Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Luleå och Linköping ska vi banne mig ta oss förbi. Färjestad, HiV och Skellefteå kan nog bli svårare att rå på. Fjärdeplats tror och hoppas jag fortfarande på!
- reservjesus
Om Cehlin är smart så stannar han ett år till. Få en säsong där han spelar bra och även poängen trillar in. Denna säsong har han ju inte poängen kommit på daglig basis. Kruger är nog redan förlorad, vilket är tråkigt. Tror han behöver en säsong till han med. Men men.
clowns to the left of me, jokers to the right
med skräcken nafsandes i hälarna skriver jag: Det hänger på #78 och målvakterna. Om inte #78 hittar inspiration och glädje i DIF-tröjan samt målvakterna hittar sin formtopp så blir vi bäst 6a.kaminor skrev:Luleå och Linköping ska vi banne mig ta oss förbi. Färjestad, HiV och Skellefteå kan nog bli svårare att rå på. Fjärdeplats tror och hoppas jag fortfarande på!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad har du emot Bom-Bom?Magnutz skrev:med skräcken nafsandes i hälarna skriver jag: Det hänger på #78 och målvakterna. Om inte #78 hittar inspiration och glädje i DIF-tröjan samt målvakterna hittar sin formtopp så blir vi bäst 6a.kaminor skrev:Luleå och Linköping ska vi banne mig ta oss förbi. Färjestad, HiV och Skellefteå kan nog bli svårare att rå på. Fjärdeplats tror och hoppas jag fortfarande på!
DIF!
Inget som privatperson, men när han lirar hockey gör han det lite som .. tja, han känner för att göra det. Det går olidligt långsamt förutom när han gör en offensiv "rusning" - i defensiven är han hårdhänt på fel sätt - dvs tar utvisningar - sen är han inte aggressiv alls i spelet i egen zon. Det mesta jag har emot hans spelstil är de "vibbar" han sänder ut.. Lite svårt för mig att beskriva men jag blir irriterad och ibland förbannad när jag ser killen glida omkring och göra inget för att sen slasha/crosschecka/anant något och få 2 min i båset eller varför inte dra en backnadpass rätt in i banan utan att se till att där finns egna spelare.. Men, han är inge rolig atts e i Djurgårdströjan.Daniel942 skrev:Vad har du emot Bom-Bom?Magnutz skrev:med skräcken nafsandes i hälarna skriver jag: Det hänger på #78 och målvakterna. Om inte #78 hittar inspiration och glädje i DIF-tröjan samt målvakterna hittar sin formtopp så blir vi bäst 6a.kaminor skrev:Luleå och Linköping ska vi banne mig ta oss förbi. Färjestad, HiV och Skellefteå kan nog bli svårare att rå på. Fjärdeplats tror och hoppas jag fortfarande på!
Edit: Det kan ju vara mindre jävligt att en gammal trotjänare tappar gnistan och har en off-season men att ett "nyförvärv" gör det är bara fel. Det kanske är det som retar mig mest med Bombom.. Han har inte tillräckligt "på kontot" för att få slappa lite. Han MÅSTE ge järnet för att visa att han är "värdig" att bära skölden på sitt bröst.. am I making any sense?! Har spelat 2 timmar utehockey ikväll, vilket var grymt kul men jag är lite seg i kolan nu..

Senast redigerad av Magnutz den 2011-01-02 23:57:45, redigerad totalt 1 gånger.
När Boumedienne, som antagligen plockar ut ganska mycket lön varje månad, ligger på -10 i +/- statistiken är det något som är helfel. Han passar inte in i Djurgården helt enkelt.Daniel942 skrev:Vad har du emot Bom-Bom?
- SkönaDjurgårn
Jag har lite blandade känslor för Bombom. Jag uppfattar honom som en ganska samlad, lugn och gemytlig människa i intervjuer, vilket jag tycker om. Tyvärr tar han ofta med sig den tröttmösseattityden ut på isen och då går det åt helvete. Där vill man ju ha en riktigt pigg spelare, tänd på alla cylindrar. Luktsalt, någon?
PS. Och även om Linkan nu sänkte oss igår (han kan inte rå för att han är bäst) så är jag fortfarande lack på Bombom som crosscheckade honom i ansiktet i premiären. Linkan kommer föralltid att vara en av mina största DIF-hjältar och då ska inte nån trött hockey**** slå honom sönder och samman när han gör ett känslosamt besök på "hemmaplan". Nog om det, var bara tvungen att lufta lite.

PS. Och även om Linkan nu sänkte oss igår (han kan inte rå för att han är bäst) så är jag fortfarande lack på Bombom som crosscheckade honom i ansiktet i premiären. Linkan kommer föralltid att vara en av mina största DIF-hjältar och då ska inte nån trött hockey**** slå honom sönder och samman när han gör ett känslosamt besök på "hemmaplan". Nog om det, var bara tvungen att lufta lite.

- starvin_marwin
Säga vad man vill om Bomboms insatser denna säsongen, men jag är ganska övertygad om att han inte menade att cross-checka Linkan i ansiktet, vilket han hela tiden också hävdat.SkönaDjurgårn skrev:Jag har lite blandade känslor för Bombom. Jag uppfattar honom som en ganska samlad, lugn och gemytlig människa i intervjuer, vilket jag tycker om. Tyvärr tar han ofta med sig den tröttmösseattityden ut på isen och då går det åt helvete. Där vill man ju ha en riktigt pigg spelare, tänd på alla cylindrar. Luktsalt, någon?
PS. Och även om Linkan nu sänkte oss igår (han kan inte rå för att han är bäst) så är jag fortfarande lack på Bombom som crosscheckade honom i ansiktet i premiären. Linkan kommer föralltid att vara en av mina största DIF-hjältar och då ska inte nån trött hockey**** slå honom sönder och samman när han gör ett känslosamt besök på "hemmaplan". Nog om det, var bara tvungen att lufta lite.![]()
Det är ju lite det som är problemet. han "menar nog inte att" men det är ju ointressant då han ändå gör de här knäppa grejerna. Han är ett proffs och måste kunna anpassa sig och som nyförvärv verkligen ge järnet. -10. Ajajaj... Vi tappade en brilliant tvåvägsback, och Ragge. Ajajaj.starvin_marwin skrev:Säga vad man vill om Bomboms insatser denna säsongen, men jag är ganska övertygad om att han inte menade att cross-checka Linkan i ansiktet, vilket han hela tiden också hävdat.SkönaDjurgårn skrev:Jag har lite blandade känslor för Bombom. Jag uppfattar honom som en ganska samlad, lugn och gemytlig människa i intervjuer, vilket jag tycker om. Tyvärr tar han ofta med sig den tröttmösseattityden ut på isen och då går det åt helvete. Där vill man ju ha en riktigt pigg spelare, tänd på alla cylindrar. Luktsalt, någon?
PS. Och även om Linkan nu sänkte oss igår (han kan inte rå för att han är bäst) så är jag fortfarande lack på Bombom som crosscheckade honom i ansiktet i premiären. Linkan kommer föralltid att vara en av mina största DIF-hjältar och då ska inte nån trött hockey**** slå honom sönder och samman när han gör ett känslosamt besök på "hemmaplan". Nog om det, var bara tvungen att lufta lite.![]()
- -daniel-
Jag har gnällt rejält på BomBom genom säsongen men tycker faktiskt han lyft sig en aning defensivt, speciellt under de matcher där laget spelade bra. Han kan ju om han vill, men hans lite loja spelstil får en ju att undra hur motivationen är... men detta är något som kanske inte förvånar mig sådär jättemycket; han har väl en historia av att vara fruktansvärt ojämn. Men jag måste erkänna att jag trodde ojämnheten mest var i att producera framåt, men som det varit så är det ju i defensiven han haltat (duttar med klubban, tar korkade utvisningar, seg som en oljetanker i rörelsemönstret, ser trött & trög ut ibland).
Men han behöver en stabil backpjäs bredvid sig, och inte Lassi... dags att ge Claesson fullt förtroende istället. Galet om inte Hardy & co ser det.
Men han behöver en stabil backpjäs bredvid sig, och inte Lassi... dags att ge Claesson fullt förtroende istället. Galet om inte Hardy & co ser det.
Jag tycker att det är lite orättvist lägga skulden på BomBom, han har gjort 18p och varit ojämn i defensiven, dvs ungefär i linje med vad man kunde förvänta sig. Normalt har man råd att ha ett par spelare av denna typ men balansen i årets trupp tillåter inte det. Vi har tappat Ragge, Timmy samt flera smarta 2-vägsspelare (Kyle, Engqvist, Josefsson, Zigomanis). Den enda ersättaren med defensiva kvaliteter är Kronwall då Lassen inte alls klarat sig i elitserien.
Utöver detta har vi 2 osäkra målvakter som inte alls lyckats dölja backarnas misstag med kanonräddningar.
Omgivningen gör i mina ögon att BomBoms (redan kända) svagheter ibland blir smärtsamt tydliga. Om man inte kan leva med dessa svagheter var det snarare en värvningsmiss än hans eget fel.
Utöver detta har vi 2 osäkra målvakter som inte alls lyckats dölja backarnas misstag med kanonräddningar.
Omgivningen gör i mina ögon att BomBoms (redan kända) svagheter ibland blir smärtsamt tydliga. Om man inte kan leva med dessa svagheter var det snarare en värvningsmiss än hans eget fel.
Det är ju precis därför han är totalt livsfarlig. Det är ju precis därför han inte platsar. DIF har med dagens trupp mätt inte råd med en back som inte klarar defensiven. Det är helt fel spelare, helt. han ersätter inte ens en halva av valfri spelare vi tappat. Tyvärr. vi behöver rejäla backar som gör grisgörat som måste göras.jool08 skrev:Jag tycker att det är lite orättvist lägga skulden på BomBom, han har gjort 18p och varit ojämn i defensiven, dvs ungefär i linje med vad man kunde förvänta sig. Normalt har man råd att ha ett par spelare av denna typ men balansen i årets trupp tillåter inte det. Vi har tappat Ragge, Timmy samt flera smarta 2-vägsspelare (Kyle, Engqvist, Josefsson, Zigomanis). Den enda ersättaren med defensiva kvaliteter är Kronwall då Lassen inte alls klarat sig i elitserien.
Sen sätter Tjärna fingret på varför vi är så "inte bra" i år när reportern frågar - efter 5-1-krossen mot Linköping i semi#5 -"Hur kommer det sig att ni är så bra?"
Tjärna svarar: "Vi har ett jämnt lag. Alla kedjor kan producera."
Vi har en grymt ojämn defensiv just nu
Vi har saknar ett par centrar som kian göra det lilla extra
Vi har flera forwards som borde prestera men som inte gör det eller på tok för sällan.
Tjärna och Nisse borta på lång tid. Falk borta...
Och som schmöret på Skogaholmsmackan har vi två relativt osäkra kort i målet.
Vi har inte det vi hade ifjol. Det känns lite som att vi får rikta in oss på säsong 2011/2012 - detta blir svårt att reda ut med nuvarande trupp.
hoppas jag har fel.
-
Så fort värvningen med Boumedienne var klar så visste jag att folk skulle få på tok för höga förväntningar. Anledningen är att jag har sett honom en del tidigare och det är exakt såhär han spelar. Varken mer eller mindre! Sjukt höga toppar(då toppklass i Elitserien), men fruktansvärt djupa dalar(då knappt allsvensk klass).
Med andra ord var Josef en dålig värvning precis som jag hela tiden förespråkit. Ersättare till Klubertanz(som var raka motsatsen, jämnaste tvåvägsbacken av samtliga i vårt lag)? Timmy Pettersson(åtminstone en ruggigt stabil defensiv)? Svaret är nej! Boumedienne ersätter ingen, har är en helt egen spelare. Lite som Richard Lintner. Main pointen är, sådana spelare är inte DIF, jag är ledsen.
Med andra ord var Josef en dålig värvning precis som jag hela tiden förespråkit. Ersättare till Klubertanz(som var raka motsatsen, jämnaste tvåvägsbacken av samtliga i vårt lag)? Timmy Pettersson(åtminstone en ruggigt stabil defensiv)? Svaret är nej! Boumedienne ersätter ingen, har är en helt egen spelare. Lite som Richard Lintner. Main pointen är, sådana spelare är inte DIF, jag är ledsen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Taget från en kommentar på Marie Hallmans blogg.. Vad ska man tro om det här? Jag skulle säga att det är bullshit.Har hort manga rykten om att Wesslan ar pa vag hem till DIF. Han far inte spela sa mycket i AHL. Nu har ju DIF pengar ocksa da Nisse ar skadad.
+1Jockmaniac skrev:Så fort värvningen med Boumedienne var klar så visste jag att folk skulle få på tok för höga förväntningar. Anledningen är att jag har sett honom en del tidigare och det är exakt såhär han spelar. Varken mer eller mindre! Sjukt höga toppar(då toppklass i Elitserien), men fruktansvärt djupa dalar(då knappt allsvensk klass).
DIF behöver spelare som blöder för skölden.