadad han är, han är ändå bästa backen i laget. Låt honom vila sista veckan nu och käka ipren och sen är det fullt jävla ös när slutspelet börjar. Gärna med några sprutor inkörda i axeln.

Kämpa Ragge!
TACK! Fan, är det inte Järnkaminer vi snackar om här? Kan Tjärna få ett skott på örat, sy 16 stygn utan bedövning och sedan kliva in och näta två gånger så kan väl Ragge klara av en axel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:
Mäklaren skrev:Ragge ska spela slutspelet oavsett hur jävla ont han har. Det har ingen betydelse hur skadad han är, han är ändå bästa backen i laget. Låt honom vila sista veckan nu och käka ipren och sen är det fullt jävla ös när slutspelet börjar. Gärna med några sprutor inkörda i axeln.

Kämpa Ragge!
TACK! Fan, är det inte Järnkaminer vi snackar om här? Kan Tjärna få ett skott på örat, sy 16 stygn utan bedövning och sedan kliva in och näta två gånger så kan väl Ragge klara av en axel.
Eller så kör han en Bojan -
Upp till honom nu.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Rolf-David
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Rolf-David »

Vad var det som hände med Jimmie i förra matchen? Såg att han sakta sakta gled av isen i förra matchen mot Luleå och nu ser jag att han inte ska vara med på isen idag mot Linköping.
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Rolf-David skrev:Vad var det som hände med Jimmie i förra matchen? Såg att han sakta sakta gled av isen i förra matchen mot Luleå och nu ser jag att han inte ska vara med på isen idag mot Linköping.
Eftersom att det snart är slutspelstider så får vi nöja oss med "Lower body injury".
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Doyle skrev:Lite positivt ang Ölvestad iaf

http://www.hockeykanalen.se/1.1544697/2 ... hetsatgard
Var väl som väntat då. Tacklingen såg inte så allvarlig ut.
Skönt att han vilar i alla fall, dumt att ta några risker.

Lite off topic: Varför kan inte media inse att Ragge är kapen? Dom har nu hela säsongen skrivit Kapten Ölvestad... Förstår inte att det kan vara så svårt.

För övrigt så gillar jag hur hockeykanalen citerar Jimmie Ölvestad:
"Jag tror att Linköping också att kunnat ställa upp med några av de spelare man har skadade..."
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... estad.html

Låter skönt so far, i alla fall...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Enligt kommentatorn på canal+ åkte Jimmie på en lårkaka. Sådana kan ta tid att läka. Å andra sidan när man behandlat/läkt klart är det lugnt. Värre då med ledbandsskador och annat skit.

Just nu känns Ragges skada jobbigast. Att vara utan vår bästa back känns mycket jobbigt. Då vi har så få bra backar tror jag det blir omöjligt att nå långt i slutspel utan honom. Med honom i laget kan vi bänka Eklund och ha Deilert som reserv.
Det verkar ju vara en ryggskada och de kan vara svåra att få ordning på. Hoppas det är rena försikthetsåtgärder, men känslan inom mig säger något annat.

Zigge får gärna komma tillbaka men han är väl en av de spelare vi har råd att undvara. Alla lag har skador och ska man "välja" någon så får det gärna vara en forward som inte tillhör top3.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Zigge är en av elitseriens bästa tekare så honom vill jag ha tillbaka fortast möjligt.
Min magkänsla är att alla kommer tillbaka till slutspelet
Skriv svar