Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Väldigt besviken förväntade mig en pålitlig målskytt av Palushaj klass. Pengar finns det gott om. Nyemission och ett massivt TV Avtal.

Jag pumpade in pengar till stor del för att jag vill bidra till ett större namn. Räknar inte in Josefson för han går jämnt ut med Ljungh och LJs lönekostnad enligt Jocke själv.

Varför Jocke tar du in 1 SHL spelare och resten bara HA. Det är gambling på hög nivå och jag vill fan inte återuppleva ett scenario efter juluppehållet där vår tränare ställer sig frågan i media "Vem fan ska göra målen?"

Hoppas Jocke kör en luring och verkligen går all in på Palushaj. En Toppspelare som knappast äventyrar ekonomin på något sett men som vi vet levererar.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Kom på en sak... Sa inte Jocke i en intervju att han lyckats landa de spelare från konkurrenterna som vi ville ha? Jag räknar bara till en SHL spelare som värvats! Nä, jag hade väl lite högre förhoppningar än så här...
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Buford skrev:Kom på en sak... Sa inte Jocke i en intervju att han lyckats landa de spelare från konkurrenterna som vi ville ha? Jag räknar bara till en SHL spelare som värvats! Nä, jag hade väl lite högre förhoppningar än så här...
Vi lyckades ju vinna dragkampen om Ågren över Oskarshamn :wink:
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Gustav Lindström, var det inget för oss eller??? Men han dög för fisk, men tatuerad underarm med alltid oavsett har han...
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Túrin Turambar skrev:Överlag tycker jag att vi har god bredd men att det brister i spets, särskilt på LW. Med vår hårda forecheck ska vi nog kunna slåss om en sjätteplats eller så.

Reideborn
Jensen

Om Adam fortsätter på samma spår känns det riktigt bra. Annars kan det bli rejält skakigt.

Högström Pettersson
Bernhardt Hultström
Urbom Nilsson
(Alsing Johansson)

Det känns stabilt. Bernhardt kommer att ta ett kliv framåt och så länge Nilsson inte går skadad hela tiden kan han nog fylla Lagesons skridskor någorlunda. Viktigt med Urbom. Backparen har jag mest baserat på spelarnas klubbfattning.

Lilja Engqvist Bergfors
Possler Josefsson Brodin
Vejdemo Davidsson Davidsson
Eriksson Strandberg Ågren
(Wiå Bemström Walterholm)

Vi har en oerhört bred centeruppsättning. Om Ante håller kanske det kan ses som seriens bästa. Vi måste ta i beaktande att Jonte och/eller Vejdemo kan gå förlorade till NHL. Å andra sidan kan Fjällby också tänkas komma tillbaka. Om vi skulle tappa Vejdemo ser dock vänstersidan ruskigt svag ut. Jag hade verkligen hoppats på en värvning till förstakedjan där (t ex Palushaj). Det hade fått hela forwardsuppsättningen att se bättre ut, i och med att vi hade kunnat peta ned mer kvalitet i lägre kedjor.
En skada på FW så kan alltså Ågren, Bemström och Strandberg spela samtidigt. Det kan bara inte vara sant.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Som någon annan var inne på innan. Det saknas en bra back, en bra forward och en riktigt bra forward om detta lagbygge skall ha som målsättning att hamna stabilt topp 6.

Detta känns som ett budgetbygge utan like där man kallt räknar med att spelare från Allsvenskan skall gå in producera från dag ett.

Det skulle onekligen vara väldigt intressanta att se vilken sportslig målsättning vi har inför kommande säsong.

Min spontana uppfattning är att "play-in" med nuvarande trupp kan vara realistiskt.

En defensivt klen backsida och en forwardssida där man ställer sig frågan; Vem skall göra poängen?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kall-El skrev: Det skulle onekligen vara väldigt intressanta att se vilken sportslig målsättning vi har inför kommande säsong.

Min spontana uppfattning är att "play-in" med nuvarande trupp kan vara realistiskt.

En defensivt klen backsida och en forwardssida där man ställer sig frågan; Vem skall göra poängen?
Samt en målvakt som aldrig levererat i motgång eller i viktiga matcher med en helt oerfaren back-up.

Jag skulle säga att play-in vore en stor succé för den här truppen. Då måste verkligen allt klaffa.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Har inte orkat jämföra våra lagdelar med våra konkurrenter. Men vid en hastig överblick ser vi svagare ut än förra året. Vi har ju ändå haft gott om tid att söka spets då laget legat i topp o vi har sluppit oron för negativt kval. Skulle nu Ante få bakslag o inte kunna spela o ställa in säsongen sitter vi lite pyrt till då många spetsar redan är uppknutna. Jag hoppas verkligen Jocke gamblar o har en toppspelare på pappret om nu Ante går bort. Annars känns det lite trist tycker jag. Hade förväntat mig en större satsning mot toppen denna säsong. Men som sagt får avvakta o inte råma för mycket än då mycket ff kan hända. :)
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:
Kall-El skrev: Det skulle onekligen vara väldigt intressanta att se vilken sportslig målsättning vi har inför kommande säsong.

Samt en målvakt som aldrig levererat i motgång eller i viktiga matcher med en helt oerfaren back-up.

Jag skulle säga att play-in vore en stor succé för den här truppen. Då måste verkligen allt klaffa.
Folk verkar ha glömt att Adam var med och spelade upp oss i SHL (apropå viktiga matcher).

Jag är försiktigt positiv. Alla (nya) värvade spelare är moderna i sin spelstil och kan bli hur effektiva som helst med vår spelmodell och Robbans ledning.

Är Ante frisk så kommer han och JJ göra målskyttar av sina kedjekamrater (Bergfors, JJ och Brodda tex).
Enda akilleshälen är väl att det inte direkt kryllar av etablerade målskyttar i truppen och att det i värsta fall (om Ante faller bort och V, D & AJF hamnar i NHL) bara finns en lina som känns målfarlig på riktigt.

Sen har vi ju junisarna också. Det kan gå ruggigt fort i utvecklingen (Tänk Sörensen, Mika, Wennberg, Davidsson, Fjällby mfl).

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om detta är laget som skall görat hade vi verkligen inte haft råd att behålla Ahlén som vi vet gör allt för klubben och som håller för SHL.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DRC skrev:
Túrin Turambar skrev:Överlag tycker jag att vi har god bredd men att det brister i spets, särskilt på LW. Med vår hårda forecheck ska vi nog kunna slåss om en sjätteplats eller så.

Reideborn
Jensen

Om Adam fortsätter på samma spår känns det riktigt bra. Annars kan det bli rejält skakigt.

Högström Pettersson
Bernhardt Hultström
Urbom Nilsson
(Alsing Johansson)

Det känns stabilt. Bernhardt kommer att ta ett kliv framåt och så länge Nilsson inte går skadad hela tiden kan han nog fylla Lagesons skridskor någorlunda. Viktigt med Urbom. Backparen har jag mest baserat på spelarnas klubbfattning.

Lilja Engqvist Bergfors
Possler Josefsson Brodin
Vejdemo Davidsson Davidsson
Eriksson Strandberg Ågren
(Wiå Bemström Walterholm)

Vi har en oerhört bred centeruppsättning. Om Ante håller kanske det kan ses som seriens bästa. Vi måste ta i beaktande att Jonte och/eller Vejdemo kan gå förlorade till NHL. Å andra sidan kan Fjällby också tänkas komma tillbaka. Om vi skulle tappa Vejdemo ser dock vänstersidan ruskigt svag ut. Jag hade verkligen hoppats på en värvning till förstakedjan där (t ex Palushaj). Det hade fått hela forwardsuppsättningen att se bättre ut, i och med att vi hade kunnat peta ned mer kvalitet i lägre kedjor.
En skada på FW så kan alltså Ågren, Bemström och Strandberg spela samtidigt. Det kan bara inte vara sant.

Och en skadad back och Alsing eller Johansson skall ta plats i ett av tre backpar. Är det inte smärtsamt uppenbart att man borde signat Falk eller försökt behålla Lagesson?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kall-El skrev:Om detta är laget som skall görat hade vi verkligen inte haft råd att behålla Ahlén som vi vet gör allt för klubben och som håller för SHL.
Klart han håller för SHL, han står upp för skölden och spelarna, extremt laglojal, växer nästan alltid i slutet av säsongerna och trots att vissa talar om spelidé och skridskoåkning hit och dit så var han en av dom mer framträdande i slutspelet när tempot om än blir ännu högre. Så folk borde skippa skitsnacket...

Det är en stor skandal att man inte behåller honom när vi nu har ett kvitto på truppen. En stor jävla skandal.
Spela fult
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Verkar som AJF inte ens ville stanna då iom att han vägrade skriva nån form av kontrakt.. han är ju def körd då... tyvärr kommer nog Vejdemo bli upplockad också... David får vi antagligen behålla.

Måste säga att trots JJ så känns denna silly himla "meeeh"... känns definitivt som vi förlorat mer än vi fått in... himla tråkigt! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eeh, okeiiiii (som kidsen i Danderyd säger)

Har avvaktat, haft tålamod och tänkt att vi på forumet inte ser alla pusselbitar som kan läggas och som inte kan läggas, tänkt att allt görs med eftertanke, sedan behöver det inte vara samma tankar som mina

Men nu när Josefsson (en urklok, välbalanserad defensiv pjäs) blev vårat spetsförvärv/vårat Ess, ja då står det klart att DIF kommer ta steg även nästa säsong, men nedåt i tabellen.

Eller räknar Jocke kallt med att ingen av AJF, JD eller Vejdemo kommer ta plats i NHL?
Men det är ändå ingen given spets i dessa pojkar, fortfarande under utveckling, 1 steg fram 2 tillbaka vissa säsonger

Njaa, det känns lite snopet nu, hade lite andra förhoppningar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Dagar som denna man önskar SHL hade offentliga löner.
Avskaffa tre mot tre.
Låst