Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Det viktigaste med den här värvningen var att han inte hette Niklas. Värvas det någon som heter Nikas Alexanderson, Niklas Falkegren, Nicklas Dahlman eller något sådant så ger jag upp. 4st Niklas i Djurgården är fullt tillräckligt. Inför ett STOPP på för många spelare med samma namn! 

The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Jag skulle dock tumma lite på regeln om någon av grabbarna Kronwall, Bäckström, Lidström eller Persson kom på DIF tankarKagen skrev:Det viktigaste med den här värvningen var att han inte hette Niklas. Värvas det någon som heter Nikas Alexanderson, Niklas Falkegren, Nicklas Dahlman eller något sådant så ger jag upp. 4st Niklas i Djurgården är fullt tillräckligt. Inför ett STOPP på för många spelare med samma namn!

Förstår inte allt detta snack om att Tim Eriksson inte är tillräckligt bra för en plats i första kedjan brevid linkan, varför inte då?!
Han visa enligt mig klart och tydligt att han kan lura upp hela HV försvaret på läktaren och sedan avsluta med ett lurigt skott eller passning, han är i mina ögon väldigt duktig och kommer bli väldigt viktig för laget nästa säsong!
Någon som vet vad som händer med Ossi och Danne? skulle se om båda stannar, då är jag nog inte ensam om att sikta på en semi nästa säsong?
vi är ett bra lag, det bevisade vi iår, med lite mer fokus på alla 55 omgångar så skulle vi vara utan tvekan topp 4. Tror nog dom flesta underskattar våra spelare.. Känns så iallafall.
MVH
Han visa enligt mig klart och tydligt att han kan lura upp hela HV försvaret på läktaren och sedan avsluta med ett lurigt skott eller passning, han är i mina ögon väldigt duktig och kommer bli väldigt viktig för laget nästa säsong!
Någon som vet vad som händer med Ossi och Danne? skulle se om båda stannar, då är jag nog inte ensam om att sikta på en semi nästa säsong?
vi är ett bra lag, det bevisade vi iår, med lite mer fokus på alla 55 omgångar så skulle vi vara utan tvekan topp 4. Tror nog dom flesta underskattar våra spelare.. Känns så iallafall.
MVH
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
En början? Det finns säkert inga pengar kvar att värva för, om det finns kommer det säkert bara bli till en utfyllnadsspelare?-daniel- skrev:men det är åtminstonde en början.
Ledningen fattar tydligen inte att "Linkan" behöver klasslirare brevid sig som uppfyller hans krav och blir målskyttar.?
Looove the Macic hands
All heder åt Linkan och hans handleder men han är lat...
Hur ofta ser man han hjälper till hemmåt, ligger mest å fiskar och då
är det ju klart poängen rullar hans väg... men lite lat är han allt.
Men när han blixtrar till är han bäst i elitserien, men det handlar inte
om att "bara" blixtra till, plocka fram DET och håll fast vid det!
Detta kan inte bara handla om vilka han spelar med, för de flesta
som spelar bredvid han blixtrar med till när han spelar fullt ut så
en mindre lat Linkan bidrar till att nästan vem som helst kan bidra mer.
Så där... nu kan ni skälla på mig eller inse fakta, upp till dig!
Och du Tim, välkommen till DIF!
DIF 4 Ever
-
Fnatte79 skrev:All heder åt Linkan och hans handleder men han är lat...
Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...
Finns inge fakta att inse, han ska ligga och fiska, det är därför han gör dom poäng han gör...
Djurgår'n tills jag dör !
Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när hanSirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...
Finns inge fakta att inse, han ska ligga och fiska, det är därför han gör dom poäng han gör...
verkligen spelar så är han kung men han är inte jämn i sitt spel...
Han måste lyfta sig så att säga, hellre en bra jämnare spelare än en som
är helt osynlig ibland. Sen tror alla att det måste vara en lika bra spelare
som honom för att denne ska kunna spela bredvid och det är bull...
Ska ju inte vara en dålig spelare naturligtvis men om Linkan är jämnare
i sitt spel så blir det även lättare för hans kedjekamrater att leverera
oavsett namn i princip... Linkan är inte DIF... DIF är DIF, alla tillsamans.
Ja ja, smaken och tycket är som baken, delad!
DIF 4 Ever
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Precis, det är den spelstil han har och utan den vore han inte samme Linkan. Han ska inte lägga energi på att försvara utan måste ha full fokus på att gå offensivt när vi erövrar pucken.Sirrebirre skrev:Fnatte79 skrev:All heder åt Linkan och hans handleder men han är lat...
Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...
Enda jag blir lack på är när vi i stort sett får 6 man på banan på grund av att han gliiiiiider av isen i maklig takt och uppvisar en tydlig besvikelse över missad pass eller att någon lagkamrat missat ett givet läge. Sånt är tråkigt att se och är en väldigt lätt detalj att rätta till.
Blue Brigade Sthlm
-
-
äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...Fnatte79 skrev:Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när hanSirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...
Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.
Djurgår'n tills jag dör !
Sirrebirre skrev:äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...Fnatte79 skrev:Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när hanSirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...
Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.
Hade Linkan haft en sniper likt Hörnqvist förra säsongen så hade Linkan haft än mer poäng, då hade han varit där uppe i topp på poängligan med Mårtensson.. Sedan är det så att Linkan används flitigt i boxplay om det är rätt eller fel kan inte jag svara på, men Säcken tyckte tydligen det var rätt. Linkan är inte speciellt lat tror det mer ser ut som det, men visst ibland har han varit lite väl seg vid byten.