Djurgårdens IF - Södertälje SK, 19/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det bästa igår förutom det redan nämda var SSK-klackens klockrena "Fotbollssupporters-Fotbollssupporters" i 1:a perioden.
Vilket tydliggjordes ytterligare i 2:a peiodpausen när hela klacken sjöng fotbollssånger så det dånade.
(jo, jag såg att fotbollslaget var där)

När det sjungs -VI ÄR BÄST I STAN på Hovet så känns det inte så aktuellt, det är ju svårt att vara sämre än Gnaget & Bajen.
Jag kanske är senil, men finns det övehuvudtaget en enda Hockeyrelaterad klacksång?
(ja, förutom den om Södergren då)

Kall-El->
Anar jag att det är DIF fotboll som ligger närmast hjärtat?
Att konsekvent välja bort DIF:s hemmamatcher bara för att det spelas på Globen låter som ett märkligt ställningstagande mot sitt kära hockeylag.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Örebroarn skrev:Seriöst. Korkat inlägg? Mer korkade än dina får man leta efter. Tydligen har du aldrig någonsin hållt på med sport på högre nivå än bakgården av ditt hus. Prioriteringar är inget man kan syssla med i en proffesionell liga. Aldrig hört talas om att framgång föder framgång?
Nja. Faktum är att Säcken coachade laget ganska hårt under gårdagen mot SSK. Under tredje perioden var fjärdelinan samt Oscar Eklund inte inne på planen (vad jag såg). Jag förstod Kall-Els inlägg på det sättet att DIF skulle prioritera och ge allt mot SSK, något de gjorde genom att gå ned på folk. Att säga att Kall-El hade helt fel är en fråga om semantik och önskan att inte tolka hans inlägg med respekt.

En utsvävning från temat är att våra hårt kritiserade backar stod för en bra offensiv insats under matchen mot SSK. Även defensivt var backarna bra. Oscar Eklund gjorde en del misstag, men det var inte alls så avgörande som de Fredrik Ericsson och Dennis Persson tidigare under säsongen lyckades prestera på isen. Frylén kom fel några gånger, men på det stora hela fungerar han bra ihop med Printz. Elitserien håller en högre klass i jämförelse med samma tid föregående år och att slå SSK pekar på att DIF verkligen lyft sig spelmässigt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:Det bästa igår förutom det redan nämda var SSK-klackens klockrena "Fotbollssupporters-Fotbollssupporters" i 1:a perioden.
Vilket tydliggjordes ytterligare i 2:a peiodpausen när hela klacken sjöng fotbollssånger så det dånade.
(jo, jag såg att fotbollslaget var där)

När det sjungs -VI ÄR BÄST I STAN på Hovet så känns det inte så aktuellt, det är ju svårt att vara sämre än Gnaget & Bajen.
Jag kanske är senil, men finns det övehuvudtaget en enda Hockeyrelaterad klacksång?
(ja, förutom den om Södergren då)

Kall-El->
Anar jag att det är DIF fotboll som ligger närmast hjärtat?
Att konsekvent välja bort DIF:s hemmamatcher bara för att det spelas på Globen låter som ett märkligt ställningstagande mot sitt kära hockeylag.
Verkar vara lika svårt varje gång att förstå att vi är Djurgårdens IF. Flera föreningar vi stöttar, alla lika mycket. Det finns inget som heter fotbollssupportrar eller hockeysupportrar.
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Highwind skrev:
KRNI skrev:
Örebroarn skrev:Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Jo tjena mors! Nog för att vi spelade riktigt bra ikväll, men kassaskåpssäker seger från 00.01 i första, bullshit!

Som någon annan fråga, vem tackla vem när plexit gick? :?
Ryktet säger Ryno :)
Det roliga är att tacklingen skedde ca 3 meter ifrån rutan som sprack :P
JärnJocke

Inlägg av JärnJocke »

Jag förundras över att ingen verkar tagit upp Rönnmarks insats i matchen.
Jag och mina två polare var begeistrade över hans konsekvens i bedömingarna, med det menar jag att han var konsekvent emot Djurgården. Jag skrattade högt när vännen Peter sa: "Man måste i alla fall ge han en eloge för hans integritet att inte döma till hemmalagets fördel!". Jag har haft Sjöberg som mitt stora "hatobjekt" inom domarkåren, nu seglar Rönnmark upp som en projektil mot topp.

Jag vill avsluta med en kommentar om "fotbollsklack". Alla riktiga supportrar vet att man håller på EN FÖRENING/KLUBB. Att överhuvudtaget ta upp en diskussion om fotbollsklack/hockeyklack visar att man inte har någon koll.
Tack för mig :twisted:
Jocke

ALLTID OAVSETT!!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Härligt med seger :)

Eller vänta nu, var det rätt match vi vann ???
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Algot2003 skrev:Härligt med seger :)

Eller vänta nu, var det rätt match vi vann ???
Haha, Ironi..

Det finns ingen "rätt" match att vinna man ska aldrig satsa allt på en match och lägga sig i en annan. Man ska vinna det man an och göra allt man kan varje gång. Blir alltid bäst i slutändan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Highwind skrev:
KRNI skrev:
Örebroarn skrev:Segern var kassaskåpssäker från 00.01 i första perioden tyckte jag. Mer vilja och helt enkelt mer klass.
Jo tjena mors! Nog för att vi spelade riktigt bra ikväll, men kassaskåpssäker seger från 00.01 i första, bullshit!

Var det inte Fimpen? :wink:

Angående domarinsatsen så måste jag säga att det som störde mig mest var Ölvestads "armbågstackling" i slutet på matchen. Enligt min skolbok var det en klockren tackling. Sen så tycker jag att han missade en hel det Tälje-utvisningar som han inte missade när en Djurgårdare gjorde likadant. Hakningar etc. Men i överlag så var han inte sämre än Lärking, Lahti och Rådbjer.
100% DJURGÅRDSJ***L
jjonas

Inlägg av jjonas »

Fimpen är härmed min nya favorit. Det är först nu som jag märker det men han jobbar ju så jävla hårt alla byten han kör. Man får nästan rysningar när man ser att han sliter som han gör för laget. Synd att han inte fick göra mål för det var han värd denna match. Av med hatten för Christian Eklund.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Denna var oerhört rolig att läsa. Lite humor såhär efter allvaret.

"Jag är övertygad om att SSK tar tre poäng. Djurgården är så fruktansvärt överskattade och har spelat över sin förmåga. De har haft grymt mycket flyt; dels med puckstudsar, dels med domslut i avgörande lägen.

DIF är i grund och botten ett lag för bottenträsket och oerhört beroende av ett fåtal spelare. Truppen är tunn och bräcklig. Det återstår många matcher och jag tror att DIF mycket väl, det nuvarande tabelläget till trots, kan missa slutspel för tredje året i rad.

Det gäller att Sportklubben fortsätter agera ödmjukt, disciplinerat, undviker onödiga utvisningar och är någorlunda effektivt framåt. SSK har för närvarande ett lag som - på pappret - är bättre än DIF och det kommer således märkas efter uppehållet.

Mitt tips: 1-5 till SSK."

På pappret bättre än DIF? Det är humor.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Glad och imponerad av laget. 8)

Fan jag var tveksam och orolig innan säsongen - men laget har bevisat motsatsen. Grymt skönt.

Linkan - GRATTIS! :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil svelander skrev:Det finns inget som heter fotbollssupportrar eller hockeysupportrar.
Det 500-2500 som går på 4 av 27 hemmamatcher i hockeyn kan inte kallas nåt annat än fotbollssupporters, eftersom dom går på 13 av 13 möjliga hemmamatcher i fotbollen
Användarvisningsbild
Paerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

Remy Lebeau skrev:Denna var oerhört rolig att läsa. Lite humor såhär efter allvaret.

"Jag är övertygad om att SSK tar tre poäng. Djurgården är så fruktansvärt överskattade och har spelat över sin förmåga. De har haft grymt mycket flyt; dels med puckstudsar, dels med domslut i avgörande lägen.

DIF är i grund och botten ett lag för bottenträsket och oerhört beroende av ett fåtal spelare. Truppen är tunn och bräcklig. Det återstår många matcher och jag tror att DIF mycket väl, det nuvarande tabelläget till trots, kan missa slutspel för tredje året i rad.

Det gäller att Sportklubben fortsätter agera ödmjukt, disciplinerat, undviker onödiga utvisningar och är någorlunda effektivt framåt. SSK har för närvarande ett lag som - på pappret - är bättre än DIF och det kommer således märkas efter uppehållet.

Vem hade skrivit det där blajjet? :)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Remy Lebeau skrev:Denna var oerhört rolig att läsa. Lite humor såhär efter allvaret.

Haha, det var dagens löjligaste. Vem skrev det?
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Jockmaniac skrev:
Highwind skrev:
KRNI skrev:

Var det inte Fimpen? :wink:

Angående domarinsatsen så måste jag säga att det som störde mig mest var Ölvestads "armbågstackling" i slutet på matchen. Enligt min skolbok var det en klockren tackling. Sen så tycker jag att han missade en hel det Tälje-utvisningar som han inte missade när en Djurgårdare gjorde likadant. Hakningar etc. Men i överlag så var han inte sämre än Lärking, Lahti och Rådbjer.

Jo de va Fimpen som tacklade!
Skriv svar