Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Bara inte DIF satsar på Owuya och så får han för sig att dra över framåt sommaren. Vill ha helt avklarat med honom vad hans intentioner är om det skall skrivas ett kontrakt. Han vill ju till NHL och har ju varit helt öppen med det, men finns det någon chans för honom där? Med 99% är svaret Ja med tanke på alla de målvakter som drog under förra säsongen.

Det absolut mest viktiga är att vi inte hamnar i samma sits som vi gjorde när Daniel Larsson drog. Jag har inte sett Tellqvist tillräckligt senaste åren men jag är lite rädd att det blir som med Daniel Larsson i HV (som jag tyckte var en enormt bra värvning på förhand för att sen visa sig floppa rejält...allvarligt talat så har han inte varit direkt bra en enda match jag sett honom den här säsongen). Tellan är säkerligen fortfarande en stabil målvakt men det känns som man vill ha en utvecklingsbar 2:a keeper bakom honom, där går ju Owuya helt bort. Efter hans säsong så finns det ingen chans att han accepterar (och ska acceptera) en given 2:a roll i ett ES-lag... Sandberg som backup till Tellqvist känner jag personligen inte alls är en rolig lösning, ser ingen potential alls i Tim tyvärr (av det jag sett). Tycker han är alldeles åt skogen för kortväxt för att kunna bli en bra målvakt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:Bara inte DIF satsar på Owuya och så får han för sig att dra över framåt sommaren. Vill ha helt avklarat med honom vad hans intentioner är om det skall skrivas ett kontrakt. Han vill ju till NHL och har ju varit helt öppen med det, men finns det någon chans för honom där? Med 99% är svaret Ja med tanke på alla de målvakter som drog under förra säsongen.

Det absolut mest viktiga är att vi inte hamnar i samma sits som vi gjorde när Daniel Larsson drog. Jag har inte sett Tellqvist tillräckligt senaste åren men jag är lite rädd att det blir som med Daniel Larsson i HV (som jag tyckte var en enormt bra värvning på förhand för att sen visa sig floppa rejält...allvarligt talat så har han inte varit direkt bra en enda match jag sett honom den här säsongen). Tellan är säkerligen fortfarande en stabil målvakt men det känns som man vill ha en utvecklingsbar 2:a keeper bakom honom, där går ju Owuya helt bort. Efter hans säsong så finns det ingen chans att han accepterar (och ska acceptera) en given 2:a roll i ett ES-lag... Sandberg som backup till Tellqvist känner jag personligen inte alls är en rolig lösning, ser ingen potential alls i Tim tyvärr (av det jag sett). Tycker han är alldeles åt skogen för kortväxt för att kunna bli en bra målvakt.
Vi är helt klart i en osäker sits beträffande målvakterna. Delar helt din uppfattning kring både Tellan och Tim. Min känsla är att Mark kommer att dra. Killen har mognat som person och verkar dessutom oerhört seriös i det han gör. Mentalt är han helt klart redo att åka över. Frågan är om han ser en säsong till med DIF som det bästa för honom?
Lämnar Mark är väl Tellan det självklara alternativet. Gäller bara att vi inte tror att vi får hem världens bästa målvakt och att han ska frälsa oss per automatik. Men att vi får en lugn och trygg förstamålis som med sin jämnhet redan under hösten kan vinna matcher åt oss är jag övertygad om. Däremot vet jag inte om han kan matcha Marks högstanivå särskilt ofta.
Men ett problem han kommer lösa är just våra skakiga säsongsinledningar. Det är många år sedan vi startade serien med en stabilt spelande förstamålis. Det skulle vi må bra av så att vi inte alltid behöver ta igen en massa poäng på våren.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-03-21 11:14:41, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sunne skrev:
Printz bäste back i Elitserien??? Snälla nån, vet du vad offside är?
Naturligtvis är inte Printz bäste backen i ES men totalt sett den här säsongen så tycker jag han varit den med jämnast nivå i DIF.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tellqvist är ett måste nästa säsong. Han har tillsammans med Liv varit dom genomgående bästa svenska målvakterna i KHL. Till skillnad från Liv har Tellan varit riktigt bra i slutspelet, så råder ingen tvekan om att han skulle vara en av ES bästa målvakter. Sen besitter han ju ett lugn som inte Owuya utstrålar på samma sätt.

Förövrigt vill jag se en förlängning på Hannula men det lär man väl inte få se? Han är ju för bra för ES i mitt tycke.
Senast redigerad av reservjesus den 2011-03-21 11:16:38, redigerad totalt 1 gånger.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:Bara inte DIF satsar på Owuya och så får han för sig att dra över framåt sommaren. Vill ha helt avklarat med honom vad hans intentioner är om det skall skrivas ett kontrakt. Han vill ju till NHL och har ju varit helt öppen med det, men finns det någon chans för honom där? Med 99% är svaret Ja med tanke på alla de målvakter som drog under förra säsongen.

Vi är helt klart i en osäker sits beträffande målvakterna. Delar helt din uppfattning kring både Tellan och Tim. Min känsla är att Mark kommer att dra. Killen har mognat som person och verkar dessutom oerhört seriös i det han gör. Mentalt är han helt klart redo att åka över. Frågan är om han ser en säsong till med DIF som det bästa för honom?
Lämnar Mark är väl Tellan det självklara alternativet. Gäller bara att vi inte tror att vi får hem världens bästa målvakt och att han ska frälsa oss per automatik. Men att vi får en lugn och trygg förstamålis som med sin jämnhet redan under hösten kan vinna matcher åt oss är jag övertygad om. Däremot vet jag inte om han kan matcha Marks högstanivå särskilt ofta.
men ett problem han kommer lösa är just våra skakiga inledningar. Det är många år sedan vi startade serien med en stabilt spelande förstamålis. Det skulle vi må bra av så att vi inte alltid behöve ta igen en massa poäng på våren.
Håller med, och tror också Mark drar.

Men för att Tellqvist-lösningen skall fungera måste vi ha en bra backupkeeper. Ung & utvecklingsbar. Petterson-Wentzel eller Magnus Hellberg skulle inte sitta fel. Låter som en dyr lösning dock.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Osäkerheten kring vår målvaktssida som funnits de senaste säsongerna beror på att vi satsat på unga målvakter som inte vill hellre än att dra till NHL. Det vi behöver nu är en stabil keeper för många år framöver. Mikael Tellqvist heter lösningen och han vill verkligen komma hem.
kaminor

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

men ett problem han kommer lösa är just våra skakiga inledningar. Det är många år sedan vi startade serien med en stabilt spelande förstamålis. Det skulle vi må bra av så att vi inte alltid behöve ta igen en massa poäng på våren.
Håller med, och tror också Mark drar.

Men för att Tellqvist-lösningen skall fungera måste vi ha en bra backupkeeper. Ung & utvecklingsbar. Petterson-Wentzel eller Magnus Hellberg skulle inte sitta fel. Låter som en dyr lösning dock.
Håller med om resonemanget i stort. Mitt förstaval är att försöka behålla Owuya. Om han drar är det givet att ersätta med Tellan eller Wesslau. Att ha både Owuya och Tellan/Wesslau funkar så klart inte. Pettersson-Wentzel eller Hellberg tror jag inte heller på att täcka upp med. Då är det bättre att satsa på Tim Sandberg. Klart han inte är redo för mer än enstaka matcher, men back-up kan han nog klara av att vara. Så kortväxt är han ju inte heller, i så fall är ju Tellan också för liten... Sandberg är väl ett par centimeter längre än honom. Men jag håller med om att större målvakter är att föredra, t.ex. Owuya eller Wesslau egentligen.
kaminor

Inlägg av kaminor »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2760526.ab

Mäntymaa klar för Kärpät, vilket kanske ger oss lite större chans att behålla Eklund på backplats?
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Vore riktigt trevligt med Tellqvist. En bra tekare skulle väl inte vara helt fel heller.
Dif 1990

Inlägg av Dif 1990 »

O Eklund är klar för kärpet.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Dif 1990 skrev:O Eklund är klar för kärpet.
Alltså, kommentarer likt denna är ju smått dryga.

K Ä L L A ?
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Dif 1990

Inlägg av Dif 1990 »

Säker källa, skrev tydligen på i förra veckan.
andregus

Inlägg av andregus »

Dif 1990 skrev:Säker källa, skrev tydligen på i förra veckan.
Jag tror att du missförstod. Det där är inte en källa, det är ett påstående om att du har en källa och det kan vi naturligtvis inte ta på allvar.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Tvivlar på att han mitt under ett Sm-Slutspel skriver på ett kontrakt med en annan klubb. Kärpät har förövrigt väldigt många backar på kontrakt så vetifan om jag tror på din "säkra" källa.
clowns to the left of me, jokers to the right
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jag kanske är helt bakom flötet, men varför skulle en svensk spelare byta Elitserien mot SM-Liga? :shock:
Låst