Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SettleR

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av SettleR »

andreaa-s skrev:Du måste vara den som vet absolut minst ishockey i hela sverige!
HAN HAR RÄDDAT OSS ALLA JVLA MATHER PÅ SISTONE,MONTEN SÄGER I VARJE INTERVJUV ATT HAN ÄR RIKTIGT JVLA BRA. PÅ RADION BERÖMDE DOM HONOM, NÄSTAN BÄST RÄDD% DOM SENASTE MATCHERNA I HELA ELTISERIEN. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!
grejen är att du vill inte få in i din jvla skalle att wesslau är bra för att han har vart i gnaget.
skärpning, shiit vad låg nivå

ber om ursäkt om dålig attityd men ibland behövs det för att folk ska fatta!
Stå i mål och stoppa puckar kan även Div.2 målvakter göra. Men att släppa returer i världsklass är det bara Wesslau som kan göra. Har du räknat returer karln släpper som är idiotiska?.. nej, trodde inte det.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

andreaa-s skrev:
Emil Svelander skrev:Grabbarna sliter som djur idag, men vad fan hjälper det när man har två spelare i laget som torskar matchen på egen hand. Syftar givetvis på Honken och Wesslau. Andreas är, som många skrivit, riktigt usel för tillfället.

Wesslau håller inte i Elitserien. Värvningen av honom var totalt idiotisk och det är egentligen inte hans fel. Han kanske kan bli en OK elitseriemålvakt om några år, men inte nu. Tror att division ett hade passat bättre för honom i dagens läge.

Det blir inget slutspel, aldrig. Men vi ska tillsammans se till att undvika kvalserien.

Förresten så har jag svårt för Monténs och Micke time out-taktik. De tar den alltid efter att motståndaren gjort mål, medans andra lags tränare tar den när de ser att matchen är på väg att glida dem ur händerna (inte när den redan har gjort det). Tycker att detta sker väldigt ofta och det känns som att vi förlorat mycket på grund av det.

Sov gott.

Du måste vara den som vet absolut minst ishockey i hela sverige!
HAN HAR RÄDDAT OSS ALLA JVLA MATHER PÅ SISTONE,MONTEN SÄGER I VARJE INTERVJUV ATT HAN ÄR RIKTIGT JVLA BRA. PÅ RADION BERÖMDE DOM HONOM, NÄSTAN BÄST RÄDD% DOM SENASTE MATCHERNA I HELA ELTISERIEN. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!
grejen är att du vill inte få in i din jvla skalle att wesslau är bra för att han har vart i gnaget.
skärpning, shiit vad låg nivå

ber om ursäkt om dålig attityd men ibland behövs det för att folk ska fatta!
Ha ha ha, speed?

Ja du, be en objektiv målvaktstränare bedöma Wesslau, så ska du se att det inte är några superlativ som kommer.
Sjunger avgå Johnny...
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

odburt skrev:Tack för denna säsongen. Jag har gett upp. Vi kommer sluta 9a eller 10a och det kommer att vara samma visa varje år tills vi konkar. Det skrev jag iofs före säsongen också.

Ironiskt nog har inte DIF framtiden i egna händer, det är Sthlms stad som har den.

Vill ändå passa på att framhålla Printz, Ragge och Ronnie i denna matchen. Även Krüger gör en bra match. Wesslau bör hålla klubban i isen på 3-2-målet men han var desto bättre i sidled idag så jag köper det målet.

Andreas Holmqvist bör SJÄLVMANT AVGÅ genast. Jag förstår att Frölunda dumpade honom p.g.a. hans inställning och han har INGENTING i vår klubb att göra så länge han inte presterar. Till saken hör att han har fantastiska förutsättningar och får mycket istid match efter match, trots att Schneider spelar bättre än honom i ALLA spelmoment.
Det är bättre att du avgår från denna sida om du ska hålla på såhär, jag fattar inte att ni orkar, j*vla medgångare, lägg ner, ge er. Hade inte hela laget spelat så dåligt som vi gjorde i nov-dec så hade det inte sett ut så här, men det är väl bara målvakten och Andreas fel förstås?!
Ni verkar ju inte fatta att det är 4 andra lag som slåss om kval/ingemansland/slutspel, dom gör exakt lika mycket som DIF gör, alltså kämpar o kämpar och DIF kan inte vinna allt och speciellt inte med det manskapet man har nu, jag tycker dom gjorde en helt godkänd match mot BIF, men tyvär det räckte inte. Jag tror fortfarande att det inte är kört, och skulle det vara kört när sista matchen är spelad, då kan vi deppa som "normala" människor gör, men skyll förihel*ete inte på DIF, dom gör så gott dom kan och tycker ni inte det så kanske ni inte håller på dom.

Vi är en familj, vi fightas tillsammans, inga mer påhopp, ÄLSKA DIF
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Johan Karlsson skrev:
odburt skrev:Tack för denna säsongen. Jag har gett upp. Vi kommer sluta 9a eller 10a och det kommer att vara samma visa varje år tills vi konkar. Det skrev jag iofs före säsongen också.

Ironiskt nog har inte DIF framtiden i egna händer, det är Sthlms stad som har den.

Vill ändå passa på att framhålla Printz, Ragge och Ronnie i denna matchen. Även Krüger gör en bra match. Wesslau bör hålla klubban i isen på 3-2-målet men han var desto bättre i sidled idag så jag köper det målet.

Andreas Holmqvist bör SJÄLVMANT AVGÅ genast. Jag förstår att Frölunda dumpade honom p.g.a. hans inställning och han har INGENTING i vår klubb att göra så länge han inte presterar. Till saken hör att han har fantastiska förutsättningar och får mycket istid match efter match, trots att Schneider spelar bättre än honom i ALLA spelmoment.
Det är bättre att du avgår från denna sida om du ska hålla på såhär, jag fattar inte att ni orkar, j*vla medgångare, lägg ner, ge er. Hade inte hela laget spelat så dåligt som vi gjorde i nov-dec så hade det inte sett ut så här, men det är väl bara målvakten och Andreas fel förstås?!
Ni verkar ju inte fatta att det är 4 andra lag som slåss om kval/ingemansland/slutspel, dom gör exakt lika mycket som DIF gör, alltså kämpar o kämpar och DIF kan inte vinna allt och speciellt inte med det manskapet man har nu, jag tycker dom gjorde en helt godkänd match mot BIF, men tyvär det räckte inte. Jag tror fortfarande att det inte är kört, och skulle det vara kört när sista matchen är spelad, då kan vi deppa som "normala" människor gör, men skyll förihel*ete inte på DIF, dom gör så gott dom kan och tycker ni inte det så kanske ni inte håller på dom.

Vi är en familj, vi fightas tillsammans, inga mer påhopp, ÄLSKA DIF
Men GE FAN i att kalla folk medgångare. Odburt har varit på varenda jävla match den här säsongen, hur många har du varit på?

Man är inte medgångare för att man kritiserar en spelares insats. Lär dig det för fan!
Sjunger avgå Johnny...
joli

Inlägg av joli »

,
Senast redigerad av joli den 2009-02-21 23:10:31, redigerad totalt 1 gånger.
joli

Inlägg av joli »

Lee Harvey Oswald & Emil Svelander

Hur många matcher i början av säsongen såg ni,egentligen? Ridderwall stod nästan alla matcher, Wesslau kns fem, så det är Ridderwall som sabbat våra slutspelschanser och inte Wesslau, genom att alltid släppa in så många mål. Det är Wesslau som fått städa upp Ridderwalls skit. Att bara komma från allsvenskan till ES och spela så pass bra som han gjort är en bragd. Pelle Lindbergh sa en gång i en intervju att målvakter alltid är utsatta; om det gått bra för laget är målvakten hjälte, men om det gått dåligt så är han syndabock, hur försvaret än sett ut...
Sluta tracka Wesslau, han har gjort mer än förväntat.
Tycker ni att DIF är skit, så byt lag. De behöver stöd nu, inte massa jävla gnäll från medgångssupportar. Älska DIF som de är, och skicka Ridderwall till Huddinge!!
//Alltid oavsett,förevigt Wesslau! (och de övriga)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

joli skrev:Lee Harvey Oswald & Emil Svelander

Hur många matcher i början av säsongen såg ni,egentligen? Ridderwall stod nästan alla matcher, Wesslau kns fem, så det är Ridderwall som sabbat våra slutspelschanser och inte Wesslau, genom att alltid släppa in så många mål. Det är Wesslau som fått städa upp Ridderwalls skit. Att bara komma från allsvenskan till ES och spela så pass bra som han gjort är en bragd. Pelle Lindbergh sa en gång i en intervju att målvakter alltid är utsatta; om det gått bra för laget är målvakten hjälte, men om det gått dåligt så är han syndabock, hur försvaret än sett ut...
Sluta tracka Wesslau, han har gjort mer än förväntat.
Tycker ni att DIF är skit, så byt lag. De behöver stöd nu, inte massa jävla gnäll från medgångssupportar. Älska DIF som de är, och skicka Ridderwall till Huddinge!!
//Alltid oavsett,förevigt Wesslau! (och de övriga)
Och hur mycket stöd är du för Ridderwall när du ber honom dra till Huddinge?
Sjunger avgå Johnny...
Norjo

Inlägg av Norjo »

Lägg ner erat jävla gnäll om hur ni ska "ge upp" nu. Det kommer vara 1000 personer i södertälje och 1000 personer i klacken mot SAIK. Nu jävlar visar vi hur man stöttar ett lag, och så tar vi oss till slutspel. Ni som har gett upp kan väl sitta och hemma och grina, medan vi stöttar DIF allt vi har.
Användarvisningsbild
andreaa-s
Säsongskort: Ja

Inlägg av andreaa-s »

nu skiter vii emil svelander och hans försök att veta mer än alla experter och blikar vidare.

Alla ska till tälje och sjunga i 60 minuter. vi har fortfarande ´chans att ta oss till slutspel
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har en annan idé. Kan inte alla bara HÅLLA KÄFTEN?
Att människor uttrycker sorg och besvikelse på olika sätt har vi nog klargjort här idag.

Vi kan alla enas om att detta inte varit Djurgårdens säsong. Det har inte känts betryggande någon gång under hela säsongen. Vem eller vilkas fel det är får ni käbbla om.

Jag däremot inser fakta och ser istället den lilla teoretiska chans vi har på ett slutspel, och jag hoppas för allt i världen att spelarna får en rejäl hyllning på tisdag. Shit happens. Detta var en säsong i mängden och de spelare i årets trupp som ska försvara skölden även nästa säsong ska fan i mig få veta att vi stöttar dem, trots tabbar och missar.

Vi ska plocka fram det positiva. Vi har fanimig gett bönderna en match.
Fem raka och mängder med rekord från vår älskade Linkan är det jag kommer plocka fram på tisdag. Om nu Linkan väljer att lämna oss, vill du då att hans sista match ska vara framför halvtomma läktare?

Jag skulle må piss om jag valt att stanna hemma bara för att jag var tjurig, och sedan få reda på att #23 gjort sitt i Djurgården. Ta fram det positiva nu och enas!
Säg den glädje som varar
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Om det är något som stör mig riktigt så är det allt jävla tjat om att man är en medgångssupporter för att man kritiserar en spelare för att han har varit direkt usel hela säsongen. Jag ser inte riktigt varför man är en medgångssupporter för att man gör det? Jag får det inte att gå ihop att man skulle vara medgångssupporter för att man kritiserar spelare?

Det är extremt låg nivå på sånt skitsnack. Ibland undrar jag vad det är för jävla sandlåde-nivå här inne? Ska du aldrig få kritisera någon utan att bli kallad medgångssupporter?

Vi sitter inte och kritiserar folk för att vi tycker det är kul.

Wesslau är kanske en bra målvakt i Allsvenskan. Så mycket returer som han släpper hela tiden och extremt billiga mål han släpper in gör att försvaret inte litar på honom vilket i sin tur leder till att det kan se jävligt virrigt ut. Med det menar jag inte att allt är Wesslaus fel men han är en stor anledning till att vi är där vi är. Det finns en anledning till varför man brukar säga "Målvakten är halva laget" Har man en målvakt som inte är stabil så vinner man ingenting.
Honken

Inlägg av Honken »

Jag skulle kunna skriva hur mycket skit som helst efter dagens match.
Men är så jävla besviken att jag inte orkar.
Det får bli en summering efter grundserien, eller när humöret har återvänt.

För ett antal omgångar sedan var det bara prat om det var möjligt att slippa kvalserien.
Så länge det finns en teoretisk möjlighet att nå slutspel så vägrar jag sluta hoppas. Större under har hänt.
Dessutom har vi ett riktigt otäckt sträck under oss som vi fortfarande kan hamna under.
Det är nu det är dags att plocka fram Djurgårdshjärtat och visa att vi är bättre.

VI GER ALDRIG UPP
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Djurgårn skrev:Om det är något som stör mig riktigt så är det allt jävla tjat om att man är en medgångssupporter för att man kritiserar en spelare för att han har varit direkt usel hela säsongen. Jag ser inte riktigt varför man är en medgångssupporter för att man gör det? Jag får det inte att gå ihop att man skulle vara medgångssupporter för att man kritiserar spelare?

Det är extremt låg nivå på sånt skitsnack. Ibland undrar jag vad det är för jävla sandlåde-nivå här inne? Ska du aldrig få kritisera någon utan att bli kallad medgångssupporter?

Vi sitter inte och kritiserar folk för att vi tycker det är kul.

Wesslau är kanske en bra målvakt i Allsvenskan. Så mycket returer som han släpper hela tiden och extremt billiga mål han släpper in gör att försvaret inte litar på honom vilket i sin tur leder till att det kan se jävligt virrigt ut. Med det menar jag inte att allt är Wesslaus fel men han är en stor anledning till att vi är där vi är. Det finns en anledning till varför man brukar säga "Målvakten är halva laget" Har man en målvakt som inte är stabil så vinner man ingenting.
Bra sammanfattat. Tack.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

DIF_Soldier skrev:Jag har en annan idé. Kan inte alla bara HÅLLA KÄFTEN?
Att människor uttrycker sorg och besvikelse på olika sätt har vi nog klargjort här idag.

Vi kan alla enas om att detta inte varit Djurgårdens säsong. Det har inte känts betryggande någon gång under hela säsongen. Vem eller vilkas fel det är får ni käbbla om.

Jag däremot inser fakta och ser istället den lilla teoretiska chans vi har på ett slutspel, och jag hoppas för allt i världen att spelarna får en rejäl hyllning på tisdag. Shit happens. Detta var en säsong i mängden och de spelare i årets trupp som ska försvara skölden även nästa säsong ska fan i mig få veta att vi stöttar dem, trots tabbar och missar.

Vi ska plocka fram det positiva. Vi har fanimig gett bönderna en match.
Fem raka och mängder med rekord från vår älskade Linkan är det jag kommer plocka fram på tisdag. Om nu Linkan väljer att lämna oss, vill du då att hans sista match ska vara framför halvtomma läktare?

Jag skulle må piss om jag valt att stanna hemma bara för att jag var tjurig, och sedan få reda på att #23 gjort sitt i Djurgården. Ta fram det positiva nu och enas!
Håller med, skärpning nu!! Det är 9 pinnar kvar att spela om och 6 poäng till 3 lag ovanför. Det är ju heller inte så att vi gått till slutspel varje år dom senast säsongerna. Wesslan har gjort det mer en bra. Kom igen nu och visa ert stöd. Det finns ju även ett lag under oss som gärna skulle komma upp på vår position där vi ligger nu, och jag skulle inte gärna vilja byta med dom...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En stabil förstamålvakt till nästa säsong, tack. Alla som inte inser det måste ju vara helt jävla felkonstruerade. Ja, Wesslau har spelat upp sig rejält (och mycket tack vare ett försvar som ryckt upp sig) men han ÄR ingen matchvinnare. En matchvinnare är just vad vi behöver, alltså en målvakt som är kapabel att stänga igen totalt några gånger per säsong samt en som inte i VARJE match gör minst 1 horribelt misstag.

Vill också ha minst en stabil defensiv back i uppställningen samt att vi gör oss av med några gamla trotjänare som nog gjort sitt i Djurgårds-dressen.
Skriv svar