Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
minalman skrev:
-daniel- skrev:
Jag tror tyvärr precis tvärtom; vi kommer inte gå upp till SHL förrens DIF blivit precis lika ointressanta som alla andra klubbar i den här skitserien. Dvs när vi har 3000 på läktarna, och det har blivit mer vardag för alla bonnlag att möta Djurgården. Tror det kan dröja 5-6 säsonger innan vi på allvar har chansen... det är min magkänsla, men hoppas naturligtvis jag har galet fel.
Jag tror tyvärr att du har rätt. Har man slagit Djurgården har man gjort en bra säsong även fast man ligger på undre halvan av HA. Så kommer det vara några år till. Därför måste vi tänka annorlunda än vad vi gör nu. Varje match är en biljett till SHL. Men har vi en trupp för det? Eller är dagens trupp nöjda med att vara ett hyggligt HA-lag?
Vi har ett lag för top7, om allt stämmer top3. Chans på SHL? Ja teoretiskt - om allt faller in och vi får en formtopp.

Tror vi fans måste sänka våra krav, det är den verklighet vi lever i. Sen ska man inte acceptera 6-0 förluster mot bottenlag men du förstår säkert vad jag menar.
Ser fram mot när Asplöven tar emot Timrå på onsdag. Om mina teorier stämmer (att vi gör andra lag bra och att andra lag blir bättre mot oss) så kommer det bli en klar hemmaseger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
TobbeONE

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av TobbeONE »

Andy skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:Frågan är inte varför Challe inte värvar "bra" spelarare. Snarare varför inga spelare blir "bra" när de kommer till Djurgården?
Sedan kan ni andra diskutera ihjäl er om vad "bra" är för något.
En annan fråga är varför det inte gör ont att möta Djurgården längre? Man är glad att få möta trycket från Djurgårdspubliken. Det sporrar motståndarlagen lika mycket som det ställer jobbiga förväntningar på våra egna.
Men vem är rädd att få en rejäl fysisk omgång när de möter oss nuförtiden? Motståndarna ska vara så rädda att åka på stryk så de inte märker publiken...
Hank the Tanks förvandling från en manglade stridsvagn till en ganska "snäll" forward är ett bra exempel på detta.

Tycker vi oftare får se hur våra spelare bromsar upp och undviker att dela ut en schysst och regelrätt bröstvärmare än vad vi får se dem fullfölja.

Exakt!
Hank the Tank har gått o blivit Hank the Wank...

Potentialen finns ju i laget.
Vik o malmö matcherna var ju tydliga exempel på att vi spelar betydligt bättre när vi fullföljer situationerna o delar ut smällar med jämna mellanrum.
Ger ju en ordentlig energiboost och hela laget lyfter sig då vi är ett lag som tjänar på när det spelas en fartfylld hockey.

Ska inte sitta och hävda att allt var Kalus förtjänst men man kan ju knappast förneka att de 2 matcher han var med så var det (i alla fall vad det verkade som) fler av de våra som deltog i det fysiska spelet.

Tror stenhårt på att det är en fysisk "powerforward" som saknas i vårt lagbygge.
ad majorem DIF gloriam
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

TobbeONE skrev:
Andy skrev:
minalman skrev:
minalman skrev:Frågan är inte varför Challe inte värvar "bra" spelarare. Snarare varför inga spelare blir "bra" när de kommer till Djurgården?
Sedan kan ni andra diskutera ihjäl er om vad "bra" är för något.
En annan fråga är varför det inte gör ont att möta Djurgården längre? Man är glad att få möta trycket från Djurgårdspubliken. Det sporrar motståndarlagen lika mycket som det ställer jobbiga förväntningar på våra egna.
Men vem är rädd att få en rejäl fysisk omgång när de möter oss nuförtiden? Motståndarna ska vara så rädda att åka på stryk så de inte märker publiken...
Hank the Tanks förvandling från en manglade stridsvagn till en ganska "snäll" forward är ett bra exempel på detta.

Tycker vi oftare får se hur våra spelare bromsar upp och undviker att dela ut en schysst och regelrätt bröstvärmare än vad vi får se dem fullfölja.

Exakt!
Hank the Tank har gått o blivit Hank the Wank...

Potentialen finns ju i laget.
Vik o malmö matcherna var ju tydliga exempel på att vi spelar betydligt bättre när vi fullföljer situationerna o delar ut smällar med jämna mellanrum.
Ger ju en ordentlig energiboost och hela laget lyfter sig då vi är ett lag som tjänar på när det spelas en fartfylld hockey.

Ska inte sitta och hävda att allt var Kalus förtjänst men man kan ju knappast förneka att de 2 matcher han var med så var det (i alla fall vad det verkade som) fler av de våra som deltog i det fysiska spelet.

Tror stenhårt på att det är en fysisk "powerforward" som saknas i vårt lagbygge.
Ingen powerforward tack. Det är bättre om de vi har börjar agera som powerforwards. En poänggörande center är vad jag önskar. Vi har två linor som inte bidrar ett skit i mål/ass protokollet. Inte ok. Lättare få gubbar att smälla en att hänga med det materialet vi har.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Helvete vad jag hatar precis allt med den här serien. Den håller på att ta död på mitt hockeyintresse. Varit på 2 ynka matcher den här säsongen och känner ingen särskilt längtan till Hovet. Tv-sändningarna suger de med. Allt är kasst med allsvenskan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa öhling skrev:Helvete vad jag hatar precis allt med den här serien. Den håller på att ta död på mitt hockeyintresse. Varit på 2 ynka matcher den här säsongen och känner ingen särskilt längtan till Hovet. Tv-sändningarna suger de med. Allt är kasst med allsvenskan.
Ja, så är det.
Har varit på 5 matcher, all time low helt utan jämförelse.

Kommentatorerna vältrar sig i DIF:s elände, ju sämre det går desto högre upphetsningsfaktor.
Själva bildsändningen och produktionen är det dock inget fel på, men innehållet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
jensa öhling skrev:Helvete vad jag hatar precis allt med den här serien. Den håller på att ta död på mitt hockeyintresse. Varit på 2 ynka matcher den här säsongen och känner ingen särskilt längtan till Hovet. Tv-sändningarna suger de med. Allt är kasst med allsvenskan.
Ja, så är det.

Kommentatorerna vältrar sig i DIF:s elände, ju sämre det går desto högre upphetsningsfaktor.
Tja, tråkigt men det är en ofrånkomlig konsekvens av öppet system och kvalserien. Jag tycker att det är ett destruktivt vansinne mot hockeyfansen men inser att jag tyvärr är i ganska klar minoritet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Ja, så är det.

Tja, tråkigt men det är en ofrånkomlig konsekvens av öppet system och kvalserien. Jag tycker att det är ett destruktivt vansinne mot hockeyfansen men inser att jag tyvärr är i ganska klar minoritet.
Håller med. Fanns det noll chans att gå upp till högsta serien skulle det vara mycket roligare att gå och titta.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Ja, så är det.

Håller med. Fanns det noll chans att gå upp till högsta serien skulle det vara mycket roligare att gå och titta.
Tror vi kan utgå ifrån att det finns underlag för ett par hockeylag i Stockholm, eller hur lyder din analys av marknaden?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Ja, så är det.

JAg tycker det är jättejätte roligt att gå på hockey just nu. DIF leker hem serien i November mörkret. Regnet silar nerför pannan så fort man krampaktigt tar sin lekamen utanför dörren. Dagsljuset får energin att bara sprudla.

Sen så tänker man på hockey. Underbara vinster. Härligt flödigt spel. Klassiska möten med storlag! Energin. Passionen. Glädjen. Viljan.

UNDERBART.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Att Stockholmshockeyn suger och att två gånger hockey-VM i Globen blir fiasko hänger ihop. Vill Svenska Hockeyförbundet att hockeyn blir den nya speedwayen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Re:

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Att Stockholmshockeyn suger och att två gånger hockey-VM i Globen blir fiasko hänger ihop. Vill Svenska Hockeyförbundet att hockeyn blir den nya speedwayen?
Vad har du för lösning?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Re: Re:

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Mattias_87 skrev:
minalman skrev:Att Stockholmshockeyn suger och att två gånger hockey-VM i Globen blir fiasko hänger ihop. Vill Svenska Hockeyförbundet att hockeyn blir den nya speedwayen?
Vad har du för lösning?
Han vill väl ha mer "aktiviteter" runt matcherna, cheerleaders, iceprojection och kiss-cams.

Att styrelsen helt kommer döda DIF hockey med sitt agerande inte bara mot UCS utan MÅNGA andra aktiva supportrar finns självklart inte.

Nä, lösningen är som Kaarel Lehiste sade. Vi måste konsumera mera.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Re:

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:
Vad har du för lösning?
Tvinga juniorer att spela i sitt eget distrikt till det år de fyller 23. Sedan får de gå vart de vill, även NHL.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

In med Tobias liljendahl i laget och bänka pajas spelare som Huddingekedjan.

Sent from my C6603 using Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

Och så börjas de igen, pajaser som tillhör Sportbladet alltså!

"Niklas Wikegård, 50, har inte haft några roliga dagar sen han kom tillbaka till Djurgården."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7866129.ab

Asså först målar SB upp någon bild som Wikegård som frälsare även fast han bara sitter i ett råd, och två förluster senare så ja.. läs själva. Pajas med pajas artikel!
Låst