Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av AMMC »

Jokester skrev:
Magnutz skrev:
AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:Uttalas Weigel "Wajgel" eller "Wejgel"? Är det långt eller kort Waj/Wej?
Uttalas Vajgel. Smeknamn Wagge.
Hehe, otippat. Undrar vilket språkträd det uttalet ramlat ner ifrån. ei -> ai

Science [ie] blir [ai]
Weird [ei] blir [ee]

Stein blir [ej]

;) aja skitsamma. Det borde i alla fall inte bli Wajjgel. 8)
Är väl tyska man uttalar "ei" som "ai"?
Det stämmer. "ei" namn härstammar oftast från det tyska språket.

Breitner, Schweinsteiger, Meier, Schneider, Weimar republiken, Weigel etc.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jokester skrev:
Magnutz skrev:
AMMC skrev:
DIF_Soldier skrev:Uttalas Weigel "Wajgel" eller "Wejgel"? Är det långt eller kort Waj/Wej?
Uttalas Vajgel. Smeknamn Wagge.
Hehe, otippat. Undrar vilket språkträd det uttalet ramlat ner ifrån. ei -> ai

Science [ie] blir [ai]
Weird [ei] blir [ee]

Stein blir [ej]

;) aja skitsamma. Det borde i alla fall inte bli Wajjgel. 8)
Är väl tyska man uttalar "ei" som "ai"?
Stämmer. StEIn uttalas [stain].. och zwIEbel [svibel]

Så, det är tyskt. Det köper jag. Tänkte inte på tüskan. My bad. :oops:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Är det någon som vet om tränarna har personliga möten med spelarna under säsong? Typ att de sitter framför en TV och går igenom detaljer på vad spelaren gör bra och vad han gör mindre bra..
Man lever bara en gång...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Varför skall trådar låsas stup i kvarten? Förut var det inlägg som raderas. Irriterar mig något kopiöst när vissa Forum Hitlers (Magnutz!) tror de kan härja bäst fan de vill och själva gå off topic men så fort något berör en öm punkt eller handlar om något som denne finner är ointressant så skall det modereras värre än i en skoldebatt för 7-åriga dampbarn.

Skärpning förhelvete.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Varför skall trådar låsas stup i kvarten? Förut var det inlägg som raderas. Irriterar mig något kopiöst när vissa Forum Hitlers (Magnutz!) tror de kan härja bäst fan de vill och själva gå off topic men så fort något berör en öm punkt eller handlar om något som denne finner är ointressant så skall det modereras värre än i en skoldebatt för 7-åriga dampbarn.

Skärpning förhelvete.
Vilken tråd tänkte du på...?
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Varför skall trådar låsas stup i kvarten? Förut var det inlägg som raderas. Irriterar mig något kopiöst när vissa Forum Hitlers (Magnutz!) tror de kan härja bäst fan de vill och själva gå off topic men så fort något berör en öm punkt eller handlar om något som denne finner är ointressant så skall det modereras värre än i en skoldebatt för 7-åriga dampbarn.

Skärpning förhelvete.
Match-tråden Fuleå skulle jag tro.

Håller med om att det verkade onödigt att låsa den...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:

Skärpning förhelvete.

Precis den ja. Men knappast enbart den situationen jag irriterar mig på...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

kaminor skrev:
SirDIFalot skrev:

Skärpning förhelvete.

Är väl bara att vänja sig, tyvärr. Nu har curlingbarnen börjat växa upp och fått börja bestämma. Inget ska vara jobbigt eller kritiseras, särskilt inget som de gillar. Man ska hela tiden stryka dem medhårs.

Vi ska alla vackert ställa in oss i hyllningskören till allt som gäller DIF.

Så det är dags att vi slutar gnälla på alla stackars högavlönade spelare som bär vårt vackra klubbmärke. De gör så gott de kan. Inte deras fel att vi förlorar en massa matcher.
Vi supportrar ska självklart fortsätta stötta dem förutsättningslöst och villkorslöst utan att kräva något tillbaka. Vi ska vara tacksamma för att de valt att spela i vårt lag. :roll:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha det där var vad jag kallar hårtork. ;)

Nu tror jag dock faktiskt inte Magnutz är ett curlingbarn (lite fel årskull) men han verkar ha en osynd vana att leka Hitler på forumet.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Haha det där var vad jag kallar hårtork. ;)

Nu tror jag dock faktiskt inte Magnutz är ett curlingbarn (lite fel årskull) men han verkar ha en osynd vana att leka Hitler på forumet.
Hänger du inte på fler forum än detta? Jag har nog aldrig varit på ett forum som är så pass fritt från moderering, för det händer inte ofta här. Egentligen kunde det raderats långt fler inlägg än vad det har gjorts, men eftersom det är ganska högt till tak här så tas det inte bort.

Att då börja grina över EN låst tråd (där ämnet som diskuterades lika gärna kunnat tas i en mer lämplig tråd) är rätt löjligt tycker jag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:

Att då börja grina över EN låst tråd (där ämnet som diskuterades lika gärna kunnat tas i en mer lämplig tråd) är rätt löjligt tycker jag.
Du, det har inte bara hänt en gång kan jag säga.... såfall kan du inte varit här speciellt länge.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:
Kentta skrev:

Du, det har inte bara hänt en gång kan jag säga.... såfall kan du inte varit här speciellt länge.
Hur som helst så händer det inte så ofta som du vill framställa det som (jämfört med andra forum.) Det är mest det jag vill få fram.

Sen förstår jag inte riktigt varför du reagerade så kraftigt på att just Luleåtråden låstes, för det ni diskuterade där handlade väl inte riktigt om själva matchen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:
Kentta skrev:

Hur som helst så händer det inte så ofta som du vill framställa det som (jämfört med andra forum.) Det är mest det jag vill få fram.

Sen förstår jag inte riktigt varför du reagerade så kraftigt på att just Luleåtråden låstes, för det ni diskuterade där handlade väl inte riktigt om själva matchen?
Det är just det som jag finner så oerhört löjligt. Så fort något tas upp som inte till 110% berör tråd skall någon fjanting moderator komma in och editera posten och hänvisa till en annan tråd. Sen kan vederbörande i andra trådar ordbajsa och posta fåniga bilder bäst fan han vill som kanske inte heller till 110% hör till ämnet? Dubbelmoral och hyckleri. Men framförallt jävligt fånigt.

Det är ju inte direkt så att det här är Flashback där 30.000 personer postar 20 trådar var / minut.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Matchtråden DIF - Luleå är låst. Beslutet var enkelt. Inte meningen att trampa folk på tårna men diskussionen var offside. Att sedan klaga på det beslutet är allas rätt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Matchtråden DIF - Luleå är låst. Beslutet var enkelt. Inte meningen att trampa folk på tårna men diskussionen var offside. Att sedan klaga på det beslutet är allas rätt.
Får jag fråga vad din senaste post i "Ishockey - vad är det som händer med vår sport?" har med någonting alls att göra?

Skall du moderera kan du kanske börja med dig själv.
Skriv svar