Det är backar vi är i närmare desperat behov av just nu. De som är klara för nästa säsong är ju Ronnie, Thomas, Timmy, Oscar Eklund och Dennis Persson. De två sistnämnda måste ta ytterligare steg om de ska vara ordinarie. Om varken Jiri eller Fernholm stannar behövs minst tre backar.Kall-El skrev:Otto och Ronnie har förlängt, skönt.
då återstår bara Jiri då med tanke på att Fernholms ödé avgörs på andra sidan pölen.
Tror faktiskt inte det finns plats för så många fler anfallare i dagens DIF trupp så därför vore det skönt om man kunde knyta upp Jiri som var vår klart bästa back förra säsongen.
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag kan bara hålla med. Marusak var utan tvivel den bästa backen vi haft på ett tag och jag vågar nog påstå att hans värvning var direkt avgörande för att slippa kval. Speciellt om man tänker på de jämna matcherna mot t ex VF och Luleå. Jag ser honom som given nästa säsong i truppen, speciellt nu när Jonsson tackat nej och Hannula inte ens varit på tapeten. Ska det satsas nästa säsong så finns det bannemej inget att tveka på. Signa upp honom på 1 år. Han behövs. Verkligen.Kall-El skrev:Otto och Ronnie har förlängt, skönt.
då återstår bara Jiri då med tanke på att Fernholms ödé avgörs på andra sidan pölen.
Tror faktiskt inte det finns plats för så många fler anfallare i dagens DIF trupp så därför vore det skönt om man kunde knyta upp Jiri som var vår klart bästa back förra säsongen.
Skulle Fernholm stanna också så har vi en stabil backlinje värdig ett bättre öde än kvalserie ivf.
- Christopher J
Tycker vi kan försöka plocka in Mattias Trattning igen, Vet inte hur han är med lönen men han gillade ju Stan och laget när han var här sist och han har ju dessutom börjat procudera massa poäng.!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=90
Håller med han vore kul att se i DIF igen!Christopher J skrev:Tycker vi kan försöka plocka in Mattias Trattning igen, Vet inte hur han är med lönen men han gillade ju Stan och laget när han var här sist och han har ju dessutom börjat procudera massa poäng.!
Jo, Sundin kommer ju verkligen se till, att den för närvarande ytterst klena backlinjen, kommer att bli som en vägg!hardrocker35 skrev:Det enda DIF skulle satsa på var att få hem Mats Sundin..
Känns som det just nu
Vi har tre målvakter i åldrarna 17, 19 och 21. Ska vi då köra med backar som Liwing, Ericsson och två juniorbackar? Då spelar det ingen roll om vi har Sundin i varje femma!
Håller med Bautabröl till fullo. Detta är en orealistisk önskevärvning som aldrig kommer att inträffa.
-
- Diffe89
- Kontakt:
Liwing och Ericson kommer inte att spela för DIF kommande säsong. Antingen lånas de ut eller så får någon annan klubb överta deras kontrakt. Allt enligt Tommy Engström (i nån artikel i City).Rocker skrev:Jo, Sundin kommer ju verkligen se till, att den för närvarande ytterst klena backlinjen, kommer att bli som en vägg!hardrocker35 skrev:Det enda DIF skulle satsa på var att få hem Mats Sundin..
Känns som det just nu
Vi har tre målvakter i åldrarna 17, 19 och 21. Ska vi då köra med backar som Liwing, Ericsson och två juniorbackar? Då spelar det ingen roll om vi har Sundin i varje femma!
Håller med Bautabröl till fullo. Detta är en orealistisk önskevärvning som aldrig kommer att inträffa.
Tyvärr tror jag Fernholm bara är en dröm. Antingen blir det nordamerika eller så nappar han på LHC erbjundade.
Skulle gissa att vi behöver få in tre backar till och av dessa tre hoppas jag innerligt att Jiri är en av dem.
För övrigt vore det väldigt kul om skrytbygget MIF fick stanna kvar i Allsvenkan, serien där de hör hemma.
Skulle gissa att vi behöver få in tre backar till och av dessa tre hoppas jag innerligt att Jiri är en av dem.
För övrigt vore det väldigt kul om skrytbygget MIF fick stanna kvar i Allsvenkan, serien där de hör hemma.
- DIF_Soldier
Att LHC med all sannolikhet tar SM-guld gör ju inte saken bättre...Kall-El skrev:Tyvärr tror jag Fernholm bara är en dröm. Antingen blir det nordamerika eller så nappar han på LHC erbjundade.
Säg den glädje som varar