Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

northbluestriped skrev:
Magnutz skrev:
northbluestriped skrev:Challe hänger nog nu i sista jävla tråden och såvida vi inte manglar leksand (hahahahha, troligt) ryker han nog, skulle han inte göra det finns nog fans som gör jobbet åt han, lex Aral
Vad menar du?

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Att challe nog inte hänger så säkert som styrelsen påstår och skulle styrelsen inte agera kommer det finnas annat folk som gör det likt när Göran Aral slutade som sportchef i fotbollen
Jag tror du blandar ihop honom med Stefan Alvén.

Hur som helst.. Du bidrar inte särskilt mycket till detta forum med bara massa blaj. Ska du vara kvar här? Det är frågan..
Expert.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Re: Challe Berglund

Inlägg av Jonas1891 »

Jag tror inte att byta tränare mitt under säsong är så lyckat. Dessutom är jag helt övertygad om att vi inte börjar vinna en massa ifall vi byter till Särkijärvi. Jag tror mycket mer på att ta in mentala coacher eftersom att mycket nog sitter i huvudet hos spelarna.

Och om vi nu ska byta tränare så skulle jag gärna se någon som saknar tidigare anknytning till DIF.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mental coach hade förstås varit väldigt bra att få in. Men det går ju inte att blunda för att det är något som är väldigt fel med Challe. Han kanske är jättebra men passar inte med den här gruppen, inte fan vet jag men ligger man 10:a i hockeyallsvenskan efter 21 omgångar med det här spelarmaterialet så måste man bara bort om den här föreningen har kvar några som helst ambitioner eller om nu inte allt bara handlar om att ha en DIF-ikon i båset oavsett resultat.. Snälla DIF. Agera, gärna för några dagar sedan.
Expert.
AK4

Inlägg av AK4 »

Vill inte försvara Challe men det är inte bara han som är problemet. Zabel och Bäcklin har mycket att stå till svars för hur det gått. Det var de som tog fram och tränade in det här märkliga och obefintliga spelsystem vi har medans Challe var sportchef i somras.
De ska nog hålla sig till J20 i fortsättningen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AK4 skrev:Vill inte försvara Challe men det är inte bara han som är problemet. Zabel och Bäcklin har mycket att stå till svars för hur det gått. Det var de som tog fram och tränade in det här märkliga och obefintliga spelsystem vi har medans Challe var sportchef i somras.
Det är ju givetvis head coachen Challe som tagit fram spelsystemet. Inte Zabel och Bäcklin. Har väldigt svårt att förstå hur man kan vara kritiska till dom när man inte ser vad som pågår på träningarna? Samma med Montén när han var här. Obegripligt.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
AK4 skrev:Vill inte försvara Challe men det är inte bara han som är problemet. Zabel och Bäcklin har mycket att stå till svars för hur det gått. Det var de som tog fram och tränade in det här märkliga och obefintliga spelsystem vi har medans Challe var sportchef i somras.
Det är ju givetvis head coachen Challe som tagit fram spelsystemet. Inte Zabel och Bäcklin. Har väldigt svårt att förstå hur man kan vara kritiska till dom när man inte ser vad som pågår på träningarna? Samma med Montén när han var här. Obegripligt.
Challe poängterade på mötet att det var just Zabel och Bäcklin i samråd med spelarna som jobbat fram spelsystemet i somras.

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
SirDIFalot skrev:
Challe poängterade på mötet att det var just Zabel och Bäcklin i samråd med spelarna som jobbat fram spelsystemet i somras.

Det låter otroligt eftersom inte en spelare ser ut att trivas i det. Varför är Challe tränare överhuvudtaget om han inte har hand om spelsystemet?
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Ja nu sitter vi här mer än 20 omgångar in i AS. Som sportchef har Challe faktiskt gjort ett bra jobb och fått in bra spelare och ett par riktigt bra spetsvärningar från NHL (pga lockouten ofc).

Men som tränare har Challe inte lyckats alls, grundspelet fungerar inte, vi gör inte mål och vi vinner framför allt inte matcher. Vi har otroligt svårt att spela bra i 60 min och man kan väl skylla på domarna och allt sånt, men faktum är att vi har en hel drös med spelare som underpresterar.
På senaste intervjun såg man hur dåligt Challe mådde själv och jag tror han vet att han snart ryker /avgår självmant. Tråkigt att en legendar som Challe inte lyckas, hade verkligen hoppats att han skulle få oss att spela bra i AS och ta en top 3 plats.

Jag skulle gärna se att Challe istället tar sitt förnuft till fånga, inser att han brister som tränare och helt enkelt ger upp det för att bli Sportchef helt och hållet. Challe kan mycket ishockey och framför allt mycket AS ishockey, vilket kan behövas om vi blir kvar i flera säsonger. Sen kan vi ta upp Säcken eller låta Zabel köra på om vi nu inte har ekonomi för att ta in en topptränare.

Som sportchef ska Challe först ta tag i att anställa en mental coach, detta känns viktigare än någonsin, laget är frustrerade och underpresterar något enormt.
Rädslan för att förlora vid 0-0, 1-1 och liknande är på tok för stor, speciellt om vi ska vara ett topplag i AS. Samtidigt är spelarna minst lika nervösa när vi faktiskt leder, så det slutar med att vi gång på gång hamnar i knät på våra målvakter som till sist får kapitulera. Mycket av detta är självklart mentalt men också en blandning av att vi har en spelplan som inte alls har fungerat.

Om Challe nu sväljer stoltheten och avgår från tränarposten så är det några punkter som vi behöver fixa till och det är snabbt. En del av punkterna är långsiktiga och en del kortsiktiga.

1. In med en mental coach nu! Vi har ett bra lag men mycket spökar i skallen på spelarna.
2. En ny tränare helt utan DIF koppling, med en ny spelidé och ett eget sätt att lira ishockey. Även om vi kanske inte har råd med denna tränare nu så skulle detta kunna vara en långvarig investering. Detta kan vara skillnaden mellan att gå upp i år eller nästa, mot att eventuellt harva runt i AS i flera säsonger. Helt klart något DIF behöver.

3. En PP back, ser gärna att vi tar in en så fort som möjligt. Nils Andersson var väl lite tänkt i den rollen, men återstå att se om han spelar mer denna säsong eller inte. Annars vill jag ha in en som har producerat på hög nivå (gärna högre än AS!!) i flera säsonger. En PP back som träffar mål kan göra enorm skillnad.

Vill avsluta detta inlägg med att säga att denna säsong inte är körd ännu. Mycket poäng att spela om självklart, men som det ser ut just nu så har jag svårt att se hur vi plötsligt ska rycka upp oss och spela riktigt bra ishockey utan vidare.
Top 3 känns relativt orimligt just nu, men däremot så ser jag det som högst möjligt att vi tar en plats i Top 7.
Senast redigerad av Rix den 2012-11-15 18:02:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Han sa att han behövde tid att scouta och att det var viktigt att spelarna själva fick påverka det spel de skulle utföra.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Challe Berglund

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:Han sa att han behövde tid att scouta och att det var viktigt att spelarna själva fick påverka det spel de skulle utföra.

Scouta på sommaren? Hur då?
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:
BaronVonDif skrev:Han sa att han behövde tid att scouta och att det var viktigt att spelarna själva fick påverka det spel de skulle utföra.

Scouta på sommaren? Hur då?
Främst målvakt där det var strul men kortfattat gav han allt i sportchef rollen och övergav övrigt till sina assisterande.

Användarvisningsbild
JohanPez

Challe Berglund

Inlägg av JohanPez »

northbluestriped skrev:
Magnutz skrev:
northbluestriped skrev:Challe hänger nog nu i sista jävla tråden och såvida vi inte manglar leksand (hahahahha, troligt) ryker han nog, skulle han inte göra det finns nog fans som gör jobbet åt han, lex Aral
Vad menar du?

Att challe nog inte hänger så säkert som styrelsen påstår och skulle styrelsen inte agera kommer det finnas annat folk som gör det likt när Göran Aral slutade som sportchef i fotbollen
Hota en DIF-legendar för att få honom att avgå. Du låter rätt lockad av detta. Har jag rätt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:
northbluestriped skrev:
Magnutz skrev:
Vad menar du?

Hota en DIF-legendar för att få honom att avgå. Du låter rätt lockad av detta. Har jag rätt?
Han är bannad nu.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Challe Berglund

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
JohanPez skrev:
northbluestriped skrev:
Magnutz skrev:
Vad menar du?

Han är bannad nu.
Bra, jävla idiot.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:
SirDIFalot skrev: Han är bannad nu.
Bra, jävla idiot.
Varsågod då, muppjävel.

;)