Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Vikas »

ciirree skrev:Och så börjas de igen, pajaser som tillhör Sportbladet alltså!

"Niklas Wikegård, 50, har inte haft några roliga dagar sen han kom tillbaka till Djurgården."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7866129.ab

Asså först målar SB upp någon bild som Wikegård som frälsare även fast han bara sitter i ett råd, och två förluster senare så ja.. läs själva. Pajas med pajas artikel!
Det är så Aftonbladet fungerar. Sensationsblaska som överdriver, förvränger eller allmänt halvljuger om saker för att antingen generera "clicks" eller enligt deras agenda. Spelar ingen roll om det är sport eller politik så håller alla deras skribenter samma mönster.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

När jag kommer hem och berättar för frugan om den orättvisa förlusten (hon försöker intressera sig) säger hon att hon läste det på nätet och så undrar hon direkt om Wikegård är tränare nu. Så nog funkar den skittidningens strategi allt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

minalman skrev:
-daniel- skrev:
minalman skrev:
-daniel- skrev:
Jag tror tyvärr precis tvärtom; vi kommer inte gå upp till SHL förrens DIF blivit precis lika ointressanta som alla andra klubbar i den här skitserien. Dvs när vi har 3000 på läktarna, och det har blivit mer vardag för alla bonnlag att möta Djurgården. Tror det kan dröja 5-6 säsonger innan vi på allvar har chansen... det är min magkänsla, men hoppas naturligtvis jag har galet fel.
Jag tror tyvärr att du har rätt. Har man slagit Djurgården har man gjort en bra säsong även fast man ligger på undre halvan av HA. Så kommer det vara några år till. Därför måste vi tänka annorlunda än vad vi gör nu. Varje match är en biljett till SHL. Men har vi en trupp för det? Eller är dagens trupp nöjda med att vara ett hyggligt HA-lag?
Vi har ett lag för top7, om allt stämmer top3. Chans på SHL? Ja teoretiskt - om allt faller in och vi får en formtopp.

Tror vi fans måste sänka våra krav, det är den verklighet vi lever i. Sen ska man inte acceptera 6-0 förluster mot bottenlag men du förstår säkert vad jag menar.
Ser fram mot när Asplöven tar emot Timrå på onsdag. Om mina teorier stämmer (att vi gör andra lag bra och att andra lag blir bättre mot oss) så kommer det bli en klar hemmaseger.
Den blev inte "klar" men nog f-n vann löven. Timrås urladdning mot oss kunde gärna fått hända ikväll mot Asplöven istället.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Ikväll vinner Rögle och Karlskrona förlorar. Det är något vi kommer få se allt oftare resten av säsongen tror jag.
Det kommer bli kamp om alla platser 1-7 i år. Inget lag är bättre än något annat.
ciirree

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:Ikväll vinner Rögle och Karlskrona förlorar. Det är något vi kommer få se allt oftare resten av säsongen tror jag.
Det kommer bli kamp om alla platser 1-7 i år. Inget lag är bättre än något annat.
Det tror jag med! Såg du matchen idag? - spelar Rögle sådär i fortsättningen, och samtidigt får igång spelet på bortaplan så kommer de att klättra kvickt! Sen får man inte glömma bort att 11:an Oskarshamn är bara 6 poäng efter med 3(!) matcher mindre spelade - d.v.s att Rögles förfärligt dåliga start och att de spelat flest matcher av alla kommer att förfölja dem en tid nu när till och med Almtuna har börjat ta poäng.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:
minalman skrev:Ikväll vinner Rögle och Karlskrona förlorar. Det är något vi kommer få se allt oftare resten av säsongen tror jag.
Det tror jag med! Såg du matchen idag? - spelar Rögle sådär i fortsättningen, och samtidigt får igång spelet på bortaplan så kommer de att klättra kvickt! Sen får man inte glömma bort att 11:an Oskarshamn är bara 6 poäng efter med 3(!) matcher mindre spelade - d.v.s att Rögles förfärligt dåliga start och att de spelat flest matcher av alla kommer att förfölja dem en tid nu när till och med Almtuna har börjat ta poäng.
Nej, jag såg inte på matchen. Följde LHC-FBK i stället.
Sammantaget är det bara att konstatera att det lag som ligger sist i HA (vilket inte alltid är samma som det sämsta laget i HA) kan en bra kväll spöa ettan i SHL (som då förstås inte är det bästa laget i SHL, inte den kvällen i varje fall).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag vet inte om er andra men matchen på måndag skippar jag nog, inte för att svika DIF, utan mer för min egen del, mitt psyke klarar inte av en till sån match! Bättre jag följer den via swestats och får lite andrum!

Satt och slog och svor tills min hals blev rasslig ikväll! Usch...
Norenfalk

Inlägg av Norenfalk »

ciirree skrev:Jag vet inte om er andra men matchen på måndag skippar jag nog, inte för att svika DIF, utan mer för min egen del, mitt psyke klarar inte av en till sån match! Bättre jag följer den via swestats och får lite andrum!

åker från dalarna med grabben på 2 år som ska få gå på sin första match. Så jag hoppas på 3 pinnar. Hade annars kollat på någon sändning
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
4.9.5

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av 4.9.5 »

ciirree skrev:Jag vet inte om er andra men matchen på måndag skippar jag nog, inte för att svika DIF, utan mer för min egen del, mitt psyke klarar inte av en till sån match! Bättre jag följer den via swestats och får lite andrum!

Jobbar i Västerås fram till arton så jag skippar denna match, hinner och orkar ej se på skiten

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Jag vet inte om det beror på en synvilla, men målvakterna gick från knappt godkända till underkända samtidigt med Timmys skada. På något mystiskt sätt gjorde han dem mindre dåliga.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

minalman skrev:Jag vet inte om det beror på en synvilla, men målvakterna gick från knappt godkända till underkända samtidigt med Timmys skada. På något mystiskt sätt gjorde han dem mindre dåliga.
Fick också känslan av ngt åt det hållet, tiden då T har varit borta har det onekligen gått sämre!
Ingen Timmy, lika som sämre resultat? Vet inte, men det verkar just nu så.
Tre P måndag, JA!
ciirree

Inlägg av ciirree »

S. Skuggan skrev:
minalman skrev:Jag vet inte om det beror på en synvilla, men målvakterna gick från knappt godkända till underkända samtidigt med Timmys skada. På något mystiskt sätt gjorde han dem mindre dåliga.
Fick också känslan av ngt åt det hållet, tiden då T har varit borta har det onekligen gått sämre!
Ingen Timmy, lika som sämre resultat? Vet inte, men det verkar just nu så.
Tre P måndag, JA!

Ja Timmy betyder nog mer än vad man tror och ser på isen. Han levererar inte poäng men han vet nog vad som krävs för att vara en bra ledare!
Man vet ju inte om det beror på just det men det verkar ju finnas ett tydligt samband!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:Det är alltid lätt att drabbas av hybris efter två segrar mot toppkonkurrenter, men jag måste bara skriva av mig lite.

Dagens match kändes som en tydligt vägskäl. En förlust hade varit ruskigt tung, men i och med segern så tar vi oss upp på kvalserieplats, får lite andrum mot våra konkurrenter, och kan se fram emot välbehövlig vila.

Men hur som helst, jag har en känsla, en bra sådan, om att det kommer bli tabellförändringar efter uppehållet. De sex kommande matcherna efter uppehållet är för vår del väldigt trevligt.

Almtuna (hemma)
Mora (hemma)
Timrå (borta)
Karlskoga (hemma)
Björklöven (borta)
Södertälje (hemma)

Med bra självförtroende i ryggen, har jag en känsla av att poängskörden i dessa sex matcher kommer att vara riktigt hög, samtidigt som övriga lag i serien troligtvis lär fortsätta plocka poäng av varandra.
Serien är jämn, otroligt jämn, men det känns som om att vi är på väg uppåt rejält, samtidigt som det känns som att många lag på övre halvan kommer fortsätta att stampa på samma marker och ge och ta poäng av varandra.

Karlskrona är 6 poäng före oss, med en match mindre spelad, men jag blir faktiskt riktigt förvånad om inte det försprånget är uppätet inom kort. Karlskrona går in i en tuff period efter uppehållet, men många bortamatcher, och deras fantasiform kan knappast hålla i mycket längre nu.

Men som sagt, kanske har hybrisen slagit till, vad vet jag? Men det känns bara oförskämt bra detta. Vårt spel i fem mot fem börjar äntligen se bättre ut, försvarsspelet känns riktigt stabilt, precis som Reideborn och Matsson... Och med Norell tillbaka efter uppehållet (antar jag?) och en Petr Kalus i matchform, så känns det bara som om att det kan gå bättre.

Säsongen är lång, och jag kan mycket väl ha fel, men jag känner på mig att vi inom ett par veckor innehar serieledningen och kommer att hålla i den till grundseriens slut. Nu är det bara att hålla tummarna för att magkänslan stämmer, finns inte mycket annat att göra.

För övrigt tror jag att Rögle också kommer att vara top 3 när grundserien är färdigspelad. Får dom ordning på sakerna, vilket dom verkar börjar få, så kommer dom fortsätta att klättra rejält och äta upp försprånget till det ena laget efter det andra. Även där kan jag givetvis vara helt ute och cykla, men det var länge sen min magkänsla var så bestämd...
Det här blir faktiskt jävligt roligt att läsa såhär i efterhand. :lol:

Lite som Soldatens "Det är vårt år i år. Jag känner det i hela kroppen". KABOOOOOOM. Ut ur Elitserien.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

Det är i alla fall bra att alla andra lag inte kan ta tre poäng samtidigt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
Salas skrev:Det är alltid lätt att drabbas av hybris efter två segrar mot toppkonkurrenter, men jag måste bara skriva av mig lite.

Dagens match kändes som en tydligt vägskäl. En förlust hade varit ruskigt tung, men i och med segern så tar vi oss upp på kvalserieplats, får lite andrum mot våra konkurrenter, och kan se fram emot välbehövlig vila.

Men hur som helst, jag har en känsla, en bra sådan, om att det kommer bli tabellförändringar efter uppehållet. De sex kommande matcherna efter uppehållet är för vår del väldigt trevligt.

Almtuna (hemma)
Mora (hemma)
Timrå (borta)
Karlskoga (hemma)
Björklöven (borta)
Södertälje (hemma)

Med bra självförtroende i ryggen, har jag en känsla av att poängskörden i dessa sex matcher kommer att vara riktigt hög, samtidigt som övriga lag i serien troligtvis lär fortsätta plocka poäng av varandra.
Serien är jämn, otroligt jämn, men det känns som om att vi är på väg uppåt rejält, samtidigt som det känns som att många lag på övre halvan kommer fortsätta att stampa på samma marker och ge och ta poäng av varandra.

Karlskrona är 6 poäng före oss, med en match mindre spelad, men jag blir faktiskt riktigt förvånad om inte det försprånget är uppätet inom kort. Karlskrona går in i en tuff period efter uppehållet, men många bortamatcher, och deras fantasiform kan knappast hålla i mycket längre nu.

Men som sagt, kanske har hybrisen slagit till, vad vet jag? Men det känns bara oförskämt bra detta. Vårt spel i fem mot fem börjar äntligen se bättre ut, försvarsspelet känns riktigt stabilt, precis som Reideborn och Matsson... Och med Norell tillbaka efter uppehållet (antar jag?) och en Petr Kalus i matchform, så känns det bara som om att det kan gå bättre.

Säsongen är lång, och jag kan mycket väl ha fel, men jag känner på mig att vi inom ett par veckor innehar serieledningen och kommer att hålla i den till grundseriens slut. Nu är det bara att hålla tummarna för att magkänslan stämmer, finns inte mycket annat att göra.

För övrigt tror jag att Rögle också kommer att vara top 3 när grundserien är färdigspelad. Får dom ordning på sakerna, vilket dom verkar börjar få, så kommer dom fortsätta att klättra rejält och äta upp försprånget till det ena laget efter det andra. Även där kan jag givetvis vara helt ute och cykla, men det var länge sen min magkänsla var så bestämd...
Det här blir faktiskt jävligt roligt att läsa såhär i efterhand. :lol:

Lite som Soldatens "Det är vårt år i år. Jag känner det i hela kroppen". KABOOOOOOM. Ut ur Elitserien.
Har för mig att det var jag som skrev dessa bevingade ord. Låter som nåt dumt jag skulle få för mig att skriva. :)
Låst