Högström, Engqvist, Nilsson, Ericsson och Bergfors. Nog har vi värvat en del av god SHL-kvalité. Dessutom var Jocke tydlig med att vi värvade på "lån av framtiden" ifjol.B.I.B.A skrev:Samma här. Känns som att vi tappar spelare som lyfter väldigt mycket pengar varje vår, men allt vi värvar är billiga spelare som knappt hade känts spännande i allsvenskan.Foppas78 skrev:Jag är faktiskt lite förvånad att vi fortfarande är så fruktansvärt fattiga. Bra att vi har koll på ekonomin och får den stabil till kommande säsonger när vi förhoppningsvis har en vass stomme men ändå, konstigt att vi verkar ha så svårt att locka hit spets.
Trist att säga det men jag är rätt långt ifrån peppad inför hösten. Jag är säsongare sen många år tillbaka och kommer gå varje match men hur är det tänkt att man ska locka dit publiken? Saknar en Tore eller Samme som kan ge en lite hopp.
P.S Fattar fortfarande inte hur fan vi kan ha kvar Musse, hade han gjort samma dåliga resultat på isen som han gjorde i båset hade han fått foten ganska fort.
Däremot tycker jag också att ett lag som ligger topp 3 i publikligan varje år, har ett av svensk idrotts starkaste varumärken och som skeppar exporter till Nordamerika borde ha totalt överlägsen ekonomi jämfört med Växjö/Örebro m.fl.. Att de är kommundopade vore enklare att leva med om vi åtminstone fick en proportionerlig andel av ersättningen för tv-rättigheterna.