Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Tror också att vår centersida kan bli oerhört bra nästa säsong! Med en läromästare i Ante kommer framförallt Vejdemo, Johansson och Davidsson ta kliv, men förhoppningsvis även Ljungh!
Vårt orosmoln är backsidan som känns väldigt oerfaren utan egentlig spets förutom Högström. Blir han skadad är säsongen körd...
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
captcash skrev:Asså långtidskontraktet med Ante är bland det bästa som hänt DIF senaste 10 säsongerna... Detta är en stomme och pådrivare att bygga vidare på, en som står för skölden och kan lära upp alla kids vad det innebär att vara djurgårdare... jag är så sjukt glad vi fått in en ny "Ölvestad" som man VET inte kommer dra om 1.5 säsonger!
Om kroppen håller. Förlängning på Ljungh nu så får vi en bra trio i Högström, Ante och Ljungh. I den bästa av världar får vi behålla Brodin en längre tid nu efter skadan. Urbom skulle också kunna bli en viktig del om vi får låss honom permanent.
Precis. Förläng med Ljungh så fort som möjligt. Ett långt kontrakt gärna på 3 år. Bra ålder och borde kunna stanna i SHL länge. Sen gärna ett långt kontrakt på Johansson också. Då har vi en stabil stomme på centerplatserna under en lång tid.
Sen finns det inte så många forwards det känns givet att förlänga med redan nu. Framförallt inte när man kan uppgradera med tanke på mer stålar till nästa säsong.

Brodin är en som borde få långt kontrakt och tillhöra stommen under längre tid också. Bara han kommer tillbaka till en bra nivå. Så där får vi vänta.

Ridderwall, Possler och Ahlén måste komma upp i en högre nivå nu när budgeten ökas till nästkommande säsong om det ska vara värt att förlänga med dessa.

Bergfors kan man gärna förlänga med men gärna inte för långt kontrakt då han ändå är över 30 och då tycker jag inte man ska ge för långa kontrakt.

Hank och Lundh(1+1) sitter vi med kontrakt i två år till. Hank borde man väl kunna lösa på nåt sätt innan. Men jag kan leva med att han är typ trettondeforward. Lundh känns som han kan vara del av stommen vi bygger vidare på. Men ingen brådska att förlänga där när han ändå har 1+1 kvar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Dusan på Twitter: "Enligt mina uppgifter har såväl Djurgården som Färjestad i SHL visat intresse för Mario Kempe."
Puckey

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:Dusan på Twitter: "Enligt mina uppgifter har såväl Djurgården som Färjestad i SHL visat intresse för Mario Kempe."
Woop! Lyckas vi med Mario får vi en av mina absoluta önskespelare. Klart att Thoresen hade smällt högre, men Mario har många år kvar på nacken och har utvecklats väldigt bra sen senast han var här.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Vi kan ju omöjligtvis tappa Kempe till Kaffe!?!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Puckey skrev:
ciirree skrev:Dusan på Twitter: "Enligt mina uppgifter har såväl Djurgården som Färjestad i SHL visat intresse för Mario Kempe."
Woop! Lyckas vi med Mario får vi en av mina absoluta önskespelare. Klart att Thoresen hade smällt högre, men Mario har många år kvar på nacken och har utvecklats väldigt bra sen senast han var här.
Dusan skrev ju i en tweet innan att han skulle få NHL-kontrakt, så risken är väl minimal i bästa fall :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AVSLÖJAR: Enligt säkra uppgifter: Den här Tre Kronor-spelaren får chansen på nytt i NHL. Presenteras inom kort.

"Förstadelen" på tweeten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:

AVSLÖJAR: Enligt säkra uppgifter: Den här Tre Kronor-spelaren får chansen på nytt i NHL. Presenteras inom kort.

"Förstadelen" på tweeten.
Missade det. Synd.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Morwin

Inlägg av Morwin »

Ja super Mario hade varit mums.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

Abrahamsson: "Får uppgifter om att förre Röglekaptenen Christopher Liljewall inte ska till Karlskrona. Däremot blir det spel i en annan SHL-klubb."

Tror på Djurgården.
Örnen

Inlägg av Örnen »

ciirree skrev:Abrahamsson: "Får uppgifter om att förre Röglekaptenen Christopher Liljewall inte ska till Karlskrona. Däremot blir det spel i en annan SHL-klubb."

Tror på Djurgården.
En dålig lösning om inte annat.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Örnen skrev:
ciirree skrev:Abrahamsson: "Får uppgifter om att förre Röglekaptenen Christopher Liljewall inte ska till Karlskrona. Däremot blir det spel i en annan SHL-klubb."

Tror på Djurgården.
En dålig lösning om inte annat.
Någon roligare spelare än Liljewall kan vi väl ändå haffa?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Hade ju vart kul med Thoresen. Dock som skrivet innan så tycker jag han lämnade oss på ett ful spel.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Mario till Arizona alltså...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jaccan

Inlägg av jaccan »

Rosén och Borgman klara för Toronto. Betyder det att de kanske inte signar Holm? Eller väntar de bara på att VM ska bli klart innan de bekräftar den värvningen bara? Vore behövligt att få in lite NHL-pengar på Holm.
Låst