Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Soulsic
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

jensa öhling skrev:Olausson som du nämner är ju precis lika gammal som Ahlströmarna.
Ja, men han är bättre. Men jag skrev att alla tre inte skulle platsa i en förstafemma, men om vi skulle valt mellan dom tre hade jag föredragit Olausson framför de andra.
snobbas

Inlägg av snobbas »

DIFDIF skrev:Men shit! Det är antingen Ridderwall eller Owuya som spelar i Örebro nästa år! Arnnars skulle inte det stått så på ÖREBROS HEMSIDA att det är antingen riddarn eller owuya! då går man ju efter laget de ska spela i säger!
Men det stämmer inte säger Järlefeldt till Marie. På hennes blogg säger han att det blir EN av de tre och att Djurgården bestämmer själva i september

http://hockeybloggen.city.se/16282/jarl ... ch_orebro_
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns bra att det inte blev något av Ahlström tvillingarna. Förstår inte hysterin med dom riktigt. Att briljera och dominera med Allsvenskans sämre lag är ingen merit att skryta med. Nej, då är Engqvist, Josefson, Landeskog, Krüger, m.fl andra bättre att satsa på.

En del verkar nästa tro att dom kommer blomma ut som Cam och Chris Abbott..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Från http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... eklubbarna

- Vi har en ganska full trupp och jagar främst spelare till förstakedjan. Sen har vi många unga killar som vi plockat upp och vi kan inte bara ge dem ett år och sedan värva in andra unga spelare, då är det ingen vits att ha egen ungdomsverksamhet, förklarar Djurgårdens tränare Mikael Johansson att man inte gick vidare med tvillingarna.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tycker också det känns bra att vi inte gick vidare med Ahlströms-twinsen. Det är spets (Linkan & Mackan) vi behöver, kryddat med en stabil back (målvakt också, men det kommer absolut inte hända).
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

Marcus Nilson har verkligen varit helt grym än så länge detta VM, hoppas bara han kritar på sen när Sverige har spelat klart. Han skulle tillföra otroligt mycket.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Marcus Nilsons fina VM-spel glädjer mig lika mycket som det oroar mig.
Varför tror ni att han avvaktar med en underskrift till efter VM? Jo, han vill visa upp sig och välja mellan de altenativ som sannerligen dyker upp.

Jag tror tyvärr inte att vi får se Marcus nästa säsong. Vi får helt enkelt hålla tummarna. Vi får hoppas att Mackan tänker mer med hjärtat än med hjärnan.
Säg den glädje som varar
Honken

Inlägg av Honken »

DIF_Soldier skrev:Marcus Nilsons fina VM-spel glädjer mig lika mycket som det oroar mig.
Varför tror ni att han avvaktar med en underskrift till efter VM? Jo, han vill visa upp sig och välja mellan de altenativ som sannerligen dyker upp.

Jag tror tyvärr inte att vi får se Marcus nästa säsong. Vi får helt enkelt hålla tummarna. Vi får hoppas att Mackan tänker mer med hjärtat än med hjärnan.
Jag tänkte på samma sak när jag tittade på finalserien i KHL.
Där var han också riktigt bra, blev bl.a. utsedd till matchens lirare i en av finalmatcherna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det var ju inget citat som styrkte deras påstående, bara deras egna spekulationer. Aftonbladet är en helt värdelös tidning som alltid försöker gräva upp skandaler om DIF och gotta sig åt den dåliga ekonomin.

Det känns som att dom återanvänder artikeln om linkan, gång på gång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Remy Lebeau skrev:Det var ju inget citat som styrkte deras påstående, bara deras egna spekulationer. Aftonbladet är en helt värdelös tidning som alltid försöker gräva upp skandaler om DIF och gotta sig åt den dåliga ekonomin.

Det känns som att dom återanvänder artikeln om linkan, gång på gång.
Håller med helt och hållet,

antar dock att största anledningen till att han inte signat ännu är att Djurgården fortfarande jagar pengar....
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Linkan vet sitt värde, dels för egen del, dels för DIF. Och med tanke på vad han uträttat de senaste säsongerna - inte ensam givetvis, men i högsta mån bidragande - kan jag absolut förstå honom. Han har ett par riktigt bra säsonger kvar och ser en chans att dra hem lite kulor innan den civila karriären. Ska han då tacka nej till KHL / Schweiz måste DIF komma med något RIKTIGT bra. Tror säkert han sonderar marknaden men att han samtidigt sagt till DIF att "visa mig att ni menar allvar med er satsning (värvningar) så ska jag tänka över det".
Kagen

Inlägg av Kagen »

"Djurgården har ett ansträngt ekonomiskt läge och räknar med att göra en förlust någonstans mellan fem–tio miljoner kronor den gångna säsongen.

Ändå siktar klubben på att höja lönebudgeten från 33 miljoner till närmare 40 miljoner. Men då krävs att Djurgården får in nytt kapital, ett arbete som pågått under lång tid utan att en lösning kunnat presenteras."

Det hänvisas på flera håll till detta 'nya kapital' vore bra om Styrelsen kunde gå ut och berätta mer.

Kan DIF landa en spelarbudget på 40 miljoner så är det ju inga problem att signa Linkan, Mackan, Kronwall o allt vad de nu må heta.
Det här nya kapitalet har det med utbrytarligan att göra!?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

De här 25-30 miljonerna handlar väl om lån från olika externa finansiärer som på kort sikt så klart är livsviktig för klubben.

Får vi inte in dessa kulor kan vi glömma allt vad Linkan / Mackan / Kronwall & Anger heter. Då kan vi samtidigt se fram emot den sista Elitseriesäsongen i DIF's historia - men säsong 2010/11 kommer vi i sådana fall knappast spela mot högklassigt motstånd från KHL utan mot Nybro Vikings & Almtuna i Allsvenskan.

Det här börjar bli den jobbigaste Silly Season någonsin....
Kagen

Inlägg av Kagen »

När du säger lån förstår du då att det är samma sak som att DIF säljer ut andelar av DIF?

Mats Larsson talar om konvertibler, det är alltså det samma som att man lånar in pengar idag som sen i morgon - till ett värde som är bestämt idag (när DIF knappast är särskilt högt värderat) omvandlas till Aktier i DIF.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Låst