Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Kul. Någon speciellt som imponerade på dig? Någon av dom yngre tex.
Hur såg våra "A-lagsspelare" ut. Söder och Strömberg?
Född till sportchef.
Tyckte att alla tre femmorna rullade på rätt likvärdigt, det var mycket fysiskt spel, stundtals en del fina soloprestationer och några kombinationer men väldigt trubbigt när det kom till skottillfället. Ungefär vad man kunde förvänta sig efter en vecka på is alltså. Söder och Strömberg får ett plus i kanten då de var inne på bägge målen samt producerade poäng. Men de stod inte ut annars. En polare tyckte att Sörensen såg rätt vass ut dock.android skrev:Kul. Någon speciellt som imponerade på dig? Någon av dom yngre tex.
DIF ställde upp såhär iaf om jag minns rätt...
Mitman - Weigel - Sörensen
Måns Krüger - Persson - E.Anderberg
Holmén - Söder - Strömberg
Lundqvist - Eriksen
Claesson - Holm
Lindstrand - Gustafsson
edit. Lundin gjorde det bra i kassen också förövrigt.
Nån som vet hur det gick för J18 förresten?
Senast redigerad av AMMC den 2010-08-08 09:31:08, redigerad totalt 1 gånger.
Verkar som dom forna SDE-Killarna presterade för J18.
Lundin och Kallin en ass var och Fredric Anderberg två kassar. J18 verkar också ha utklassat LHC sett till skotten. Ungefär som det brukar se ut för vårat J18 alltså. Hoppas vi kan ta nästa steg i talangutvecklingen snart och prestera på samma nivå i J20 som J18. Krävs ju då att vi inte tappa 2-4 spelare i andra sidan pölen varje år.
Lundin och Kallin en ass var och Fredric Anderberg två kassar. J18 verkar också ha utklassat LHC sett till skotten. Ungefär som det brukar se ut för vårat J18 alltså. Hoppas vi kan ta nästa steg i talangutvecklingen snart och prestera på samma nivå i J20 som J18. Krävs ju då att vi inte tappa 2-4 spelare i andra sidan pölen varje år.
Född till sportchef.
J18 Turneringen har börjat..
Sverige-Kanada 3-6
1-1 Pontus Åberg
Slovakien - Sverige 3-7
1-2 Pontus Åberg assist Victor Rask och Mika Zibanejad
2-5 Mika Zibanejad
2-6 Pontus Åberg
Matchens lirare:
Slovakien: UPPGIFT SAKNAS
Sverige: Pontus Åberg
"Marcus Due-Boje i Sveriges mål gör avgörande räddningar när matchen står och väger." - Göran Lindqvist team manager för Småkronorna/Team 18
Sverige spelar mot Schweiz idag.
Sverige-Kanada 3-6
1-1 Pontus Åberg
Slovakien - Sverige 3-7
1-2 Pontus Åberg assist Victor Rask och Mika Zibanejad
2-5 Mika Zibanejad
2-6 Pontus Åberg
Matchens lirare:
Slovakien: UPPGIFT SAKNAS
Sverige: Pontus Åberg
"Marcus Due-Boje i Sveriges mål gör avgörande räddningar när matchen står och väger." - Göran Lindqvist team manager för Småkronorna/Team 18
Sverige spelar mot Schweiz idag.
Född till sportchef.
U18 landslaget spöade Schweiz med 7-1. Intressant ut DIF-ögon är väl:
0-3 Jonas Brodin assist Pontus Åberg,
0-4 Mika Zibanejad
1-6 Pontus Åberg
Åberg har kassat i alla matcher nu.
Fredag 13/8
SEMIFINAL 1 i Piestany 17:30 USA-Sverige
Jag tror att både Mika och Pontus kommer få chansen i a-laget nästa säsong. Särskilt om dom gör en bra säsong i J20 där dom antagligen kommer få husera i år.
0-3 Jonas Brodin assist Pontus Åberg,
0-4 Mika Zibanejad
1-6 Pontus Åberg
Åberg har kassat i alla matcher nu.
Fredag 13/8
SEMIFINAL 1 i Piestany 17:30 USA-Sverige
Jag tror att både Mika och Pontus kommer få chansen i a-laget nästa säsong. Särskilt om dom gör en bra säsong i J20 där dom antagligen kommer få husera i år.
Född till sportchef.
Pontus Åberg ligger delad trea i poängligan och Mika ligger delad 7a. Pontus är i delad ledning i skytteligan tillsammans med en kanadick. Zibanejad ligger tvåa i +/- ligan och Pontus delad trea.
Från DIF finns även en representant i det Finländska landslaget, Kalle Tornainen. Har lite dålig på hur det har gått för Kalle. Dom förlorade i alla fall mot USA med 6-2. Kalle assade till Finlands andra mål.
Marcus Due-Boje ligger tvåa i målvakternas % liga med 91.04% på 3 matcher. Endast slagen av en kanadensare som har över 96%. Dock har han bara spelat en match.
Helt klart går det bra för våra Djurgårdare där borta.
Jag tycker dock att Fredrik Claesson borde haft en plats.
Från DIF finns även en representant i det Finländska landslaget, Kalle Tornainen. Har lite dålig på hur det har gått för Kalle. Dom förlorade i alla fall mot USA med 6-2. Kalle assade till Finlands andra mål.
Marcus Due-Boje ligger tvåa i målvakternas % liga med 91.04% på 3 matcher. Endast slagen av en kanadensare som har över 96%. Dock har han bara spelat en match.
Helt klart går det bra för våra Djurgårdare där borta.
Jag tycker dock att Fredrik Claesson borde haft en plats.
Född till sportchef.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Avbruten match för J-20. Inte bara dimma på Hovet tydligen...
http://www.lagsidan.se/nynashockeyalag/ ... ruten.html
http://www.lagsidan.se/nynashockeyalag/ ... ruten.html
Om jag har förstått allting rätt är dessa Djurgårdare uttagna till TV-pucken i år.
Lag VIT
Fredrik Bergvik MV
Niklas Rigelius B
Andreas Borgman B
Hampus Berg B
Magnus Orrsveden FW
Lag RÖD
Richard Mutze MV
Robin Norell B
Niklas Lindgren B
Wiliam Garpenlöv FW
Calle Dahlström FW
Daniel Hörnqvist FW
Jag kan ha missat ett par. Källan är http://www.hockeymagasinet.com/forum/sh ... 053&page=9. Verkar inte helt tillförlitlig.
Lag VIT
Fredrik Bergvik MV
Niklas Rigelius B
Andreas Borgman B
Hampus Berg B
Magnus Orrsveden FW
Lag RÖD
Richard Mutze MV
Robin Norell B
Niklas Lindgren B
Wiliam Garpenlöv FW
Calle Dahlström FW
Daniel Hörnqvist FW
Jag kan ha missat ett par. Källan är http://www.hockeymagasinet.com/forum/sh ... 053&page=9. Verkar inte helt tillförlitlig.
Född till sportchef.
Kul för övrigt att J18 slog brynäs dito.
Extra kul att Anderberg som ratade brynäs i sista sekunden gjorde 2 ass. Och att Dansk, som spelade i DIF men flyttade över pölen och sen valde brynäs när han kom hem hade 81%.
Extra kul att Anderberg som ratade brynäs i sista sekunden gjorde 2 ass. Och att Dansk, som spelade i DIF men flyttade över pölen och sen valde brynäs när han kom hem hade 81%.
Född till sportchef.
Två matcher i J20-EP Trophy idag, det är en för mycket.
Djurgårdens IF - Frölunda HC 1-3 ( 0-2, 1-1, 0-0 )
28.32 1 - 3 SH1 DIF 34. ZIBANEJAD, Mika
(11. ANDERBERG, Eric
15. HOLM, Philip)
HC Karlovy Vary - Djurgårdens IF 4-3 ( 0-1, 0-2, 4-0 )
15.54 0 - 1 EQ DIF 15. HOLM, Philip
(19. SÖRENSEN, Marcus
2. LUNDQVIST, Christopher)
25.54 0 - 2 SH1 DIF 19. SÖRENSEN, Marcus
(2. LUNDQVIST, Christopher)
28.56 0 - 3 PP1 DIF 42. ERIKSEN, Jesper
(38. HOLMÉN, Rasmus)
http://hockeysverige.se/blogg_show_euro ... d=10468124
DIF då? Ja, där gillar jag Markus Sörensen bäst som blev draftad av Ottawa i somras. Sörensen är tuff som fanken (trots inte så stor) smäller på utav helsike, men har otroligt mycket hockey i sig med speed, hal med pucken, fina händer, spelsinne osv osv. Han avslutade dessutom med att slåss och få matchstraff... bara en sådan sak. Annars hoppas jag mest på 93orna Mika Zibanejad, Pontus Åberg och Rasmus Holmén som känns otroligt intressanta. De två förstnämnda är de två mera hypade (Zibanejad är väldigt intressant för draften, medan Åberg är född sent 93), men jag gillar verkligen lilla Holméns avighet, händer och spelsinne i anfallszon.
Djurgårdens IF - Frölunda HC 1-3 ( 0-2, 1-1, 0-0 )
28.32 1 - 3 SH1 DIF 34. ZIBANEJAD, Mika
(11. ANDERBERG, Eric
15. HOLM, Philip)
HC Karlovy Vary - Djurgårdens IF 4-3 ( 0-1, 0-2, 4-0 )
15.54 0 - 1 EQ DIF 15. HOLM, Philip
(19. SÖRENSEN, Marcus
2. LUNDQVIST, Christopher)
25.54 0 - 2 SH1 DIF 19. SÖRENSEN, Marcus
(2. LUNDQVIST, Christopher)
28.56 0 - 3 PP1 DIF 42. ERIKSEN, Jesper
(38. HOLMÉN, Rasmus)
http://hockeysverige.se/blogg_show_euro ... d=10468124
DIF då? Ja, där gillar jag Markus Sörensen bäst som blev draftad av Ottawa i somras. Sörensen är tuff som fanken (trots inte så stor) smäller på utav helsike, men har otroligt mycket hockey i sig med speed, hal med pucken, fina händer, spelsinne osv osv. Han avslutade dessutom med att slåss och få matchstraff... bara en sådan sak. Annars hoppas jag mest på 93orna Mika Zibanejad, Pontus Åberg och Rasmus Holmén som känns otroligt intressanta. De två förstnämnda är de två mera hypade (Zibanejad är väldigt intressant för draften, medan Åberg är född sent 93), men jag gillar verkligen lilla Holméns avighet, händer och spelsinne i anfallszon.
Extremt dåligt av DIF att förlora den andra matchen.
Karlovy sköt 2(!) skott i första perioden. Efter 2 perioder leder DIF med 3-0 och skotten är 28-11 eller liknande. Sen släpper man in 4 baljor i sista. Herregud. Visserligen hade man spelat en match på förmiddagen.
Sörensen kan vi nog få se i a-laget och gästspela om vi får skador. Precis som Åberg och Zibanejad. Kanske Holmén också. Dock har vi ju så grymt många forwards i år.
Ikväll kan det vara läge att glida ner till hovet vid 19.00 och se DIF J20 mot Helsingfors dito. Annars är det returmöte 12.30 på söndag.
Karlovy sköt 2(!) skott i första perioden. Efter 2 perioder leder DIF med 3-0 och skotten är 28-11 eller liknande. Sen släpper man in 4 baljor i sista. Herregud. Visserligen hade man spelat en match på förmiddagen.
Sörensen kan vi nog få se i a-laget och gästspela om vi får skador. Precis som Åberg och Zibanejad. Kanske Holmén också. Dock har vi ju så grymt många forwards i år.
Ikväll kan det vara läge att glida ner till hovet vid 19.00 och se DIF J20 mot Helsingfors dito. Annars är det returmöte 12.30 på söndag.
Född till sportchef.
J18.android skrev:Ikväll kan det vara läge att glida ner till hovet vid 19.00 och se DIF J20 mot Helsingfors dito. Annars är det returmöte 12.30 på söndag.
Självklart ska det vara J18..
Claesson,Cehlin och Norman med i den senaste U20-truppen.
Claesson,Cehlin och Norman med i den senaste U20-truppen.
Född till sportchef.
- alskar_dif
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mika Zibanejad
Marcus Sörensen
Pontus Åberg
Fredrik Claesson
Dessa lirare är nästa att joina a-laget sanna mina ord!
Marcus Sörensen
Pontus Åberg
Fredrik Claesson
Dessa lirare är nästa att joina a-laget sanna mina ord!