Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med er. Nisse är inte värd 100k/mån just nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Snittlönen i SHL är ca 90k/månaden brutto sägs det. En snittlön om jag inte minns helt fel är högre ännu Schweiz och Tyskland. Var det så förut iaf. SHL är ökända för att betala mkt på typ alla spelare.

Om en spelare blir kvar i DIF så kan ni räkna med att spelaren kommer höja sin lön med x antal procent. Det är så det fungerar.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

Mattias_87 skrev:Håller med er. Nisse är inte värd 100k/mån just nu.
Det kanske var bra att han blev skadad så här i slutet, så att han inte kunde visa upp sig och spela på samma sätt som tidigare =P
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Sjöwall skrev:Nils har erbjudanden från andra klubbar, t.ex. Modo. Han kommer gå dit han får bäst betalt och har sagt att om DIF matchar hans andra bud kommer han att stanna i DIF.

Frågan är, är han värd 100k som han säkert fått erbjudande om från andra ställen?
Trevligt att träffas Nisse. Ha det gott.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle ju också vara intressant att veta ifall det fanns i spelarna som fortfarande har kontrakt men att om vi går upp till SHL så ökar den automatiskt? Sen delades det antagligen ut bonusar när vi gick upp också, är väl nästan standard?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

android skrev:
minalman skrev:Juniorerna ska absolut ha så pass bra betalt att de inte lämnar oss pga pengarna. Ett år till hos oss är värt massor för klubbens självbild som talanggenerator.
Dom ska ha betalt utifrån vad föreningen tror att dom ska bidra med på isen.

Ett exempel. Frölunda tror att Norell kommer bli världens bästa back. Man är beredd att ge honom 100k/månaden. Ska DIF matcha detta för att kunna se sig själva som talanggenerator?
DIF betalar inte juniorer och därför snor te.x Modo en del juniorer från oss, deta kommer inte ändras och jag tycker att det är rätt. DIF satsar på utbildningen och vara ett bra skyltfönster. I annat fall kan vi ju lika gärna lägga ner juniorsatsningen om inte det innebär "billiga" spelare.
Jag vet inte om jag säger emot dig, men jag vill inte att det ska bli slut med att plocka upp juniorer i A-laget längre för att vi inte kan betala för dem eller rädda att förlora dem. Ska vi gömma dem i J18 och hyra in billiga C-kanadicker som inte platsar i Tyskland i stället?
Ge 18-20-åringar som vi tror på konkurrenskraftiga SHL-löner för sin ålder. Varför ska de mellanlanda i Modo innan de drar vidare?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

John Terry skrev:Snittlönen i SHL är ca 90k/månaden brutto sägs det. En snittlön om jag inte minns helt fel är högre ännu Schweiz och Tyskland. Var det så förut iaf. SHL är ökända för att betala mkt på typ alla spelare.

Om en spelare blir kvar i DIF så kan ni räkna med att spelaren kommer höja sin lön med x antal procent. Det är så det fungerar.
Nej det är inte så det funkar. Man har en jättechans nu när så många nya kontrakt ska skrivas. Jämför när Järlan hade en köttmur med med dyra underpresterande spelare under kontrakt.

Om tex Saviano tjänade 70 i AS och och inget annat SHL eller AS-lag bjuder över det så kommer lönen, givet man är intresserad av SS bli 70...

Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

minalman skrev:
android skrev:
minalman skrev:Juniorerna ska absolut ha så pass bra betalt att de inte lämnar oss pga pengarna. Ett år till hos oss är värt massor för klubbens självbild som talanggenerator.
Dom ska ha betalt utifrån vad föreningen tror att dom ska bidra med på isen.

Ett exempel. Frölunda tror att Norell kommer bli världens bästa back. Man är beredd att ge honom 100k/månaden. Ska DIF matcha detta för att kunna se sig själva som talanggenerator?
DIF betalar inte juniorer och därför snor te.x Modo en del juniorer från oss, deta kommer inte ändras och jag tycker att det är rätt. DIF satsar på utbildningen och vara ett bra skyltfönster. I annat fall kan vi ju lika gärna lägga ner juniorsatsningen om inte det innebär "billiga" spelare.
Jag vet inte om jag säger emot dig, men jag vill inte att det ska bli slut med att plocka upp juniorer i A-laget längre för att vi inte kan betala för dem eller rädda att förlora dem. Ska vi gömma dem i J18 och hyra in billiga C-kanadicker som inte platsar i Tyskland i stället?
Ge 18-20-åringar som vi tror på konkurrenskraftiga SHL-löner för sin ålder. Varför ska de mellanlanda i Modo innan de drar vidare?
Nej vi är nog överens egentligen och mitt resonemang funkar även för hemvändare. Jag menar bara att vi inte ska betala ett överpris för att det är egna juniorer.
John Terry skrev:Snittlönen i SHL är ca 90k/månaden brutto sägs det. En snittlön om jag inte minns helt fel är högre ännu Schweiz och Tyskland. Var det så förut iaf. SHL är ökända för att betala mkt på typ alla spelare.

Ja så är det såklart. Samtidigt så är det just snittlönen. Finns ju en hel del spelare som ligger på 200+/månad.
Född till sportchef.
macin

Inlägg av macin »

Rookiekontrakt verkar bara innebära en minimilön för spelare mellan 18-21 år som lirat minst 100 minuter A-lagshockey.

21: 22000:-
20: 20500:-
19: 19500:-
18: 18800:-

Jag orkar inte läsa hela avtalet i sig, men hittar ingenstans att det skall finnas något tak. Att ha Norell för runt 20/månaden är ju en dröm - men om Modo smaskar upp 50 så måste vi ju matcha det - för han är ju så pass bra? eller tänker jag galet?
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Fricke skrev:
Sjöwall skrev:Nils har erbjudanden från andra klubbar, t.ex. Modo. Han kommer gå dit han får bäst betalt och har sagt att om DIF matchar hans andra bud kommer han att stanna i DIF.

Frågan är, är han värd 100k som han säkert fått erbjudande om från andra ställen?
Herregud...

"Gör aldrig affär med maktgalna sossar." - Kaj Björkhagen
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Fricke skrev:

Nej det är inte så det funkar. Man har en jättechans nu när så många nya kontrakt ska skrivas. Jämför när Järlan hade en köttmur med med dyra underpresterande spelare under kontrakt.

Om tex Saviano tjänade 70 i AS och och inget annat SHL eller AS-lag bjuder över det så kommer lönen, givet man är intresserad av SS bli 70...

Ja man har en jättechans nu när i princip alla ska ha nya kontrakt. Men tyvärr är det naivt att tro att någon spelare kommer nöja sig med sin HA-lön i SHL. Att tänka sig att Saviano inte skulle få något erbjudande någonstans är dessutom det väldigt otroligt. Utöver själva lönefrågan så tillkommer även fråga om roll i laget.

Finna givetvis undantagsfall, men räkna med att i regel så blir alla avtal dyrare. Bättre att ni tänker så än tror att man kan rea vidare på en massa HA-löner och ha en större säck pengar kvar till stjärnnyförvärv.

Slutligen finna ju även spelare som fattar att de kanske inte kommer få lika stora roller/mkt speltid i SHL jämfört med vad dom fick i HA. Även det är en faktor, ska Saviano (eftersom han togs som exempel) nöja sig med en mkt mindre roll plus samma lön som i HA när han kanske kan få lite mindre betalt men klart större roll någon annanstans?

Men kan ju alltid finnas undantagsfall såklart.

Slutligen (nr 2). Givetvis ska vi försöka använda juniorer som ett sätt att hålla nere kostnaderna. Håller med android där.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

sthlm19 skrev:
Fricke skrev:

Herregud...

"Gör aldrig affär med maktgalna sossar." - Kaj Björkhagen
hahaha bara att instämma!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Challe till USA? Ge mig Miele! Känns väldigt spännande. Bara EP och youtube scoutad... Läste också någonstans om att han i år blev uttagen i något form av årets lag i AHL
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Frågade en kompis som bor i gävle (Brynäsare) om dom har några nya på gång. Han sa två saker: Jonas Ahnelöv är en spelare som även Brynäs jagar. Den andra saken som jag tror mindre på som han sa är att Andreas Thuresson ska ha pratat med Djurgården, närmare bestämt Challe.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mankan84 skrev:Frågade en kompis som bor i gävle (Brynäsare) om dom har några nya på gång. Han sa två saker: Jonas Ahnelöv är en spelare som även Brynäs jagar. Den andra saken som jag tror mindre på som han sa är att Andreas Thuresson ska ha pratat med Djurgården, närmare bestämt Challe.
Än så länge har du levererat rykten om skokan (hört på hovet), Alcen (kompis i Falun) och nu en kompis i Gävle om Thuresson och Ahnelöv.

Bra jobb.
Född till sportchef.
Låst