Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

klintan85 skrev: 2023-12-17 17:20:23 Det var väl bara en tidsfråga innan en plat match skulle komma. Särskilt med detta konstiga schema. Viktiga är att inte få någon svacka nu.
6:e matchen på 13 dagar, så ja, det kan definitivt ha varit soppatorsk.

Men det är också vad som väntar i ett slutspel, så lika bra att man får känna på det nu.
Sväva i det blå
Bogart

Säsongen 23/24

Inlägg av Bogart »

Vet inte om någon annan föreslagit detta men tror nog inte det. Mina förslag att sätta in istället för Costmar och Johansson när de är borta är: Fredrik Schlyter och Arvid Bergström. Jag tycker Schlyter är förjävla bra och jag sitter bara och väntar på att han ska explodera och tycker han har liknande egenskaper som Costmar har (Costmar kanske mer fysisk, Schlyter bättre på rören). Arvid Bergström är lite mer ett frågetecken, helt klart att defensiven svajar här och där med honom men han är också bara 18 och hans framsteg i spelet med pucken har varit väldigt bra tycker jag, har också liknande egenskaper som PJ men inte lika spektakulär att se på. Det skadar nog inte heller att han får spela med vår allra bästa back som han kan luta sig mot.

Klasen-Krüger-Nilsson
Liss-Schlyter-Norman
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Magwood/Grewe-Berglund-Gradin

Bergström-Andersson
Karlsson-Ytterell
Glad-Hammarlund
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2023-12-18 15:25:10 Vet inte om någon annan föreslagit detta men tror nog inte det. Mina förslag att sätta in istället för Costmar och Johansson när de är borta är: Fredrik Schlyter och Arvid Bergström. Jag tycker Schlyter är förjävla bra och jag sitter bara och väntar på att han ska explodera och tycker han har liknande egenskaper som Costmar har (Costmar kanske mer fysisk, Schlyter bättre på rören). Arvid Bergström är lite mer ett frågetecken, helt klart att defensiven svajar här och där med honom men han är också bara 18 och hans framsteg i spelet med pucken har varit väldigt bra tycker jag, har också liknande egenskaper som PJ men inte lika spektakulär att se på. Det skadar nog inte heller att han får spela med vår allra bästa back som han kan luta sig mot.

Klasen-Krüger-Nilsson
Liss-Schlyter-Norman
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Magwood/Grewe-Berglund-Gradin

Bergström-Andersson
Karlsson-Ytterell
Glad-Hammarlund
Något sådant. Gillade schlyter med Liss,norman kan vara center där också. Eriksson är också ett namn för den centerplatsen, också bra driv och närkampsspel.

Costmar vet vi ju lämnar nu men är det verkligen säkert att PJ gör det? Med PJ har vi ju någon form av låneoption hela säsongen även om det är på Fiskarnas nåder. Är väl inte explicit kommenterat att han ska tillbaka dit nu, eller har jag missat något? De har inga backar på JVM.

Bergström har varit bättre än i början av säsongen. Degnell bör också nämnas bland 7 backar.
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Testar gärna:
Klasen Kruger Nilsson. Skapar ändå en del.

Blomgren Norman Gradin. (Norman uträttar lite som vinge. Spela honom som center. Blomgren är grym just nu och kommer skapa lägen för Gradin.

Wersäll Rensfeldt Brodin. Enda matcherna där Rens och Brodda visat lite glöd var med speedkulan Wersäll.

Liss Berglund Schlyter Var ju bra kemi när de lirade. Ingen idé att ändra nåt som funkar.

Grewe- Perfekt för inhopp tills han får ordning på sitt hockeyliv.
Magwood- den han ska peta är Wersäll eller Schlyter. Inte där just nu.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 23/24

Inlägg av diftobbe89 »

Skönt att Grewe är tillbaka, kanske vi får se lite action igen, han får börja väga av vad som är tillåtet och inte innan töntnämnden ingriper bara. Vi är ju väldigt unika här i Sverige man får tänka både en och hundra gånger innan man gör något så inte någon med makt känner sig kränkt.

Grewe har dock spelmässigt inte varit lika vass som han var i inledningen, men han är fortfarande långt före Schlyter och Berglund i rangordning för att nämna två.

Vad gäller backsidan så ser jag inte direkt vad Bergström och Degnell gör sämre än Odelius och Carnebo. Tycker det är backar som alla borde behandlas precis likadant, Degnell är väl den man känner sig mest trygg med av det man sett hittills, han försöker inte vara någon han inte är.
Spela fult
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Doyle 1 skrev: 2023-12-18 18:20:33 https://hockeynews.se/articles/31859/
Tomt i kassan…
Ja, men öppnar upp för permanent övergång efter årsskiftet. Hoppas givetvis på båda två. Där handlar det troligtvis om att ta över lönerna.
Djurgården har med Johansson och Costmar utnyttjat två av de tre SHL-lånen den här säsongen.

– Vi har möjlighet att låna en till. Och om någon övergång blir permanent så räknas inte det i lånen.

Det innebär att om Djurgården skulle värva Johansson eller Costmar så ger det möjlighet till ytterligare ett lån från SHL.

– I slutändan beror det också lite på vad SHL-klubbarna ser vad de kan få in, så vi får se
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 23/24

Inlägg av sauron »

Tomt i kassan…
Sas det inte på mötet att det fanns pengar kvar, eller har jag missuppfattat det? Pratar inte styrelsen med KG??
It's the hope that kills you.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Brynäs öser på och Löven verkar ha lämnat formsvackan bakom sig. De ihop med Södertälje, Mora och Aik blir alldeles för tuffa över tid.

Gött med Grewe och förhoppningsvis Glad tillbaka. Även Degnell borde gå rakt in.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

sauron skrev: 2023-12-18 19:26:49
Tomt i kassan…
Sas det inte på mötet att det fanns pengar kvar, eller har jag missuppfattat det? Pratar inte styrelsen med KG??
Men det var ju innan styrelsen förmodligen fick ta del av.

Kostnader för utköp av 3 spelare och 3 tränare!?
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-12-18 20:08:23, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Säsongen 23/24

thelinho skrev: 2023-12-18 19:25:29
Tomt i kassan…
Ja, men öppnar upp för permanent övergång efter årsskiftet. Hoppas givetvis på båda två. Där handlar det troligtvis om att ta över lönerna.
Djurgården har med Johansson och Costmar utnyttjat två av de tre SHL-lånen den här säsongen.

– Vi har möjlighet att låna en till. Och om någon övergång blir permanent så räknas inte det i lånen.

Det innebär att om Djurgården skulle värva Johansson eller Costmar så ger det möjlighet till ytterligare ett lån från SHL.

– I slutändan beror det också lite på vad SHL-klubbarna ser vad de kan få in, så vi får se
Skulle det vara ett alternativ. Så måste vi ju bli av med ngn spelare, pga pengar.

Tror den enda vi kan bli av med är Magwood. Övriga vi vill bli av med. Är nog omöjligt (endast utköp isåfall).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

sauron skrev: 2023-12-18 19:26:49 Sas det inte på mötet att det fanns pengar kvar, eller har jag missuppfattat det? Pratar inte styrelsen med KG??
Det var tydligt med att budgeten är spräckt och vi ser ut att gå minus denna säsong. Fyra miljoners marginal för att inte klara elitlicensen.
Avskaffa tre mot tre.
Leroy

Säsongen 23/24

Inlägg av Leroy »

Vi behöver definitivt förstärka upp på målvaktssidan.
Förra säsongen hade vi HA bästa målvakt och i år tror jag inte att något lag i serien skulle vilja byta med oss.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Så det vi behöver, för att ge det en ärlig chans. Gällande SHL, då vi ej har ngr pengar!

Önskelista till Tomten:

- 1 st Sportchef
- 1 st Målvakt
- 1 st Center
- 1 st Back

Ja julen är ju en tid då mirakel sker!
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-12-18 23:05:41, redigerad totalt 1 gånger.
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Viktigt att Djurgårdshjärtat fortsätter uppmärksammas. Bra julklapp till sig själv eller åt någon i familjen.

https://hockey.djurgardshjartat.se/
Sväva i det blå
Skriv svar