Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Mattebo skrev:
ciirree skrev:Lite blandade åsikter om Hedman förra Silly tråden.
Lämnar Färjestad nu iaf.
För mig är det typ som att värva Ledin, Jämtin, Kåberg, Wallin, Abbott, Forsberg.

Nej, med andra ord.

Njae. Han gick från oss (spelade sen några säsonger i HA) och sen till Modo, spelade där i två säsonger medan vi spelade i ES. Året vi åkte ur gick han till Luleå, vi mötte honom aldrig då och sen i år i Färjestad.

Kan inte se hur vi Djurgårdare ska känna något sådant hat mot honom för två säsonger i Modo? Helst inte i den mängd du nämner.

Tacklinfen på Honken var ful, men inte lika ful som Forsbergs.
Senast redigerad av Axel_K den 2015-03-17 12:12:54, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:
Mattebo skrev:
Lämnar Färjestad nu iaf.
För mig är det typ som att värva Ledin, Jämtin, Kåberg, Wallin, Abbott, Forsberg.

Nej, med andra ord.
Forsberg var väl lite att ta i eller?
Wallin? Stort hopp mellan Wallin och Forsberg dessutom.
Alltså ja, du har rätt. Jag listade bara de första jag kom på som jag aldrig vill att DIF ska värva. Inte för att Wallin gör något fult, utan för att han är en sådan ur-FBK:are, trots födelseort.

I mitt tycke är Hedmans armbåge på snubben på min profilbild lika ful som den på Ferna. Skadorna blev annorlunda, men det är inte det som räknas, om du förstår mig. Hedman har en usel timing i mycket av det han gör, och är i mitt egna tycke inte en tuff spelare utan en ful sådan.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:
Njae. Han gick från oss till Modo, spelade där i två säsonger medan vi spelade i ES. Året vi åkte ur gick han till Luleå, vi mötte honom aldrig då och sen i år i Färjestad.

Kan inte se hur vi Djurgårdare ska känna något sådant hat mot honom för två säsonger i Modo? Helst inte i den mängd du nämner.
Nu har jag missat något. Trodde det var Anton Hedman vi snackade om?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mattebo skrev:
Axel_K skrev:
Njae. Han gick från oss till Modo, spelade där i två säsonger medan vi spelade i ES. Året vi åkte ur gick han till Luleå, vi mötte honom aldrig då och sen i år i Färjestad.

När jag säger från oss till Modo menar jag i ES. Han spelade i Amerika samt i HA någon säsong mellan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattebo skrev:
ciirree skrev:
Mattebo skrev:
Lämnar Färjestad nu iaf.

Nej, med andra ord.
Forsberg var väl lite att ta i eller?
Wallin? Stort hopp mellan Wallin och Forsberg dessutom.
Alltså ja, du har rätt. Jag listade bara de första jag kom på som jag aldrig vill att DIF ska värva. Inte för att Wallin gör något fult, utan för att han är en sådan ur-FBK:are, trots födelseort.

I mitt tycke är Hedmans armbåge på snubben på min profilbild lika ful som den på Ferna. Skadorna blev annorlunda, men det är inte det som räknas, om du förstår mig. Hedman har en usel timing i mycket av det han gör, och är i mitt egna tycke inte en tuff spelare utan en ful sådan.
Ja han är ofta över gränsen kan jag väl tycka med. Eller har varit. Men denna säsongen har han väl blivit något "schysstare".
Jag känner raka motsatsen.
Armbågen är uppe ja. Men inte alls lika högt upp eller riktad som den Forsberg delar ut. Honken ramlar dessutom precis innan tacklingen tar honom i huvudet.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Kollade tacklingen på Honken nu, hur kan ni säga att den är lika ful som Forsbergs?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:
Mattebo skrev:
Axel_K skrev:

När jag säger från oss till Modo menar jag i ES. Han spelade i Amerika samt i HA någon säsong mellan.
Han spelade hos oss i J20 04/05 en säsong, därefter har han presenterat en rad med andra klubbar. Är väl mer det han allmänt gör som spelare som jag inte gillar. Hade vi legat i Hockeyallsvenskan de senaste 20 åren hade jag inte velat att DIF skulle värva Jämtin heller exempelvis. Jämtin är dock, för mig, en klass för sig, kan tilläggas.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mattebo skrev:
Axel_K skrev:
Mattebo skrev:
Axel_K skrev:

Han spelade hos oss i J20 04/05 en säsong, därefter har han presenterat en rad med andra klubbar. Är väl mer det han allmänt gör som spelare som jag inte gillar. Hade vi legat i Hockeyallsvenskan de senaste 20 åren hade jag inte velat att DIF skulle värva Jämtin heller exempelvis. Jämtin är dock, för mig, en klass för sig, kan tilläggas.
Fast Ledin, Jämtin och Wallin kan man inte jämföra med några andra. Det är tre grisar.

Problemet är ju att grabben inte fått lära sig hur han hanterar sin styrka och sina tacklingar!
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:Kollade tacklingen på Honken nu, hur kan ni säga att den är lika ful som Forsbergs?
Okej, Forsbergs tackling är 1,75 gånger fulare.

Tycker fortfarande inte att han ska värvas, då han har en tendens att göra sådana tacklingar och spela orent. Det måste finnas spelare med bättre timing än honom om tacklingskunnighet är det som eftersökes.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Axel_K skrev:
Fast Ledin, Jämtin och Wallin kan man inte jämföra med några andra. Det är tre grisar.

Problemet är ju att grabben inte fått lära sig hur han hanterar sin styrka och sina tacklingar!

Förstår hur du tänker. Min personliga åsikt är att Hedman kvalar in där någonstans också. Jag tycker att det är sunt förnuft han inte fått lära sig.

Här kommer en Youtube-kavalkad för att stärka det jag tycker:

På Wallin:
Nån liten modoit:
En i gråzonen på Enterfeldt:
Avslutade en gnagares karriär (nåja, jag vet vad ni tänker):
Den på Honken:

Men för att ge karln lite rättvisa:

Hur som helst. I rest my case. Jag tycker inte att vi ska värva honom. Jag är säkert överdriven i mitt tyckande här, men så får det vara. :)
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vet flera som har tränat på is de senast i sommar med Anton Hedman och ingen av dom fattar hur killen platsar i SHL. Tror han snart har spelat sin sista säsong i högstaligan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle inte Hedman tillföra det vår backlinje behöver sportsligt?

Det vill säga tuffhet, styrka samt stygghet?

Tycker detta är tre delar som vi saknat under föregående säsong och jag ser gärna att vi adderar in lite av de kvalitéerna till nästa säsong. Kort sagt det skall göra ont att kliva in framför vårt mål.

Drömmen vore om vi kunde få in en riktigt bra PP-back samt två stygga backar av hög kvalité som verkligen kan hålla området runt målet fritt från påhälsning.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kall-El skrev:Skulle inte Hedman tillföra det vår backlinje behöver sportsligt?

Det vill säga tuffhet, styrka samt stygghet?

Tycker detta är tre delar som vi saknat under föregående säsong och jag ser gärna att vi adderar in lite av de kvalitéerna till nästa säsong. Kort sagt det skall göra ont att kliva in framför vårt mål.

Drömmen vore om vi kunde få in en riktigt bra PP-back samt två stygga backar av hög kvalité som verkligen kan hålla området runt målet fritt från påhälsning.
Anton Hedman är dock forward.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik

Inlägg av Kebabtallrik »

Vill du omskola Hedman till back?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Benjamin L. Willard skrev:Vet flera som har tränat på is de senast i sommar med Anton Hedman och ingen av dom fattar hur killen platsar i SHL. Tror han snart har spelat sin sista säsong i högstaligan.
Om Hedman inte platsar i SHL så platsar inte Ahlén i Allsvenskan, typ.
Jag kan hålla med om att han ibland går över gränsen. Men den här säsongen har han varit lite snällare.
Han är jäkligt tuff och kan dessutom göra en del poäng.
Låst