Båda två tog tillbaka sina gamla tränare inför kvalserien?COYS skrev:SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?

Skitlag hör hemma i Allsvenskan, hej då SSK!
Båda två tog tillbaka sina gamla tränare inför kvalserien?COYS skrev:SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?
COYS skrev:Vill även tillägga att det nu känns mycket bra att DIF inte sparkade tränarna när det såg som mörkast ut (även om jag själv var inne på att de borde gå då). Det brukar man inte göra i DIF och det är något jag är glad för.
SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?
Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.
Jag kräver att iaf hälften av spelarna är borta och ersatta nästa säsong. Plus tränarna. Wesslau, Ronnie, Schneider, Holmqvist Jr, Anger, Falk, Ölvestad, Tim Eriksson, Danielsson, Henrik Eriksson och Carl Gustafsson är självklara. Ragge, Otto, Linkan, Printz, Timmy, Figren, Josefson, Fimpen, Ante och Landeskog är spelare som jag gärna vill ha kvar.
Det tar emot att säga. Tack för att denna säsong är över.
Ja han är bara lån men jag tycker att han är en av få som verkligen tagit i när det verkligen gäller. Sen har hans poängproduktion tyvärr uteblivit. Hans fart och teknik är bra och han ger sig inte. Men vi är ju överens i övrigtDjurgårn skrev:Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.
Jag kräver att iaf hälften av spelarna är borta och ersatta nästa säsong. Plus tränarna. Wesslau, Ronnie, Schneider, Holmqvist Jr, Anger, Falk, Ölvestad, Tim Eriksson, Danielsson, Henrik Eriksson och Carl Gustafsson är självklara. Ragge, Otto, Linkan, Printz, Timmy, Figren, Josefson, Fimpen, Ante och Landeskog är spelare som jag gärna vill ha kvar.
Hur kan man acceptera att vi inte är i slutspel??? Varför ska vi acceptera att bli 10:a? platsen innan vi måste kvala. Vi som skall vara Stockholms Stolthet. Vakna upp ni infödda DIF:are hur kan ni acceptera detta. Kom till årsmötet och kräv styrelsens avgång.De har verkligen inte gjortHillbilly skrev:Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.
Dags att smälta det här nu, andas ut, analysera...
En tung säsong är över...
Figren är utlånad av Islanders, det jag har sett av honom denna säsong så är jag ganska säker på att han inte tar plats i NHL.Jockmaniac skrev:Ja han är bara lån men jag tycker att han är en av få som verkligen tagit i när det verkligen gäller. Sen har hans poängproduktion tyvärr uteblivit. Hans fart och teknik är bra och han ger sig inte. Men vi är ju överens i övrigtDjurgårn skrev:Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.
Saken är den att DIF Hockey är inte bättre än så här. Just nu så spelar vi sämre ishockey än vad lagen i kvalserien gör. Därför känner vi en viss lättnad över att vi missar kvalserien.calpe skrev:Hur kan man acceptera att vi inte är i slutspel??? Varför ska vi acceptera att bli 10:a? platsen innan vi måste kvala. Vi som skall vara Stockholms Stolthet. Vakna upp ni infödda DIF:are hur kan ni acceptera detta. Kom till årsmötet och kräv styrelsens avgång.De har verkligen inte gjortHillbilly skrev:Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.
Dags att smälta det här nu, andas ut, analysera...
En tung säsong är över...
sitt jobb den här säsongen och borde absolut inte få fortsätta.Vi måste göra någonting för att få till en förändring.Tränarna måste avskedas. De kan inte ha uppfyllt sitt kontrakt ????????