Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Pogue Mahone »

Som jag förstod det blev han erbjuden 70k men det var precis efter säsongen då han inte visste om han ville fortsätta spela. Senare blev han då erbjuden 40k då pengarna började ta slut och det tyckte han inte var tillräckligt så nu är det 40k + det som insamlingen ger?

Men om det är så att han prompt skall ha 100k i månaden... Ja då ska han fan inte visa sig på hovet eller någon annan plats som är DIF igen.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Det stora problemet är att det är tämligen ointressant om det stämmer eller inte stämmer; liknande uppslag skapar en fruktansvärd irritation. Kan också tänka mig det inte direkt främjar gruppdynamiken i laget alla turer kring den här soppan.

Nä, nu måste korten på bordet upp snabbt som satan och vi fans som betalat med pengar och tid för det här måste få klarhet i vad som har blivit sagt och vad som gäller...
Japp.

Om Otto tackat nej till ytterligare 400k på förra budet så skulle jag säga tack och hej. Om Aftonbladets siffror skulle stämma så är det inte tack och hej längre, då är det fan fuck off. 70.000 kr i allsvenskan i en förening som gått back 5,4 Mkr?
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fredrik Bremberg ?@fbremberg
Läser Aftonbladet och ser man Vissas krav på lön e det kanske dags för mig att förhandla om mitt eget kontrakt,Dif är i allsvenskan numera!

--

Lägg ner detta nu. Ge Otto ett "take it or leave it"-bud. Detta kommer inte alls skapa bra stämning i truppen.

Varför håller Otto på såhär? Varför vill han avsluta såhär?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Neeeeej detta suger. Bättre att droppa Otto här & nu känns det som. Blir bara mer värdelöst ju mer jag tänker på det... Sen ska Linkan nog undvika twittrande om laget - korkat så innihelvete alldrles oavsett allt annat.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Neeeeej detta suger. Bättre att droppa Otto här & nu känns det som. Blir bara mer värdelöst ju mer jag tänker på det... Sen ska Linkan nog undvika twittrande om laget - korkat så innihelvete alldrles oavsett allt annat.
Håller med, inget twittrande när det gäller andra spelare i truppen. Det sista vi behöver nu är osämja i densamma.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Marie Hallman

"Jag såg att det kom en artikel i dag i Bladet med olika löneuppgifter. Jag vet inte exakt vad han erbjudits eller har fått men jag vet att sanningen är lite mer komplicerad än den ser ut när man läser där. Verkligenheten är lite mer komplex men jag kan tyvärr inte berätta mer just nu. Kan inte gå in i exakta detaljer. Kanske kan jag göra det lite längre fram, men inte precis nu. Tyvärr kan man inte alltid skriva precis allt man vet - av hänsyn till de källor man har. Jag vill inte sätta dem i klistret men vi får se vad det går att berätta framöver."

http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... kning.html
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men för helvete Hallman. Ut med språket eller knip. Enkelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Men för helvete Hallman. Ut med språket eller knip. Enkelt.
Ibland går det lite långt när hon ska skydda alla spelarna för att hålla en bra relation till alla.
Expert.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:Men för helvete Hallman. Ut med språket eller knip. Enkelt.
Jepp, det där gav oss ingenting tyvärr. Komma här och kasta ut ben utan kött på :(
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ger mig fan på att det är Linkan och Otto som inte kan/vill lira ihop... Twittrandet skvallrar en del tycker jag.

Hur som helst är Aftonbladet en första rangens avskrädestidning. De vinklar artikeln med ord som "nobbar" "kräver" "ratade" - Vämjelig pajastidning med obegåvade "journalister."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
narren

Inlägg av narren »

Inge eld utan ved. Det stämmer mycket väl att Ottosson tackat nej till första kontraktet som lades fram och tackade nej, skulle folk prata med de som är mer insatta i vad som sagts skulle det bekräftas.

Oavsett förstår jag inte riktigt i hur man som person resonerar när man vill ha kvar Ottosson... Ponera att han inte hade alla sina säsonger i Djurgården men däremot har den åldern i sig han har nu, samt att han är på den nivå han är nu i hockey. Legend hit och dit men jag vill se Djurgården vinna, jag vill se Djurgården i elitserien. Jag hoppas dessa pengar går till något betydligt bättre än Ottosson.

Detta är mina tankar och även därför jag inte ens varit nära på att bidra med pengar. Tycker synd om er som har gjort det.
Magnutz

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Korten måste upp på bordet, helt klart. Efter den artikeln - oavsett sanningshalt - måste folk få veta vad som gäller. Det blir ohållbart annars.

Vem träffar Otto för att få en signatur på ett kontrakt? Vad är sagt? Vad är det som hindrar?

Rolig... vinkling på den där jävla skräpartikeln från aftonbladet också... #skräptidning
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

narren skrev:Inge eld utan ved. Det stämmer mycket väl att Ottosson tackat nej till första kontraktet som lades fram och tackade nej, skulle folk prata med de som är mer insatta i vad som sagts skulle det bekräftas.

Oavsett förstår jag inte riktigt i hur man som person resonerar när man vill ha kvar Ottosson... Ponera att han inte hade alla sina säsonger i Djurgården men däremot har den åldern i sig han har nu, samt att han är på den nivå han är nu i hockey. Legend hit och dit men jag vill se Djurgården vinna, jag vill se Djurgården i elitserien. Jag hoppas dessa pengar går till något betydligt bättre än Ottosson.

Detta är mina tankar och även därför jag inte ens varit nära på att bidra med pengar. Tycker synd om er som har gjort det.

Jag förstår vad du säger, men en Ottosson i Allsvenskan är inget man tackar nej till, karln är, i sina bästa stunder Allsvenskans kanske bästa center. Går nu pengarna inte till Ottosson kan man ju hoppas att det kan skjutas till för att få en lite vassare målvakt, eller behålla pengarna till en eventuell förstärkning framåt jul.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

narren skrev:Inge eld utan ved. Det stämmer mycket väl att Ottosson tackat nej till första kontraktet som lades fram och tackade nej, skulle folk prata med de som är mer insatta i vad som sagts skulle det bekräftas.

hehe du tror att supportrarna skulle gått in med sparkapitalet för helt okänd lirare? Tror du att vi med den ekonomin vi har i HA kan få en bättre hockeyspelare än Otto? Visst, chansa kan vi, men ärligt, tror du verkligen det?! på riktigt?!
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av -daniel- »

Är helt enig; detta måste redas ut. Under morgondagen - spelar ingen roll att det är semestertider.
Skriv svar