NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: NHL

Inlägg av Stulle »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Bild
Ibland säger en bild (.gif) fan ingenting. Vad menar du?
Det är aldrig kul att stå i regn utan paraply.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Bild
Ibland säger en bild (.gif) fan ingenting. Vad menar du?
3-1 till Caps...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av AdamPickard »

Niklas Svedberg klar för KHL.
Mycket märklig övergång enligt mig, känns som allt gått på räls för honom sedan han flyttade över. AHLs bästa målvakt redan hans första år och nu back-up till Tuukka Rask.
Känns konstigt om han skulle "ge upp" NHL-livet redan?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

AdamPickard skrev:Niklas Svedberg klar för KHL.
Mycket märklig övergång enligt mig, känns som allt gått på räls för honom sedan han flyttade över. AHLs bästa målvakt redan hans första år och nu back-up till Tuukka Rask.
Tänkte samma sak. Bland målvakter är det ganska vanligt att man får jobba sig upp under några år. Hade han inte räknat med det? Han var på god väg.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
Tänkte samma sak. Bland målvakter är det ganska vanligt att man får jobba sig upp under några år. Hade han inte räknat med det? Han var på god väg.
Han vet väl att Rask står 70 matcher per säsong och dörren där är mer eller mindre stängd. Målsättningen är väl säkert att ta sig tillbaka dit dock.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
Han vet väl att Rask står 70 matcher per säsong och dörren där är mer eller mindre stängd. Målsättningen är väl säkert att ta sig tillbaka dit dock.
Känns som att han måste vara fullständigt dominant i KHL för att någon NHL-klubb ska våga satsa på en som redan "gett upp" en gång. Visst petar han aldrig Rask men spelar han bra nog så kanske han kunde blivit trejdad till ett lag som haft mer öppning för honom. Lindbäck fick ju till exempel den chansen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
Känns som att han måste vara fullständigt dominant i KHL för att någon NHL-klubb ska våga satsa på en som redan "gett upp" en gång. Visst petar han aldrig Rask men spelar han bra nog så kanske han kunde blivit trejdad till ett lag som haft mer öppning för honom. Lindbäck fick ju till exempel den chansen.
Precis. Med största sannolikhet kommer han aldrig bli en bättre målvakt än Rask. Men LA Kings hade ju en liknande situation med Quick på ett jättekontrakt och Ben Scrievens kom upp och var hur bra som helst. Honom tradea man iväg och han är idag första målvakt i Edmonton.
Tror han har betydligt större chans att bli första keeper i NHL genom att vara andra målvakt bakom Rask än att försöka köra en vända i Ryssland.

Alternativt så får han sjukt bra betalt i Ryssland och går dit för pengarna.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
Precis. Med största sannolikhet kommer han aldrig bli en bättre målvakt än Rask. Men LA Kings hade ju en liknande situation med Quick på ett jättekontrakt och Ben Scrievens kom upp och var hur bra som helst. Honom tradea man iväg och han är idag första målvakt i Edmonton.
Tror han har betydligt större chans att bli första keeper i NHL genom att vara andra målvakt bakom Rask än att försöka köra en vända i Ryssland.

Alternativt så får han sjukt bra betalt i Ryssland och går dit för pengarna.
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Avdelning bra andramålvakter:
Cam Talbot kan inte vara långt ifrån en trade i syfte att bli en första målvakt i någon klubb.
Rix

Inlägg av Rix »

AdamPickard skrev:Avdelning bra andramålvakter:
Cam Talbot kan inte vara långt ifrån en trade i syfte att bli en första målvakt i någon klubb.
Hoppas han stannar i NYR, en av de bästa backup målvakterna och Henke behöver avlastning också. Men klart att han vill vara första målvakt.

Men vilka lag behöver en ny första målvakt? De flesta är väl mer eller mindre nöjda med den de har. Någon av bottenlagen kanske.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Rix skrev:
AdamPickard skrev:Avdelning bra andramålvakter:
Hoppas han stannar i NYR, en av de bästa backup målvakterna och Henke behöver avlastning också. Men klart att han vill vara första målvakt.

Men vilka lag behöver en ny första målvakt? De flesta är väl mer eller mindre nöjda med den de har. Någon av bottenlagen kanske.
Rangers har ju dessutom Skapski som gick in och storspelade i två matcher, blott 20 år gammal. Tror att Calbot kommer tradas eftersom hans kontrakt löper ut till nästa säsong och kommer bli alldeles för dyrt att förnya, antagligen ett tillräckligt attraktivt namn för att få något tidigt draftval och reparera lite av den framtid man offrat för att ta in Yandle.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Begriper inte de som ifrågasätter Svedbergs val. Som alla redan har konstaterat så skulle han troligtvis få fortsätta som back up bakom Rask. Så bra som han har varit så vill han nog mer än att spela 18 NHL-matcher.
Att välja KHL är inget fel, kolla bara på Anders Nilsson. Jag tvivlar på att dörren till NHL är stängd för Svedberg. Gör han det bra i KHL så kan han nog kunna förhandla sig till en förstaspade i Oilers, Blackhawks, Blues, Coyotes, Lightning, Flyers, Maple Leafs, Sabres eller Penguins (som det ser ut i dagsläget iaf).
Rix

Inlägg av Rix »

Kalliasson skrev:Begriper inte de som ifrågasätter Svedbergs val. Som alla redan har konstaterat så skulle han troligtvis få fortsätta som back up bakom Rask. Så bra som han har varit så vill han nog mer än att spela 18 NHL-matcher.
Att välja KHL är inget fel, kolla bara på Anders Nilsson. Jag tvivlar på att dörren till NHL är stängd för Svedberg. Gör han det bra i KHL så kan han nog kunna förhandla sig till en förstaspade i Oilers, Blackhawks, Blues, Coyotes, Lightning, Flyers, Maple Leafs, Sabres eller Penguins (som det ser ut i dagsläget iaf).
Det där är ju väldigt olika från spelare till spelare, en del väljer att kämpa på och stannar några år extra, andra vill ha mer speltid och lämnar för "sämre" ligor. Kan förstå att Svedberg inte är jättesugen på att sitta på bänken i 70 omgångar och därför väljer att lämna, logiskt beslut.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Sjunde avgörande mellan Rangers - Caps just nu. Riktigt underhållande start, lovar gott!

Ska egentligen plugga termodynamik inför tenta på lördag, men detta får man ju fan inte missa..

OVIE! Bra macka av Mojo också! 1-0.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Jag var där. Min första NHL-match och det var så klart en fantastisk upplevelse att få vara med om en game seven och så vidare, men jag föredrar Hovet alla dagar i veckan. Jag vart lite förvånad över hur lam publiken var nu när så mycket ändå stod på spel.
Skriv svar