Återigen... om han är friskförklarad och är villig att ta ett prestationsbaserat kontrakt så finns det väl bara uppsidor med det?captcash skrev:Nej tack, nej nej nej tack.. räcker med alla andra chansningar som gått fel, orkar inte med fler på "day to day" en hel säsong. Sillen är en bra kille och bra lirare men nej, vi behöver spelare som håller en hel säsong, inte en packe halvtidare...mb81 skrev:Är han friskförklarad(jag vet att risken är stor för återfall) och kan gå med på ett prestationsbaserat kontrakt ser jag inget problem med det.Manijock skrev:Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
Men givetvis ska vi inte lägga en stor lön på honom och planera med att han kan spela hela säsongen.
Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fint att se att Högga lirar den här säsongen iallafall - om man ska tro uttalandet på hemsidan.
https://www.difhockey.se/artikel/igegaj ... annar-kvar
https://www.difhockey.se/artikel/igegaj ... annar-kvar
25/4-2025
Bara jag som är lite orolig kring Högströms status inför nästa säsong?
En helt förlorad säsong plus en del skador och operationer bäddar inte för den starkaste återkomsten i mina ögon. Men man vet ju aldrig.
En helt förlorad säsong plus en del skador och operationer bäddar inte för den starkaste återkomsten i mina ögon. Men man vet ju aldrig.
Näe, det blir ju på bekostnad av en annan ev. top2-lina lirare som vi i så fall skippar att plocka in... möjligen om han är tänkt att spela längre ner och att en ev ersättare är typ Holtz eller nått som kan bli uppkallad och få lira mer än förväntat. Jag orkar verkligen inte med chans-värvningar som sen blir skadade och vips sitter vi i skiten. Bättre ta in en lirare för första linorna som vi har lite mer garanti att de håller hela säsongen.SirDIFalot skrev:Återigen... om han är friskförklarad och är villig att ta ett prestationsbaserat kontrakt så finns det väl bara uppsidor med det?captcash skrev:Nej tack, nej nej nej tack.. räcker med alla andra chansningar som gått fel, orkar inte med fler på "day to day" en hel säsong. Sillen är en bra kille och bra lirare men nej, vi behöver spelare som håller en hel säsong, inte en packe halvtidare...mb81 skrev:Är han friskförklarad(jag vet att risken är stor för återfall) och kan gå med på ett prestationsbaserat kontrakt ser jag inget problem med det.Manijock skrev:Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
Men givetvis ska vi inte lägga en stor lön på honom och planera med att han kan spela hela säsongen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- SirDIFalot
Ja, får man välja mellan en skadefri klasspelare och en Cehlin på ett prestationsbaserat kontrakt så... Men tror inte riktigt det är aktuellt.captcash skrev:Näe, det blir ju på bekostnad av en annan ev. top2-lina lirare som vi i så fall skippar att plocka in... möjligen om han är tänkt att spela längre ner och att en ev ersättare är typ Holtz eller nått som kan bli uppkallad och få lira mer än förväntat. Jag orkar verkligen inte med chans-värvningar som sen blir skadade och vips sitter vi i skiten. Bättre ta in en lirare för första linorna som vi har lite mer garanti att de håller hela säsongen.SirDIFalot skrev:Återigen... om han är friskförklarad och är villig att ta ett prestationsbaserat kontrakt så finns det väl bara uppsidor med det?captcash skrev:Nej tack, nej nej nej tack.. räcker med alla andra chansningar som gått fel, orkar inte med fler på "day to day" en hel säsong. Sillen är en bra kille och bra lirare men nej, vi behöver spelare som håller en hel säsong, inte en packe halvtidare...mb81 skrev:Är han friskförklarad(jag vet att risken är stor för återfall) och kan gå med på ett prestationsbaserat kontrakt ser jag inget problem med det.Manijock skrev:Finns väl ingen på allvar som tycker att vi ska plocka in Cehlin? Han är en underbar spelare men har vi inte haft nog med sådana spelare nu? Aka Fällström, Ante, Fernholm osv.
Expert.
- DIF_Soldier
Klart det är en oro men hockeykunnandet finns ju fortfarande där. Högströms spel är mycket kyla, blick och smartness. Hans spelstil lär inte påverkas på samma sätt av en skada som t.ex. Brodins. Brodin som bygger hela sitt spel på explosivitet, intensitet och tyngd och.. inte så mycket smartness om jag får vara krass. Högström får dessutom en hel sommarträning med Jimmie i kroppen, tror inte vi behöver oroa oss.Vikas skrev:Bara jag som är lite orolig kring Högströms status inför nästa säsong?
Årliga hack i skivan, blir det inte tröttsamt? Tom Nilsson är i sina bästa stunder seriens bästa defensiva back. Högström var alldeles nyss en av seriens bästa tvåvägsbackar. Har du glömt Garrison?Kall-El skrev:[...] Och då har jag inte ens nämnt den uppenbara risken att vi kan sakna defensiv backklippa till nästa säsong.
Våra hundår 2005 och framåt berodde mycket på en defensiv strategi och överflöd av sarg ut-backar. Först när vi ÄNTLIGEN började välja moderna backar som kan åka skridskor, flytta puckjäveln och slå en passning började vi nå framgång. Slump? Nej.
Derian Hatcher och Sergei Fokin gör inte comeback.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Mr "Glaset är halvtomt" strikes again. Cheers!Kall-El skrev:Borde inte en målvakt som spelar i ett bottenlag egentligen ha väldigt bra möjligheter "att visa upp sig från sin bästa sida"? Jag menar han borde ju rimligtvis få mängder med skott och chanser emot sig och borde därför ha det relativt enkelt "att glänsa". I min värld borde det vara svårare "glänsa" i ett lag som släpper till få chanser, men när de väl kommer chanser blir de riktigt farliga.
Med andra ord tycker inte jag att man kan skylla Svedbergs svaga förra säsong på att laget i övrigt var svagt. Han borde fortfarande som målvakt kunnat visa hög klass. ( Något han kanske inte gjorde i så stor omfattning. )
Vidare har vi ett annat bekymmer med denna målvakt frånsett det rent sportsliga nämligen det faktum att jag reser vissa frågetecken kring hans vilja/mentala styrka/inställning. Svedberg värvades väl in till TIK för att vara deras stjärna, eller deras pålitliga klippa att luta sig emot när det blåser snålt. När det kommer till detta tycker jag Svedberg misslyckats en del där hand bland annat visat upp tendenser på svag mental styrka och ibland åkt omkring och visat upp "mindre bra kroppsspråk" eller försökt filma till sig fördelar.
Jag säger inte att dessa antaganden är sanna utan bara sådant som jag själv tycker mig ha snappat upp när jag sett Svedberg lira hockey.
Hoppas dock innerligt att texten ovan blir en ordentlig antijinx och att Svedberg bevisar att jag i detta fall var helt fel ute.
Överlag känns lagbygget obehagligt "mjäkigt" och mellanmjölkaktigt. Är väldigt oroad över att det inte finns någon i laget som kan ta över Urboms spetsegenskaper t ex. När det avslutningsvis kommer till "mellanmjölksepitetet" menar jag att vårt lagbygge består av väldigt många "medelspelare" ( I brist på ett bättre ord. )
Skulle jag t ex kika på våra forwards menar jag att vi nog snarast har två andralinor och två stycken tredjelinor. Tyvärr saknar vi i mångt och mycket en förstalina, vilket vi till viss del gjorde redan förra säsongen. ( Spelare som Brodin och Lilja är för mig spelare för en andralina.) Ett faktum som troligtvis var en av orsakerna till att vi åkte på däng mot VFHC. De hade den offensiva spetsen som kunde avgöra matcher till deras fördel, inte minst i PP.
Min slutsats är därför att detta lagbygge fullkomligt skriker efter minst en offensivt kreativt väldigt skicklig spelare. Antagligen skulle det till och med behövas två sådana spelare om vi menar allvar med att vilja vara ett stabilt topp-6-lag. Och då har jag inte ens nämnt den uppenbara risken att vi kan sakna defensiv backklippa till nästa säsong.
Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Truppsidan är inte heller uppdaterad med kontraktslängd och Adam står fortfarande kvar. Det är så slappt.
Truppsidan är inte heller uppdaterad med kontraktslängd och Adam står fortfarande kvar. Det är så slappt.
mb81 skrev:Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Går man in på Svedbergs eliteprospect står det att han har kontrakt säsongen 19/20
Nu har jag ingen möjlighet att dubbelkolla men har för mig Jocke sa för kommande året eller liknande i videon med Svedberg. Kan väl tolkas som det första av flera men jag tolkar iaf det som kontrakt över kommande säsong!Difjs skrev:mb81 skrev:Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Går man in på Svedbergs eliteprospect står det att han har kontrakt säsongen 19/20
Sen den här listan publicerades så har ju Svedberg som bekant hamnat hos oss men vad tror ni om resten. nån att rycka i? Figge hade ju en bra sässe..
https://sportbloggare.com/hockeysilly/l ... FoFt9Rq8Vw
Mattias Nørstebø, back, senast i Frölunda:
- 18 matcher, 5 poäng
Alexander Johansson, forward, senast I Färjestad:
- 28 matcher, 6 poäng
Robin Figren, forward, senast I HV71:
- 59 matcher, 31 poäng
Adam Brodecki, forward, senast I Linköping:
- 46 matcher, 22 poäng
Johan Alm, back, senast i Skellefteå AIK:
- 58 matcher, 9 poäng
Christian Engstrand, målvakt, senast i Mora IK:
- 17 matcher, 88,6 i räddningsprocent
Johan Harju, forward, senast I Luleå HF:
- 62 matcher, 18 poäng
Tuomas Kiiskinen, forward, senast i Växjö Lakers:
- 40 matcher, 17 poäng
Patrick Cehlin, senast i Luleå HF:
- Ingen speltid 2018/2019
Spencer Abbott, forward, senast i Mora IK:
- 47 matcher, 39 poäng
Niklas Svedberg, målvakt, senast i Timrå IK:
- 35 matcher, 88,9 i räddningsprocent
Alen Bibic, back, senast i Rögle BK:
- 46 matcher, 1 poäng
- 18 matcher, 5 poäng
- 28 matcher, 6 poäng
- 59 matcher, 31 poäng
- 46 matcher, 22 poäng
- 58 matcher, 9 poäng
- 17 matcher, 88,6 i räddningsprocent
Johan Harju, forward, senast I Luleå HF:
- 62 matcher, 18 poäng
Tuomas Kiiskinen, forward, senast i Växjö Lakers:
- 40 matcher, 17 poäng
Patrick Cehlin, senast i Luleå HF:
- Ingen speltid 2018/2019
Spencer Abbott, forward, senast i Mora IK:
- 47 matcher, 39 poäng
Niklas Svedberg, målvakt, senast i Timrå IK:
- 35 matcher, 88,9 i räddningsprocent
Alen Bibic, back, senast i Rögle BK:
- 46 matcher, 1 poäng
Ok. Det är ändå luddigt om man inte skriver/säger det. Ska vara det första efter namn och position tycker jag.JiWe skrev:Nu har jag ingen möjlighet att dubbelkolla men har för mig Jocke sa för kommande året eller liknande i videon med Svedberg. Kan väl tolkas som det första av flera men jag tolkar iaf det som kontrakt över kommande säsong!Difjs skrev:mb81 skrev:Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Eliteprospect går väl bara på den infon klubbarna lägger ut.
Enligt de har vi Bemström på lån kommande säsong och kontraltslängd på Östman, Hedman och Wandell är inte uppdaterade. Så lita inte på alltid på EP. Stod även tidigare där att Guter hade kontrakt till 19/20 och inte 20/21 då viskrivit fel på hemsidan.
- SirDIFalot
Ja, det är ju någon stackare på EP som inte får infon på vår hemsida och måste göra en gissning.mb81 skrev:Ok. Det är ändå luddigt om man inte skriver/säger det. Ska vara det första efter namn och position tycker jag.JiWe skrev:Nu har jag ingen möjlighet att dubbelkolla men har för mig Jocke sa för kommande året eller liknande i videon med Svedberg. Kan väl tolkas som det första av flera men jag tolkar iaf det som kontrakt över kommande säsong!Difjs skrev:mb81 skrev:Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Enligt de har vi Bemström på lån kommande säsong och kontraltslängd på Östman, Hedman och Wandell är inte uppdaterade. Så lita inte på alltid på EP. Stod även tidigare där att Guter hade kontrakt till 19/20 och inte 20/21 då viskrivit fel på hemsidan.
Expert.
Det jag menar.SirDIFalot skrev:Ja, det är ju någon stackare på EP som inte får infon på vår hemsida och måste göra en gissning.mb81 skrev:Ok. Det är ändå luddigt om man inte skriver/säger det. Ska vara det första efter namn och position tycker jag.JiWe skrev:Nu har jag ingen möjlighet att dubbelkolla men har för mig Jocke sa för kommande året eller liknande i videon med Svedberg. Kan väl tolkas som det första av flera men jag tolkar iaf det som kontrakt över kommande säsong!Difjs skrev:mb81 skrev:Nån som har någon inside på Svedbergs kontraktslängd? Hemsidan ar ju slutat att meddela kontraktslängder när man presenterar nyförvärv.
Figren och Spencer Abbot så har vi ett konkurrenskraftigt anfall också. En av dem minst. Räknar med att Lilja försvinner innan 15 juni.m0ng00se skrev:Sen den här listan publicerades så har ju Svedberg som bekant hamnat hos oss men vad tror ni om resten. nån att rycka i? Figge hade ju en bra sässe..
- 18 matcher, 5 poäng
- 28 matcher, 6 poäng
- 59 matcher, 31 poäng
- 46 matcher, 22 poäng
- 58 matcher, 9 poäng