Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av starvin_marwin »

Kentta skrev:
Har hort manga rykten om att Wesslan ar pa vag hem till DIF. Han far inte spela sa mycket i AHL. Nu har ju DIF pengar ocksa da Nisse ar skadad.
Taget från en kommentar på Marie Hallmans blogg.. Vad ska man tro om det här? Jag skulle säga att det är bullshit.
Känns som ren BS, får se om Marie ens svarar på kommentaren (brukar hon iofs. göra). Hallman har ju gjort ett tjugotal reportage om Wesslans (och Jhonas Enroths) framfarter i Nordamerika så om någon har koll på den typen av rykten är det väl kanske hon.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

... fast hoppas kan man ju! :)
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Har hela säsongen hoppats på ett mirakel mellan stolparna. Att Riddarn skulle lyfta sig ett snäpp, att Mark skulle tagga till och lyfta sig då han fick chansen, men nu...drömmer jag om ett nyförvärv mellan stolparna igen. De är inte tillräckligt bra, så är det bara. Fatalt enkla misstag går det inte att blunda för, trots storspel ibland och vissa räddningar.

Packet från Solna hade legat tok-sist om det inte vore för Fasth i målet. Vi hade legat topp-4 om vi hade haft den keepern.

Innan HV-matchen drömde jag om en annan ersättare för Nisse, nämligen Linkan. Hann bara drömma så kliver han in och sänker klubben i hans hjärta. Än kan han.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tessan skrev:Har hela säsongen hoppats på ett mirakel mellan stolparna. Att Riddarn skulle lyfta sig ett snäpp, att Mark skulle tagga till och lyfta sig då han fick chansen, men nu...drömmer jag om ett nyförvärv mellan stolparna igen. De är inte tillräckligt bra, så är det bara. Fatalt enkla misstag går det inte att blunda för, trots storspel ibland och vissa räddningar.

Packet från Solna hade legat tok-sist om det inte vore för Fasth i målet. Vi hade legat topp-4 om vi hade haft den keepern.

Innan HV-matchen drömde jag om en annan ersättare för Nisse, nämligen Linkan. Hann bara drömma så kliver han in och sänker klubben i hans hjärta. Än kan han.
ja, jag undrar ju vad Ridderwall stod och tänkte på när han släppte in den där glid-utan-styrfart-pucken... Det kan inte ha varit på matchen utan måste ha varit på något annat... Min mormor hade nupit den trissan med höften och då ska det sägas att min mormor är död sedan 11 år.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helt klart håller ju inte Riddarn och Mark. Jag tycker visserligen de fått väl mycket skit, men ska vi ta oss någonstans i slutspelet så behövs troligen en ny keeper.

Det luriga är att vi bör ha stor chans att få hema Tellan till nästa säsong och då är det ju en korttidslösning som man ska ta in nu. En kanadensisk chansing typ. Hittar man rätt är det ju bingo men det kan lika gärna bli fel.

Det ultimata hade ju varit ett få in en mplvakt man har god koll på och som lirat kontinuerligt under året. Typ Enroth eller Markström, men de ligger ju på gränsen till NHL så det blir nog svårt. Lurigt som sagt.

Fan att vi inte försökte ta hem Daniel Larsson.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

jensa öhling skrev:Helt klart håller ju inte Riddarn och Mark. Jag tycker visserligen de fått väl mycket skit, men ska vi ta oss någonstans i slutspelet så behövs troligen en ny keeper.

Det luriga är att vi bör ha stor chans att få hema Tellan till nästa säsong och då är det ju en korttidslösning som man ska ta in nu. En kanadensisk chansing typ. Hittar man rätt är det ju bingo men det kan lika gärna bli fel.

Det ultimata hade ju varit ett få in en mplvakt man har god koll på och som lirat kontinuerligt under året. Typ Enroth eller Markström, men de ligger ju på gränsen till NHL så det blir nog svårt. Lurigt som sagt.

Vesa Toskala är väl fortfarande klubblös, liten chansning men en målvakt som vi kan signa säsongen ut för att sen göra plats för Tellan , för han skall fanimej hem till nästa säsong.
Ta kontakt med Toskala och skiter i fullständigt att han har spelat för packet, vi har ett målvaktsproblem som måste lösas.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mårten skrev:
jensa öhling skrev:Helt klart håller ju inte Riddarn och Mark. Jag tycker visserligen de fått väl mycket skit, men ska vi ta oss någonstans i slutspelet så behövs troligen en ny keeper.

Vesa Toskala är väl fortfarande klubblös, liten chansning men en målvakt som vi kan signa säsongen ut för att sen göra plats för Tellan , för han skall fanimej hem till nästa säsong.
Ta kontakt med Toskala och skiter i fullständigt att han har spelat för packet, vi har ett målvaktsproblem som måste lösas.

Jag håller på att se om slutspelet från i våras och en sak är grymt säker: Med en stabil målvakt vågar hela laget spela framåt. De vet att målvakten tar skott #1 och eventuella returer. Sen hinner de ta hand om resten. Det är skillnaden. I en sån situation blir till och med Bombom bra då han kan spela med offensiven i första rummet.
AndreasA18

Inlägg av AndreasA18 »

Magnutz skrev:
Jag håller på att se om slutspelet från i våras och en sak är grymt säker: Med en stabil målvakt vågar hela laget spela framåt. De vet att målvakten tar skott #1 och eventuella returer. Sen hinner de ta hand om resten. Det är skillnaden. I en sån situation blir till och med Bombom bra då han kan spela med offensiven i första rummet.
Låter väldigt logiskt, var så med wesslau, tror att även Riddarn kände sig mer stabil, kändes lite så. Mark owuya har jag aldrig haft mycket för, känns på tok för ostabil, ändå hyllad som hjälte? Som där mot FBK, då insatta vet att Karlstad hade elitseriens sämsta försvar, målgörar-mässigt, just då. NHL? Icke..

Håller med föregående talare helt, även att tillägga är väl att backsidan känns lite.. otillräcklig, nog för att många räknat med det efter alla förluster från i fjol.

Men nu blickar vi framåt! Vi har ett slutspel framför oss, om grabbarna kommer in i ett sjukt bra spel, vilket de alla ÄR kapabla till om allt stämmer.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:+/- statistiken på offensiva backar som gör sina poäng i power play är aldrig bra. Bara se på Ragge från 08/09.

Ragge hade minus 13, var inne på 50 baklängemål under året. Sämst i laget på just det.

Då var han ändå ES bästa back tillsammans med Kenny Jönsson.
Men, om du skulle jämföra t ex Boumedienne med Ragnarsson, hur skulle den jämförelsen se ut? Josef har:
GP TP (G+A) +/- PIM SOG FO% (antal) TOI/GP
Elitserien 10/11 31 18 (4+14) -10 (17:27) 51 64 - 22:58

Ragnarsson hade säsong 09/10:
GP G A P PPG SHG PIM +/- TOI
37 0,14 0,41 0,54 0,00 0,00 1,19 +0,43 00:23:09
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

För att fortsätta den något långsamma diskussionen vill jag fråga er statistikhajar hur många frilägen Mackan har bränt och sen ställa en följdfråga till all: Varför skjuter mackan slagskott i i stort sett varenda friläge han får?!

Jävlar så irriterande för de 4-5 lägen jag sett med honom på ett litet tag nu så sätter han noll av de frilägen han får.
RosaVillan

Inlägg av RosaVillan »

Ragge är nog bästa backen i modern tid i DIF. Att ens jämföra honom med någon av dagens backar är som att svära i kyrkan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

RosaVillan skrev:Ragge är nog bästa backen i modern tid i DIF. Att ens jämföra honom med någon av dagens backar är som att svära i kyrkan.
Precis men det dök upp lite i en post tidigare. En liten jämförelse. ;) Men där Ragge är hjärta och hjärna är vissa andra backar inte direkt mycket av någotdera.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

RosaVillan skrev:Ragge är nog bästa backen i modern tid i DIF. Att ens jämföra honom med någon av dagens backar är som att svära i kyrkan.
Som vanligt är det alltid "den skadade" eller "den vi ej längre har kvar" som är frälsaren/messias.

Förra året var det väldigt många som tyckte han hade gått ner sig extremt från 08/09. Minns att någon (Edin?) skrev ett inlägg i Silly Season tråden där han var tveksam till om Ragge skulle få förlängt över 10/11 till och med. Även Timmy Pettersson var det många som ville byta ut. Engqvist "var inte bra på någonting egentligen". Men just nu är de frälsare naturligtvis. Ett klassiskt forumsyndrom.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Som vanligt är det alltid "den skadade" eller "den vi ej längre har kvar" som är frälsaren/messias.

Förra året var det väldigt många som tyckte han hade gått ner sig extremt från 08/09. Minns att någon (Edin?) skrev ett inlägg i Silly Season tråden där han var tveksam till om Ragge skulle få förlängt över 10/11 till och med. Även Timmy Pettersson var det många som ville byta ut. Engqvist "var inte bra på någonting egentligen". Men just nu är de frälsare naturligtvis. Ett klassiskt forumsyndrom.
Tja, det kanske är ett forumsyndrom, men saken är den att de spelare vi blev av med - de har inte ersatts på rätt sätt och ... äh, skit samma egentligen. DIF gör det som kan göras med de spelare och ledare vi har. Sen får väl föreningen utvärdera säsongen och komma fram till att det finns positioner att fylla och spelare att vinka adjö till.
Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-04 00:48:47, redigerad totalt 1 gånger.
RosaVillan

Inlägg av RosaVillan »

SirDIFalot skrev:

Att säga något ont om Ragge är fullkomlig idioti. Han var ES bästa back två säsonger i rad, med råge. Kom tillbaka när Holmqvist eller Bom Bom varit det.
Skriv svar