Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Boeman »

Alltså,Det räcker med en fritidsledare för att hålla koll på VIK baby ultras.Jag lovar dig!
Det är VSK du tänker på.[/quote]

Tror inte det behövs så många poliser på våra matcher heller, speciellt inte 5-6st som står vid familjeläktaren och äter korv under match.

Men problemen finns ändå hos vik också, samt andra lag.[/quote]

Självklart,Visst är det så. Men tyvär tar det ett tag att städa bort ett dåligt ryckte.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

pulverapa skrev:
m0ng00se skrev:Ang polisnotorna så kan man ju bara hålla med att dom är fördjävla höga och måste dom verkligen vara SÅ höga?

dock kan man ju gå tillbaka i tiden och lura på varför

varför är dom höga?
- för att det krävs en stor polisinsats på vissa matcher

varför?
- för att föreningen inte vågar chansa att det kan hända nått obra

varför?
- För att det finns idioter som inte vet hur man beter sig på en hockeymatch!

nuff said!
Det är inte vi som väljer hur stora polisinsatserna skall vara.
försvarar absolut inte kostnaderna men tycker bara vi lär rannsaka oss själva och inte vara så djävla blåögda....vi har stor del i att det blivit som det blivit och det är intet för inter vi lär sätta in poliser, det har ju historien visat.....alla idioter som inte kan bete sig som folk på en hockeymatch borde fan kölhalas bakom en finlandsfärga och därefter krypa genom hela stan till djurgårns kansli och betala notan själv!
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Isabo »

BaronVonDif skrev:Är väl knappast nån kö till duschen i omklädningsrummet för poliserna som jobbat en allsvensk match på Hovet, finns folk som lever under dagligt hot och inte får nån bevakning för att polisen är upptagen med att dricka kaffe på Hovet. Ett derby, fine, men kravaller mot Asplöven lär knappast uppstå, skulle dom uppstå vet jag inte vad dom tre, fyra snutarna på plats ska sätta emot.

Ja,det är väl dessutom så att de poliser som är på Hovet under matcher redan är i tjänst och alltså inte extrainsatta, alltså har samhället redan betalat för att ha den polisen i tjänst, men istället för att ett antal av dem egentligen kanske skulle kunnat vara ute och göra annan nytta för de pengarna så ska några av dem gå runt och äta korv på Hovet på betald arbetstid.Visserligen får ju samhället tillbaka de pengarna genom att DIF betalar för detta, men det är fortfarande ett antal polistjänster som så att säga är upptagna "i onödan" samtidigt som nåt skit kanske händer nån annanstans som kunde undvikits.

Eller har jag missförstått fel? De är väl redan i tjänst och inte extrainsatta?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Man kan inte missförstå fel. Antingen så förstår man fel eller så missförstår man.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:Man kan inte missförstå fel. Antingen så förstår man fel eller så missförstår man.
Missförstå mig rätt, det var ett medvetet fel, som när man säger att "det är något fel som är trasigt" :)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Isabo skrev:
Metal Machine skrev:Man kan inte missförstå fel. Antingen så förstår man fel eller så missförstår man.
Missförstå mig rätt, det var ett medvetet fel, som när man säger att "det är något fel som är trasigt" :)
Nu är väl dessa poliser i någon form av grupp just för sportevenemang i stockholm och Hovet blir således deras arbetsplats 50 kvällar på en säsong. Så har jag förstått det som i alla fall.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Isabo

Inlägg av Isabo »

seppuko skrev:
Isabo skrev:
Nu är väl dessa poliser i någon form av grupp just för sportevenemang i stockholm och Hovet blir således deras arbetsplats 50 kvällar på en säsong. Så har jag förstått det som i alla fall.
Ja, ok, det låter ju definitivt bättre om det är så. Verkar ju rimligt.
Metal Machine

Isabo skrev:
Fair enough. Då är det okej. Använder själv medvetna språkfel av samma anledning emellanåt.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Flera som suttit i styrelsen en längre tid väljer alltså att inte stå till förfogande framöver enligt valberedningens rapport. Vet inte om jag oroar mig i onödan men jag får obehagskänslor när man ser ett större antal människor tröttna som länge engagerat sig i fotbollen och hockeyn... Läser jag in i det för mycket eller är avhoppen fler än vanligtvis?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:Flera som suttit i styrelsen en längre tid väljer alltså att inte stå till förfogande framöver enligt valberedningens rapport. Vet inte om jag oroar mig i onödan men jag får obehagskänslor när man ser ett större antal människor tröttna som länge engagerat sig i fotbollen och hockeyn... Läser jag in i det för mycket eller är avhoppen fler än vanligtvis?
Det står inte "avhopp" bokstavligen. Om valberedningen lyssnat in opinionen under senaste året pratas det mycket i "rörelsen" om förnyelse och fräscha idéer. Kanske detta är ett steg inför att bereda plats för nya namn? Som Wikegård brukar säga att jag hellre ser glaset som halvfullt och inte halvtomt. Men en halvfull styrelse kan bli helfulla till årsmötet!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Staten

Inlägg av Staten »

Wikegård in i styrelsen!
Metal Machine

Jag vill ha Garpen som ordförande eller sportchef!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Jag vill ha Garpen som ordförande eller sportchef!
Ska Garpen in så ska han jobba med sporten på daglig basis enligt mig. En ordförande roll känns inte alls som hans grej. Men det kanske är vad han vill? Vad vet jag.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Jag vill ha Garpen och Wikegård.. :o
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skriv svar