Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

Manijock skrev: 2023-02-17 07:29:01
klintan85 skrev: 2023-02-17 01:06:45 Jag förstår inte att man kan spy så mycket galla på det laget man älskar. Jag tror spelare och ledare för detta lag vill att det ska gå bättre än någon annan. Stötta istället för att klaga hela tiden. Alltid oavsett verkar inte finnas längre.
Tror de flesta härinne gett sin beskärda del av stöttning också. Men det är jävligt mycket Bajen med acceptans i förlorarmentalitet med ett jävla flin. Alla vet att DIF Hockey mår skituselt, och eftersom det endast tenderar att bli värre så är det knappast märkligt att folk blir frustrerade. Spelare mobbas, tränare kör medvetet spelarnas fysik i botten och vi görs till åtlöje av inavlade idioter runt om i landet.

Det är vi som blir stående kvar med ruinerna sen. Inte de! Förstår folks ilska.
Lägg till att ingenting görs för att lösa problemen, det rullar på, år efter år...
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 22/23

Inlägg av Eriksson »

Knickedick skrev: 2023-02-16 21:44:27

Vi åkte ur SHL förra året, Men heeejj!! Vi vann fan fystesterna och hade best fysresultat av all SHL-Klubbar. Orkade inte åka skridskor en hel match men vem bryr sig vi hade högst snittresultat i BenBöj
Lite så är det nog, jag får flashbacks från då man själv spelade hockey som 15åring och vi fick en ny tränare som körde fyspass med oss 4 dar i veckan och det var löpningtyp 15mil / vecka.

Djävlar vilken fysik vi hade, knappt svettiga efter en match dock så var det torsk mera eller mindre varje gång.

Nu skall jag reservera mig då jag inte har en aning om hur man tränar i djurgården, men satt jag i styrelsen så skulle i alla fall jag undra över upplägget
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
jensa öhling #11

Säsongen 22/23

Inlägg av jensa öhling #11 »

Tycker inte placeringen i serien är särskilt viktig i nuläget. Därför känns det hål i huvudet att nöta hårt på ledande spelare nu när vi har mycket skador. Flytta uppe en juniorkedja och avlasta så vi slipper spela på 3 kedjor och få fler spelare slitna/skadade inför avgörandet.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Knickedick »

Skadehelvetet har ju pågått i flera säsonger nu utan förändring. Traumaskador KAN uppstå för att musklerna inte orkar göra sitt jobb och hålla emot. Detta handlar inte bara om rena förslitning och belastningsskador. Att ingen gjort en djupare utvärdering och undersökning i detta är egentligen helt horribelt. Jag skulle nästan sträcka mig till att påstå att, förutom att det handlar om människors hälsa, så är det kapitalförstöring för att vi inte kan använda de spelarna som vi betalar en lön, till vad dom är betalda för att användas till, utan de får va hemma och få betalt istället.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-02-17 07:29:01
klintan85 skrev: 2023-02-17 01:06:45 Jag förstår inte att man kan spy så mycket galla på det laget man älskar. Jag tror spelare och ledare för detta lag vill att det ska gå bättre än någon annan. Stötta istället för att klaga hela tiden. Alltid oavsett verkar inte finnas längre.
Tror de flesta härinne gett sin beskärda del av stöttning också. Men det är jävligt mycket Bajen med acceptans i förlorarmentalitet med ett jävla flin. Alla vet att DIF Hockey mår skituselt, och eftersom det endast tenderar att bli värre så är det knappast märkligt att folk blir frustrerade. Spelare mobbas, tränare kör medvetet spelarnas fysik i botten och vi görs till åtlöje av inavlade idioter runt om i landet.

Det är vi som blir stående kvar med ruinerna sen. Inte de! Förstår folks ilska.
Jo visst kan man förstå folks frustration men det finns en gräns.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Praetori skrev: 2023-02-17 02:49:06
Internet-generationen. Det är tyvärr bara att inse att det är oss äldre, som växte upp med "modem" det är fel på. Ungdomarna kommer bygga en egen värld baserad på sina egna åsikter och vi kommer aldrig att få "prime" gubbar som Linkan ur vår egen generation som kommer att kunna svara upp på isen i konkurrens med det "nya".
Nya tider, nya filosofier. Ut med det gamla och in med det nya. Men DIF består. :lol:
Oss äldre, tack för den. :lol:
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Transferfönstret är nu stängt men kan man fortfarande låna in spelare?
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Det är många som klagar på DIF men ändå har man en av ligans bästa form inför slutspelet nu fast man har flest skador av alla. Får man tillbaka folk så kommer det nog bli kul. All förtroende för Garpenlöv.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför har vi inga spelare? Varför är det alltid fel på ögat, kuken, ljumsken? Kan någon förklara varför vi aldrig har spelare?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Otroligt stark insats idag med tanke på så många spelare som saknas och en svår bortamatch. Verkligen något att bygga på inför slutspelet. Många spelare börjar hitta lite tendenser till bra spel. Forsberg gör det bra, Blomgren samma där. Liss och Krüger lika bra som vanligt. Det ser mer lovande ut inför slutspelet om man får tillbaka spelare. Och man i allra högsta grad med i kampen om treplatsen.
-Rolle Stoltz
HCCL

Säsongen 22/23

Inlägg av HCCL »

klintan85 skrev: 2023-02-17 19:55:43 Det är många som klagar på DIF men ändå har man en av ligans bästa form inför slutspelet nu fast man har flest skador av alla. Får man tillbaka folk så kommer det nog bli kul. All förtroende för Garpenlöv.
Det är ju just det där: VARFÖR har vi flest skador?
Glory1

Säsongen 22/23

Inlägg av Glory1 »

– Idag tycker jag tyvärr att domarna går in och avgör lite grann, säger han till C More.

Och enligt ”Garpen” var det inte en engångsföreteelse.

– Det känns lite som att de (domarna) tänker att: ”Vi ska visa att vi kan stå emot Djurgården och de ska inte få något extra med sig”. Då blir det snarare tvärtom, det är inte bara i den här matchen utan att det har varit så i flera matcher.

Bra Garpen, exakt så är det och har varit i många år! Ut med det.
BigJ

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: 2023-02-17 21:43:46 Otroligt stark insats idag med tanke på så många spelare som saknas och en svår bortamatch. Verkligen något att bygga på inför slutspelet. Många spelare börjar hitta lite tendenser till bra spel. Forsberg gör det bra, Blomgren samma där. Liss och Krüger lika bra som vanligt. Det ser mer lovande ut inför slutspelet om man får tillbaka spelare. Och man i allra högsta grad med i kampen om treplatsen.
Jag håller helt med dig, ser lovande ut men klart att vi alla blev deprimerade efter Tingsrydsmatchen.

Jag tror att det var som jag skrev efter den matchen att grabbarna redan var inställda på denna match, man tog den för given helt enkelt.
BigJ

Säsongen 22/23

Inlägg av BigJ »

HCCL skrev: 2023-02-17 22:19:13
klintan85 skrev: 2023-02-17 19:55:43 Det är många som klagar på DIF men ändå har man en av ligans bästa form inför slutspelet nu fast man har flest skador av alla. Får man tillbaka folk så kommer det nog bli kul. All förtroende för Garpenlöv.
Det finns väl iofs skador som kanske beror på överbelastning som t.ex. Klasen men de flesta är väl skador som beror på annat.
John - Ögon
Öhgren - ej överbelastning
Arne - möjligen
Falk - ej överbelastning
Ytterell - ej överbelastning
Alm - Skadedrabbad, troligen ingen överbelastning
Lekkerimäki . ej överbelastning
Vejdemo - inget som beror på vår träning
Klasen - möjligen, men snarare att tränarna körde för hårt med honom i början när han kom
Glory1

Säsongen 22/23

Inlägg av Glory1 »

BigJ skrev: 2023-02-17 22:38:31
HCCL skrev: 2023-02-17 22:19:13
Det finns väl iofs skador som kanske beror på överbelastning som t.ex. Klasen men de flesta är väl skador som beror på annat.
John - Ögon
Öhgren - ej överbelastning
Arne - möjligen
Falk - ej överbelastning
Ytterell - ej överbelastning
Alm - Skadedrabbad, troligen ingen överbelastning
Lekkerimäki . ej överbelastning
Vejdemo - inget som beror på vår träning
Klasen - möjligen, men snarare att tränarna körde för hårt med honom i början när han kom
Dom här skadorna som beror på olika vridningar som till exempel Ytterell, Öhgren och Lekkerimäki har skulle absolut kunna bero på överbelastning
Skriv svar