Ibland händer negativa saker. Då är det dumt att låtsas att det är positivt.cCat skrev:Realist, javisst.SirDIFalot skrev:28.000 på 9 dagar.Jenny Silfverstrand skrev:394 000 kr på kontot just nu.
Om inte någon storsponsor kommer in nu så når vi inte 500k.
Men ändå lätt att ditt inlägg tas som något negativt tycker jag.
Min åsikt är att det är lite onödigt att sprida pessimism i något bra, så snälla, fokusera på att få in den där storsponsorn istället för att klargöra något som i alla fall jag kan lista ut själv.
Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Kristofer Ottosson-Insamling
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Expert.
Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Det är en sak att låtsas och stå kvar på samma ställe, en annan att inse det tråkiga och jobba på en bättring.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Hur går försäljningen av tröjorna och är dessa pengar inräknade i de 394.000???
Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
För att cirkulera till lite mer OT, hur gick det med spelare från Djurgården runt om i världen? Fick du någon kontakt med dem?cCat skrev:Det är en sak att låtsas och stå kvar på samma ställe, en annan att inse det tråkiga och jobba på en bättring.

Förövrigt tror jag att vi når upp till 500 tusen innan månadens slut, de flesta av oss får lön/bidrag eller något dylikt nu om 5-7 dagar. Då kan iaf jag och säkert många andra sätta in ytligare en summa pengar.
- SirDIFalot
Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Det börjar bli väldigt överdrivet "gnäll på gnället här" 99 av 100 inlägg handlar bara om att hylla hela insamlingen och så fort något med kritik eller ifrågasättande tas upp så blir det ett jävla liv. Allt jag skrev var att 28k på 9 dagar är en klar hint om att det blir svårt att nå 500k om inget mirakulöst skulle inträffa.cCat skrev:Det är en sak att låtsas och stå kvar på samma ställe, en annan att inse det tråkiga och jobba på en bättring.
99% av alla inlägg här är tokpositiva och trots att det finns många frågetecken. Det finns inget att gnälla över. Det här var ju inte ens kritik eller ifrågasättande. Det här var ju bara ett konstaterande att det var en dålig nyhet. Det är väl inget att klaga på.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kanske beror på att du personligen sällan är positiv när du skrivit om detta.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Då har du missuppfattat mig tror jag. Jag har stått bakom idén från början. Gillar dock inte "stick-ner-huvudet-sanden" andan som varit här senaste veckorna och låtsas att allt är jättebra trots att vi stött på motgångar som måste lösas på något sätt.DIF_Soldier skrev:Kanske beror på att du personligen sällan är positiv när du skrivit om detta.
Vi har gått från att snitta 100k första dagarna, till 10k om dagen, till 2-3k om dagen. Nu måste något hittas på och inte "det löser sig, det är semestertider bla bla"
Flytta upp nyheten på förstasidan igen är den bästa lösningen jag kommer på. Gärna med en uppdatering att vi har nått 400k.
Expert.
-
Håller fullständigt med här!! Kom igen nu Djurgårn!!SirDIFalot skrev:Gillar dock inte "stick-ner-huvudet-sanden" andan som varit här senaste veckorna och låtsas att allt är jättebra trots att vi stött på motgångar som måste lösas på något sätt.
Flytta upp nyheten på förstasidan igen är den bästa lösningen jag kommer på. Gärna med en uppdatering att vi har nått 400k.
Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Fixar du det då eller ska du bara komma med lysande idéer?SirDIFalot skrev:Då har du missuppfattat mig tror jag. Jag har stått bakom idén från början. Gillar dock inte "stick-ner-huvudet-sanden" andan som varit här senaste veckorna och låtsas att allt är jättebra trots att vi stött på motgångar som måste lösas på något sätt.DIF_Soldier skrev:Kanske beror på att du personligen sällan är positiv när du skrivit om detta.
Vi har gått från att snitta 100k första dagarna, till 10k om dagen, till 2-3k om dagen. Nu måste något hittas på och inte "det löser sig, det är semestertider bla bla"
Rött för blodet genom hjärta och ven,
- SirDIFalot
Re: Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!
Att påpeka diverse problem är ju givetvis ett sätt att få igång en debatt gällande att skapa nya idéer. Om jag påpekar något men inte har något förslag på hur man kan lösa det så kanske någon av de andra hundra människorna på det här forumet sitter på en idé? Det är ju ändå ett forum som är till för att diskutera. Det är ju därför vi har den här tråden överhuvudtaget. Det är ju inte Nordkorea där vi bara ska låtsas som allt är guld och gröna skogar och tysta ner allt annat.cCat skrev:Fixar du det då eller ska du bara komma med lysande idéer?SirDIFalot skrev:Då har du missuppfattat mig tror jag. Jag har stått bakom idén från början. Gillar dock inte "stick-ner-huvudet-sanden" andan som varit här senaste veckorna och låtsas att allt är jättebra trots att vi stött på motgångar som måste lösas på något sätt.DIF_Soldier skrev:Kanske beror på att du personligen sällan är positiv när du skrivit om detta.
Expert.
- Doyle
Visst är analys och konstruktiva förslag ett sätt att förändra världen. Men för fan här handlar det om att dra in 100 papp till DIF. Gnälligan kan ju ställa sig i ett hörn och sparka grus och torka snor och tycká att detta kommer aldrig att funka....Fan...det är looser mentalitet. De som på eget initiativ dragit igång detta har faktiskt gjort en otrolig insats som fan bör belönas på Hovets is när säsongen drar igång. Börja peppa nu när lönen snart tickar in på kontot. Betänk att många har haft eller har semester och sedelfack o myntfack är hur tomma som helst. Snart drar vi in de 100 papp som fattas....Påfyllning väntar ju den 25...remember....
Mina heros är helt klart Andy och cCat...mfl. Ni har gjort något och snackat mindre...RESPEKT !!!
Mina heros är helt klart Andy och cCat...mfl. Ni har gjort något och snackat mindre...RESPEKT !!!
- SirDIFalot
Nu har väl knappt ett enda negativt inlägg mot riktats motinsamlingen i den här tråden. Trots att det finns ett missnöje bland vissa supportrar. Så fattar inte vad det klagas på här. Varenda jävel här har ju backat upp hela grejjen. Finns inget att gnälla på.Doyle skrev:Visst är analys och konstruktiva förslag ett sätt att förändra världen. Men för fan här handlar det om att dra in 100 papp till DIF. Gnälligan kan ju ställa sig i ett hörn och sparka grus och torka snor och tycká att detta kommer aldrig att funka....Fan...det är looser mentalitet. De som på eget initiativ dragit igång detta har faktiskt gjort en otrolig insats som fan bör belönas på Hovets is när säsongen drar igång. Börja peppa nu när lönen snart tickar in på kontot. Betänk att många har haft eller har semester och sedelfack o myntfack är hur tomma som helst. Snart drar vi in de 100 papp som fattas....Påfyllning väntar ju den 25...remember....
Expert.
- Lucky Luke
Vill bara påminna om att 100 st sålda t-shirts och 100 st skins skulle inbringa 87000 kr. Va fan skall väl inte vara omöjligt, speciellt inte nu när man kan få den signerad av kungen själv. Jag vägrar att tro att det inte kommer att gå. Kom igen nu, köp!! 

För egen del kommer jag sätta in lite mer den 25:e. Bara 106 000 ifrån och det exklusive t-shirts och skins. Lite dåligt ändå av rika djurgårdare att inte kunna sätta in lite mer än andra. Vanliga knegare kan ju inte pumpa in typ 20 000 men för någon som tjänar miljoner är det ju bara kaffe-pengar
Lucky Luke skrev:Vill bara påminna om att 100 st sålda t-shirts och 100 st skins skulle inbringa 87000 kr. Va fan skall väl inte vara omöjligt, speciellt inte nu när man kan få den signerad av kungen själv. Jag vägrar att tro att det inte kommer att gå. Kom igen nu, köp!!
Jag tror att vi kommer nå målet! Men jag håller med om att insamlingen har gått riktigt trögt den senaste tiden och om DIF lyfte upp det här på hemsidan igen samt Facebook så vore det bra.
Jag tror att det har gått trögt för att det är semestertider. Jag har inte råd att slänga in några pengar nu men jag kommer att bidra med lite mer den 25:e!