Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av 136_Djurgårdare »

andreaa-s skrev:Alla gnäller på wesslan nu bara för att han har vart i gnaget och gör ETT jvla misstag på hela matchen. Skillnad från Riddarn. Inte så konstigt eftersom han e son till DIF legenden Roffe Riddewall.
Det är exakt likadant i tränarparet. Monten får exakt all skit på det här forumet fast han har delat ansvar med micke (micke får inget skit för han e DIF legendar.)

Största problemet ligger i att vi inte kan få in puck jveln.

sen säger jag inget om att wesslan är en kass målvakt för alla vet att han inte är i den direkta toppen av elitseriens alla målvakter, men han spelar fan i toppen av sin förmåga och det ända han får är bara skit. Ni måste ju fatta att han spelar i DIF bara för att vi inte har råd med annat.
En till sak jag har lagt märke till. Förra året var det daniel larsson (klapp klapp klapp) daniel larsson, i år, riddarn(||--||) riddarn, INGEN stöttar wesslan, Fan vad brist på respekt
Word
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Alltså vad fan, vi spelade bra idag men tyvärr hade vi en vägg framför Brynäs kasse. Med vilken målvakt som helst förutom Markström i andra buren så hade vi vunnit den här matchen med minst 3 kassar. Nu ser vi uppåt i tabellen, vi har bara 5 poäng till slutspel och 2 st storsatsningar framför oss, ( vi har ALDRIG förlorat en storsatsning). Plus att vi inte har förlorat på de 3 senaste matcherna, jag tycker det ser ljust ut och vi kommer ta oss till slutspel, men för att vi ska göra det så måste både vi fans och spelarna ta sig i kragen och verkligen KRIGA!.

Djurgår'n VI GER ALDRIG UPP !
Djuuuuuuuuuuuuu
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Jockmaniac skrev:Förövrigt var detta grymt klantigt. Idag hade vi chansen när Timrå, ssk och rögle tappade poäng. Men nu tog vi steget ner i Kvalserien tyvärr. Jag tror att det är kört nu.
Vi tog in på både SSK och Timrå! Kolla fakta innan du skriver nåt! ...och kört?, nej det är det inte!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
KRNI

Inlägg av KRNI »

Lee Harvey Oswald skrev:Om du studerar 1-1 målet igen så ser du en av Gustavs ALLA brister
(kanske den allra vanligast förekommande).

Han är såååå jävla övertydlig i sin förflyttning i sidled så att han nästan hamnar brevid målet, då är det totalt omöjligt att hinna tillbaka till andra stolpen igen.
( det var ju ingen stenhård passning över till andra sidan där Brynäsaren skickade in 1-1)
Detta händer även den bäste då & då, med Wesslau lyckas nästan varje match.
Det är TV-puck-nivå på detta agerande.
Jag satt och tänkte samma sak när jag såg reprisen efter hemkomst från Gävle. Då minns man även vad man skrev efter försäsongsmatchen mot Frölunda i Vallentuna.
KRNI skrev:Wesslau spelar bra, men en fråga. Han går ner och tar ett skott, men ser stel ut i andraläget, är jag fel ute?
Ser inte tränarna/målvaktstränarna detta när vi fans sett det redan från första början?!
KRNI

Inlägg av KRNI »

Jag gillar första bilden i Bildgalleriet från matchen, visar just nu Schneider och en linköpingsspelare!! :mrgreen:
http://www.difhockey.se/bilder/bildgall ... 213_01.jpg
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

andreaa-s skrev:Alla gnäller på wesslan nu bara för att han har vart i gnaget och gör ETT jvla misstag på hela matchen. Skillnad från Riddarn. Inte så konstigt eftersom han e son till DIF legenden Roffe Riddewall.
Det är exakt likadant i tränarparet. Monten får exakt all skit på det här forumet fast han har delat ansvar med micke (micke får inget skit för han e DIF legendar.)

sen säger jag inget om att wesslan är en kass målvakt för alla vet att han inte är i den direkta toppen av elitseriens alla målvakter, men han spelar fan i toppen av sin förmåga och det ända han får är bara skit. Ni måste ju fatta att han spelar i DIF bara för att vi inte har råd med annat.
En till sak jag har lagt märke till. Förra året var det daniel larsson (klapp klapp klapp) daniel larsson, i år, riddarn(||--||) riddarn, INGEN stöttar wesslan, Fan vad brist på respekt
Håller med dig till 100%.
Wesslau får ingen stöd från klacken, oavsett om han gör en super match. Jag kommer ihåg från förra året, då jag ibland skrek "DANIEL LARSSON (klapp, klapp, klapp)" när han gjorde grymma räddningar. Då började i princip hela klacken... I tex matchen mot MoDo (då Wesslau höll nollan) försökte jag få igång "Gustav Wesslau (klapp,klapp,klapp)" ett flertal gånger. Och vad hände? Jo, samma sak varenda gång: ingenting... :roll:

Skulle gärna vilja se att fler vill ge honom sitt stöd, i matchen mot RBK den 26/12... Han behöver det!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Det börjar nästan bli äckligt hur folk "försvarar" våra målvakter. Alla fattar väl att dom gör sitt yttersta men det räcker ju inte. Så är det bara, inte deras fel men dom håller inte i elitserien så enkelt är det.
Och även om vi gör en klart godkänd insats idag så är det ju en av få av de 33 vi spelat. Med andra ord så är det LAGET Djurgården som är kass, inte bara målvakterna.

Vårat målvaktspar är oavsett hur schyssta killar dom än är utanför isen ett fullständigt jävla skämt som inte ens håller hyfsad allsvensk nivå. Det kom knappast som en överraskning att Wesslau skulle göra en supertabbe. Han är inte bättre helt enkelt. Men vem förväntade sig mer av en kille som blev ratad av ett allsvenskt lag, seriöst? Visst, båda kan sprattla till typ 1/10 matcher men det finns ju exakt NOLL stabilitet.
Dagens insats SKA räcka till 3 pinnar med bara en hyfsad målvakt. Men med nuvarande keeprar vinner man inte sådana här matcher. Thats it.
Nu vill jag inte på något sätt försvara Djurgårdens IF upplaga 08/09 på några plan men dagens insats ska bara räcka till vinst. Men årets målvaktspar är i särklass det sämsta jag skådat. Tavlan vid 3-3 är lika väntad som patetisk, tyvärr.

Skulle vi mot all förmodan gå till slutspel har vi egentligen inget där att göra förutom sammanlagt cirka 12000 åskådares entrépeng till de 2 hemmamatcherna vi kommer lira. Hade jag bara vetat att vi klarat av en kvalserie hade jag valt det alla dagar i veckan då vi hade fått 5 hemmamatcher med bra publiksiffror i de flesta med tanke på förmodat motstånd.

DIF:s upplaga 08/09 är så fel så det kan inte sluta annat än i kvalserien egentligen. Vi bör kunna få Rögle bakom oss, men realistiskt sett är det nog bara dom också. Övriga är helt enkelt bättre än oss när vi slår ihop samtliga lagdelar.(speciellt då målvakterna enligt mig är iaf 80% av ett lag)
Saker och ting blir ju inte bättre då våran för året i särklass bästa forward är skadad i värsta fall resten av säsongen.

Sorry för ett negativt inlägg så här efter tredje raka utan förlust men dessvärre ligger det allt för mycket sanning bakom det jag skrivit.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Känns som alla bara vill skylla ifrån sig på Wesslau för enkelhetens skull för att vägra inse en massa andra problem.

Visst var det en tabbe, men tycker ni att det är okej att DIF, återigen, backar hem från första minuten i sista perioden då man leder med hela ETT mål.
Man kan inte spela en tredjedel av matchen i målvaktens knä, det var bara en tidsfråga innan det skulle bli mål, med eller utan målvaktstabbe.

För att Djurgården ska göra mål så krävs det att det är helt öppet mål (ibland räcker inte det heller) eller att målvakten ligger ner.
Det råder en total oförmåga att göra mål hos våra anfallare.
Ottosson missade öppet mål förra matchen och i den här matchen så blev det ett handfull missar som borde varit mål, varför skriker ingen på honom? Har inte han kostat oss 2-3p?

Micke Johansson sa igår att dom ska träna anfallspel och skott så hoppas det ger resultat
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

I allt detta jävla hockeymörker så vill jag ändå ge en eloge till killarna. Tändningen är bättre och man jobbar hårt för varann vilket var osynligt i november. Om man oxå tänker på vilka som är borta framstår lagets insats som bra. Här saknas, "Fimpen, Enqvist, Falk, Bremberg, "Mini" Holmqvist och "Dicken" även om saknaden efter honom ter sig överkomlig. Att sen Ragnarsson spelar i nästan 35 minuter ger verkligen järnkaminen ett ansikte. Känner nu faktiskt att grabbarna med lite medstudds på puckfan kan komma tillbaka på banan. Känslan i Läkerol var också fantastisk, finns inga andra fans som kan skapa en så magisk stämning om dom vill. Järnkaminerna full cred till ER.

Sist, din jävla pajas i Djurgårdgruppen som kastade en kinapuff mot mig och min dotter på andra sidan trottoaren vid torget i Gävle, är du blind din jävel, kan du inte skilja ut en souverniklädd Djurgårdare från brynäsare bör du FAN stanna hemma, MUPP :evil:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

isolerad skrev:Inte många som gnäller på att Otto borde ha avgjort matchen vid ett flertal tillfällen där han förvaltade bra lägen rent ut sagt förjävligt. Där förlorar vi poäng ännu mer än vid Wesslaus tavla.
Ottosson är INTE i 1:a hand tänkt som målskytt, därav det något kraftlösa avsluten
(så har det ju alltid varit med Otto)
Men han är förlåten då han uträttar ett jättejobb förövrigt i match efter match.

Visst , målvaktsposten är en utsatt position, men fixar man inte att hantera det bör man kanske se sig om efter annat jobb, plocka upp frukt&grönt på ICA kanske...?
Egentligen ska jag inte slänga mer skit på Wesslau & Ridderwall nu då jag är övertygad att pojkarna gör så gott dom kan, & det kommer räcka långt.........ända till kvalserien.

Största & allvarligaste missen gjordes på försäsongen av någon/några personer i DIF som på fullt allvar trodde att detta skulle fungera i 55 matcher i Elitserien.
Får stor sorg i hjärtat varje gång jag tänker på hur lättvindigt & amatörmässigt DIF hanterat målvaktsfrågan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mitt i ett kompakt mörker måste jag ändå försöka se nåt ljus så här innan Jul.

Att killar som Ölvestad & Danielsson höjt sig rejält det sista matcherna betyder oerhört mycket för DIF.
Det värmer enda in i själen att se dom agera som igår, då är man stolt Djurgårdare även vid utebliven seger.
Tror inte det är en slump att vi tagit 6av9 möjliga poäng på slutet.
DIF verkar efter 40års ökenvandring ha fattat läget & tar ingenting för givet i matcherna, det slits & jobbas på det flesta positioner

(så, nu har jag chockat mig själv & många andra med ett helt igenom positivt inlägg)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

På tal om Wesslaus tavla vid 3-3 målet så tyckte jag mig höra Montén vända sig om till Johansson och gorma "fy fan, det där var riktigt dåligt" men en uppenbar inriktning på Wesslans ingripande.

Ja, tyvärr är det så att Daniel Larsson saknas något fruktansvärt. Men jag känner mig bra mycket tryggare - trots dessa idiot-returer som släpps hela tiden - med Wesslau i mål än Ridderwall.

Det som kan, och SKA rädda oss från kvalserien är vår inställning. Tror det kan gå vägen om vi kör på så här resterande del av säsongen.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Jag var kritisk till Mark inför den här säsongen och trodde att han inte skulle hålla som back up till Ridderwall (jag trodde inte heller på Gustaf som back up till Ridderwall). Tiden i Almtuna har Mark förvaltat riktigt bra. DIF har just nu ett seriöst målvaktsproblem som Mark kan vara en lösning på. Om vi jämför de fyra främsta målvakerna från nuvarande säsong i Allsvenskan kan vi konstatera att Mark är den fjärde bästa målvakten sett till GAA. Om vi jämför Mark med Gustaf (data från Gustafs tid i Borås) så är han statistiskt klart bättre än Gustaf både vad gäller GAA och SVS%. Hoppas att vi antingen byter bort Ridderwall eller Gustaf mot Mark efter att den sistnämnde är tillbaka från junior VM, eftersom alla tre tillhör DIF. Jag tror inte att Mark är en frälsare, men han borde iallafall vara en bättre målvakt just nu än Ridderwall och Gustaf Wesslau.

Name Team GP GAA SVS SVS%
Läck, Eddie Leksand 27 1,98 622 93,25
Heino-Lindberg, C. AIK 23 2,01 462 92,96
Karlsson, Henrik Malmö 24 2,28 667 92,64
Owuya, Mark Almtuna 27 2,4 633 90,69

Gustaf Wesslau Borås 37 3.36 88,6
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hawk skrev:7 skott av Brynäs, 2 insläppta..... ingen bra statestik på målvaktsidan.
När försvaret äntligen tätar ihop lite och inte låter motsdtåndarna komma in så lätt så måste ju för tusan Wesslay göra ett bättre jobb än så här. Sjukt irriterad på att Holmqvist inte blir bänkad, uppe i -18 nu. Ni som klagar på Printz, han har bara -2.
spiik

Inlägg av spiik »

Heder åt tränarna och spelarna som står bakom sin målvakt och inte hänger ut honom när de pratar om "ett lite turligt mål" till 3-3.

Ska sanningen fram så blir DIF bestulna på 2 poäng av wesslan. Poäng som hade suttit som en jävla smäck inför ledigheten och som puttat ned ssk till jumboplatsen. Tyvärr ger han inte laget chansen att vinna matchen. Samma visa mot luleå i matchen innan då han släpper in obegripliga puckar. De två senaste matcherna skulle med en keeper som tätar till lite gett DIF 6 pinnar istället för 3 som nu blivit fallet. Det finns inget utrymme för sånt i det här läget!
Blue Brigade Sthlm
Skriv svar