Instämmer till fullo.Kall-El skrev: Det där köper inte jag alls. Skulle snarast vilja påstå att Wesslau har nått sin peak och höll förra säsongen en jämnare nivå jämfört med Riddarn. Dock visade Riddarn tydligt att dennes högsta nivå är betydligt högre än Wesslans. Dock har jag svårt att se någon av målvakterna som tillräckligt bra för att ta en förstaspade till hösten, men det är en annan historia.
Skulle nog helst sett att man gjorde sig av med Wesslau plockade in en rutinera kille, lånade ut Riddarn så han fick stå helt ordinarie en hel säsong och sedan körde med Mark som back-up. Sedan fick man till säsongen därefter se om Riddarn utvecklats tillräckligt mycket eller inte...
Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
DIF 4 Ever
- Christopher J
Skicka Wesslau till Örebro!
- Remy Lebeau
Av alla målvakter vi har under kontrakt så är Owuya den mest störst potential. Med det menas inte att han är bäst just nu, men han har goda möjligheter att bli riktigt bra.
Sedan kan man ställa sig frågan hur mycket han brinner för hockeyn, och hur villig han är att lägga ner all tid som krävs. Vet att han gillar att sjunga och ha sig vid sidan av hockeyn.
Vi får väl se tids nog förhoppningsvis.
Sedan kan man ställa sig frågan hur mycket han brinner för hockeyn, och hur villig han är att lägga ner all tid som krävs. Vet att han gillar att sjunga och ha sig vid sidan av hockeyn.
Vi får väl se tids nog förhoppningsvis.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Men ofta..Alla hockeyspelare är som vanliga människor, dom har också sina fritidsintressen som vi har..owuya gillar musik och ölvestad gillar familjen och heino lindberg har också musik..fast man satsar ändå på hockeyn så..ser inget problem i de
Wesslau till Örebro. Ridderwall och Mark får slåss om spaden.
Ingen av dessa tre är enligt mig förstahandsval men DIF har ju klart och tydligt sagt att det inte kommer värvas någon mer nu.
Wesslau har på egen hand orsakat fler förluster än någon annan föregående säsong, det är inte bra.
Mark är den som visat mest utveckling.
Ingen av dessa tre är enligt mig förstahandsval men DIF har ju klart och tydligt sagt att det inte kommer värvas någon mer nu.
Wesslau har på egen hand orsakat fler förluster än någon annan föregående säsong, det är inte bra.
Men shit! Det är antingen Ridderwall eller Owuya som spelar i Örebro nästa år! Arnnars skulle inte det stått så på ÖREBROS HEMSIDA att det är antingen riddarn eller owuya! då går man ju efter laget de ska spela i säger!
Gammal intervju av Marie med Mark, bl.a. om hans seriositet.
http://hockeybloggen.city.se/11320/mmmm ... anga_tror_
http://stockholm.city.se/sport/11240/_v ... a_vi_gora_
http://hockeybloggen.city.se/11320/mmmm ... anga_tror_
http://stockholm.city.se/sport/11240/_v ... a_vi_gora_
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Remy Lebeau
Nu blandar du lite äpplen med päron. Varken jag eller någon annan har sagt någonting om vad spelarna har för fritidsintressen. Däremot är det så att att unga talanger som är bra på flera saker måste satsa helhjärtat på det dom verkligen brinner för. Som Deilert gjorde när han valde hockeyn framför golfen.DIFDIF skrev:Men ofta..Alla hockeyspelare är som vanliga människor, dom har också sina fritidsintressen som vi har..owuya gillar musik och ölvestad gillar familjen och heino lindberg har också musik..fast man satsar ändå på hockeyn så..ser inget problem i de
Sedan är det alltid enklare för äldre spelare likt Ölvestad att syssla med något annat jämte hockeyn, då dom i regel redan är färdigutvecklade och rutinerade.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
AIK värvar tvillingarna Ahlström. De fortsätter alltså ett år till i allsvenskan och kommer garanterat att få mycket speltid. Med tanke på att de fyller 23 år senare i år och inte direkt är några juniorer längre borde de kanske ha provat elitserien istället för att köra på ett år till i allsvenskan
- Lee Harvey Oswald
Så santJitenu skrev:Wesslau till Örebro. Ridderwall och Mark får slåss om spaden.
& så länge DIF nöjer sig med att ha 3st 2:a målvakter så kommer placeringarna 9-12 vara uppbokade åt DIF en lång tid framöver.
Märkligt att ingen förstått det ännu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
För en som inte hängt med riktigt sen säsongen tog slut, hur har det gått med Linkans kontrakt?
Några andra som skrivit kontrakt de senaste veckorna?
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
http://www.difhockey.se/truppenTommy Mörth skrev:För en som inte hängt med riktigt sen säsongen tog slut, hur har det gått med Linkans kontrakt?
Där har du alla som har kontrakt resp. de som väntar på att få något. Linkan jobbas det på, Anger också (dock med lägre prioritet, tror Janne sa något om att det var en ekonomisk fråga angående Anger (om pengarna räcker).
Blue Brigade A11
-
Känns oerhört trist att bröderna Ahlström går till Aik. Här tycker jag Djurgården skulel försökt och huggit. De kan inte kostat mycket, men hade känts oerhört mycket bättre än att förlänga med en sån som Ölvestad.
Att de valde just Aik gör ju också att de knappast blir aktuell för oss i en framtid heller.
Att de valde just Aik gör ju också att de knappast blir aktuell för oss i en framtid heller.
Jag tycker det är ganska skönt att de inte gick till oss. Tror inte de håller för spel i elitserien och hade varit två osäkra värvningar. De är inte heller särskilt unga längre och jag hade hellre sett att de försökte värva Niklas Olausson som gick till Luleå.jensa öhling skrev:Känns oerhört trist att bröderna Ahlström går till Aik. Här tycker jag Djurgården skulel försökt och huggit. De kan inte kostat mycket, men hade känts oerhört mycket bättre än att förlänga med en sån som Ölvestad.
Men ledningen har sagt att de söker spelare till förstafemman och där platsar nog inte någon av dem.
-
Olausson som du nämner är ju precis lika gammal som Ahlströmarna.