Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Riktigt roligt när de ringde på Aiks stolpskott (som domarna eventuellt trodde var inne) efter att FBK gjorde 2-3 målet. Domaren kommer sen ut och pekar på FBK-kassen för att markera att det var den situationen han ringde på och slår ut med armarna och IQ=Råtta börjar vråljubla och tror FBK målet vart bortdömt. Kvällens höjdare. :lol:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Riktigt roligt när de ringde på Aiks stolpskott (som domarna eventuellt trodde var inne) efter att FBK gjorde 2-3 målet. Domaren kommer sen ut och pekar på FBK-kassen för att markera att det var den situationen han ringde på och slår ut med armarna och IQ=Råtta börjar vråljubla och tror FBK målet vart bortdömt. Kvällens höjdare. :lol:
Kvällens högsta jubel på Hovet. 8)
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om stämningen på vår K2 var dålig så är det ingenting jämfört med det här.
En jävla skam för semifinalspelet...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Riktigt roligt när de ringde på Aiks stolpskott (som domarna eventuellt trodde var inne) efter att FBK gjorde 2-3 målet. Domaren kommer sen ut och pekar på FBK-kassen för att markera att det var den situationen han ringde på och slår ut med armarna och IQ=Råtta börjar vråljubla och tror FBK målet vart bortdömt. Kvällens höjdare. :lol:
Kvällens högsta jubel på Hovet. 8)
Kvällens enda jubel.

Hur kan 8000 i en semifinal låta så lite? Helt ofattbart. :?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

ja, om man letar upp definitionen på bitter-ljuvt, pest eller kolera, between a rock and a hard place.. etc.. jag sitter och RSYER när två av mina hetaste "hat"-lag spelar mot varandra. Känslan är - fan helt absurd. Jag sitter och hoppas att Pelle 'veckans Bondjävel' ska skjuta Fasth i hjälmen så den spricker, studsar in i mål och ut i plytet på Pestberg... det är liksom så sjukt tvådelat att jag inte vet vilken fot jag ska stå på... herre jösses. Det finns ingen vinnare i denna matchserie.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

-daniel- skrev:
Anderberg skrev:Det gör så sjukt ont att se att Gnagets nivå, trots mindre bra spel, är högre än den vi lyckades prestera på hela säsongen...
eeeeh....
Ja Gnaget har ett vidrigt bra kombinationsspel när det gäller att ta sig in i anfallszon. De lägger smarta, korta flippar över klubbor och fina dropp-pass till fristående spelare. Jag lider verkligen av att se detta då det är det som jag nämnde ovan som DIF är så fruktansvärt jävla dåliga på. Att lösa tre mot två- och två mot en-lägen var vi tamigfan sämst i serien på.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Drulle har varit i farten igen! :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 2778776.ab

Kan inte karln bara självdö snart?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Drulle har varit i farten igen! :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 2778776.ab

Kan inte karln bara självdö snart?
Tja, han verkar ju satsa en del på supandet så det kan ju hjälpa.. haha vilken snubbe....
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Anderberg skrev:
-daniel- skrev:
Anderberg skrev:Det gör så sjukt ont att se att Gnagets nivå, trots mindre bra spel, är högre än den vi lyckades prestera på hela säsongen...
eeeeh....
Ja Gnaget har ett vidrigt bra kombinationsspel när det gäller att ta sig in i anfallszon. De lägger smarta, korta flippar över klubbor och fina dropp-pass till fristående spelare. Jag lider verkligen av att se detta då det är det som jag nämnde ovan som DIF är så fruktansvärt jävla dåliga på. Att lösa tre mot två- och två mot en-lägen var vi tamigfan sämst i serien på.
Nu tycker jag iofs personligen att de varit katastrofalt praktusla senaste 4 matcherna och att Fasth varit den enda som vann de två sista matcherna mot HV och har lyckats hålla ner siffrorna mot FBK. Ingen tillstymmelse till anfallsspel, den där energin som gjort att hela laget sett Duracell-pimpade ut har varit som bortblåst. Försvarsspelet har varit katastrofalt, vet inte hur många usla ingripanden de har gjort de här första två matcherna i semin.

Att påstå att Aik's spel senaste matcherna har varit högre än vad DIF presterade på hela säsongen är helt allvarligt det största skämtet jag någonsin läst på det här forumet.
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Okej, det var överdrivet. Men jag är förbannat less på att vi inte gick vidare fortfarande. Tycker dessutom vi var ruskigt dåliga i två mot en- och tre mot två hela säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Anderberg skrev:Okej, det var överdrivet. Men jag är förbannat less på att vi inte gick vidare fortfarande. Tycker dessutom vi var ruskigt dåliga i två mot en- och tre mot två hela säsongen.
Ja.... där håller jag med dig fullt ut. Blir mer och mer förtvivlad ju mer man tänker på det. :x
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Går inte att sluta imponeras av Roger Melins coachning och taktiska drag.

Något för tjuriga Hardy att se och lära av.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Anderberg skrev:Går inte att sluta imponeras av Roger Melins coachning och taktiska drag.

Något för tjuriga Hardy att se och lära av.
Tyvärr ett av säsongens mest trista inslag: Hardys tjurighet och ovilja att förändra (och då menar jag inte att kasta om i kedjorna i scrambled egg style). Spelet kom inte igång. Synd. Active Coaching ÄR bra och det behövs när vi får in spelare som är mycket mer curlade än det gamla gardet är/var.

Så, jag håller med. Melin gör ett BRA jobb i båset. Sen gillar jag inte ajk men det är en annan sak. ;)
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Precis så Magnus. Oavsett om Hardy tycker att spelarna ska veta vad de ska göra, så kan man exempelvis ta time out för att motståndarna skall komma av sig i en frenetisk press, eller helt enkelt lugna ner sitt eget spel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Anderberg skrev:Precis så Magnus. Oavsett om Hardy tycker att spelarna ska veta vad de ska göra, så kan man exempelvis ta time out för att motståndarna skall komma av sig i en frenetisk press, eller helt enkelt lugna ner sitt eget spel.
Jo.. retade upp mig lite på att han verkligen sa de där orden: "Spelarna vet vad de ska göra." det vore som att jag sa till mina gymnasieelevers föräldrar när de undrar varför inte jag genomför förändringar: "Äsch, eleverna vet vad de ska göra så det är ju bara att göra det." Det funkar inte så med spelare idag. De måste fan påminnas om vad de ska göra, för det har deras mammor gjort. ;)

Så, hoppas på någon slags ändring där. mer aktivitet i båset!!
Skriv svar