Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 26/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

COYS skrev:SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?
Båda två tog tillbaka sina gamla tränare inför kvalserien? :o :wink: Man får väl hoppas på att scenariot inte funkar för SSK, så som det gjorde för Brynäs. Boork säkrade nytt kontrakt för Brynäs, hoppas verkligen att Leif Strömberg inte lyckas med samma bedrift.
Skitlag hör hemma i Allsvenskan, hej då SSK!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
calpe

Inlägg av calpe »

COYS skrev:Vill även tillägga att det nu känns mycket bra att DIF inte sparkade tränarna när det såg som mörkast ut (även om jag själv var inne på att de borde gå då). Det brukar man inte göra i DIF och det är något jag är glad för.

SSK sparkade sin tränare och vad hände? Brynäs sparkade sin tränare förra säsongen och vad hände?

Brynäs kom till slutspel och ssk spelade skiten i DIF i dagens match
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Tack gode Gud att vi slipper kvalserien även om det hade rullat in lite kulor...

In med Challe Berglund i båset!

Gör er av med alla gamla rävar som fått förnyade kontrakt "for old times sake".

Sätt rutinerat folk bredvid våra duktiga unga spelare.

Kan vi hitta någon som kan göra mål kanske?!?!? Behåll Bremberg men han kan inte ensam fixa alla poängen!

Gör en riktig satsning nu för till nästa säsong har vi kanske råttorna att möta.
COYS

Inlägg av COYS »

I en väldigt jämn elitserie är det väldigt små marginaler. Daniel Larsson var kanske elitseriens bästa målvakt förra året. Han byttes ut mot en oprövad målvakt. Jag tror fortfarande att DIF hade gått till slutspel med Daniel Larsson i målet eller med en annan bra stabil målvakt.

Brynäs gick inte till slutspel förra säsongen utan tvingades med svansen mellan benen ta tillbaka Bork för att klara kvalserien. Ja, SSK vann i dag mot oss men vi låg ganska så jämnsides med SSK när Strömberg sparkades. Det som hände var att SSK kollapsade och hamnade ohjälpligt sist medan DIF slogs om slutspelsplatserna ända in till slutet. Nu väntar en mycket oviss kvalserie för SSK och jag måste erkänna att jag hoppas att vi inte får se dem i elitserien nästa säsong
Senast redigerad av COYS den 2009-02-26 22:39:21, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.

Jag kräver att iaf hälften av spelarna är borta och ersatta nästa säsong. Plus tränarna. Wesslau, Ronnie, Schneider, Holmqvist Jr, Anger, Falk, Ölvestad, Tim Eriksson, Danielsson, Henrik Eriksson och Carl Gustafsson är självklara. Ragge, Otto, Linkan, Printz, Timmy, Figren, Josefson, Fimpen, Ante och Landeskog är spelare som jag gärna vill ha kvar.

Det tar emot att säga. Tack för att denna säsong är över.
100% DJURGÅRDSJ***L
Erik I

Inlägg av Erik I »

Fiasko är för mycket sagt men besviken är jag definitivt, det här var säsongen DIF på allvar skulle befästa sig på säkrare mark -trodde jag. Får i slutändan vara glad att man iaf slipper kvala. De här sista matcherna i all ära - 1p mot SAIK +SSK = inget i sluspel att göra - men säsongen spolierades ju i den där oändliga svackan. TACK iaf till framförallt Linkan, måtte DIF göra allt man kan för att behålla Dig, även om jag fan kan förstå om du vill flytta och tjäna riktiga pengar under Dina sista säsonger (sålänge det inte blir i ES).

Ett par veteraner bör och kommer att avtackas vilket frigör lite pengar, men som vi vant oss vid kommer vi generellt att hänvisas till andrasorteringen av tillgängliga spelare. Glöm samtidigt inte bort att flertalet ES-erfarna juniorer kommer vara ett år äldre kommande säsong vilket bådar gott.

I slutändan, återigen - Stockholms Stad, Arenabolaget, fanvad ni heter - BJUD TILL om det ska spelas ES-hockey i Stockholm i fortsättningen. Luleå kommun säljer Delfinen för 1kr till LHF, men skulle ni göra något sådant?! I helvete!

Vidhåller min åsikt att DIF OCH SOLNAKLUBBEN (ni vet vilken) GEMENSAMT MÅSTE ARBETA FÖR ATT FÅ TA ÖVER HOVET, och att målet måste vara att ha BÅDA i ES. Tack för mig.

DIF FÖR ALLTID - OAVSETT
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Just hemkommen från Tälje, tror aldrig någonsin jag varit så glad efter en förlust... så sanslöst skönt med säkrat kontrakt. Tack LHC (...)! Snacka förövrigt om att vi våldtog Axa Sport Center ikväll.

Sammanfattningsvis kan man ju säga att den här säsongen varit en stor jävla pärs. Från att ha inlett serien bra gick vi ner i den största svackan sen inlandsisen sprack upp. Januari månad bar på mersmak och med ens kändes en slutspelsplats inte alltför långt borta. När vi sen klev upp på den platsen efter matchen mot Timrå förra veckan tror jag att många spelare i laget andades ut efter att ha spelat med den berömda kniven på strupen i minst 20 matcher i rad. I samband med att vi fick skador på nyckelspelare så vart det en dipp i koncentrationen, för nu "hade vi ju åtminstone hängt av Rögle!". Jo just det ja.

Vi orkade helt enkelt inte hela vägen fram... och som jag sagt förut; slutspelsplatsen gick inte förlorad i den här matchen eller någon av de förluster vi radat upp senaste tiden. Den spelade vi bort oss i från redan under piss-november (Djurgården Hockeys rötmånad?).

Totalt sätt skall vi vara nöjda med en "ingemanslandsplats" sett till hur jävla skrynkligt vi låg under en lååååååång period. Men säsongen är så jävla långt i från godkänd man kan komma, sett till det spelarmaterial vi trots allt förfogar över. Största bristerna har fortfarande varit backspelet (förutom Ragge), och målvaktsspelet sett till hela säsongen.

Aja. Vi tar nya krafttag här så småningom. Nu ser jag mest fram åt kvalseriepärsen (utan DIF. Yieeeeha). Slutspelet blir en enda lång gäspning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...annars måste jag tillägga att jag blir ÄNNU mer förbannad på att vi inte satsade på Henrik Karlsson när vi hade chansen. Hade garanterat varit värd varenda slant.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.

Jag kräver att iaf hälften av spelarna är borta och ersatta nästa säsong. Plus tränarna. Wesslau, Ronnie, Schneider, Holmqvist Jr, Anger, Falk, Ölvestad, Tim Eriksson, Danielsson, Henrik Eriksson och Carl Gustafsson är självklara. Ragge, Otto, Linkan, Printz, Timmy, Figren, Josefson, Fimpen, Ante och Landeskog är spelare som jag gärna vill ha kvar.

Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?
Hillbilly

Inlägg av Hillbilly »

Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.
Dags att smälta det här nu, andas ut, analysera...

En tung säsong är över...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller med Erik I - STOCKHOLMS STAD DÖDAR HOCKEYN!

Med några extra millar och den juniorverksamhet vi har så skulle vi sodomera bönderna i 55 raka matcher. Får vi någon som helst hjälp med det? Näe. Det ska fjollas runt med konst och allt annat skit.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Djurgårn skrev:
Jockmaniac skrev:Lättnad? Jag är förbannad. Ruggigt jävla förbannad och besviken. Jag har alltid i vått och torrt tittat på Djurgården, njutit i segrar som förluster av att se mitt kära lag. Skitsäsonger med spelare som Naumov, Harfaoui, Longstaff, Mattson, Östlund, Björck, Lamberg osv. Men jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG blivit så besviken som denna säsongen. De andra säsongerna har en gemensam nämnare. Vi krigade, vi visade hjärta, vi slogs för skölden. Denna säsongen? Vi spelade helt utan någon som helst stolthet. Vissa spelare pissade på oss fans som ställde upp match efter match. Jag kan gå med på en dålig säsong, men denna säsong var inte bara dålig. Den var hjärtlös och viljelös. Hockey är en kampsport och vi tog inte kampen. Vi får tacka plastklubben för elitserieplatsen nästa säsong för vi är definitivt inte värda den.

Håller med dig fullständigt förutom just Figren. Han har varit helt jävla usel. Dessutom är han väl bara på lån?
Ja han är bara lån men jag tycker att han är en av få som verkligen tagit i när det verkligen gäller. Sen har hans poängproduktion tyvärr uteblivit. Hans fart och teknik är bra och han ger sig inte. Men vi är ju överens i övrigt :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
calpe

Inlägg av calpe »

Hillbilly skrev:Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.

Hur kan man acceptera att vi inte är i slutspel??? Varför ska vi acceptera att bli 10:a? platsen innan vi måste kvala. Vi som skall vara Stockholms Stolthet. Vakna upp ni infödda DIF:are hur kan ni acceptera detta. Kom till årsmötet och kräv styrelsens avgång.De har verkligen inte gjort
sitt jobb den här säsongen och borde absolut inte få fortsätta.Vi måste göra någonting för att få till en förändring.Tränarna måste avskedas. De kan inte ha uppfyllt sitt kontrakt ????????
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:
Djurgårn skrev:

Ja han är bara lån men jag tycker att han är en av få som verkligen tagit i när det verkligen gäller. Sen har hans poängproduktion tyvärr uteblivit. Hans fart och teknik är bra och han ger sig inte. Men vi är ju överens i övrigt :wink:
Figren är utlånad av Islanders, det jag har sett av honom denna säsong så är jag ganska säker på att han inte tar plats i NHL.
Visst har han kämpat på slutet, men stå i sarghörnorna är inte effektivt.
Är det hur Micke Johanssonvill att vårt offensiva spel ska se ut så, Hej Då!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

calpe skrev:
Hillbilly skrev:Det känns jättefel att skriva det, men jag känner en lättnad just nu. En lättnad att vi slipper kvalserien. En kvalserie som vi hade fått det otroligt svårt i. Det var inte mycket som sades i bilen hem ikväll, utom att man kände lättnad.

Hur kan man acceptera att vi inte är i slutspel??? Varför ska vi acceptera att bli 10:a? platsen innan vi måste kvala. Vi som skall vara Stockholms Stolthet. Vakna upp ni infödda DIF:are hur kan ni acceptera detta. Kom till årsmötet och kräv styrelsens avgång.De har verkligen inte gjort
sitt jobb den här säsongen och borde absolut inte få fortsätta.Vi måste göra någonting för att få till en förändring.Tränarna måste avskedas. De kan inte ha uppfyllt sitt kontrakt ????????
Saken är den att DIF Hockey är inte bättre än så här. Just nu så spelar vi sämre ishockey än vad lagen i kvalserien gör. Därför känner vi en viss lättnad över att vi missar kvalserien.
Skriv svar