klintan85 skrev: ↑2023-12-17 17:20:23
Det var väl bara en tidsfråga innan en plat match skulle komma. Särskilt med detta konstiga schema. Viktiga är att inte få någon svacka nu.
6:e matchen på 13 dagar, så ja, det kan definitivt ha varit soppatorsk.
Men det är också vad som väntar i ett slutspel, så lika bra att man får känna på det nu.
Vet inte om någon annan föreslagit detta men tror nog inte det. Mina förslag att sätta in istället för Costmar och Johansson när de är borta är: Fredrik Schlyter och Arvid Bergström. Jag tycker Schlyter är förjävla bra och jag sitter bara och väntar på att han ska explodera och tycker han har liknande egenskaper som Costmar har (Costmar kanske mer fysisk, Schlyter bättre på rören). Arvid Bergström är lite mer ett frågetecken, helt klart att defensiven svajar här och där med honom men han är också bara 18 och hans framsteg i spelet med pucken har varit väldigt bra tycker jag, har också liknande egenskaper som PJ men inte lika spektakulär att se på. Det skadar nog inte heller att han får spela med vår allra bästa back som han kan luta sig mot.
Bogart skrev: ↑2023-12-18 15:25:10
Vet inte om någon annan föreslagit detta men tror nog inte det. Mina förslag att sätta in istället för Costmar och Johansson när de är borta är: Fredrik Schlyter och Arvid Bergström. Jag tycker Schlyter är förjävla bra och jag sitter bara och väntar på att han ska explodera och tycker han har liknande egenskaper som Costmar har (Costmar kanske mer fysisk, Schlyter bättre på rören). Arvid Bergström är lite mer ett frågetecken, helt klart att defensiven svajar här och där med honom men han är också bara 18 och hans framsteg i spelet med pucken har varit väldigt bra tycker jag, har också liknande egenskaper som PJ men inte lika spektakulär att se på. Det skadar nog inte heller att han får spela med vår allra bästa back som han kan luta sig mot.
Något sådant. Gillade schlyter med Liss,norman kan vara center där också. Eriksson är också ett namn för den centerplatsen, också bra driv och närkampsspel.
Costmar vet vi ju lämnar nu men är det verkligen säkert att PJ gör det? Med PJ har vi ju någon form av låneoption hela säsongen även om det är på Fiskarnas nåder. Är väl inte explicit kommenterat att han ska tillbaka dit nu, eller har jag missat något? De har inga backar på JVM.
Bergström har varit bättre än i början av säsongen. Degnell bör också nämnas bland 7 backar.
Skönt att Grewe är tillbaka, kanske vi får se lite action igen, han får börja väga av vad som är tillåtet och inte innan töntnämnden ingriper bara. Vi är ju väldigt unika här i Sverige man får tänka både en och hundra gånger innan man gör något så inte någon med makt känner sig kränkt.
Grewe har dock spelmässigt inte varit lika vass som han var i inledningen, men han är fortfarande långt före Schlyter och Berglund i rangordning för att nämna två.
Vad gäller backsidan så ser jag inte direkt vad Bergström och Degnell gör sämre än Odelius och Carnebo. Tycker det är backar som alla borde behandlas precis likadant, Degnell är väl den man känner sig mest trygg med av det man sett hittills, han försöker inte vara någon han inte är.
Vi behöver definitivt förstärka upp på målvaktssidan.
Förra säsongen hade vi HA bästa målvakt och i år tror jag inte att något lag i serien skulle vilja byta med oss.