Tellan är ju djurgårdare. Tror dock bara han presterar bra i DIF , lite som Bremberg gjordeRemy Lebeau skrev:Wesslau är ingen förlust i mina ögon när han varit sämst när det gäller som mest.
Skiter fullständigt i att han "räddade" oss i Elitserien och nollade Timrå två gånger. Nu har vi förlorat två matcher på raken mot Timrå när det gäller liv eller död.
Han är naturligtvis inte ensam, men han är ingen vinnare, och det är tveksamt om han någonsin kommer bli det.
För två månader sen såg jag Tellan som ett nerköp, men inte nu. Tycker inte Wesslau klarat av pressen, och om han spelat fast han egentligen inte orkat är han en idiot. Leka martyr kan man göra på korpnivå, inte i Elitserien.
Är så oerhört bitter nu, men det ska ändå bli skönt att följa silly season i allsvenskan. Mer hjärta och mindre legoknektar.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Med ny sportchef och ny ledning till nästa säsong så tror jag faktiskt att vi kan få sen både Tellan och Linkan i DIF! Även om vi spelar i AS.
Tror även Ölvestad, Fimpen och Otto stannar. Hoppas på att man lyckas behålla Kempe. Åberg bör ju stanna även fast han draftas högt (har nog sjunkit en del i ranking) då han lär få mer speltid.
Tror även Ölvestad, Fimpen och Otto stannar. Hoppas på att man lyckas behålla Kempe. Åberg bör ju stanna även fast han draftas högt (har nog sjunkit en del i ranking) då han lär få mer speltid.
2014-04-07, vad hände?
Att säga att Wesslau inte klarar av pressen är bullshit.
Han tog ju oss nästan ensam till final för två år sedan. Kommer aldrig glömma hans räddningar mot LHC. LHCspelarna såg lika knäcka ut då som våra spelare gör nu.
Snarare så att Wesslau börjat tänka på nästa säsong.
Han tog ju oss nästan ensam till final för två år sedan. Kommer aldrig glömma hans räddningar mot LHC. LHCspelarna såg lika knäcka ut då som våra spelare gör nu.
Snarare så att Wesslau börjat tänka på nästa säsong.
i
Om Otto stannar, så stannar inte jag som åskådare, den saken är fullt klar. Han har dessutom förberett sin avgång och inträde i ett vanligt liv med nya fina tänder.Jepe skrev:Med ny sportchef och ny ledning till nästa säsong så tror jag faktiskt att vi kan få sen både Tellan och Linkan i DIF! Även om vi spelar i AS.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vad är chanserna för att få se t.ex Garpen i rollen som sportchef? Kontaktstinn som fan, precis vad vi behöver och ett namn folk känner till. Är ju lite skillnad om det går såhär:
"Tja, det är Garpen här, intresserad av att spela för DIF nästa säsong?"
än
"Tjenare, det är Janne J här... Ja alltså Järlefelt.. Du vet DIF? Ja haha just det...du kanske inte minns mig... Nää.. nä jag förstår det.. mm.. Du skulle inte kunna tänka dig att lira för DIF nästa säsong?"
"Tja, det är Garpen här, intresserad av att spela för DIF nästa säsong?"
än
"Tjenare, det är Janne J här... Ja alltså Järlefelt.. Du vet DIF? Ja haha just det...du kanske inte minns mig... Nää.. nä jag förstår det.. mm.. Du skulle inte kunna tänka dig att lira för DIF nästa säsong?"
Jag vill inte se DIF dominerat av juniorer i AS. Se det som nedvarvning eller nåt, förhoppningsvis vill Otto med flera revanschera sig också. Tror Otto dessutom kan ta en lönesänkning, liksom Ölve, om det nu skulle bli så.sensei skrev:Om Otto stannar, så stannar inte jag som åskådare, den saken är fullt klar. Han har dessutom förberett sin avgång och inträde i ett vanligt liv med nya fina tänder.Jepe skrev:Med ny sportchef och ny ledning till nästa säsong så tror jag faktiskt att vi kan få sen både Tellan och Linkan i DIF! Även om vi spelar i AS.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
sensei skrev:Om Otto stannar, så stannar inte jag som åskådare, den saken är fullt klar. Han har dessutom förberett sin avgång och inträde i ett vanligt liv med nya fina tänder.Jepe skrev:Med ny sportchef och ny ledning till nästa säsong så tror jag faktiskt att vi kan få sen både Tellan och Linkan i DIF! Även om vi spelar i AS.
Att sitta här och pissa på Otto är så lågt så jag vet inte vad jag ska säga.
Otto har tillsammans med Wesslau varit våran bästa spelare hela säsongen. Han har dragit ett jävla lass på sin centerposition eftersom ingen annan är kapabel att göra det. Så mycket nytta han har gjort så är det helt sjukt att sitta här och spy galla på han.
Otto har inte varit bra i kvalserien nej, men dem som åkte runt och lallade i 55 omgångar medans Otto var en av våra bättre spelare kanske man ska rikta lite kritik mot ist?
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wesslau är fett överskattad, fattar inte vad alla ser hos honom, visst han han håller siffrorna nere men håller aldrig tätt, han har inte den där extra växeln som en topp målvakt har typ Fath som kan rädda laget när backarna sover, och han har bland kvalseriens sämsta räddnings snitt men han skrev väl på för HV några dagar sedan och pallar inte jobba för att hålla DIF kvar, in med Tellan! När Wesslau faller tar det en minut innan han är på benen och han släpper alltid in PP skott från blå.
EDIT: Vet att vi inte kan värva nu
EDIT: Vet att vi inte kan värva nu
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Är inte Adde Engqvist riktigt Djurgårdare? Isf tycker jag fan han borde kunna offra ett år i HA men lite lägre lön för att försöka vara med och spela upp oss, tar vi oss inte upp då, ja då förstår jag om han söker sig till en annan klubb.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag kan inte kräva att han ska göra det. Något man ofta glömmer är hur kort en spelares karriär är till skillnad från en privatpersons. De ska tjäna ihop pengar som de kan livnära sig på så länge de kan. Plus att de har familjer. Många av dom har inte någon utbildning. Nu har vi ju hockeygymnasiet men Marcus Nilson fick en gång i tiden hoppa av skolan för att han fick ett kontrakt med DIF. Han blev tvungen att välja liksom.Glory1 skrev:Är inte Adde Engqvist riktigt Djurgårdare? Isf tycker jag fan han borde kunna offra ett år i HA men lite lägre lön för att försöka vara med och spela upp oss, tar vi oss inte upp då, ja då förstår jag om han söker sig till en annan klubb.
Expert.
Självklart inte, det är inte så att jag skulle tycka illa om honom ifall han väljer Sverige och ex Linköping, men jag skulle bli överlycklig och kanske inte alltför förvånad om han skulle kunna tänka sig detta. HOPPAS HOPPAS.SirDIFalot skrev:Jag kan inte kräva att han ska göra det. Något man ofta glömmer är hur kort en spelares karriär är till skillnad från en privatpersons. De ska tjäna ihop pengar som de kan livnära sig på så länge de kan. Plus att de har familjer. Många av dom har inte någon utbildning. Nu har vi ju hockeygymnasiet men Marcus Nilson fick en gång i tiden hoppa av skolan för att han fick ett kontrakt med DIF. Han blev tvungen att välja liksom.Glory1 skrev:Är inte Adde Engqvist riktigt Djurgårdare? Isf tycker jag fan han borde kunna offra ett år i HA men lite lägre lön för att försöka vara med och spela upp oss, tar vi oss inte upp då, ja då förstår jag om han söker sig till en annan klubb.
Men nu har ju så han klarar sig resten av livet. Dollar kursen var även högre när han lirade NHL.SirDIFalot skrev: Jag kan inte kräva att han ska göra det. Något man ofta glömmer är hur kort en spelares karriär är till skillnad från en privatpersons. De ska tjäna ihop pengar som de kan livnära sig på så länge de kan. Plus att de har familjer. Många av dom har inte någon utbildning. Nu har vi ju hockeygymnasiet men Marcus Nilson fick en gång i tiden hoppa av skolan för att han fick ett kontrakt med DIF. Han blev tvungen att välja liksom.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
1000 kr idag kommer inte vara i närheten av lika mycket värt om 30-40 år. Då är ju alla hans intjänade pengar inte lika mycket värda. Sedan kommer Mackan börja jobba på sin brorsas företag så. Är väl en icke-fråga där.Bjurre skrev:Men nu har ju så han klarar sig resten av livet. Dollar kursen var även högre när han lirade NHL.SirDIFalot skrev: Jag kan inte kräva att han ska göra det. Något man ofta glömmer är hur kort en spelares karriär är till skillnad från en privatpersons. De ska tjäna ihop pengar som de kan livnära sig på så länge de kan. Plus att de har familjer. Många av dom har inte någon utbildning. Nu har vi ju hockeygymnasiet men Marcus Nilson fick en gång i tiden hoppa av skolan för att han fick ett kontrakt med DIF. Han blev tvungen att välja liksom.
Expert.
- SirDIFalot
Tror ni förresten vi får se Nilson nästa år? Såhär lät det för två år sedan.
"- Jag hoppas ju att det blir Djurgården, men jag är i slutet av min karriär och vill inte spela gratis, säger Nilson. "
"- Jag hoppas ju att det blir Djurgården, men jag är i slutet av min karriär och vill inte spela gratis, säger Nilson. "
Expert.
SirDIFalot skrev:Tror ni förresten vi får se Nilson nästa år? Såhär lät det för två år sedan.
Han sitter ju på ett 14 millars kontrakt tror inte direkt han bryter det när han kan glida i as och få samma lön.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.