MODO Hockey - Djurgårdens IF, 25/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Hade väl inte trott på seger innan matchen, men när vi ledde med 2-4 inför sista så trodde man att de iallfall kunde bli 1p.

Samma visa som förra året. ska inte dra för stora växlar efter första omgången, men känns som "deja vu" när man tänker tillbaka hur det såg ut förra året i tredje perioden.
Vi orkar med period 1 och 2 även Linkan och Bengan. sen när de inte orkar mer så har vi tyvärr inga andra kedjor som kan fylla upp/producera eller helt enkelt spela 0-0.

Kan inte tro att endast de två ska ta oss till slutspel.

Men som sagt.. Hoppas verkligen jag har fel och att det va premiärnerver och engångsföretelese.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Visst är det tungt med en förlust, och speciellt när vi hade ledningen med 2-4 inför den sista perioden. Det finns vissa saker man bör klaga på i gårdagens match. Men för övrigt så tycker jag att Djurgården spelade riktigt bra ändå. Vi var nära på att slå Modo uppe i Ö-vik, det har vi inte gjort på riktigt länge, så det är inte speciellt förvånande att vi inte gjorde det igår. Våran första femma fungerar utmärkt med Bremberg, Hörnqvist och Bäcker. Men vart är andra femman till exempel? I den spelar ju bland annat Ölvestad, Ottosson och Anger. En femma med dom spelarna bör fungera bättre, eller hur? Men som sagt tycker jag att Djurgårdens spel var bra igår, det är 54 omgångar kvar, spelar man som man gjorde mot Modo plus (+) att man lägger i ytterligare en växel då är en utav slutspels platserna DIF:s. En sak som DIF bör förbättra som dom även hade problem med förra säsongen är att hålla orken kvar. Man föll väldigt många gånger förra säsongen på grund av att man inte orkar i den tredje perioden. Man måste hålla huvudet högt en hel match, då vinner vi, det är jag 100% säker på.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Hur många Djurgårdare fanns på plats uppe i Ö-vik?
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

lilleman skrev:Hur många Djurgårdare fanns på plats uppe i Ö-vik?
Hur många spelare var det på isen ;)
Richard DIF Skåne

Re: Modo - Djurgården 25/9 2007

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Palmgren skrev:Ingen som kommer att vara på plats i Örnsköldsvik i Premiären?
Jag funderar själv på att åka dit och se hockeygrabbarna, i alla fall få med sig ett bra resultat från Swedbank Arena. Ta flyget om det är så, men se till att vara där.

trots, förlust med 1 mål - STARKT JOBBAT mot SM-Mästarna! :mrgreen:
lilleman

Inlägg av lilleman »

[quote="Stocky"][quote="lilleman"]Hur många Djurgårdare fanns på plats uppe i Ö-vik?[/quote]

Hur många spelare var det på isen ;)[/quote]

Hahaha, humor;) Hur många Supportrar var på plats? Var det månne mer en 10 st?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Larsson var för dålig i denna match.

Släppa tre billiga mål i samma match räcker aldrig i elitserien.
Men imorgon får han visa nya takter. :wink:
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

pekka21 skrev:Märkligt att många blir så upprörda efter en förlust mot dem regerande mästarna, visst eftersom Djurgårn ledde matchen så är man lite besviken det har jag full förståelse för.

Vidare så förstår jag inte att man kan dissa Daniel Larsson efter en match, EN J-A MATCH. Helt otroligt...
Men herregud, är det så svårt att fatta? DIF spelar more or less ut MoDo i två perioder och leder med 4-2 inför tredje. Matchen borde varit stängd och det skulle ha varit 4-0 med en "normal" målvaktsinsats.
Jag dissar Larsson fullkomligt i DENNA match - och det skall han ha. Han är orsaken till att vi förlorar! Backarna var för passiva vid 4-5 men det var egentligen deras enda stora misstag i matchen.

Jag hoppas innerligt att Daniel kommer igen snarast men i sanningens namn fattar jag inte att ledningen vågar satsa på så unga målisar rakt igenom.

Vad jag f ö tycker är helt obegripligt är hur man kan dissa hela laget innan säsongen ens börjat så som vissa ägnat sig åt. Där är jag raka motsatsen. Jag tror att om bara Larsson (eller ersättare) håller så går vi till slutspel. Dock stora frågetecken på målvaktssidan (och ja, jag hade tyckt likadant även om Larsson gjort en godkänd insats i premiären).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Håkan Södergren skrev:
pekka21 skrev:Märkligt att många blir så upprörda efter en förlust mot dem regerande mästarna, visst eftersom Djurgårn ledde matchen så är man lite besviken det har jag full förståelse för.

Vidare så förstår jag inte att man kan dissa Daniel Larsson efter en match, EN J-A MATCH. Helt otroligt...
Men herregud, är det så svårt att fatta? DIF spelar more or less ut MoDo i två perioder och leder med 4-2 inför tredje. Matchen borde varit stängd och det skulle ha varit 4-0 med en "normal" målvaktsinsats.
Jag dissar Larsson fullkomligt i DENNA match - och det skall han ha. Han är orsaken till att vi förlorar! Backarna var för passiva vid 4-5 men det var egentligen deras enda stora misstag i matchen.

Jag hoppas innerligt att Daniel kommer igen snarast men i sanningens namn fattar jag inte att ledningen vågar satsa på så unga målisar rakt igenom.

Vad jag f ö tycker är helt obegripligt är hur man kan dissa hela laget innan säsongen ens börjat så som vissa ägnat sig åt. Där är jag raka motsatsen. Jag tror att om bara Larsson (eller ersättare) håller så går vi till slutspel. Dock stora frågetecken på målvaktssidan (och ja, jag hade tyckt likadant även om Larsson gjort en godkänd insats i premiären).
Inbilla dig inte att MoDo gick på maxkapacitet i denna match.
Så här ser det ut när topplag möter bottenlag.MoDo gasade på lite i 3:e & då orkade inte DIF stå emot.

Det senariot har man ju sett på globen i 20 år alla säsonger då DIF varit topplag.Oengagerat & slött i 2per & så i sista gör man ett ryck & vinner fast man inte förtjänar det.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:

Inbilla dig inte att MoDo gick på maxkapacitet i denna match.
Så här ser det ut när topplag möter bottenlag.MoDo gasade på lite i 3:e & då orkade inte DIF stå emot.

Det senariot har man ju sett på globen i 20 år alla säsonger då DIF varit topplag.Oengagerat & slött i 2per & så i sista gör man ett ryck & vinner fast man inte förtjänar det.
Modo som gasade på?

Lätta skott utanför blå som panikräddas rakt ut och två övriga lätta skott som glider in.

De var i såfall Larsson som agera gaspedal. :lol:
Skriv svar